Itsme + eID (connective signID plugin) registreren lukt niet

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Pössl
Starter
Starter

@sdecoster,
Niet iedereen heeft informatika kennis, de meeste gebruikers hebben alleen maar genoeg kennis om een programma te installeren, iets opzoeken en bankverrichtingen te doen.
Ik ben ook één van die gebruikers.
En die mensen kunnen mijn uitleg wel uitvoeren. De dns wijzigingen kunnen niet veel mensen uitvoeren. Ik ook niet
Lukarius5
Starter
Starter

Beste mensen

We zijn een tijd later maar ik heb nog exact hetzelfde probleem (Windows 11). Ik blijf een melding krijgen dat er een nieuwe Connective Plugin is (zie afbeeldingen). Ik heb de extensie via de browser (Chrome én Edge) en software via de wizard al verschillende keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

Ik heb de host file aangepast zoals eerder aangeraden. Ik heb een VPN gebruikt zoals aangeraden. Ik via Windows + R en dan ncpa.cpl de DNs ergens aangepast zoals hier ook al eens in de topic werd aangeraden. Telkens mijn laptop ook opnieuw opgestart en browser afgesloten en opnieuw gestart. Niks werkt jammer genoeg... :bang:

Heeft er iemand nog ervaring of een workaround gevonden? Thankssss
The Coast Is Clear
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ervaarde eenzelfde probleem wat ondertussen opgelost is; lees verder.

==> nieuwe gsm .. banking app installeren / activeren .. ITSME herinstaleren .. en ik kwam vast te zitten in een loop bij de activatie van ITSME via de website en EID optie.

Veel van de beschrijvingen en tips hierboven kon ik niet volgen ivm VPN en DNS en IP adressen etc.
Wat wel lukte was die lijn toevoegen in de HOSTS file, maar dat lostte het probleem niet op.

Dit werkte voor mij - via mijn Windows 10 desktop en de Google Chrome browser:

1. Verwijderen van de Connective Signing extensie in Chrome.

2. Volledig oninstaleren van de Connective Signing Plugins:
==> via: windows >> instellingen >> apps >> Connective Signing Plugins >> uninstall
Opmerking hierbij is dat de versie die ik staan had dateerde van 2020 .. dat was misschien de boosdoener.

3. Opmerking tussendoor is dat ik mogelijks mijn computer heropstartte hierna, of toch Chrome afsloot en heropstartte ..

4. Dan terug via de site van ITSME alle stappen gevolgd, waarbij bovenvermelde plugin nieuw en fris werd geïnstalleerd.
==> Dit proces haperde hier en daar (de herinstallatie van de plugin haalde me tijdelijk weg van de site), maar was uiteindelijk succesvol.
==> Zorg ervoor dat je bij de herinstallatie van die plugins, de "volledige installatie" (of hoe dat noemt) aanvinkt / selecteerd voor de browser die je gebruikt.

5. Ik raakte voorbij het vorige knelpunt waar ik in een loop vastzat, en zie: mijn ID kaart werd gelezen!

6. Echter aanvaarde het systeem mijn pincode niet .. lol .. ik probeerde dit wel 5 keer met de juiste pin .. geen succes.
Dan gaf ik mijn puk code in ter experiment, waarna het systeem me presenteerde met een boodschap in de aard van:
"foute pin, je hebt nog 2 pogingen vooraleer je geblokkeerd wordt".
Opnieuw dan maar mijn juiste pincode ingegeven .. en .. bizar .. plots raakte ik er wel door, en was alles geslaagd.

Ziezo, hopelijk kon dit iemand helpen.

(En nog hopelijker komt niemand dit nog tegen)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”