Afronden?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 51 keer

Waarom wil jij persé 47.4760 euro vragen voor een artikel en niet 47.48?

Kleine hint: bereken al je verkoopprijzen inclusief BTW en je komt nooit in de problemen (als je goede software hebt ).
*zucht*

P.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@iamborg, als dat uw ingesteldheid is om uw zaak te runnen dan begrijp ik dat je gefrustreerd bent, ik zou dat ook zijn.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 51 keer

@iamborg, als dat uw ingesteldheid is om uw zaak te runnen dan begrijp ik dat je gefrustreerd bent, ik zou dat ook zijn.
Waar staat ergens dat ik 47.4760 € vraag voor een product, en dit dan afrond?

Er staat dat de VP, gebaseerd op de AP + marge gelijk is aan 47.4760€, en dat daarop de BTW berekend wordt. En vermits niemand in .be werkt met 4 decimalen voor betalingen, en dat 4 decimalen enkel boekhoudkundig gebruikt worden, dit afgerond wordt naar 57.45€. Afronden in de allerlaartste schakel van de prijsberekening is nog steeds het meest correcte voor de klant.
Stel dat ik afrond van bij de aankoopprijs, en dan mijn marge bereken. Dit resultaat moet ik in 9 van de 10 gevallen wéér afronden. Daarop dan de BTW bereken die ik nog een keer moet afronden... als dan dit alles toevallig naar boven moet afgerond worden, ja dan steek ik geld op zak...
Of deze berekening nu softwarematig of manueel gebeurt, good practice is pas op het allerlaatste af te ronden.

P.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dat kan allemaal waar zijn, maar een product dat geafficheerd staat voor €34,89 moet aan de kassa niet plots €34,90 kosten.
Als de producent, leverancier, ... zo graag met 4 (wat mij betreft 20) cijfers na de komma wil werken, mij prima. Zeker in die situatie is het absoluut geen probleem om tot het correcte, tot op 2 cijfers na de komma afgeronde, bedrag te komen dat overeen is gekomen met de consument.

In dit geval mag Belgacom intern bedragen gebruiken tussen €28,8307 en €28,8387, als ze dan de BTW erbij doen, komen we afgerond mooi op de mij beloofde €34,89.

Ik blijf erbij: waarom eigent Belgacom zich het recht toe, om mij zonder waarschuwing, akkoord, of eender wat, gewoon meer aan te rekenen dan overeengekomen?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 15 keer

Gezien aan de kassa van een kinderwinkel in Baal

URL kinderwinkel verwijderd (SPAM)
Bijlagen
Foto-0003.jpg
(433.02 KiB) Nog niet gedownload
Laatst gewijzigd door TiTanium 01 okt 2012, 16:56, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: Spam
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”