Netflix wordt weer duurder.

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

liegebeestig schreef: 12 jun 2024, 07:13 Perfect. Gift cards dus. En stel dat je de betaling gewoon blokkeert bij de bank? Dan zal het ook wel even stoppen, maar kun je dan nog heractiveren?

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
Inderdaad. Je krijgt dan een mail van Netflix dat je abonnement “on hold staat” met de vraag om een betalingsmethode in te stellen.

Het is vrij gebruikelijk dat mensen een tijdje wachten met opnieuw betalen. Je verliest alleszins niet meteen je account, dat zou commercieel natuurlijk ook niet slim zijn van Netflix dus dat doen ze niet.

Het is voor iedereen goed om in het achterhoofd te houden dat je niet verplicht bent 12 maanden per jaar te betalen maar enkel “naar goesting”.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Waarom via de bank gaan als je gewoon het abo zelf kan stoppen? Netflix heeft net als voordeel dat je zo eenvoudig kan stoppen en opnieuw opstarten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Gisteravond even gechat met Netflix.
Geen verklaring voor de lage bitrate HD 1080aan 0.9Mb wel de suggestie de settings na te kijken (auto of high wat hier op high staat) en anders Samsung te contacteren. Geen antwoord dus, iets wat ik ook niet had verwacht.
Op het laatste de vraag gesteld (hoewel ik het al wist) hoe ik best opzeg en, mocht ik ooit terug een abo nemen, hoe lang mijn settings bewaard bleven want dat de lage kwaliteit en prijsverhoging het mij niet meer waard waren...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

on4bam schreef: 12 jun 2024, 10:26 Geen verklaring voor de lage bitrate HD 1080aan 0.9Mb wel de suggestie de settings na te kijken (auto of high wat hier op high staat) en anders Samsung te contacteren. Geen antwoord dus, iets wat ik ook niet had verwacht.
Ik had die issues ook zeer regelmatig bij het starten van een nieuwe aflevering of film, niet om aan te zien.
Als ik dan terug naar het menu ging en de stream opnieuw startte was het wel ineens goed. (Apple TV via UTP, standaard setup zonder bijzonderheden).

Nu dacht ik dat het een algemeen fenomeen was, buffering ofzo dat zich na een paar seconden wel herpakt zoals elders inderdaad het geval is maar bij Netflix moest ik steeds handmatig ingrijpen.

Logisch als je fors moet betalen dat je degelijke kwaliteit verwacht. Als het spotgoedkoop of gratis is dan klaag je natuurlijk niet rap.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

on4bam schreef: 12 jun 2024, 10:26 Geen verklaring voor de lage bitrate HD 1080aan 0.9Mb wel de suggestie de settings na te kijken (auto of high wat hier op high staat) en anders Samsung te contacteren. Geen antwoord dus, iets wat ik ook niet had verwacht.
Widevine/Fairplay level is ok (L1) voor hoge kwaliteit?

Je gebruikt geen VPN?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Gewoon thuis zonder VPN standaard Netflix app op Samsung TV.
Ik herinner mij dat er vroeger ook al eens verschil was, soms 3.5Mbit (minimum) en dikwijls 5Mbit. Dat komt de laatste maanden minder voor en is op onze kijkafstand geen probleem maar als er zichtbaar artefacten zijn is er toch iets mis. Vroeger heb ik ook nooit gezien dat een stream start aan 288px, meestal was dat eerst 480>720>1080 op 30-60 seconden, gisteren 288>480 (meer dan 1 minuut) alvorens naar 720>1080 te gaan (2 minuten).
Dit alles in combinatie met het aanbod (veel low cost eigen producties) maakt dat Netflix zijn geld niet meer waard is.
De tijden van Casa de papel, Stranger Things e.d ligt al wat achter ons.

Toegevoegd na 8 uren 52 minuten 57 seconden:
Daarnet getest, de film Good Will Hunting, start aan 480 daarna 720>1080 aan 4.5Mbit. Direct er na Bodkin episode 7... 288>480>720 en dan 1080 aan 0.95Mbit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”