bestellen op aliexpress en douanekosten

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 125 keer

Gokje: 3.
De verzendduur varieert afhankelijk van de bestemming, douaneadministratie, feestdagen en andere vertragingen. Maar in het algemeen is ePacket altijd sneller dan de andere goedkope verzendopties vanuit China en Hong Kong.

Naar Nederland doet een pakje er ongeveer 5 tot 7 dagen over, gerekend vanaf de verzenddatum. Voor andere landen is dat hetzelfde of net iets langer.
ePacket

Maar met dat coronavirus weet je het natuurlijk helemaal niet.
De kindjes hebben een bestelling geplaatst op 22/01: 't is nog steeds niet verstuurd...
Daar kan de verkoper, in deze omstandigheden, ook niets aan veranderen natuurlijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 4 keer

darkzero schreef:ik hoop dat ik, als topic starter, ook wat antwoord ga krijgen op mijn vragen. ik begrijp dat het hier ook een interessante discussie is voor jullie maar ik zou graag nog altijd wat raad krijgen om de juiste transportwijze te kiezen...
Heb een antwoord proberen te geven. Gezien tijdsduur voor jou niet uitmaakt: zoek op wat de toeslag is die DHL E-commerce en SF eParcel aanrekenen en ga dan gewoon voor de goedkoopste. Gezien de verzendkost bij beiden gratis is, en gezien de BTW kosten (in theorie) bij beiden ook hetzelfde gaan zijn, neem je gewoon diegene die het minste aanrekent voor het voorschot van de inklaring.

Van EMS ePacket (wat hier door bpost afgehandeld wordt) weten we het: 24 EUR. DHL E-commerce en/of SF eParcel zullen wel goedkoper zijn, gezien bv DHL Express (wat niet hetzelfde als DHL E-commerce is!) al bijna 10 EUR minder vraagt.

Zonder die informatie zou ik persoonlijk DHL E-Commerce nemen omdat die via de diensten van DHL de inklaring doen ipv via bpost, en ook omdat ik nog nooit gehoord heb van SF en niet weet met welke firma die hier samenwerken.
rmag
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 32 keer
Recent bedankt: 1 keer

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”