Telenetabo's : Voldoende downloadvolume?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Kom nou,

Heeft dan niemand een smart tv. (indien niet, je kan een klein consoletje bijplaatsen)
Of maak je geen gebruik van bvb uizending gemist, rtl gemist, net gemist via lan (gratis in Nederland in tegenst tot belgie)
hardware info tv zit er nu ook bij met 3 reviews per week, een aanrader trouwens, de Duitse mediatheken, zdf, ard in perfecte kwaliteit,
streaming film.enz, enz...

1 mooi tv avondje en m'n 50 gig is erdoor. Laat staan dat de kinderen nog wat youtuben op tv.

Dan spreek ik nog niet van onze pc.

Ik wil, net zoals al onze buitenlandse buren gebuik kunnen maken van het net op een aangename manier zonder naar
een meter te moeten kijken. (Die hoge snelheid is voor mij nutteloos) 20mb/s is meer dan snel genoeg, maar geen limieten aub
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

r2504 schreef:
Dima_2005 schreef: Feit blijft dat een hééél grote meerderheid ruimschoots toekomt met 50 GB (ook al tracht je hier enkele uitzonderingen aan te halen) van het Basic abonnement, en voor zij die meer nodig hebben zijn er nog andere formules (dat ze te duur zijn is een andere discussie, maar puur het volume aanbod is echt zo slecht niet).
Uiteindelijk is het een commerciële beslissing van TN om 50 100 100+ aan te bieden.
Blijft de vraag of 50GB een werkbare limiet is zonder er naar te moeten omkijken. Volgens mij is dit niet het geval aangezien ik zonder zever te downloaden er ruim bovenzit kan je moeilijk spreken van een comfortabele grens... als je 20-30GB verkeer hebt is 50gb misschien comfortabel, maar om aan zo'n gemiddelden te komen zou ik mijn internet gedrag dus met 2/3 moeten beperken. In de praktijk betekend dit geen of weinig streaming diensten, anno 2012 kan je dat toch niet meer verwachten ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lucdec schreef:1 mooi tv avondje en m'n 50 gig is erdoor. Laat staan dat de kinderen nog wat youtuben op tv.
Da's niet met spek schieten maar met ganse varkens zoals ze bij ons wel eens zeggen :lol:
lucdec schreef:Ik wil, net zoals al onze buitenlandse buren gebuik kunnen maken van het net op een aangename manier zonder naar
een meter te moeten kijken.
Anderen zouden al snel het antwoord geven dat je dan maar een provider moet nemen die unlimited heeft (en dat aanbod is er wel degelijk, zelfs bij TN)... al begrijp ik persoonlijk dat het niet altijd zo eenvoudig is (ik heb hier namelijk ook maar VDSL2 aan de laagste snelheid) en de prijzen ook niet altijd even fijn zijn.
iceke schreef:Blijft de vraag of 50GB een werkbare limiet is zonder er naar te moeten omkijken. Volgens mij is dit niet het geval aangezien ik zonder zever te downloaden er ruim bovenzit
Volgens mij ben jij dan ook geen "basic" gebruiker...
Nr10
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 20 keer

Punt is wel idd dat de harde limiet van basic eigenlijk meer dan de lading dekt. Wie >50Gb verbruikt is geen modale internetverbruiker meer.
Je zal toch al ettelijke uren pro-actief gebruik moeten maken van het internet eer je aan je limiet komt (zuivere downloadtrafiek buiten beschouwing gelaten).
Wil je meer, dan kan je upgraden of veranderen.

Er is gewoon te weinig diversificatie in de abonnementsformules. Bepaalde trafiek en protocollen zouden gewoonweg niet mogen meegeteld worden (de technische haalbaarheid daarvan op grote ISP schaal ga ik in het midden laten). Laat daar nu radiostreaming bijzitten van Belgische zenders, content van binnenlandse media, ... Dingen waar denk ik veel basic gebruikers geniet van hebben maar desondanks snel onterecht als ''grotere verbruikers dan ze werkelijk zijn'' worden gecategoriseerd.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Als ik enkel firefox van mijn vaste pc zou gebruiken zou ik nu net op small band komen te staan...
firefoxmei.jpg
(115.06 KiB) Nog niet gedownload
De andere pc's niet meegerekend + downloads
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Nr10 schreef:Punt is wel idd dat de harde limiet van basic eigenlijk meer dan de lading dekt. Wie >50Gb verbruikt is geen modale internetverbruiker meer.
Bij dat statement ga ik het laten... er zijn in het verleden genoeg volume topics geweest (en het aanbod is er ondertussen, maar blijkbaar wil iedereen voor niets op de eerste rij zitten en gaat men klagen dat "Basic" niet voldoet).
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ok, da's wel een punt, en mijn uiteenzetting, het was ook niet de beodeling om te zeggen dat 50GB niet voldoet, maar ik vind wel dat voor een hogere abonnement gewoonweg 100GB niet voldoet (moest dit niet duidelijk zijn)
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik blijf erbij: Basic is basic en met 50GB is dat RUIM voldoende.
Voor mij mag er zelfs een abbo zijn van bv BASIC internet voor max 30GB per maand aan bv 15€.
Je zal eens zien hoeveel klanten daar gaan op intekenen en die daar wel genoeg mee gaan hebben!

Ben je een normale gebruiker, dus niet meer basic, dan kunnen er andere (unlimited) formules aangeboden worden.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

tgoh, en je kan 11 maand 2gb/maand gebruiken en de 12de maand heb je 100gb nodig...

ben je dan ook nog een basic'er? of heb je dan echt 12 maand fiber nodig
de koe zegt boe
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Je kan dan ook voor die éné maand volume bijkopen, dan ben je nog steeds goedkoper af.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

r2504 schreef:Ik dacht dat op m'n Tom Tom gans Europa op straat niveau iets van een 900 MB groot was... geen idee hoe jij dus met een maandelijkse update aan 4 GB komt ?
De Gps in mijn auto bevat een SD kaart, de Kaart van europa 2009-2010 is bijna 4 GB groot, heb nu de map van 2011-12 en is een goeie 7 GB maar is enkel 1 keer in een jaar, de speedcam updates kunnen we wel iedere maand updaten.
Dus die 4 GB kunnen mss wel kloppen van Dima_2005, maar iedere maand 4GB is wel heeel veel, dat is bijna iedere keer dan een nieuwe kaart van europa die volledig vervangen wordt ...
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 223 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vind het systeem van downloadvolumes ronduit slecht. Veel beter zou zijn geen limiet maar dat de verschillen in de abonnementen gebaseerd zijn op snelheid (wat op zich ook al een praktisch maximum volume is) en andere parameters. Dat lost een pak problemen en discussies op.

Liever zie abonnementen verschijnen zoals bv. 4/0.25 8/0.5 12/1 20/2 30/5 50/5 etc. waarbij het laagste abonnement reeds beschikbaar is voor een all in prijs van bv. 10€. Bovendien zou iedereen niet meer mogen betalen dan de snelheid die hij effectief krijgt.

Creatief zijn de providers ook niet echt. Waarom geen abonnementen waarbij een verschil gemaakt wordt tussen best-effort trafiek en high-priority bv.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Laten we de abo's laten zoals nu, en alleen het volume verhogen. Trouwens wil je veranderingen van die aard, dan keldert telenet alleen door de massale wijzigingen.
Nr10
Pro Member
Pro Member

Volumeverhogingen voor Fibernet en BasicNet komen er sowieso... Het evolueert in de goede richting.
Heb zelf Fibernet en ben al zeer blij dat de upload gestegen is! Wie nog met een harde limiet zit, zoals ik en vele anderen :), kan nog steeds rekenen op nachtsurfen voor wat grotere blokken te verzetten. Dat versterkt natuurlijk niet de geest van het vrije/ongelimiteerde internet maar voorlopig valt er niets anders te doen dan te wachten op een nieuw Mechels Mirakel.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
Bedankt: 44 keer

Nr10 schreef:Bepaalde trafiek en protocollen zouden gewoonweg niet mogen meegeteld worden
Laat daar nu net veel verzet tegen zijn. Telenet heeft dat zelfs al ooit gedaan met hun pctv van vroeger. Hun eigen diensten lieten ze niet meetellen, die van anderen wel. Kwa concurrentie is dat niet echt eerlijk. Volgens die filosofie kan bijvoorbeeld dropbox niet meegeteld worden, maar skydrive wel omdat die geen duur contract hebben bij tn.

Neenee, op die manier kan je hun product nog moeilijk "internet" noemen, want het is er nog maar een deeltje van.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Nr10
Pro Member
Pro Member

Was er dan sprake van concurrentievervalsing?
Films huren via de decoder is toch ook iptv zonder traffic?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Om films te huren heb je geen internet abbo nodig :bang:
Nr10
Pro Member
Pro Member

Ben ik me van bewust. Wou gewoon even aanhalen dat Telenet nogal arbitrair handelt. Een Basicnetter levert weinig verkeer op de node vanwege zijn harde limiet, anderzijds moest hij 5x HD films per week huren krijgen we een heel ander verhaal en hoort hij plots niet meer in zijn hokje thuis.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

iceke schreef:Om films te huren heb je geen internet abbo nodig :bang:
Tenzij via je smarttv (moviemax bv)
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”