UTP probleempje (was: Ip probleempje)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Hangt er een beetje vanaf... indien iemand zou vragen; ik woon 110m van de straat af, kan ik zo'n lange UTP kabel leggen dan zou je inderdaad kunnen zeggen... normaal werkt het niet maar je kan het proberen, er zit namelijk een veiligheidsmarge op. Op die manier weet de persoon dat hij mogelijks een investering doet (en een lange gracht gaat graven) die nutteloos is.

In dit topic was de eerste posting rond de 100m standaard echter eerder een nonchalante; "Echter kan deze gewoon langer hoor, alleen zal je niet 100mbit/s halen." wat voor mij iets helemaal anders is en trouwens totaal fout is. Vanaf meer dan 100m is je electrisch signaal totaal onvoorspelbaar met packetloss tot gevolg (indirect ga je daardoor ook een lagere snelheid krijgen) wat hier totaal niet aangegeven is (Krisken schepte eerder de indruk van je zal nog 90 Mbits halen maar verder is alles prima).

Het gevaar van geschreven tekst is dat dergelijke nuances soms helemaal verdwijnen en in combinatie met de gemiddelde forum gebruiker hier loopt dat slecht af. Dan krijg je uitspraken van vraag een modem-only aan (louter omdat de ontvangst slecht is), koop een nieuwe router van 120 euro (zonder dat men weet wat het huidige probleem is), ... en daar help je de mensen niet mee (in tegendeel zelfs, je bezorgt ze op lange duur meer ellende).
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

OK, het was niet echt de bedoeling om dit op deze manier uit te drukken. Hetwas eerder bedoeld als : "het kan...MAAR".
Nuja, ook voor jou r2504 : http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=1&t=40660 :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

Het lijkt wel of dat in dit topic UTP staat voor:

Uitermate
Tergende
Profileringsdrang

:banana:

Let wel: maximaal 100 meter lange profileringsdrang is toegelaten. 8)
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

r2504, als je dan toch wil dat het correct is: op een UTP staat géén maximumlengte.
Het zijn de standaarden die bepalen wat de max lengte is voor de gebruikte kabel. Bvb 1000BASE-TX max 100m op cat5e.
Als je UTP gebruikt voor een andere toepassing dan kunnen andere specs gelden.

Je moet de mensen hun posts helemaal interpreteren en niet 1 zin uit de context rukken.
krisken, en bij uitbreiding niemand moet zijn excuses helemaal niet aanbieden want hij heeft gelijk. Niks in deze thread is onjuist.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

xayana schreef:r2504, als je dan toch wil dat het correct is: op een UTP staat géén maximumlengte.
Hangt ervan af hoe zwaar je was is die je eraan op hangt dan... voor hij breekt :lol: Maar ik denk wel dat het logisch is op Userbase dat het gaat over ethernet aan 100 of 1000 Mbps.

Nu de discussie is afgerond... ik denk dat het wel duidelijk is dat we mensen hier enkel kunnen helpen met correcte feiten/benamingen/cijfers... en niet met theorieën.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

gewoon in de praktijk testen en als het de doelstelling haalt die je er van verwacht,
dan mag je die theorie wel effen vergeten ,zeker als het erop neer komt van in sommmige situaties
ergens je plan te moeten kunnen trekken en het dan ook nog niet veel geld mag kosten ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

jackho schreef:gewoon in de praktijk testen en als het de doelstelling haalt die je er van verwacht, dan mag je die theorie wel effen vergeten
Niet echt... het is niet omdat het op dat moment werkt dat het dat een uur, een dag, een week... later nog steeds zal doen.

De limieten zijn er niet voor niets... ook al zit er een zekere marge op.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

bij mij werkt het toch nog altijd naar behoren, maar dat zal ik dan wel ondervinden als het niet meer voldoet,
dan kan ik nog een andere oplossing zoeken, de theorie (of de normen) is ook normaal gezien (te) streng,
juist natuurlijk om er zeker van te zijn dat het ook altijd goed werkt , maar dit wil daarom nog niet zeggen dat
als je een beetje van de theorie afwijkt, het daarom aboluut niet gaat werken.
Als je natuurlijk een installatie als professioneel moet uitvoeren dan hou je u natuurlijk best aan de normen,
maar iets voor uw eigen ligt dat wel een klein beetje anders.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Volgens mij is die discussie gewoon zich aan het herhalen :!:
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”