Pagina 2 van 2

Re: hogere belasting aankoop wagens

Geplaatst: 18 okt 2015, 19:44
door bruma
En blijkbaar zouden moderne benzine injectiesystemen in t zelfde bedje ziek zijn als diesels maar daar doet men niets aan

Re: hogere belasting aankoop wagens

Geplaatst: 18 okt 2015, 21:20
door heist_175
Ureum = AdBlue
Wikipedia
AdBlue is de gedeponeerde handelsnaam voor AUS32, een 32,5%-oplossing van ureum in gedemineraliseerd water, die gebruikt wordt als bijvoeging bij bijvoorbeeld vrachtwagens die diesel gebruiken, om ze schoner te laten rijden.
Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. De bij de verbranding gevormde stikstofoxiden worden omgezet in elementair stikstof en water. Het verbruik van AdBlue is 3 tot 5% van het dieselverbruik.

Re: hogere belasting aankoop wagens

Geplaatst: 18 okt 2015, 21:48
door Kenw00t
heist_175 schreef:Een EURO6 diesel is trouwensheel milieuvriendelijk weinig milieuschadelijk, omdat ze er ereum aan toevoegen die terug reageert met de NOx - op die manier wordt er weinig NOx nog uitgestoten. Ereum zit in een apart vaatje dat wordt bijgevuld bij onderhoud.
Euh, wat? AdBlue is een van mogelijkheden die fabrikanten kunnen gebruiken om Euro 6 te bereiken. Dat wil niet zeggen dat ze het daarom allemaal nodig hebben!

Kijk maar eens in de configurator van de VW Passat. Als "SCR" in de naam van de motor staat, heb je AdBlue, anders niet. Hetzelfde verhaal bij BMW: slechts een handjevol motoren in de 5-reeks heeft een "BluePerformance".

Re: hogere belasting aankoop wagens

Geplaatst: 18 okt 2015, 21:51
door pevepe
Neen, geen fantasie. Die compressie is merkelijk lager dan een conventionele diesel. En, zoals ik schreef, dezelfde als hun benzinemotor (Skyactive G) heeft ook een compressie van 14.

PS.
De auteur die me veel fantasie toeschreef heeft zijn bericht blijkbaar verwijderd.

Re: hogere belasting aankoop wagens

Geplaatst: 20 okt 2015, 11:26
door fluppie
Na de ontbranding is er bij de Diesel minder uitstoot dan bij een benzine(algemeen gezien).Mss is het wel zo dat er meer NOX(onderdeel v/d uitstootgassen) is bij diesel,dan bij benzine,en het is vooral daar dat er nu naar gekeken word.
Dit komt omdat een diesel een zelfontbrander is,men drukt de brandstof samen,en alles explodeerd,op een bepaald moment vanzelf.
Bij Benzinewagens drukt men ook alles samen(compressie,die nu al inderdaad boven de 10 kan liggen,ook bij benzine),maar men heeft nog steeds een bougie (vonk)nodig om de zaak te laten exploderen,en daardoor iets meer rest,maar minder NOX.

Bij bezinewagens heeft Mazda de grootste compressiewaarden,(14)en men werkt daar ook zeer weinig met Turbo motoren met kleine cilinder uitlaat.
Ook andere japanners beginnen nu ook hetzelfde te doen o.a. Nissan,maar nog met lagere compressie waarden(11).