VRT wil een derde tv-kanaal
-
- Forumtroll
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
In Nederland, dat 4 keer groter is dan Wallonië gaan ze van 3 naar 2 tv-zenders. Nederland is dan ook geen zo'n puinhoop als dit land.Goztow schreef:Helemaal terzijde: ondertussen is "La trois" al een aantal weken gelanceerd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Ja, maar Nederland had een heel speciaal systeem, met meerdere omroepen (TROS, VARA, enz.).koekie schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]
Dat systeem werkte goed tot dat de commerciële begonnen.
Tegenwoordig vind ik niet zoveel interessante programma's meer op de Nederlandse zenders.
Mijn favorieten daar zijn nog : Keuringsdienst van Waarde (over eetwaar, en wat daar precies inzit, en hoe die gemaakt wordt), af en toe een film op NED2, Zembla (soort onderzoeksprogramma waar in Vlaanderen dringend nood aan is), Twee voor Twaalf (quiz).
Ik denk dat dat het zo ongeveer is.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 142 keer
Er is wel wat meer goeds op nederland1-2-3 te zien dan dat he...
Denk maar aan de ombuds/consumenten programmas die je hier in vlaanderen al niet hebt...
En ze hebben nog steeds die omroepen als eo, vara, kro, tros, ... hoor.
Denk maar aan de ombuds/consumenten programmas die je hier in vlaanderen al niet hebt...
En ze hebben nog steeds die omroepen als eo, vara, kro, tros, ... hoor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 279 keer
Zeker, maar of het nu echt nodig is om én Kassa, én Radar te hebben bijv. is nog maar de vraag, en vaak overlappen die dan nog eens met "Opgelicht".SplinterByte schreef:Er is wel wat meer goeds op nederland1-2-3 te zien dan dat he...
De etiketjes bestaan nog, maar zo'n groot verschil tussen NCRV en KRO zie ik niet.SplinterByte schreef:En ze hebben nog steeds die omroepen als eo, vara, kro, tros, ... hoor.
Ja, de EO is natuurlijk wel nog altijd een buitenbeentje.
Mijn inziens zouden ze daar beter alle budgetten samenleggen en één Openbare omroep maken, waarbinnen dan nog plaats is voor de specifieke programma's die wel ideologisch getint zijn (Kruispunt, enz.).
Al die omroeporgansisaties die elk hun dingetje doen lijkt mij nogal duur, en het feit is dan ook dat het niet goed gaat met de openbare omroepen in Nederland.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 142 keer
Hoe meer van dat soort, hoe beterboulder schreef:Zeker, maar of het nu echt nodig is om én Kassa, én Radar te hebben bijv. is nog maar de vraag, en vaak overlappen die dan nog eens met "Opgelicht".

Nja, als dat zo zit mag het wel anders...boulder schreef:Al die omroeporgansisaties die elk hun dingetje doen lijkt mij nogal duur, en het feit is dan ook dat het niet goed gaat met de openbare omroepen in Nederland.