jan28 schreef:
Dat is waar, goedkoop en veel, dan gaat het fout en dan kunnen ze hier weer draadjes komen vullen over hun probleempjes.
Ik heb de indruk dat wie altijd 'het onderste uit de kan' wil ook dikwijls de bodem tegenkomt.Met zijn of haar neus.
Bwah, de gevestige waarden, duur en weinig, daar worden ook heelder draadjes gevuld met probleempjes, telkens dezelfde probleempjes, en je zou verwachten van bedrijven die reeds zo lang bestaan dat die die probleempjes er toch wel al uitgewerkt zouden hebben.
Je betaalt voor een dienst en als er dan problemen ontstaan vind ik het normaal dat er geklaagd wordt, of je teveel betaalt of dat je naar de goedkoopste oplossing gezocht hebt maakt niets uit.
Als je een overzicht zou maken zou je zien dat de gevestigde waarden meer probleempjes hadden dan bijvoorbeeld een e-leven, dienen we dan maar te zeggen :"niet zeuren, ze hebben een geschiedenis van probleempjes" als een klant van de gevestigde waarden zijn beklag komt doen? :-p
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 11 mei 2010, 14:11
door Goztow
Als 2e lijn zou ik het nog overwegen. Net...
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 11 mei 2010, 14:53
door ispwatch
Wat mij in dit draadje vooral opvalt is dat Billi op een verleden afgerekend wordt terwijl als men dat voor een andere provider doet er al snel over bashing gesproken wordt.
Als tweede lijn heeft Billi de voorkeur op BGC en zelfs als eerste lijn is BGC (nu ik eenmaal de vdsl modem heb en mijn jaar uitgedaan) niet meer eerste keus.
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 11 mei 2010, 15:10
door Goztow
ispwatch schreef:Wat mij in dit draadje vooral opvalt is dat Billi op een verleden afgerekend wordt terwijl als men dat voor een andere provider doet er al snel over bashing gesproken wordt.
Hoeveel andere ISP's zijn al failliet gegaan en stonden amper een jaar later alweer met een ander bedrijf klaar dat een gelijkaardig businessplan toont?
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 11 mei 2010, 16:03
door ispwatch
Hoeveel bedrijven maken hun promoties zo ingewikkeld dat je als klant gegarandeerd gerold wordt en doen dat telkens weer en worden dan nog verdedigd ook door mensen die het normaal vinden dat de naïeve consument gerold wordt?
Als ik van BGC of Telenet zeg dat ze onnauwkeurige info verstrekken, promoties niet respecteren of op een andere manier interpreteren dan wat ze op papier zetten (en er nog bij vermeldt dat niet alleen die twee zich daaraan schuldig maken) wordt er al snel over bashing gesproken alhoewel al die feiten reeds aangetoond werden, als jij Billi als een doorstart van E-leven beschouwt wil dat nog niet zeggen dat het ook zo is, maar er wordt een sfeertje gecreëerd dat zonder dat je van de huidige provider ook maar iets aantoont hij veroordeeld is alvorens hij iets kan bewijzen.
Niet zozeer dat je het een keertje zou zeggen alswel dat je herhaaldelijk denigrerend doet over Billi doet mij vermoeden dat er meer speelt dan enkel maar willen waarschuwen.
Ik verwees zelf ook naar E-leven, maar bekijk even het verschil tussen hoe jij en ik naar E-leven verwijzen als het over Billi gaat, het is niet omdat een van de oprichters van E-leven ook bij Billi zit dat Billi hetzelfde lot beschoren is als E-leven.
Soms doen mensen hun eigen wensen/dromen uitkomen.....
Billi logoBilli is gestart door een van de ex-oprichters van het eerder failliet verklaarde E-Leven, zo meldt Datanews. De nieuwkomer claimt de eerste Belgische isp te zijn die uitsluitend onbeperkte internetabonnementen verkoopt. Het bedrijf maakt gebruik van het netwerk van 'white label'-glasvezelaanbieder Alpha Networks. Bij het 45 euro kostende all-in-one-abonnement krijgt de klant een downloadsnelheid van maximaal 24Mbps en een uploadsnelheid van 3Mbps. De isp hanteert - in tegenstelling tot vrijwel alle Belgische isp's - geen downloadlimieten maar een fair use policy.
Billi is nog niet landelijk beschikbaar in België; de isp is momenteel actief in delen van Limburg, in een tiental Brusselse gemeenten en enkele Waalse steden. Billi zou er wel naar streven om zijn verzorgingsgebied te vergroten. Dit jaar zou het aantal aansluitbare huishoudens moeten verdubbelen tot circa 700.000. De isp streeft er naar om dit jaar 20.000 klanten aan zich te binden.
...
Billi heeft volgens Dumont nu 7000 klanten.
...
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 26 nov 2010, 12:26
door Goztow
Tja, ze zijn ook op een ongelukkig moment gestart. Je profileren als "1er opérateur belge illimité" terwijl Dommel het al jaren doet en onlangs ook BGC (en in mindere mate TNT) op die wagen gesprongen zijn...
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 26 nov 2010, 12:46
door philippe_d
Ik denk dat ze bedoelen dat ze de enige zijn die unlimited heeft voor alle abonnementen
Bij anderen is het ofwel een optie, ofwel een specifiek unlimited abbo.
Philippe.
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 26 nov 2010, 12:52
door Goztow
Jah, maar daar heeft de klant niks aan .
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 26 nov 2010, 13:24
door raf1
Ik vind het echt een doorbraak, hetgeen ze nu voorstellen.
De Webtv technologie heb ik nog geen enkel Vlaams bedrijf zien voorstellen:
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 27 nov 2010, 23:03
door Dfrog
Ze leveren toch nog niet in Vlaanderen eh?
Als ik een telefoonnummer ingeef, ben ik niet aansluitbaar
Als ik mijn adres ingeef, zou ik wel aansluitbaar zijn. (pc 2340)
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 27 nov 2010, 23:44
door satsurfer
Dfrog schreef:Ze leveren toch nog niet in Vlaanderen eh?
Als ik een telefoonnummer ingeef, ben ik niet aansluitbaar
Als ik mijn adres ingeef, zou ik wel aansluitbaar zijn. (pc 2340)
Dfrog, terug aan het kijken om over te stappen?
je zat toch bij Base of Mobistar voip, dan heb je geen fysiek nr., en moet je op adres zoeken.....
Als ik bij edpnet wil testen of ik op hogere snelheid kan geschakeld worden, moet ik ook mijn adres ingeven, en niet mijn edpnet voip nr.
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 27 nov 2010, 23:46
door ChelloExtremer
ze leveren volgens mij wel al internet+tel aan vlaanderen via het turboline/bgc netwerk, maar ik denk enkel via ADSL/ADSL2+.
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 28 nov 2010, 03:00
door Lord Utopia
Het laatste wat ik gehoord heb over hun FUP is dat ze maar 100 GB toestaan. Voor de rest leveren ze ook HDTV over een ADSL2+ - aansluiting. En het is ADSL2+... zijn er nog mensen die zoiets willen? (nadat ze genoten hebben van VDSL2?)
In mijn regio is Billi niet beschikbaar.
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 28 nov 2010, 12:12
door lucdec
Kan je bij Billi internet nemen zonder telefonie??
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 28 nov 2010, 20:20
door Dfrog
satsurfer schreef:
Dfrog schreef:Ze leveren toch nog niet in Vlaanderen eh?
Als ik een telefoonnummer ingeef, ben ik niet aansluitbaar
Als ik mijn adres ingeef, zou ik wel aansluitbaar zijn. (pc 2340)
Dfrog, terug aan het kijken om over te stappen?
je zat toch bij Base of Mobistar voip, dan heb je geen fysiek nr., en moet je op adres zoeken.....
Als ik bij edpnet wil testen of ik op hogere snelheid kan geschakeld worden, moet ik ook mijn adres ingeven, en niet mijn edpnet voip nr.
Ik heb zonet mijn getrouwheidskorting gekregen, dus ik zal nog wel een aantal maanden bij Mobistar blijven. Om bovenstaand probleem te omzeilen had ik een telefoonnummer uit de straat genomen. Of die persoon moest ook een voip-verbinding hebben .
Lord Utopia schreef:En het is ADSL2+... zijn er nog mensen die zoiets willen? (nadat ze genoten hebben van VDSL2?)
idd. nu ook aantal maanden VDSL, en 98% haalt de maximale snelheid....bij ADSL(2+) is dat wel iets anders in Broba/Bruo? (verschil?)
aan 2 Mbit Uploaden, buiten aan 384 Kbit (Belgian Telecom) is wel héél verschil. Spijtig genoeg kom ik niet in aanmerking voor Upgrade (mijn buurman heeft Belgacom VDSL en zo'n mail gekregen van verhoging snelheden), dus hij is mijn ideale barometer/referentie als hij het wel krijgt en ik niet!
Re: Een nieuwe provider: Billi. Wie weet meer?
Geplaatst: 29 nov 2010, 07:22
door Dfrog
Lord Utopia schreef:En het is ADSL2+... zijn er nog mensen die zoiets willen? (nadat ze genoten hebben van VDSL2?)
Bof, ik heb niet perse een Porsche nodig om te internetten als het mij xxx eur/jaar kan schillen.
Ik zou het alleszins niet te veel betrouwen. De website is een rommeltje bijvoorbeeld, ziet er flashy uit - maar pas op voor een mooie doos met weinig inhoud. Bovendien weten ze blijkbaar niet dat half limburg wel degelijk vlaanderen is (staat ook niet in hun lijst met gebieden met coverage) en zijn bijna alle pagina's (buiten een paar benamingen van tabs dan) nog in het Frans - ook als je Nederlands als taal kiest. Bovendien lijkt dit een soort doorstart van E-Leven. Potentiële klanten: u weze dus toch wel enigzins gewaarschuwd... Wat meer concurrentie er bij mag zeker om de prijzen meer in lijn te brengen met de ons omliggende landen, maar de vraag is wat je ook werkelijk krijgt als hun website (toch wel hun uithangbord) al zo slordig is en te weinig concrete info bevat in de productbeschrijving?