[Cloud] Prijdalingen

Ander nieuws dat te maken heeft met technologie
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Met een synology server heb je enkel de mogelijkheid om 1 folder te syncroniseren.
Werk je met een windows, mac of linux client op een PC, dan kan je ook een backup activeren waar je zogenaamde folders kunt backuppen en nadien kan verwijderen van je computer/server. Je moet dan wel de optie aanvinken om bestanden bij hubic te bewaren als je de bestanden thuis wist.
Mijn data is in archieven (RAR) gegoten met paswoorden beveiligd, nadien met multipar een par2 set gegenereerd en hernoemt met advanced file renamer.
Het is idd veel werk ter voorbereiding, maar met een SSD en stevige I7 gaat het wel vlot
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Om eerlijk te zijn : het was mij ronduit te traag. Daarom contact opgenomen met een bedrijf welke een paar leuke lijnen heeft liggen en voor een klein bedrag (in vergelijking met je internetabonnement) mocht ik de NAS even in hun datacenter zetten tot alles gesynced was met Hubic (de eerste syncronisatie). Het is een enorm verschil of je gaat syncen aan 20mbit of aan 100mbit :-) Bij mij was hij - vanuit een datacenter - net geen 2 weken bezig voor in totaal 4TB aan data. De grote files gingen aan 100mbit, de kleinere aan een héél wat mindere transfersnelheid.

Ik heb bij Hubic in het totaal 4 accounts:
- 1 free (tot 25GB) voor mijn GSM en mijn privédocumenten
- 1 free (tot 25GB) voor de GSM en privédocumenten van mijn vriendin
- 1 free (tot 25GB) voor ingescande documenten (loonfiches, garantiebewijzen, facturen, ...)
- 1 pro (tot 10TB) voor backup van mijn laptop, laptop vriendin en desktop van mij

Helaas is dit de enige manier om samen te werken met Hubic : één map = één account. Idioot, dom en eigenlijk vervelend, maar goed het werkt zo ook...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

krisken schreef:Helaas is dit de enige manier om samen te werken met Hubic : één map = één account. Idioot, dom en eigenlijk vervelend, maar goed het werkt zo ook...
Spijtig genoeg werken er veel zo...of waar je je bestanden in een container van hun moet droppen.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Hier ook Synology met Hubic, werkt zoals het moet! :-)
Ik gebruik Hubic voornamelijk als Back-up en in geval ik remote niet aan m'n bestanden geraak op Synology files/cloud. Verder zeer tevreden van m'n Synology en met DS Cloud en DS File apps kan ik overal snel aan op m'n smartphone en tablet. Zelfs de Windows software synct ook alles goed op m'n laptop, en dat enkel met de gewenste mappen.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws ivm technologie”