30/2 profiel kwijt

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Ik heb het helemaal gehad met die VDSL2. Net Business Fibernet M van Telenet besteld. Kost wel wat meer en de limieten zijn weer helemaal terug. Daartegenover staat een veel hogere gemiddelde snelheid van max. 80/6 en geen gedoe met te lange afstanden, DLM die soms wel en soms niet komt, 36u-disconnects enz enz.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Als bussiness fibernet M nu een echt bussiness product was, alle poorten open, dynamisch ip mag nog zou ik ook direct overschekelen vanaf mijn 16,5/2 lijntje. Maar t'is toch zo idd dat DLM maar tijdelijk is soms :(.
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

Ik ben sinds vanmorgen terug op 30/2 gezet. Ik zie wel dat mijn downstream margin gedaald is met 2dB. Ik heb een vermoeden dat er een huis extra is aangesloten op VDSL op onze koperbundel en dat er daardoor nu meer crosstalk is.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3753 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Bedoel je dat de SNR (met 2dB) gedaald is tussen de 25 mbps en 30 mbps?
Dat is volkomen normaal, bij iedere sync verhoging zal je SNR dalen.

De SNR is namelijk een maat voor de "marge" die je hebt tussen je huidige sync en het maximum van de lijn.
Hoe kleiner het verschil tussen je huidige sync en het maximum van de lijn, hoe kleiner de SNR.

Als je maximum 50 mbps is, en de sync verhoogt van 25 naar 30 mbps, dan verlaagt dit verschil (= de "marge"), dus ook je SNR.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Ter info. Ik ben mijn 30/2 kwijt na 1 reboot van mijn fritzbox 7360. Ik heb per ongeluk vandaag de stekker eruitgetrokken en ben van 30/2 terug naar 20/2 gegaan.

Het heeft eerst maanden geduurd om op 30/2 te komen en dan na 1 reboot :-(
Matthias
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer

philippe_d schreef:Bedoel je dat de SNR (met 2dB) gedaald is tussen de 25 mbps en 30 mbps?
Dat is volkomen normaal, bij iedere sync verhoging zal je SNR dalen.

De SNR is namelijk een maat voor de "marge" die je hebt tussen je huidige sync en het maximum van de lijn.
Hoe kleiner het verschil tussen je huidige sync en het maximum van de lijn, hoe kleiner de SNR.

Als je maximum 50 mbps is, en de sync verhoogt van 25 naar 30 mbps, dan verlaagt dit verschil (= de "marge"), dus ook je SNR.
Philippe, ik doelde op mijn SNR margin toen ik de vorige keer 30/2 had. Toen had 16,xdB, nu maar 14.8.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”