Droogkast: warmtepompdroger of condensdroger

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

wanneer je een lopende band van je wasmachine naar je droogkast hebt of je idd het mss na stilstand van je wasmachine direct in je droogkast kan steken bij bepaalde kledingstukken zal dat wel kloppen, zeker niet bij alles, en laat het maar eens een paar uren in je wasmachine zitten, en steek het dan eens totaal verkreukeld van je 1600 tr in je minder hete warmtepomp droger, beniewd of alle kreukels er zullen uitzijn, zelfde bij de wasdraad...
ik ben een van die nieuwe mannen die het idd zelf doet, mijn praktijkervaring is dan blijkbaar een beetje anders...en om het dan nog eens naar de strijkwinkel te brengen, daarvoor heb ik heden ten dage als alleenstaande geen budget meer beschikbaar, zal nog steeds duurder zijn dan de kostprijs van de energie van mn strijkijzer....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Een goede wasmachine draait een ontkreukbeurt na het zwieren.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ik doe ook al jaren de was zelf, dus dat is een non-argument :).
Ik weet ook uit ervaring dat een was op 1600rpm gecentrifugeerd, geen noemenswaardige kreuken oplevert.
Uw was laten staan, lijkt me op eender welk toerental geen goed idee. Dus ja, als de was klaar is, haal ik die uit en hang ik die op of steek ik die in de droogkast. Maar ook daar: het gebeurt wel eens dat de was een uurtje staat te wachten, geen noemenswaardige kreuken in de kleren.

Maar als je wil centrifugeren op 800rpm, doe maar hé :). Maar dan zal het droogproces langer duren.
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Voor diegenen die bang zijn voor het stroomverbruik:
Mijn Siemens WT48Y773FG A+++ droogkast met warmtepomp verbruikt 0,55 kWh per droogbeurt linnen. (in de wasmachine gezwierd op 1600t/min en gemeten over meerdere droogbeurten). Dit kost dan ongeveer 0,13€ per beurt. Voor 13 cent kan ik de was niet beginnen ophangen op een rek of aan de draad.
In mijn oude droogkast met verwarmingsweerstand en luchtafvoer was dat ongeveer 2 kWh, die werkte nog, maar uit veiligheidsoverwegingen is deze naar het containerpark gestuurd.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”