Heronic schreef:Ik hoop het, van zodra op de whitelist bestel ik hem (de 7490) gelijk.
Reken er maar niet op.
De goedkeuring voor de 7360 - hoewel met de volle steun van de OLO's - laat op zich wachten, geen zo goed teken...
Er is geen enkele ISP die het initiatief zal/kan nemen om ook nog de 7490 te laten goedkeuren. Waarom zouden ze daar een bom geld in steken als ze zelf de 7360 gaan verkopen?
AVM kan het initiatief niet zelf nemen (regels BIPT), maar zelfs indien mogelijk, waarom zouden ze? Zij gaan ervan uit dat G-vector een int. standard is waaraan ze voldoen.
Heb er eentje in huis, moet nog installeren, maar zou het kunnen dat er voortaan geen aparte Duitse versie meer is? De mijne kun je in Engels, Duits, italiaans en nog wat andere talen zetten.
Ik zou dat zeker niet aanraden.
Omflashen is altijd een risico, en je verliest alle support / garantie als je er een Firmware op zet die er niet voor bedoeld is.
Dat risico wil je toch niet lopen met een router van €300?
Bij de 7390 heb je het probleem dat de Flash ROM maar 16MB is. Voor de laatste internationale Firmware was het een challenge om alles in 16MB te krijgen, en hebben ze bepaalde dingen eruit gelaten (voorbeeld SMB/Samba support).
Misschien dat daardoor de Duitse stabieler liep?
Bij de 7490 heb je dat probleem niet: Flash ROM is 512MB is.
Het enige voordeel van een Duitse Firmware is dat de updates soms 6 maanden eerder uitkomen (voor zover dat een voordeel is).
Dank je voor de goede raad. Ik ben destijds met de 7390 overgestapt op de Duitse firmware omwille van de problemen met de USB-stick voor telefonie over SIM kaart. Dat zal nu wel goed gaan. Over naar Engels dus, ik hoop dat ik mijn instellingen kan overzetten van Duits naar Engels, maar ik vrees ervoor!