Zou dit ook gelden voor Generation Connect?Tomsworld schreef:Per toegevoegde Pay&Go-kaart met automatische herlading is er 5 euro extra belkrediet
nieuwe tariefplannen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
benieuwd hoeveel mensen deze "gouden" raad zullen opvolgen...Goztow schreef:Als compensatie van de prijsverhogingen moet iedereen zich eens afvragen of hij niet zou downgraden. Ik ben een sterke user van breedband en heb BGC start. 100 gieg is nie niks. Aan elk de keuze natuurlijk maar wat wil je echt meer betalen voor wat volume en upload???
[Post made via mobile device ]
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
100GB is niet niks, maar als je kijkt naar een modaal gezin met 2 (puberende) kinderen dan vrees ik hier voor...gaat nipt zijn, zeker als de kinderen youtube fanaten zijn 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- krisken
- userbase crew
Telefonie = EDPnet + OVH
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Toegegeven, 150GB zal voor de meeste modale gebruikers meer dan voldoende zijn. Langs de andere kant is het schandalig dat we anno 2013 nog steeds abonnementen met limieten hebben. In Nederland kent men zelfs het principe niet eens (behalve voor mobiele abbonementen).
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Geef mij maar duidelijke limieten dan "onbeperkte" limieten met kleine teksten onder waar ze u na 100 GB al kunnen afsluiten, zoals in NL.
- krisken
- userbase crew
Welke provider doet dat dan in NL?
Telefonie = EDPnet + OVH
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Hier @work & @home gedowngraded... Zoveel data en snelheid is niet meer nodig en vast IP is geen vereiste meer. Alleen wel veel video gestream, maar dan nog zitten we @work met max 150 gb verbruik per maand. Soms eens wat meer.
Ik zou zelfs nog eens Telenet durven downgraden en als backup Belgacom er terug bij nemen @work met een start abonnement ...
Het is crisis, maar eigenlijk zal ik er met minder ook geraken
Ik zou zelfs nog eens Telenet durven downgraden en als backup Belgacom er terug bij nemen @work met een start abonnement ...
Het is crisis, maar eigenlijk zal ik er met minder ook geraken

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Voor een kleine meerprijs heb je ook unlimited bij de lagere abonnementen. Zelfs met de optie "unlimited" betaal je dan nog altijd veel minder, met het enig verschil de upload (Start = 2.5 mbps, Comfort : 3 mbps, Maxi = 4 mbps)krisken schreef:100GB is niet niks, maar als je kijkt naar een modaal gezin met 2 (puberende) kinderen dan vrees ik hier voor...gaat nipt zijn, zeker als de kinderen youtube fanaten zijn
De vraag die de gebruiker zichzelf dus moet stellen is hoeveel je wil betalen voor dat beetje meer upload. Cloud back-ups kan je 's nachts draaien, en dan maakt het verschil niet zoveel uit ....
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- krisken
- userbase crew
Cloud backups kunnen 's nachts inderdaad draaien als deze vanaf een NAS oid worden verstuurd. Als dit vanaf een PC moet gebeuren vind ik het wat nutteloos elektriciteitsgebruik. Maar goed, ergens heb je wel een punt : niet voor iedereen is uploadsnelheid een groot punt.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Zoals het "Vrij Downloaden" bij Telenet, bedoel je?Lord Utopia schreef:Geef mij maar duidelijke limieten dan "onbeperkte" limieten met kleine teksten onder waar ze u na 100 GB al kunnen afsluiten, zoals in NL.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Telenet sluit geen klanten af, ze zetten ze gewoon op een belachelijke lage snelheid 

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik vind de prijsverhogingen wel erg snel gaan. Het confort abonnement zit bijna op de prijs van favorite 2 jaar terug. Mijn downgrade van toen heeft dus niet echt veel opgebracht. 
Weet iemand vanaf wanneer we met Confort ook TV Overal kunnen kijken?

Weet iemand vanaf wanneer we met Confort ook TV Overal kunnen kijken?
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
▲▲vanaf 1 juli
Vanaf 1 april verhoogt Belgacom de downloadsnelheid van alle Internetabonnementen van 30Mbps tot 50 Mbps.
Vanaf 1 juli gaan ook de volumes van de Packs met Internet Overal omhoog, bijvoorbeeld in de Packs met telefonie+internet+tv:
Start (57,95 euro): volume thuis en in WiFi Fon Spots komt op 150 GB (ipv 100)
Comfort (62,95 euro): onbeperkt volume thuis en in WiFi Fon Spots + verdubbeling 3G-mobielinternetvolume tot 500MB + TV Overal inbegrepen (ipv 4,95 euro)
Maxi (74,95 euro): onbeperkt volume thuis en in WiFi Fon Spots + verdubbeling 3G-mobielinternetvolume tot 2GB + TV Overal inbegrepen (ipv 4,95 euro)
Het tarief houdt rekening met de tariefverhogingen voor de Packs (vanaf 1 juli) (+2 euro voor Start, +3 euro voor Comfort en 1 euro voor Maxi).
Vanaf 1 april verhoogt Belgacom de downloadsnelheid van alle Internetabonnementen van 30Mbps tot 50 Mbps.
Vanaf 1 juli gaan ook de volumes van de Packs met Internet Overal omhoog, bijvoorbeeld in de Packs met telefonie+internet+tv:
Start (57,95 euro): volume thuis en in WiFi Fon Spots komt op 150 GB (ipv 100)
Comfort (62,95 euro): onbeperkt volume thuis en in WiFi Fon Spots + verdubbeling 3G-mobielinternetvolume tot 500MB + TV Overal inbegrepen (ipv 4,95 euro)
Maxi (74,95 euro): onbeperkt volume thuis en in WiFi Fon Spots + verdubbeling 3G-mobielinternetvolume tot 2GB + TV Overal inbegrepen (ipv 4,95 euro)
Het tarief houdt rekening met de tariefverhogingen voor de Packs (vanaf 1 juli) (+2 euro voor Start, +3 euro voor Comfort en 1 euro voor Maxi).
-
- Erelid
Dat is sowieso nutteloos energie verbruik. Ik kan mij niet inbeelden dat het zo belangrijk is om elke nacht al je films en series die je gedownload hebt, om die te back-uppen.krisken schreef:Cloud backups kunnen 's nachts inderdaad draaien als deze vanaf een NAS oid worden verstuurd. Als dit vanaf een PC moet gebeuren vind ik het wat nutteloos elektriciteitsgebruik. Maar goed, ergens heb je wel een punt : niet voor iedereen is uploadsnelheid een groot punt.
Begin je te spreken over NAS'en, dan ben je niet meer bezig met laag of gemiddeld verbruik van gewone residentiële gebruikers.
http://tweakers.net/nieuws/88258/upc-in ... olicy.htmlkrisken schreef:Welke provider doet dat dan in NL?
UPC zal dus boetes en verlaagde snelheid introduceren wanneer je herhadelijk over de 5 keer van het gemiddelde verbruik gaat. Dan ben je zwaar geklist als de gemiddelde klant 75 GB verbruikt en jij elke maand net geen 500 GB nodig hebt.
En als het stormt bij Liberty in NL, dan zal het hier regenen.
- krisken
- userbase crew
Ik denk dat je serieus zou verschieten hoeveel NAS'en er bij gewone huishoudens staan. Ze zijn belange niet meer zo duur als vroeger en voor veel mensen een extra zekerheid! Gewone simpele disks met 1 of 2 harde schijven er in zijn nu al lang vlot betaalbaar voor iedereen die een beetje bezorgd is om zijn data. Als je een kleine zelfstandige bent (bvbeen schrijnwerker of loodgieter of whatever) dan ga je snel zo een ding zetten om jouw boekhouding en belangrijke e-mails of documenten op te stockeren zodat als je pc om zeep is...je dit nog hebt! Dat je ze dan ook elke nacht met een andere locatie backupt is dan ook niet meer dan logisch : ook je NAS kan kapot gaan of je huis in de fik... Zo ook bij VZW's : 4 van de 5 VZW's waar ik actief ben als vrijwilliger hebben inmiddels een NAS staan zodat hun medewerkers van thuis uit kunnen werken en gemakkelijk aan de files kunnen die ze nodig hebben. Maar ook daar dient het als backup voor de pc en word deze s nachts gespiegeld met een andere - externe - partij.
In het familiale leven zijn er twee algemene redenen waarom heden ten dage mensen snel kiezen voor een NAS:
1. De tijden dat er één "familiecomputer" was zijn al lang voorbij. Bijna elk gezinslid dat in het middelbaar zit heeft een eigen PC of laptop nu. Vroeger stond alle data op één centrale plaats : de "familiecomputer". Daar nu ieder zijn eigen computer heeft staat dit verspreid over al die computers. Ik spreek dan niet over de (illegaal gedownloade) films of series maar over familiefoto's, een backup van alle facturen die men nu digitaal verstuurd (mail, of downloaden van de website), het bijhouden van garantiebewijzen (velen scannen die inmiddels in en bewaren die op pc), etc. Ook zal de paper/eindwerk die zowat elke student minstens 1x in zijn leven moet maken hier op staan, net als alle schoolzaken die men nu digitaal verstuurd ipv uitprint voor de leerlingen.
2. Veel mensen hebben inmiddels al hun hoofd gestoten en ontdekt dat een PC of laptop veel meer "crashed" dan ze denken, waarna ze eindelijk doorhebben dat een extra backup van hun zaken geen kwaad kan. Ook die mensen plaatsen een NAS!
Overigens kost een NAS die 24/24u aan staat een pak minder dan een gemiddelde PC die je s nachts laat draaien om je backups over te zetten. Immers 4 gezinsleden die, vanaf ze hun PC aanzetten, beginnen hun bestanden rechtstreeks te uploaden naar internet, ik denk dat je net zo goed als ik weet dat jouw upload dan volledig verzadigd is en dat er van comfortabel PC gebruik amper iets overblijft. Overigens als je weet wat een Raspberry PI verbruikt in combinatie met een externe USB harddisk, dan zal je wel beseffen dat je met iets van een 30 euro per jaar toekomt aan elektriciteitsverbruik voor een goede backup thuis...
Denk je nu echt dat die VZW, die VZW medewerker, die kleine zelfstandige een business internetlijn thuis liggen hebben? Vergeet dat maar snel, die hebben dezelfde lijn liggen als een gemiddelde consument/huisgezin. Die mensen hebben een écht laag verbruik (surfen en mailen...that's it) maar kunnen omwille van hun professionele bezigheid niet anders dan een backup in de cloud maken...En ja dat doen ze 's nachts, als iedereen de NAS met rust laat...
Tja UPC, een kabelaar...ze nemen gewoon de trukjes van Telenet over. Niks echt nieuws onder de zon
In het familiale leven zijn er twee algemene redenen waarom heden ten dage mensen snel kiezen voor een NAS:
1. De tijden dat er één "familiecomputer" was zijn al lang voorbij. Bijna elk gezinslid dat in het middelbaar zit heeft een eigen PC of laptop nu. Vroeger stond alle data op één centrale plaats : de "familiecomputer". Daar nu ieder zijn eigen computer heeft staat dit verspreid over al die computers. Ik spreek dan niet over de (illegaal gedownloade) films of series maar over familiefoto's, een backup van alle facturen die men nu digitaal verstuurd (mail, of downloaden van de website), het bijhouden van garantiebewijzen (velen scannen die inmiddels in en bewaren die op pc), etc. Ook zal de paper/eindwerk die zowat elke student minstens 1x in zijn leven moet maken hier op staan, net als alle schoolzaken die men nu digitaal verstuurd ipv uitprint voor de leerlingen.
2. Veel mensen hebben inmiddels al hun hoofd gestoten en ontdekt dat een PC of laptop veel meer "crashed" dan ze denken, waarna ze eindelijk doorhebben dat een extra backup van hun zaken geen kwaad kan. Ook die mensen plaatsen een NAS!
Overigens kost een NAS die 24/24u aan staat een pak minder dan een gemiddelde PC die je s nachts laat draaien om je backups over te zetten. Immers 4 gezinsleden die, vanaf ze hun PC aanzetten, beginnen hun bestanden rechtstreeks te uploaden naar internet, ik denk dat je net zo goed als ik weet dat jouw upload dan volledig verzadigd is en dat er van comfortabel PC gebruik amper iets overblijft. Overigens als je weet wat een Raspberry PI verbruikt in combinatie met een externe USB harddisk, dan zal je wel beseffen dat je met iets van een 30 euro per jaar toekomt aan elektriciteitsverbruik voor een goede backup thuis...
Denk je nu echt dat die VZW, die VZW medewerker, die kleine zelfstandige een business internetlijn thuis liggen hebben? Vergeet dat maar snel, die hebben dezelfde lijn liggen als een gemiddelde consument/huisgezin. Die mensen hebben een écht laag verbruik (surfen en mailen...that's it) maar kunnen omwille van hun professionele bezigheid niet anders dan een backup in de cloud maken...En ja dat doen ze 's nachts, als iedereen de NAS met rust laat...
Tja UPC, een kabelaar...ze nemen gewoon de trukjes van Telenet over. Niks echt nieuws onder de zon

Laatst gewijzigd door krisken 04 apr 2013, 11:15, in totaal 1 gewijzigd.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Erelid
Mij moet je niet vertellen welke soort lijnen consumenten en businessklanten hebben, hoor.
De wall of text is onappetijtelijk om te doorlezen, maar ik zou graag eens de cijfers zien van de NAS-verkopen.
De wall of text is onappetijtelijk om te doorlezen, maar ik zou graag eens de cijfers zien van de NAS-verkopen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Deze discussie ging eigenlijk over hoe hoog een comfortabele upload moet zijn, waarbij mijn redenering was, dat je met een 2.5mbps upload ook je nachtelijke "cloud back-ups" kan doen.Lord Utopia schreef: Ik kan mij niet inbeelden dat het zo belangrijk is om elke nacht al je films en series die je gedownload hebt, om die te back-uppen.
Begin je te spreken over NAS'en, dan ben je niet meer bezig met laag of gemiddeld verbruik van gewone residentiële gebruikers.
En ja, ik had het over residentiëel gebruik.
- Zo'n back-up moet natuurlijk niet iedere nacht al uw bestanden gaan back-uppen, maar alleen die bestanden, die sedert de vorige back-up gewijzigd zijn, of nieuw (synchroniseren).
- Zo'n back-up moet natuurlijk ook niet al uw bestanden gaan back-uppen, maar alleen deze die je belangrijk vindt (documenten, foto's, mail), en niet wil verliezen (of bestanden die je wil sharen op verschillende clients of op verschillende locaties). Dus niet noodzakelijk "al je films en series die je gedownload hebt"
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- krisken
- userbase crew
Mja incremental backups zijn daar een oplossing voor...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Wat me niet duidelijk is, via de site lukt het niet, kan je de abbonementen van 10 euro combineren ?
BV een pack met fixed / intet / tv + 1 x Easy 10 (10 - 5 euro) ?
BV een pack met fixed / intet / tv + 1 x Easy 10 (10 - 5 euro) ?
-
- Erelid
Neen. Enkel de abonnementen vanaf 15 euro waarop dan 5 euro korting is, en de abonnementen van 55 en 65 euro waarbij de korting dan 10 euro is.
- proximusboyke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
toch nog even vermelden dat de generation mtv verder blijven bestaan, daar deze niet op de frontpagina staan.
Aleen worden deze niet meer gepromoot
Aleen worden deze niet meer gepromoot
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Als je bekijkt dat je een maand geleden nog een smart 20 voor 12,50€/maand kon hebben, dan zijn deze tarieven niet echt een verbetering te noemen. Bovendien zie je ook duidelijk dat Generation Connect een interessant product is voor de consument, want op de website van proximus kan je er niets meer over terug vinden! Bovendien is dit het enige product dat nog Generation in zijn naam draagt.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
Ze spreken dan ook over een 'flexibeler' aanbod. Ze zeggen niet dat hun prijzen zakken, integendeel ze stijgen. Het feit dat de initiele URL van de press release 'price increase' bevatte zegt toch genoeg.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- proximusboyke
- Elite Poster
waarschijnlijk komt op 1 julli een nieuw tariefplan bij en zullen andere wijzigen
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
Weet je er al meer info over over die nieuwe tarieven? Ik ben zeer geinteresseerd om over te stappen naar pxms.
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
- proximusboyke
- Elite Poster
zal iets zijn die in de buur komt van b39 en panter 45
ook komen er nog meer minuten data ook naar buiteland.
Om het in het kort te zeggen meer afgestemd op de base formules.
ook komen er nog meer minuten data ook naar buiteland.
Om het in het kort te zeggen meer afgestemd op de base formules.
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 127 keer
Ik hoor dat die nieuwe tarieven heel sterk zullen zijn. Is een prijsoorlog op de belgische markt in zicht?
Laatst gewijzigd door Luc Watrin 20 jun 2013, 15:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Bij Generation Connect is het aantal berichten al aangepast, hopelijk komt er daar nog wat data bij (whisful thinking waarschijnlijk
). Nog een tiental dagen geduld denk ik, 1 juli is een maandag 

Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
-
- Pro Member
Is er een persconferentie voorzien om die nieuwe tarieven voor te stellen? Hebben jullie meer nieuws over die nieuwe proximus tarieven?
- proximusboyke
- Elite Poster
is voorlopig enkel de easy+55 die zakt naar 45 en 40 in een pack
mercedes e220 OML
mercedes e220 OML
-
- Pro Member
Is de rest juist een paar dagen of weken uitgesteld? Heb jij meer nieuws over de redenen van die uitstelling?