Software om elektrische schema's te tekenen

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
xoliul
Starter
Starter
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 2 keer

Kleine note; trikker import zit momenteel niet in de docker versie, die staat onder de noemer "speciale features" die uit de community versie gestripped worden. Eigenlijk erg makkelijk te omzeilen, gewoon trikker import op web versie doen, project downloaden en importeren in Docker versie. Ik zorg dat die er weer bij komt bij volgende community release.
@honda4life, als je problemen hebt met je .trik file, stuur ook maar door, dan bekijk ik het. Er zijn wel een paar architecturale beperkingen die momenteel niet vertaald kunnen worden naar Condui, evenals een paar exotische symbolen die ik nog niet heb (maar je krijgt wel veel meer mogelijkheden in de plaats).
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 325 keer
Provider

Het enige wat nog ontbreekt is persistent storage voor docker zodat we de data gemakkelijk kunnen backuppen en verhuizen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
xoliul
Starter
Starter

In plaats van in localstorage? Je kan nu wel al je project downloaden, maar het is nog steeds wat vluchtig in de browser cache. Moet er eens over denken, ik wil liever niet dat de Docker versie de web versie helemaal obsolete maakt. In Docker storage wil zeggen dat je dan al op LAN aan hetzelfde project kan, het is dan maar een beetje extra werk om via Tailscale of dergelijke er ook buitenshuis aan te kunnen. Natuurlijk, je hebt nog steeds een hoop features niet in de community versie, zoals versiegeschiedenis, comments, QR delen, etc...
Ik sta open voor feedback hoor, wil gewoon niet m'n hele business model onderuit halen, 'tis momenteel met verlies dat het allemaal draait.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 325 keer
Provider

Het is zeker niet de bedoeling je verdienmodel onderuit te halen. Mits de vorige probleempjes kon het zijn dat de community versie nog wat in zen kinderschoenen staat en dit eveneens een vergetelheid was. Geef gerust je grenzen aan :-)

Mijn andere containers maken gebruik van bind mounts voor alle data die behouden moet blijven bij veranderen van image. Zo kan deze daar zeer eenvoudig backups van gemaakt worden.
Bij condui leeft de data in de browser en heeft het veranderen/updaten van de image geen effect op de data heb ik gemerkt. Dat werkt wat anders dan ik gewoon ben :-)
xoliul schreef: In Docker storage wil zeggen dat je dan al op LAN aan hetzelfde project kan, het is dan maar een beetje extra werk om via Tailscale of dergelijke er ook buitenshuis aan te kunnen.
Is dat zo? Als ik met een andere browser naar de docker versie ga lijk ik met een schone lei te beginnen.
Buitenshuis beschikbaar maken is geen probleem, dat doe ik voor vele andere containers ook al, maar hier zie ik geen meerwaarde voor als een project enkel in je browser leeft.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
xoliul
Starter
Starter

Nee 'tis niet echt vergetelheid, maar het introduceert vooral code die specifiek voor de community editie is. Tot nu toe wordt die gewoon automatisch gegenereerd bij een release, en wordt er vanalles weg-gestripped (account checks, database checks, alles wat buiten de editor zelf leeft en gebeurt). De opslag-methode is wat gebruikt wordt voor de gratis, lokale projecten op de web versie, dat werkt relatief simpel, maar heeft z'n limieten. Dus ja, nu heb je een schone lei per browser/device, aangezien projecten in localstorage, simpelweg browser cache staan.

Ik ken bind-mounts hoor, ik kan eens kijken wat mogelijk is. Ik denk ook wel dat mijn gemiddelde, toekomstige klant niet echt geneigd gaat zijn docker containers te runnen, en ik denk dat vooral de speciale features het verschil gaan maken.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”