Regeringen en IT competenties... we weten er alles vanMaT schreef:En dat de consument er beter mee is is niet enkel mijn visie, maar ook die van de Duitse regering blijkbaar

De titel spreekt nog steeds van routers... of modems er dus ook gaan onder vallen is nog maar de vraag.MaT schreef:De Duitse regering wil hiervanaf, omdat deze werkwijze de keuze voor de consument zou beperken. Daarnaast zijn fabrikanten hierdoor sterk afhankelijk van een paar exploitanten
Wat moet een modem meer kunnen of doen dan electrische signalen omzetten... volgens mij zit jij steeds met een router in je hoofd ?MaT schreef:Maar met keuzevrijheid kan je wel toestellen kopen die hetzelfde en MEER kunnen dan telenet standaard levert. Op termijn zullen ze dit ook wel inzien en verpliht zijn zelf meer te leveren.
95% van de consumenten is gewoonweg niet in staat die beslissing te nemen...MaT schreef:"bezin voor je eraan begint" is nu net hetgeen wat we aan de consument willen overlaten door middel van vrije keuze.
Sorry, maar voor de provider ben je... one in a million en zal het worst wezen wat JIJ wil.petrol242 schreef:En wat de opmerking hierboven betreft over end-user ervaring, wel die heb ik helemaal niet nodig.
Bedrijven zien wat 95% van hun klanten wil... die 5% zijn ze zelfs liever kwijt.
Moeten... een bedrijf moet niets... die verkopen wat voor hun het meest rendabel is. Jij als klant kiest of je hierop wil ingaan of niet.petrol242 schreef:Het enige dat een ISP mij moet leveren is de internet verbinding.
Wat wil je trouwens bereiken met een eigen modem ? Geloof je echt dat je internet beter of sneller zal zijn ?petrol242 schreef:Al die andere tramalan zoals wifree, decoders en wat weet ik nog allemaal heb ik niet nodig. Zolang mijn modem compliant is met het netwerk is er toch geen probleem?
In het geval van TN komt hier netjes "ethernet", bij Proximus PPPoE uit... wat wil je nog meer ?