emotionele verhuurder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Als telenet de aansluiting niet doet.... dan hoeven ze daar ook de kostprijs toch niet van te vermelden in hun reclame.
We zullen het hier dan maar niet hebben over elektriciteit, water of gas.....

Ik geef je geen ongelijk hoor, het gaat er maar over dat bij het "aansmeren" van producten de klant nog altijd zelf beslist wat hij wel of niet koopt en je Telenet geen ongelijk kan geven in deze marketing techniek.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 3 keer

iceke schreef:Als telenet de aansluiting niet doet.... dan hoeven ze daar ook de kostprijs toch niet van te vermelden in hun reclame.
De bakker zaait geen graan, de journalist steekt geen krant in je brievenbus, de garagist assembleert geen wagens aan de lopende band...

Het productieproces of het aantal toeleveranciers of onderaannemers doet dus niets ter zake bij de prijsaanduiding op de consumentenmarkt.
Als Telenet een product verkoopt moeten alle kosten die door de consument verplicht moeten worden bijbetaald ook ondubbelzinnig vermeld worden in elke reclame die één of andere prijsaanduiding bevat. Kortom, Telenet moet de consument informeren over de totaal te betalen prijs.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Dat vind ik dus persoonlijk ook.... als de garage reklame maakt dat uw banden van de peugeot 206 vervangen worden voor 300€ moeten ze er achteraf ook niet de banden nog extra bijberekenen

Alé, ik ben dus weer verder op zoek.... volgende alternatief... sateliet... man man man, hoe onduidelijk.
Ga maar eens kijken naar tv-vlaanderen. Promotie : 299€ korting http://www.tv-vlaanderen.be/cashback/

maar als ik verder kijk zie ik dat het dus voor het goedkope pakket maar 149€ is. En je krijgt dan een complete set.
Ik zou toch wel graag op voorhand weten wat een complete set is? Is dat dan enkel het kastje? Zit daar een schotel in? De bedrading? De smartcard zit daar toch bij? Alé, ik wil zeggen : wat omvat die "complete set"?
Algemene voorwaarden van de promotie
De promotie is enkel van toepassing volgens de actievoorwaarden die u vindt in het Cashbackformulier. Aanbod geldig vanaf 02.01.2012 tot en met 31.01.2012. Mits voldaan aan de actievoorwaarden, krijgen deelnemers die tijdens de Promotieperiode het Promotieproduct aanschaffen en een abonnement afsluiten van 24 maanden bij Basic €150 terugbetaald of €299 als zij kiezen voor Basic+. De maandelijkse prijs van Basic en Basic+ is inclusief BTW en exclusief een eenmalige activatiekost van €29,95. De prijs van de Complete sets is inclusief BTW, Bebat en Recupel, Auvibeltaks van €13 en exclusief installatie- en abonnementskosten.
de koe zegt boe
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Provider

bambipower schreef:Dat vind ik dus persoonlijk ook.... als de garage reklame maakt dat uw banden van de peugeot 206 vervangen worden voor 300€ moeten ze er achteraf ook niet de banden nog extra bijberekenen

Alé, ik ben dus weer verder op zoek.... volgende alternatief... sateliet... man man man, hoe onduidelijk.
Ga maar eens kijken naar tv-vlaanderen. Promotie : 299€ korting http://www.tv-vlaanderen.be/cashback/

maar als ik verder kijk zie ik dat het dus voor het goedkope pakket maar 149€ is. En je krijgt dan een complete set.
Ik zou toch wel graag op voorhand weten wat een complete set is? Is dat dan enkel het kastje? Zit daar een schotel in? De bedrading? De smartcard zit daar toch bij? Alé, ik wil zeggen : wat omvat die "complete set"?
Ik snap dus eigenlijk echt niet waarom je alles zo hopeloos complex en dramatisch maakt hé. Waarom nog 1001 alternatieven gaan aflopen? Voor satelliet ga je ook een gevelboring moeten doen hoor. En daarbovenop ga je ook nog eens ergens een schotel aan uw gevel moeten hangen... En wie zal die installatie doen? Verder blijf je opgescheept met een settopbox. Waarom niet gewoon een afspraak maken met Integan, zorgen dat de distributie voorzien is en Coiske zal iets anders zien dan zijn plafond...

Ergens is er een miscommunicatie gebeurd tussen Telenet en Coiske. Charlotte is het aan het bekijken. Wacht tot dit uitgeklaard is en voorzie gewoon analoge tv... En probeer van niet heel de tijd zo dramatisch te doen. Coiske heeft daar ook geen deugd van hoor ;-)
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1685 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Hier persoonlijk heb ik, als verhuurder, trouwens de keuze gelaten aan mijn huurders om BGC of de kabel (Numericable) te nemen maar heb hen wel gezegd dat er een promotie was bij Belgacom voor gratis activatie en dergelijke meer en dat ik bij installatiekosten voor Belgacom bereid was om tussen te komen. Waarom? Omdat ik wist dat Belgacom voorzien was, het goed werkt bij mij en ik bij problemen hier terecht kan ;). Uiteraard hebben ze Belgacom gekozen.

Een wortel werkt vaak beter dan een waarschuwing, om mensen in beweging te krijgen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:Waarom niet gewoon een afspraak maken met Integan, zorgen dat de distributie voorzien is en Coiske zal iets anders zien dan zijn plafond...
Hoe kan je nu als consument een afspraak maken met een onderaannemer van Telenet? Een onderaanemer zal je sowieso doorverwijzen naar 015 666 666 en dan moet Coiske noodgedwongen de bonusgeile verkoopshoeren om de tuin leiden om uitsluitend analoge tv te kunnen bestellen. Zoveel ongewenste agressieve winstgeilheid kan een oude zieke man onmogelijk trotseren.
woutervh schreef:Ergens is er een miscommunicatie gebeurd tussen Telenet en Coiske. Charlotte is het aan het bekijken. Wacht tot dit uitgeklaard is en voorzie gewoon analoge tv... En probeer van niet heel de tijd zo dramatisch te doen. Coiske heeft daar ook geen deugd van hoor ;-)
Neenee, geen miscommunicatie, deze uiterst moeilijk omzeilbare verkoopspraktijken worden georganiseerd door het management via allerlei script-, time-, en bonusmechanismen op de verkoopsafdeling.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

ik heb al contact gehad met integan. Die hadden een telefonische prijs opgegeven voor de gevelboring + tot aan het kastje te laten lopen, dat op de gevel hangt van de buren : 50€ Die draad zou daar aan dat kastje dan naast het kastje gehangen worden. Blijkbaar mogen die dat niet zelf inpluggen.

Maarja, dan moet telenet nog langskomen, en die moeten dat kabeltje nog inpluggen : 100€ jawadde
Natuurlijk zit coiske nog met een verhuiskost : 50€

coiske is dus al 200€ kwijt... zonder zijne integan - euh - telenet (dju, ik bedoel dus analoog)

Nu moet ik natuurlijk wel zeker zijn, dat de kost van integan die beloofd wordt van 50€ niet meer wordt..... wat dat draait daar met tijd....
En ik wil hier helemaal niets verkeerd vertellen van de integanman, twas ne hele vriendelijke. Maar zekerheid is er niet.

oja, en coiske leest niet mee, want heeft geen internet.
de koe zegt boe
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

bambipower schreef:oja, en coiske leest niet mee, want heeft geen internet.
Nog niet, wacht maar! :angel:
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef: Hoe kan je nu als consument een afspraak maken met een onderaannemer van Telenet? Een onderaanemer zal je sowieso doorverwijzen naar 015 666 666 en dan moet Coiske noodgedwongen de bonusgeile verkoopshoeren om de tuin leiden om uitsluitend analoge tv te kunnen bestellen. Zoveel ongewenste agressieve winstgeilheid kan een oude zieke man onmogelijk trotseren.
Zelfs hun telefoonnummer bestaat uit het nummer van het beest... :twisted: Dit kan niet anders dan een Duivels bedrijf zijn...
Misschien moeten de telefonisten wel een psychologische test afleggen? En aanvaarden ze enkel degene met een psychische stoornis die dan ook nog liefst een strafblad hebben. En je wil niet weten wat er 's avonds allemaal in Duco's bureau gebeurt dat het licht niet kan verdragen...

Nee, noem mij eens één bedrijf op dat er niet op uit is om zoveel mogelijk te verkopen?

Stel je eens volgende situatie:
Jij wil nieuwe ramen en je laat hiervoor een schrijnwerker komen. Hij maakt prijs voor uw ramen, maar ondertussen raadt hij u ook sterk aan van nieuwe dakgoten, een nieuwe omheining, een tuinhuis en een garage te zetten. Dus als de klant hiermee akkoord gaat, is die aannemer een smeerlap?
Het is toch aan de klant om voet bij stuk te houden en te zeggen dat hij enkel nieuwe ramen nodig heeft?

Als jij analoge tv vraagt, en je houdt voet bij stuk, dan zul jij analoge tv krijgen. En het is hun goed recht om te proberen meer verkopen.
Ik heb ook onlangs gebeld voor een digibox van €1 voor mijn grootvader (nieuwe digitale klant)
- Mijnheer, voor €4 in de maand kunt u een hd-digibox huren, dat is veel betere kwaliteit
* Mevrouw, mijn grootvader heeft een gewoon CRT-scherm, geen interesse
- Ja maar, als er iets aan scheelt heb je ook onmiddelijk een nieuw toestel op onze kosten
* Geen interesse
- En bent u soms geïnteresseerd in een internet-shake? Dit komt voordeliger uit.
* Neen dank u, geen interesse

En voor de rest heel vriendelijk en meegaande geholpen geweest. Perfecte afhandeling. (Gelukkig dat ik niet wist dat ik met iemand duivels aan het bellen was :angel: )

En dit betekent ook niet dat ik altijd akkoord ben (zie mijn onderschrift), maar ik heb wel iets tegen de blinde haat die precies verspreid wordt tov dit bedrijf. (en nee, ik persoonlijk ben zelfs (nog) geen klant)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

bij mij is er helemaal geen blinde haat woutervh, ik geef wel toe dat ik geen voorstander ben.

Duidelijkheid is bij allemaal een probleem.... uiteindelijk moeten we maar zien, hoeveel de factuur zal bedragen. Doe zo maar eens uw boekhouding, dan vind ik belgacom nog het duidelijkst... tenzij je wil bellen voor informatie 8)

Bij telenet zit je dan met integan en telenet. Uiteindelijk zelfde maatschappij, maar toch appart.... alé, afhankelijk van regio

en bij sateliet... krijgt ge onduidelijke complete pakketjes....
de koe zegt boe
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer
Te Koop forum

ja sommige verkopers verstaan het toch echt niet he !

Afbeelding

Wij kregen vroeger bijna elke maand eens een telefoontje van telenet om toch maar niet over te schakelen ...

Een maat van mij van Belgacom voor TV en sneller internet,hij ging akkoord.
verkoper: Ok dan breng ik dat in orde.
Telefoon ...
Verkoper: tzal toch niet gaan er ligt nog geen VDSL in uw straat

Wat voor praktijken zijn dit ????
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

bambipower schreef:ik heb al contact gehad met integan. Die hadden een telefonische prijs opgegeven voor de gevelboring + tot aan het kastje te laten lopen, dat op de gevel hangt van de buren : 50€ Die draad zou daar aan dat kastje dan naast het kastje gehangen worden. Blijkbaar mogen die dat niet zelf inpluggen.

Maarja, dan moet telenet nog langskomen, en die moeten dat kabeltje nog inpluggen : 100€ jawadde
Natuurlijk zit coiske nog met een verhuiskost : 50€

coiske is dus al 200€ kwijt... zonder zijne integan - euh - telenet (dju, ik bedoel dus analoog)

Nu moet ik natuurlijk wel zeker zijn, dat de kost van integan die beloofd wordt van 50€ niet meer wordt..... wat dat draait daar met tijd....
En ik wil hier helemaal niets verkeerd vertellen van de integanman, twas ne hele vriendelijke. Maar zekerheid is er niet.

oja, en coiske leest niet mee, want heeft geen internet.
Wat ik zou doen:

- Neem de aansluitkost op u ( 50€ + 100 €)
- De verhuiskost ( 50 € ) blijft voor de huurder.

Misschien niet leuk voor je, mààr een huurder die ontevreden is, en zijn opzeg geeft is nog heel wat meer werk[extra] en geld[verloren]....
Tenandere kan de huurder de kabel die door de muur gaat, toch niet meenemen naar een volgende woning.

Je moet dit natuurlijk niet volgen, het is slechts mijn advies hé ;)

Met vriendelijke groet
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

en als coiske een jaar leeft.... en de volgende wil schotel... ? Dan moet ik dat ook maar op mij nemen?
En als die dan ook nog eens vertrekt, tegen dan is er waarschijnlijk wel fiber, en dan is die kost ook weer voor mij
En als ze dan zeggen : tis allemaal te duur, geef mij maar dvb-t maar mijn antenne moet buiten hangen, dan is die kost ook nog eens voor mij?

En mijn huis wordt een trisé... of hoe noemen ze dat? :angel:

Coiske woont nu voorlopig zelfs nog gratis. Want zijn contract loopt pas vanaf de 1ste februari...

Er zijn grenzen Vasoline, die moet ik zelf betalen en bepalen :-D
de koe zegt boe
raf1
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef:Nee, noem mij eens één bedrijf op dat er niet op uit is om zoveel mogelijk te verkopen?
De bakker hier in het dorp heeft wel begrepen hoe je klanten behandelt. Die bakker heeft nog nooit gevraagd of ik misschien geen groot wit gesneden brood moet hebben als ik een klein grof ongesneden brood vroeg.

Dus, als je analoge tv vraagt moeten ze niet afkomen met "Had u graag een HD Digibox met Nagravision 2-encryptie en boxkey pairing?" :nono:
2Flip
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Het leggen van kabel is in mijn ogen toch nog iets anders. Schotel of antenne kan door de huurder meegenomen worden als ze besluiten te verhuizen; bij een distributiekabel ligt dat ietsje anders natuurlijk :-D
En moest er na verloop van tijd een andere huurder komen, dat is het hebben van een distributiekabel toch een meerwaarde.

Nu ja, 150euro is en blijft natuurlijk een behoorlijke som; aan u de keuze ;)
Afbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Het appartementje dat coiske huurt, heb ik gerenoveerd : kostprijs 40000€
Wat heb ik gedaan : kabel klaar gelegd in zijn living, via zijn slaapkamer boven zijn plafond laten lopen tot in mijn (toekomstige, want ze is nog niet af) garage
en daar heb ik de kabel op rol klaargelegd.

Als er iemand sateliet wil, dan geraak ik natuurlijk niet meer met die kabel boven het plafond tenzij, ik hem er uit haal.... een satelietkabel is een andere kabel dan een telenetkabel. Ik kan veel klaarleggen, maar waar stopt het?

Dus had ik voor tv belgacom klaarliggen, aangesloten en alles... het enigste hij moest doen, was natuurlijk een abbo nemen bij belgacom. Maar dat vind hij te duur... kabel aansluiten is ook te duur... en van sateliet kan ik al helemaal geen prijs maken.
dvb-t kan hij gratis krijgen (met binnenantenne en buiten hardware), maar dan wel enkel één en canvas. Dus geen vtm en vt4 die hij graag zou hebben.

Distributiekabel vind ik al helemaal geen meerwaarde, want we weten allemaal dat telenet analoge zenders in sneltempo afbouwt, en prijzen sneller stijgen dan inflatie (zie maar de btw en geschuif van voetbalzenders en boeketjes)
de koe zegt boe
raf1
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:Tevens geraak ik er niet van overtuigd dat telenet een meerwaarde geeft aan mijn woning, integendeel zelfs.... want een halve vierkante meter bakskes in mijn nieuw totaal gerenoveerd appartement vind ik geen meerwaarde.
Misschien bestaat de meerwaarde erin dat je vandaag en in de toekomst geen gezaag aan je hoofd zou hebben als je tijdens die renovatie de nodige kabelaansluiting (zonder abonnementsverplichting) had voorzien. Zeker als je mikt op een ouder huurpubliek dat aan BelgacomTV geen boodschap heeft, is een kabelaansluiting voor analoge tv een zeer groot gemak.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

maar voor hoelang nog raf? Hoeveel jaar gaan er nog analoge zenders zijn? Ik weet het niet ze...
En gezaag heb ik niet, coiske is supervriendelijk. Toch probeer ik voor hem een betaalbare oplossing te vinden.

En waarom is belgacomtv geen boodschap? Ok, tis duur, als je enkel tv wil. Maar als de volgende ook telefoon wil, dan valt het best mee....
de koe zegt boe
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Het enige wat jij kan doen is alle opties op papier zetten en dan moet Coiske maar kiezen en slikken. Ofwel neemt hij geen TV, dan betaalt hij niks...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Klopt Goztow,

toch wacht ik voorlopig nog even charlotte haar antwoord af.

Uiteindelijk is het voor hun een meerwaarde als er hier in mijn appartement een kabelaansluiting komt te liggen :wink:
de koe zegt boe
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 18 keer

bambipower schreef:en als coiske een jaar leeft.... en de volgende wil schotel... ? Dan moet ik dat ook maar op mij nemen?
En als die dan ook nog eens vertrekt, tegen dan is er waarschijnlijk wel fiber, en dan is die kost ook weer voor mij
En als ze dan zeggen : tis allemaal te duur, geef mij maar dvb-t maar mijn antenne moet buiten hangen, dan is die kost ook nog eens voor mij?

En mijn huis wordt een trisé... of hoe noemen ze dat? :angel:

Coiske woont nu voorlopig zelfs nog gratis. Want zijn contract loopt pas vanaf de 1ste februari...

Er zijn grenzen Vasoline, die moet ik zelf betalen en bepalen :-D

Ik begrijp je probleem heel goed.

Je kan inderdaad het onderscheid maken:

a) kan de huurder de apparatuur/kabels meenemen na de huurperoide?
b) kan de huurder de apparatuur/kabels niet meenemen na de huurperiode?

Ik vrees alleen, voor u, dat er niet veel huurders happig zijn om een kabelaansluiting te betalen die ze nadien niet kunnen
meenemen. (=eigendom)

Je kan natuurlijk niet alles voorzien (100% gelijk!) Maar als TN & BGC binnenligt ga je toch 90+ % van de huurmarkt hebben.
(dvb-t & schotel bijft toch 'n minderheid)

Met vriendelijke groet

ps: oudere generaties kunnen inderdaad verknocht zijn aan VTM, VT4 e.d.
Niet alleen jongere generaties...dit heb ik ook al gemerkt :)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Provider

Eerlijk gezegd, ik heb me al kostelijk geamuseerd met dit topic.

Als ik huurder was en er lag geen kabel, dan kon de huisbaas ervoor zorgen dat hij er lag, of minstens de kosten dragen.

Als de huisbaas kabel heeft klaarliggen voor belgacom(TV) en niet voor telenet, dan had ik dat op voorhand moeten weten en stond het in het contract. Ikke niet gelukkig met alleen Belgacom, ikke niet huren bij huisbaas.

Als ik ene vraag voor mijn ramen en hij probeert me een garagepoort te verkopen terwijl ik geen garage heb, dan is het een oplichter.

De bakker is uiteindelijk nog de beste zelfstandige :beerchug:

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bambipower schreef:maar voor hoelang nog raf? Hoeveel jaar gaan er nog analoge zenders zijn? Ik weet het niet ze...
En gezaag heb ik niet, coiske is supervriendelijk. Toch probeer ik voor hem een betaalbare oplossing te vinden.
Doet dat er toe hoelang er nog analoge zenders zijn? Telenet Digitale TV is via diezelfde kabel hoor... En een kabel die voorzien is kan enkel maar voordelen bieden...
bambipower schreef:En waarom is belgacomtv geen boodschap? Ok, tis duur, als je enkel tv wil. Maar als de volgende ook telefoon wil, dan valt het best mee....
Als jij graag de komende 10 jaar voor helpdesk wil spelen voor coiske die niet weet op welke knopjes hij geduwd heeft of moet duwen, dan is er inderdaad geen probleem met belgacomtv (of digitale tv met settopbox in het algemeen) :-)
In tegendeel, in het geval dat Telenet een CLI-oplossing aanbiedt, heeft coiske genoeg aan een nieuwe tv waar hij dezelfde gebruiksvriendelijkheid zal hebben als met zijn analoge tv.
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

Joe de Mannen schreef: Als ik huurder was en er lag geen kabel, dan kon de huisbaas ervoor zorgen dat hij er lag, of minstens de kosten dragen.

Als de huisbaas kabel heeft klaarliggen voor belgacom(TV) en niet voor telenet, dan had ik dat op voorhand moeten weten en stond het in het contract. Ikke niet gelukkig met alleen Belgacom, ikke niet huren bij huisbaas.

J.
Het is aan de huurder om die kosten van aansluiting te betalen en niet de verhuurder (indien er geen aansluiting beschikbaar is).
Sterker nog, alle schade hierdoor aangebracht aan de huurwoning kan de verhuurder zelfs nog verhalen op de huurder, aangezien de woning bij het einde van het contract in de originele staat moet zijn (maar dan moet je als verhuurder al van slechte wil zijn).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

@woutervh
Ik vind telenet even ingewikkeld als belgacom, ik ken ze alletwee... maar als coiske zijn eigen te pletter wil betalen aan bakskes die meer in standby verbruiken dan dat ze aanstaan.... maar ok, dat is nu ook voorbij. Dat zijn dus oude koeien uit de gracht halen.
En een kabel die voorzien is kan enkel maar voordelen bieden...
voor wie? Voor de huurder en telenet.... en ik had vanaf coiske kwam kijken belgacom aangeraden en uitgelegd dat de kabel van integan opgerold in de garage lag. Dan heeft coiske toch nog telenet gebeld : en die zouden alles regelen aan 50€ -> en dat was dus niet....

Iedereen blijft maar zeggen dat het voor mij een meerwaarde is, dat die kabel er ligt, niemand staat er bij stil, dat het vooral voor telenet een meerwaarde is, want zij kunnen dan hun produkt verkocht krijgen. Uiteindelijk verhuren wij in gans onze familie meer dan 60 appartementen en huizen. Maar zelf ben ik de armste van den hoop :angel: dus kijk ik zelf gewoon dvb-t
de koe zegt boe
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik geef het op. Veel succes nog met "Coiske" en de televisiekeuze :bdaysmile:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Toch bedankt woutervh, ik heb ook veel informatie van u opgevangen en zeer goede (heb je zelfs geplust, alhoewel ik anti-plusser ben). Ik ben altijd goed op de hoogte geweest, behalve de laatste jaren zakte ik weg.

Een appartement aansluiten op belgacom is wel veel goedkoper.
de koe zegt boe
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Waarom is die coax geen meerwaarde? Er gaat niet alleen "tv" door... Internet en eventuele telefonie gaat er ook door, willen zo ooit internet en telefoon van TN hebben dan ligt die kabel er al. Schotel wil ik zelfs niet over dezelfde kam scheren, dit wordt bijna overal verboden... Maar een Belgacom punt en een Telenet punt in huis/appartement vind ik toch altijd een meerwaarde.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Die wordt bijna overal verboden... door de verhuurder omdat de huurder dan zelf een gevelboring gaat doen :bang: :bang: :bang: :bang:
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Appartementen in Antwerpen staat in 90%! van de gevallen "Verboden schotel te plaatsen of andere zaken aan de gevel die het uitzicht kunnen storen"
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 62 keer

Maar dat houd de meeste niet tegen :D :D :D
The eternal and true pessimist :D
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

Neen ze trekken hun kabels door de schachten/schoorsteen en ze zetten ze op het dak :p Ik zou er is foto's moeten pakken :banana:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

TiTanium schreef:Waarom is die coax geen meerwaarde? Er gaat niet alleen "tv" door... Internet en eventuele telefonie gaat er ook door, willen zo ooit internet en telefoon van TN hebben dan ligt die kabel er al. Schotel wil ik zelfs niet over dezelfde kam scheren, dit wordt bijna overal verboden... Maar een Belgacom punt en een Telenet punt in huis/appartement vind ik toch altijd een meerwaarde.
Omdat je nu ook gsm's hebt, zelfs coiske heeft dat. En omdat mobiel internet nu ook in opmars is.....
Zo kan ik met mijn gsm 2uur gratis bellen naar ALLE netwerken, inclusief vaste lijnen. Met mijn vaste lijn heb ik dat niet.... bellen van vast naar gsm is zelfs zeer duur.
prijzen vallen goed mee met de gsm.

Volgens mij zijn al die kabeltjes binnen een tiental jaar allemaal pasé... misschien komt er weer een boost bij fiber.
Dvb-t is in nederland al zeer mooi uitgewerkt.

Sateliet is bij mij overal toegelaten, dus geen probleem.

Ondertussen heb ik contact gehad van charlotte via dit forum, en zijn wij al telefonisch gecontacteerd door telenet..... maandag gaan ze terugbellen. Wel mooi van telenet, dus zeker een pluspunt. Ik kan nog niet veel vertellen over het gesprek aan de telefoon.
Laatst gewijzigd door bambipower 27 jan 2012, 21:39, in totaal 1 gewijzigd.
de koe zegt boe
TiTanium
Moderator
Moderator
Provider

bellen van vast naar gsm is zelfs zeer duur.
Belgacom:

Code: Selecteer alles

U kunt gratis bellen met uw vaste lijn na 17 u, in het weekend en op feestdagen naar andere vaste lijnen, maar ook naar gsm-nummers
U betaalt geen activeringskosten, noch abonnementskosten
Weekdagen van 8.00 tot 17.00 uur	
Naar een nationaal vast toestel (per oproep)
€ 0,35 incl. btw
Weekdagen van 17.00 tot 8.00 uur + weekends en feestdagen de klok rond
Gratis
Weekdagen van 8.00 tot 17.00 uur	
Naar een nationaal gsm-nummer  (per oproep)
€ 0,50 incl. btw
Weekdagen van 17.00 tot 8.00 uur + weekends en feestdagen de klok rond
Gratis
Beperkt tot 2500min.
Wat vind jij hier duur aan? Korte oproep -> gsm / Lange oproep -> vaste lijn

Telenet:

Code: Selecteer alles

1000 minuten per maand bellen naar mobiele lijnen in Belgie (met de gratis optie FreePhone Mobile)**
**
- Op weekdagen van ’s middags 4 uur tot ’s morgens 8 uur
- Tijdens het hele weekend en op feestdagen
EDIT: Mensen nemen alles meestal in een pack van vandaag (niet naar coiske gezien) en voor 5€ meer bij TN een vaste lijn met 1000min belminuten naar gsm's.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

ik heb ook geen pack, en toch goedkoop
maar ik ben ook met weinig tevreden :wink:
Alé, ik wil anderen hun mensen hun boekhouding niet doen, maar ik vind een totaalprijs van 80€ of zelfs meer (dus tv, gsm, telefoon, internet) veel te veel.
Ik betaal net iets minder dan een 60€/maand voor mijn gsm, telefoon en internet (ook mobiel internet). Dus alles inbegrepen.
Ik bereken bij al mijn kosten ook mijn hardwarekosten. Want als je om de zoveel jaar moet switchen, maar eerst honderden euro's moet investeren, dan trekt dat uw gemiddelde drastisch omhoog.
de koe zegt boe
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

kan ook voip bellen he
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
vuurvos
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 207 keer
Contacteer:

bambipower schreef:Ondertussen heb ik contact gehad van charlotte via dit forum, en zijn wij al telefonisch gecontacteerd door telenet..... maandag gaan ze terugbellen. Wel mooi van telenet, dus zeker een pluspunt. Ik kan nog niet veel vertellen over het gesprek aan de telefoon.
Dit vind ik het meest relevante aan gans deze historie. Zouden we nu eens niet met zijn allen kunnen wachten (inclusief de TS) tot na de reactie/oplossing van Charlotte ?
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Het meest relevante aan dit verhaal is dat de verhuurder zich teveel bemoeit met de huurder... Ofwel verbiedt hij de huurder om die gevelboring te doen ofwel doet hij dat zelf en draagt hij de kosten.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

vuurvos schreef:
bambipower schreef:Ondertussen heb ik contact gehad van charlotte via dit forum, en zijn wij al telefonisch gecontacteerd door telenet..... maandag gaan ze terugbellen. Wel mooi van telenet, dus zeker een pluspunt. Ik kan nog niet veel vertellen over het gesprek aan de telefoon.
Dit vind ik het meest relevante aan gans deze historie. Zouden we nu eens niet met zijn allen kunnen wachten (inclusief de TS) tot na de reactie/oplossing van Charlotte ?
Ik kan al een klein stukje vertellen. Er is veel gebabbeld, op een echt volwassen en eerlijke manier. We hebben alletwee onze mening gegeven. Dus zoals ik zegde : voor mij een pluspunt voor telenet.

De dame gaf me gelijk, het komt allemaal zeer verwarrend over, zeker voor iemand als coiske die in de tijd is blijven staan.... (een oldie dus)
Dame heeft me voorgesteld om coiske een jaar gratis een digibox te geven, dus die 8€...
Aan de kostprijs van de aansluiting (100€) en die verhuiskost (50€) kon ze niet veel doen. Gevelboringen doen ze in principe niet... ook integan niet, want uiteindelijk zijn ze daar niet voor verzekerd. Het kan, dat er af en toe wel een gemotiveerde medewerker is die iets meer doet, dan mag of nodig is (dus die doen het dan wel). In dat geval had ik zelf voorgesteld om coiske bij te staan met die comfortinstallatie (ik zou het dus doen, normaal 75€).

Maar al bij al was ik niet akkoord met het ganse voorstel, omdat ik persoonlijk vind dat coiske niets aan digitaal heeft, maar beter af is met analoog. Maar .... ik kan natuurlijk niet in naam van coiske beslissen....

Ook vond de dame even dat het mijn verantwoordelijkheid is om in te staan voor die kabel, maar daar was ik dus ook niet mee akkoord, voor de redenen die ik hierboven heb gegeven (er zijn 4 mogelijkheden op tv, ik heb er geen dienst aan, mijn bijdrages zijn eindig en vooral telenet heeft er belang bij om die kabel te leggen anders krijgen ze hun diensten niet verkocht)

De dame was supervriendelijk, en wil nu bekijken wat ze kan doen voor coiske en analoge tv te 'geven'. Dus welke voordelen hij kan krijgen.

Mevrouw verstond ook zeer goed, dat iemand gelijk coiske er van uitgaat, dat als hij een foldertje leest met 'digitale tv promotie : installatie 50€' dat coiske dan ook verwacht dat daar alles is inbegrepen.

De dame belt me dus maandag terug... wat ze kan gefikst kan krijgen voor analoog, als ze al iets gefikst kan krijgen. Ze gaat dan alles op 'papier' zetten, zodat ik met de voorstellen naar coiske kan gaan.
Het meest relevante aan dit verhaal is dat de verhuurder zich teveel bemoeit met de huurder... Ofwel verbiedt hij de huurder om die gevelboring te doen ofwel doet hij dat zelf en draagt hij de kosten.
Als ik mij niet moeide, dan kwam er geen gevelboring, want ze konden niet, en coiske wou ook niet de ganse kost van de installatie dragen..... ik hoef me niet te moeien, maar coiske rekende op mij, en af en toe iceke, is een beetje medeleven en hulp naar mensen toe, geen schande. Dus ik zal zeker geen gevelboring verbieden, maar coiske kan dat zo en zo niet....
of had je het verhaal niet gelezen? Want er zou nog een mogelijkheid zijn, die de meeste huisbazen doen : trek uw plan.... of neem belgacom zoals ik u aangeraden had.
de koe zegt boe
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Zo moeilijk is dat toch niet te verstaan hé Bambi, of jij betaald die aansluiting, of je verbied je huurder om een gevelboring te laten doen.
We zijn hier al 2 pagina's aan't volzeveren over iets waar geen enkele verhuurder problemen van maakt, nl. zorgen dat de nutsvoorzieningen aanwezig zijn in zijn huurwoning.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”