VRT wil een derde tv-kanaal

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Helemaal terzijde: ondertussen is "La trois" al een aantal weken gelanceerd.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Goztow schreef:Helemaal terzijde: ondertussen is "La trois" al een aantal weken gelanceerd.
In Nederland, dat 4 keer groter is dan Wallonië gaan ze van 3 naar 2 tv-zenders. Nederland is dan ook geen zo'n puinhoop als dit land.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

koekie schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]
Ja, maar Nederland had een heel speciaal systeem, met meerdere omroepen (TROS, VARA, enz.).
Dat systeem werkte goed tot dat de commerciële begonnen.
Tegenwoordig vind ik niet zoveel interessante programma's meer op de Nederlandse zenders.
Mijn favorieten daar zijn nog : Keuringsdienst van Waarde (over eetwaar, en wat daar precies inzit, en hoe die gemaakt wordt), af en toe een film op NED2, Zembla (soort onderzoeksprogramma waar in Vlaanderen dringend nood aan is), Twee voor Twaalf (quiz).
Ik denk dat dat het zo ongeveer is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

Er is wel wat meer goeds op nederland1-2-3 te zien dan dat he...
Denk maar aan de ombuds/consumenten programmas die je hier in vlaanderen al niet hebt...

En ze hebben nog steeds die omroepen als eo, vara, kro, tros, ... hoor.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

SplinterByte schreef:Er is wel wat meer goeds op nederland1-2-3 te zien dan dat he...
Denk maar aan de ombuds/consumenten programmas die je hier in vlaanderen al niet hebt...
Zeker, maar of het nu echt nodig is om én Kassa, én Radar te hebben bijv. is nog maar de vraag, en vaak overlappen die dan nog eens met "Opgelicht".
SplinterByte schreef:En ze hebben nog steeds die omroepen als eo, vara, kro, tros, ... hoor.
De etiketjes bestaan nog, maar zo'n groot verschil tussen NCRV en KRO zie ik niet.
Ja, de EO is natuurlijk wel nog altijd een buitenbeentje.
Mijn inziens zouden ze daar beter alle budgetten samenleggen en één Openbare omroep maken, waarbinnen dan nog plaats is voor de specifieke programma's die wel ideologisch getint zijn (Kruispunt, enz.).
Al die omroeporgansisaties die elk hun dingetje doen lijkt mij nogal duur, en het feit is dan ook dat het niet goed gaat met de openbare omroepen in Nederland.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

boulder schreef:Zeker, maar of het nu echt nodig is om én Kassa, én Radar te hebben bijv. is nog maar de vraag, en vaak overlappen die dan nog eens met "Opgelicht".
Hoe meer van dat soort, hoe beter :)
boulder schreef:Al die omroeporgansisaties die elk hun dingetje doen lijkt mij nogal duur, en het feit is dan ook dat het niet goed gaat met de openbare omroepen in Nederland.
Nja, als dat zo zit mag het wel anders...
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”