Re: Compensatie voor geprul van Telenet
Geplaatst: 30 sep 2010, 10:05
Welk 0800 nummer bel je dan bij Telenet?
Bestaat wel degelijk,heb het ook,weet niet of ik het mag plaatsen. 9 cijfers voorlaatste cijfer = 6Astralon schreef:Welk 0800 nummer bel je dan bij Telenet?
Wat ik niet begrijp is dat je als IT bedrijf voor je mail server een single point of failure creëert. Elk zichzelf respecterend bedrijf heeft toch tenminste 2 MX records en draait een backup mail server op een andere locatie die de mail opvangt indien de hoofd mailserver onbereikbaar is.speciall schreef:Ik heb er eigenlijk geen idee van wat de SLA op een business fibernet is. Bij BGC is dat inderdaad duidelijk, 8 uur... weet iemand dit?
Ik ga't in elk geval straks vragen
Uiteraard heb ik ook een backup adsl lijn, maar een exchange server overzetten naar een dyn IP doe ik nie graag-> dus enkele mensen gaan straks na 2 dagen waarschijnlijk delivery failures krijgen, heel leuk voor een IT bedrijf als wij dat een goede naam wil behouden en zelf servers installeert. Gelukkig heb ik de kennis om nu voorlopig alles af te leiden naar pop mailoxen via het wijzigen van de MX record, maar dit geeft toch altijd kans op enkele gemiste mails.
De andere services die wij draaien zijn niet echt een probleem, enkel dat alles véél trager gaat, en veel config wijzigingen...
Momenteel is alles nog altijd offline, geen telefoon of internet. Modem heeft een provisioning adres in de 172.22.224.X range, dus technisch is de verbinding wel OK volgens mij, enkel administratief graakt er iets nie in orde...
Dit soort zaken heb je als hosted solution voor 1,5 euro per domein per maand bij 1 van de grootste zakelijke hosting partijen in België. Dit is dan inclusief enterprise mail/virus/spam filtering. Dan hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.speciall schreef:je kan natuurlijk alles compleet ontdubbelen en je helemaal blauw betalen, wij hebben nu al een 130€ maandelijks aan internetkosten (ADSL, Telenet, Mobile)
Ik denk zelf dat we niet slecht bezig zijn met onze office line en een backup ADSL.
Dat is met alles zo, hoe meer je betaald hoe meer je service kan verwachten. Maar ik had van Telenet toch verwacht dat men dit euvel binnen de 1 kalenderdagen ging fixen.
Als er iets foutloopt in onze eigen infrastructuur hebben we de kennis en mogelijkheden om dit snel en efficient te fixen.