Tv via internet (mijn opties)

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

wied schreef:vrije hardware keuze
Waar 95% totaal geen interesse in heeft... al gaat men op forums zoals dit anders beweren.
wied schreef: en het feit dat de datastream niet betaald moet worden!
Sinds wanneer krijg je Vlaamse en andere commerciele zenders gratis te zien ?

Wederom moet je zien naar wat 95% in Vlaanderen kijkt.
wied schreef:Vooral met het oog op meer HD zenders in de toekomst zou dit voordeel een echt pluspunt kunnen worden...
Daarom zeker dat je vandaag de dag nog steeds geen Vier en Vijf HD hebt op TVV ?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Ik zorg voor mezelf, niet voor 95% van de kudde...
VRT zenders zitten in mijn TVV abo, en komen binnen zonder dat ik hier een internetverbinding voor nodig heb...
Ik kijk haast nooit naar vier of vijf, so what...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

r2504 schreef:
wied schreef:vrije hardware keuze
Waar 95% totaal geen interesse in heeft... al gaat men op forums zoals dit anders beweren.
bij satelliet ligt het toch anders denk ik... Met die 'betere' boxen kan je cardsharen (alhoewel het niet mag) en krijg je wel de mogelijkheid op veel extra (ook nederlandstalige) zenders.
de koe zegt boe
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

We geraken off-topic... het is niet de bedoeling van een pro/contra sat discussie te voeren (die hebben we al genoeg gehad).

De TS wil gewoon IP based TV kijken... en dat kan op diverse manieren met diverse beperkingen.

- TV Overal (droevige kwaliteit)
- Yelo (droevige kwaliteit en beperkt aanbod)
- WeePeeTV (redelijke kwaliteit, heel beperkt aanbod)
- Steevie (goede kwaliteit, heel beperkt aanbod)
- Bhaalu (redelijke kwaliteit, goed aanbod)
- Sat met locale streaming (redelijke/goede kwaliteit, goed aanbod)
- ... ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Bij sat (i.c.m. de TS Media plugin) krijg je IP tv van over heel de wereld, dus niet enkel lokaal. Groot aanbod. Kwaliteit is afhankelijk van station tot station, je kan er geen lijn in trekken. Als het mij lukt een screenshot te maken van het aanbod, dan post ik het hier. Zoniet maak ik even een foto van het televisietoestel met daarop het overzicht van IP tv.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Jack Daniels schreef:Bij sat (i.c.m. de TS Media plugin) krijg je IP tv van over heel de wereld, dus niet enkel lokaal.
Dan veronderstel ik dat dergelijk aanbod ook gewoon met een PC te bekijken is... zonder een sat. ontvanger/plugin.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Ik heb het topic bijgewerkt, met de informatie die ik reeds verkregen heb.

Deze namiddag ben ik een Belgacom Shop binnengestapt. De normale prijs voor pack internet + tv is 53,95 euro. Redelijk duur vind ik (zonder telefonie in het aanbod te hebben). Deze prijs kan met 8 euro verminderd worden, als je de HD Decoder koopt. Deze HD Decoder kost 125 euro.

Kwa prijs liggen zowel Bhaalu als Belgacom in dezelfde lijn. Ongeveer 300 euro. Met een licht voordeel voor Belgacom omdat die ook HD kwaliteit aanbiedt voor die prijs.

WeePee TV is de goedkoopste speler. Maar heeft klein aanbod en geen HD.
De prijs voor zo een WeePee Box is ook nog niet bekend.

Stevie is nog volop in ontwikkeling...

Misschien is het nog te vroeg om nu al een keuze te maken en ergens in te stappen ?

Voorlopig gaat mijn voorkeur uit naar Belgacom TV.
Gevolgd door Bhaalu en WeePee TV.

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef:Hoi,

Misschien is het nog te vroeg om nu al een keuze te maken en ergens in te stappen ?
Ik ken mensen die nog altijd aan het wachten zijn om een radio te kopen.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Met Bhaalu beleef je gewoon een gans andere kijkbeleving. Moest ik zelf veel TV kijken, dan ging ik direct voor Bhaalu.
wied
Elite Poster
Elite Poster

moest ik zelf een dure internetverbinding kunnen/willen betalen, dan ging ik ook voor bhaalu...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

8Internet Start met onbeperkt volume is echt niet zo duur, hoor.
wied
Elite Poster
Elite Poster

ca 32,00 € dacht ik, terwijl ik nu 12,00 € betaal voor Mobile Vikings!
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Internet Start met onbeperkt volume is echt niet zo duur, hoor.
Dat is wat ik nu heb (zie mijn openingspost :wink:).
Ik betaal hiervoor 32,45 euro / maand.

Een mooie prijs. Maar TV (via je internet aansluiting) erbij nemen, zorgt voor een grotere meerkost.
Ik kijk nu gratis TV via DVB-T (wel enkel Één Canvas en OP12)

Heel veel TV kijken doen we niet. Maar voor de kleine zouden al die kids channels wel leuk zijn natuurlijk.
Om hem mee zoet te houden. :wink:

Groetjes,
Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
wied
Elite Poster
Elite Poster

@Gent32m

tip: in de draad "netflix komt naar belgie" geeft digishine een goede indruk van het dataverbruik voor een HD stream...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Als ik via satelliet een HD uitzending opneem, dan zit ik ongeveer aan 5 gigabytes per uur. Ik weet niet of dit een goeie indicatie is voor het internetverbruik. Ik vertel er wel bij dat ik niet echt weet wat de bitrate van die uitzendingen is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Netflix bandbreedte vereisten... https://support.netflix.com/en/node/306
wied
Elite Poster
Elite Poster

@Jack

mijn comag SL100HD geeft ongeveer hetzelfde aan, vandaar dat ik veelal opneem in SD als het niet echt belangrijk is...
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Gent32m schreef:Maar voor de kleine zouden al die kids channels wel leuk zijn natuurlijk.
op korte termijn natuurlijk wel... :cry:
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Beste Gent32m,

Als je eens wilt testen of Bhaalu iets voor jou is, dan kan je altijd eens langskomen bij mij. Hier draait de Bhaalu box op een panasonic 42 inch. Of ik neem de box eens mee tot bij jou :-)

Mocht het je wat zijn, laat maar weten. Tenslotte woon je maar een boogscheut van mij :)

Wat de vergelijking betreft : ik kan op heden enkel spreken over telenet digitaal, belgacom digitaal en bhaalu op een televisie. WeepeeTV heb ik enkel gezien op de tv tijdens de test enkele weken terug met de UB crew, dat was iets te kort om me over uit te spreken...

Telenet en Belgacom digitaal zijn zowat een copy van elkaar...dus laten we dit als één geheel beschouwen. Grote voordeel aan Bhaalu is dat je letterlijk kijkt naar wat je wilt, wanneer je wilt. Dit kan bij Belgacom/Telenet enkel als je iets hebt opgenomen ofwel als je er voor betaald (bvb via net gemist etc). Deze zorgen moet je er niet meer bijnemen dus. Nadeel is dat je niks kan opnemen tot in de eeuwigheid zoals bij Telenet/belgacom het geval is. Wat ook in het voordeel speelt van Bhaalu is de opvallende simpelheid waarmee je het bediend. Eens je door hebt hoe de navigatie werkt, heb je echt het gevoel waarom men niet eerder met dit idee is gekomen. Een voordeel van Telenet of Belgacom zijn de boeketten waarmee je het aantal zenders kan uitbreiden met specifieke zenders. Bij Bhaalu heb je een aantal zenders (tv vlaanderen) en that's it.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Blijkbaar biedt Belgacom nu ook HD aan via hun TV Overal.
zie : http://www.totaaltv.nl/nieuws/13521/uit ... in-hd.html

(de titel spreekt wel van programma gemist, maar in het artikel gaat het over TV Overal)
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Studio 100 zit blijkbaar exclusief bij Telenet. Bhaalu biedt deze zender niet aan (misschien later).
Enigste mogelijkheid om deze zender in mijn TV aanbod te hebben, is via Teletenne of Telenet TV abonnement.

- Teletenne is via DVB-T2 (geen HD). Een redelijke prijs maar wel met een beperkt zenderaanbod.
- Telenet TV abonnement is geen optie (ik ben en blijf VDSL2 klant).

Kortom Belgacom blijft de beste aanbieder. Al is het jammer dat niet alle zenders in hun aanbod zitten.
Die exclusiviteitsrechten toch :-( Ik dacht dat die enkel voor de voetbal golden. Wat niet zo is.
Ook Libelle (nieuwe zender), Njam, etc zitten exclusief bij Telenet.

Ze leggen daar waarschijnlijk het meeste geld op tafel (om hun klanten te behouden).

Groetjes,
Gent32m
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gent32m schreef:- Telenet TV abonnement is geen optie (ik ben en blijf VDSL2 klant).
Wat heeft VDSL2 te maken met een Telenet TV abonnement of niet ?

Je kan beide perfect combineren (misschien niet ideaal voor de prijs).
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Wat heeft VDSL2 te maken met een Telenet TV abonnement of niet ?
Je kan beide perfect combineren (misschien niet ideaal voor de prijs).
Dat is al één van de redenen waarom ik geen Telenet wil.
- Dan neem ik beter een pack bij Belgacom (Internet + TV).
- Of Bhaalu en een standalone internet formule bij Belgacom.

Als ik mijn internet bij VDSL2 laat en TV bij Telenet, heb ik twee modems nodig (BBOX3 en Telenet modem als ik digitaal TV wil kijken) dit is niet interessant. Dan moet ik mijn internet (in een pack) ook bij Telenet nemen. Maar daar voel ik al niet veel voor (hun FUP, traffic shapping, poort blokkeringen, etc). Telenet klant worden stuit gevoelsmatig op verzet bij me :wink: Dit is mijn allerlaatste optie, als er geen enkele andere keuze meer over blijft om te maken.

Nota: Blijkbaar kan Bhaalu ook Studio 100 in hun aanbod opnemen (als de vraag van de klanten daar voldoende naar is). Dus als ik ooit het TV abonnement van Telenet zou nemen (al dan niet in HD), dan zal het via Bhaalu zijn, niet rechtstreeks via Telenet.

Voorlopig neem ik vrede met Belgacom TV (voor die lagere prijs en iets minder zenders).
De decoder ga ik huren (niet kopen).

Groetjes,
Gent32m
wied
Elite Poster
Elite Poster

TN met een "kaartje" aan 15,20 €/maand lijkt mij helemaal niet duur, alsook erg simpel zonder modem...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gent32m schreef:Als ik mijn internet bij VDSL2 laat en TV bij Telenet, heb ik twee modems nodig (BBOX3 en Telenet modem als ik digitaal TV wil kijken) dit is niet interessant. Dan moet ik mijn internet (in een pack) ook bij Telenet nemen.
Het is niet omdat men een modem plaatst voor digitale TV van Telenet dat jij je internet ook bij hen moet nemen ! Trouwens die modem kan je zelfs uit het stopcontact trekken als je geen interactieve TV bekijkt.
Gent32m schreef:Telenet klant worden stuit gevoelsmatig op verzet bij me :wink: Dit is mijn allerlaatste optie, als er geen enkele andere keuze meer over blijft om te maken.
Tja, toen TN begon wou niemand nog klant worden bij BGC... het was allemaal schandalig hoe men in het verleden behandeld was.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:TN met een "kaartje" aan 15,20 €/maand lijkt mij helemaal niet duur, alsook erg simpel zonder modem...
Maar dan moet je een aangepaste "Smart" TV hebben (met CI+ insteekmodule), wat ik niet heb.
r2504 schreef:Het is niet omdat men een modem plaatst voor digitale TV van Telenet dat jij je internet ook bij hen moet nemen ! Trouwens die modem kan je zelfs uit het stopcontact trekken als je geen interactieve TV bekijkt.
Dan sluit ik enkel (één of meerdere) Digiboxen aan, op het coax signaal in huis. Zoiets ? Kostprijs: Huur decoder (of kopen) + TV activatie + Maandelijks kabel abonnement. Correct ?
Gent32m schreef:Tja, toen TN begon wou niemand nog klant worden bij BGC... het was allemaal schandalig hoe men in het verleden behandeld was.
Telenet is duur. En ik kan daar ook klant worden. Als ik dit wens. Klopt. Zonder interactieve TV, wat mis je dan ? Net gemist, zo die dingen ? Druk op de rode knop voor. Kortom er stroomt geen 'input' (van mij) terug naar hen. Zoiets ?

Groetjes,
Gent32m
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Waarom kan die interactieve functionaliteit (op zo een Telenet setupbox) eigenlijk niet op het internet aangesloten worden (via een RJ45). Dat ze dan hun verkeer via http, https or whatever regelen. Waarom moet dat op hun modem (of een modem) zitten. Waarom niet gewoon op een switch ?

Goh, als ik digitaal kan kijken enkel met een coax kabel en een Telenet setupbox , zonder het interactieve gedeelte, is dat eigenlijk ook nog een optie. Dank voor de input.

Ik zal mijn gevoel nog moeten veranderen, vrees ik :wink:
Zodat het beter aansluit bij het gevoel (de wens) van de zoon.

Groetjes,
Gent32m
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Gent32m schreef:Waarom kan die interactieve functionaliteit (op zo een Telenet setupbox) eigenlijk niet op het internet aangesloten worden (via een RJ45). Dat ze dan hun verkeer via http, https or whatever regelen. Waarom moet dat op hun modem (of een modem) zitten. Waarom niet gewoon op een switch ?
In theorie zou dat kunnen... maar via hun modem is een extra controle of de decoder bij jou thuis staat en niet elders (wat op zich ook enkel belangrijk is als je extra paketten hebt en meerdere decoders). Maar op zich begrijp ik de beslissing wel... het kost je ook niets extra dus ik zie er ook niet meteen een probleem in.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3749 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

AVM lanceert op de IFA (6-11 september) een DVB-C Repeater
http://www.avm.de/en/press/announcement ... report.pdf
For the first time AVM is also showing a DVB-C repeater, which can be used to distribute cable television wirelessly throughout the entire home network. This means smartphones, tablets and other devices can enjoy full TV reception independent of DSL or broadband connections.

Geen idee wat ik mij hierbij moet voorstellen, maar dus blijkbaar een DVB-C ontvanger, die dan de Telenet kanalen kan streamen naar je netwerk.
Zal alleen werken met onversleutelde zenders (tenzij daar een CI+ module in past) ?

Misschien een optie voor de TS die alles via zijn netwerk wilt?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

philippe_d schreef:Zal alleen werken met onversleutelde zenders (tenzij daar een CI+ module in past) ?
En dat blijft dus steeds het grote struikelblok... veel mooie dingen maar allemaal nutteloos icm. CI+
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:Misschien een optie voor de TS die alles via zijn netwerk wilt?
Klopt. Maar "bedraad" (geen stroomadapters, wifi, etc). :wink:

Groetjes,
Gent32m
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”