Pagina 2 van 2

Re: PPPoE disconnects (was: VDSL2 60-70 mb/s profielen)

Geplaatst: 29 aug 2013, 09:58
door krisken
Dat dit is voor de veiligheid, is wat mij betreft nonsens. Als de disconnect is gebeurd krijg jij een ander IP (jij bent dus van de aanvallen af). Echter is de kans niet klein dat dit in de kortste keren word toegewezen naar een nieuwe klant. Dan krijgt deze dus de aanval over zich heen...

Zoals reeds gezegd is de PPPoE disconnect er ook nog steeds voor mensen die de optie "fixed ip" hebben bij belgacom. De radius server zal dan telkens hetzelfde ip adres toekennen aan die klant.

Re: PPPoE disconnects (was: VDSL2 60-70 mb/s profielen)

Geplaatst: 30 okt 2013, 17:50
door Waterboy
Sinds de lasploeg 2 weken geleden geweest zijn krijg ik geen disconnects meer om de 96 uur maar om de 91uur of 87uur.
Zou dit problemen op de lijn zijn of zijn er geen vaste tijdstippen meer?

Re: PPPoE disconnects (was: VDSL2 60-70 mb/s profielen)

Geplaatst: 30 okt 2013, 23:06
door philippe_d
Dat is een probleem met je lijn, die het geen 96 uur uithoudt (niet stabiel).
Dan krijg je geen "forced disconnects" meer (gezien bij iedere onderbreking de 96-u teller opnieuw start).

Re: PPPoE disconnects (was: VDSL2 60-70 mb/s profielen)

Geplaatst: 01 nov 2013, 03:45
door gbmed
philippe_d schreef:Ik denk dat we teveel de disconnect verwarren met fixed IP.
Zelfs zonder disconnect zou een residentiƫel abbo nog altijd een dynamisch IP hebben:
per definitie dynamisch, omdat het dynamisch door DHCP toegekend wordt.
Onjuist, DHCP is wat Telenet gebruikt en DHCP wordt ook voor Belgacom TV gebruikt. Voor Belgacom internet is het de PPPOE sessie die verbroken wordt. Dit heeft van geen kanten met DHCP te maken.