go bambi
r2504: vroeger was roken toch helemaal geen probleem?
geen kat die erom kraaide dat er echt overal gerookt werd.
en dan ineens "het is slecht voor je gezondheid" en het is staatsvijand nr1...
vroeger was dat allemaal geen probleem, tot een of andere studie dat dus zei.
ongeacht het feit dat er meerdere studies ook het positieve aangeven...
er zijn studies die gsm verbruik linken aan kanker, komop, smijt weg die gsm!
haal de masten neer, zet je wifi uit, gooi de gsm in de wc pot.
ohnee wacht, daar is IEDEREEN verslaafd aan... dan moeten de mensen binnen de x km van een mast maar verhoogde kans op kanker hebben,
zodat jij de vrouw des huizes kan bellen!
(klinkt dat nu niet totaal overdreven en absurd? ja toch? wel, kijk met diezelfde blik dan even hoe jij over roken praat atm)
mailracer: het niet roken tijdens de zwangerschap kunnen ze dus niet verplichten... maar ik ben het wél met je eens dat je niet moet roken als je zwanger bent.
iets dat als man (en als niet-roker) veel makkelijker gezegd en gedaan is dan als vrouw natuurlijk.
het niet roken waar kinderen rondlopen heb ik dan weer een gemengd gevoel over, maar dat laat ik voor een andere discussie.
dat het respect vroeger enkel van het niet-rokers kamp kwam durf ik te betwisten.
NIET omdat het er niet was, maar simpelweg omdat iedereen het "for granted" nam: zowel de rokers als de niet rokers.
er werd gerookt op cafe, thats it, de normale gang van zaken, dus niemand zegt er wat van.
nadien, toen de "jacht" zowat begon en het roken ingeperkt werd, werd er idd wél duidelijk dat de niet-rokers soms zaken moesten pikken dat niet "normaal" waren.
daar geef ik je 100% gelijk in, en er zijn idd nu eenmaal rokers die zeggen "ik rook, jij moet het maar slikken, tant pis".
en dat is hetgene wat ik nu NIET wil gebruiken om te vergelijken: de asociale rokers.
want je hebt de sociale en respectvolle rokers, die iedereen vergeet (zoals de duitstalige gemeenschap in belgie ook altijd vergeten wordt),
en de aso rokers die eigenlijk "de kern van het probleem" vormen.
in de brasserie vind ik trouwens dat nooit had mogen gerookt worden, maargoed, vroeger zat het er bij de mensen (die rookten) gewoon in,
roken op het werk, thuis, op restaurant, etc etc...
ik vind het alleen spijtig dat ze die vrijheid niet aan de zaakvoerders over laten en dat ze er een beetje een hetze van maken.
als er dan nog zo'n "goed gefundeerd" onderzoek komt zonder bron, heb ik helemaal zoiets van "euh? wat?"