Ja, als ik straks [email protected] aanmaak is er niemand die mij zal tegenhouden. Het principe is 'first come first served'. Als gij deze alias na mij probeert aan te maken krijgt gij enkel te zien dat dit niet mogelijk is omdat deze al bestaat. Zolang er geen scheldwoorden in zitten zal belgacom niet de moeite doen om dit op 1-2-3 bij u te zetten.boulder schreef:het zou betekenen dat als iemand wil, hij zomaar een alias kan aanmaken die overeenkomt met uw [email protected] of @telenet.be, noem maar op.
Pesterijen van Belgacom tov. ex-klanten
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Gent32m
- Elite Poster
- Berichten: 1622
- Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
- Uitgedeelde bedankjes: 144 keer
- Bedankt: 118 keer
Beste mensen,
Laten we aub geen ruzie maken. Ieder zijn mening heeft respect (en waarde).
Daar zijn geen extra krachttermen bij nodig
Ik zeg het nogmaals, dergelijke onenigheden (met Belgacom of een andere ISP) vloeien voort uit het feit dat de klant NIET voldoende op de hoogte was, over hoe Belgacom zijn ex-abonnees afsluit. Had Boulder dit (op voorhand) geweten, dan had hij hiervoor maatregelen kunnen nemen (maar is niet zo).
Doordat Boulder dit niet wist, is hij bij zijn afsluiting voor een onaangename verrassing komen te staan. Mede doordat Belgacom hem als ex-klant daarbij ook niet verder meer wou helpen, heeft dit kwaad bloed bij hem gezet. Begrijpelijk. Maar zoals eerder al aangegeven, Boulder zul jij je daar toch vroeg of laat eens over moeten zetten. Het is 'verleden tijd'. It's over. Passé...
Verleden jaar ben ik zelf ook heel kwaad geweest op mijn bankier bij Argenta (Sint-Anna). Toen die me met mijn kasbons bedrogen heeft (ik moest plots een wederbelegingsvergoeding betalen voor de hoofdzetel, terwijl mijn kantoorhouder me altijd voorgelogen heeft, dat dit niet waar was). Hoe voelt zoiets aan ? Misbruik van vertrouwen. En vooral dat je "gebruikt" geweest ben. Iemand heeft jou zaken voorgelogen, om daar zelf meer (eigen) voordeel te halen. Leuk is anders natuurlijk...
De eerste dagen schop je hard om je heen. Ik heb toen ook een paar boze mails naar de hoofdzetel gestuurd. Waardoor die kantoorhouder (tegen de wet van Argenta in), me 1000 euro afhandig heeft gemaakt (via een borderel). Ik moest dat borderel tekenen, om mijn kasbons vrij te krijgen. Waar leer je daar dan uit ? Dat als je op je "rechten" staat, je soms nog eens extra gestraft wordt. Omdat die misdadigers (die kantoorhouder) voelt dat zijn 'gefoefel' (of misbruik van vertrouwen) aan het licht bij de hoofdzetel is gekomen. Die reageert daar op zijn beurt ook emotioneel op, en probeert je dan zoveel mogelijk 'financieel' uit te kleden. Daarom ook dat emoties zo gevaarlijk zijn. Mensen denken dan niet meer na en gaan vaak nog erger op de zaken gaan reageren. Waardoor het soms helemaal uit de hand loopt...
Enfin, ik heb het toen hierbij niet gelaten. Ik heb mijn klacht (via testaankoop en de bemiddelingsdienst van de banken) ontvankelijk laten verklaren (na briefwisseling met de eigen ombudsdienst van Argenta). Na drie maanden kreeg ik mijn 1000 euro netjes teruggestort van de hoofdzetel. Van mijn kantoorhouder geen woord (die bleef maar zijn onschuld proberen staande te houden). Man, die man kan alvast goed liegen. Dat heb ik wel eruit geleerd. In zaken moet je hard en emotieloos zijn. Zaken moeten "correct" gebeuren. Met duidelijke afspraken op papier. Niet meer of minder dan dat. Geen vriendjespolitiek of een 'amicale' band met je kantoorhouder opbouwen. Daarmee plegen ze toch maar misbruik van je vertrouwen. Informeer je eerst goed bij de hoofdzetel (of de bancaire wet), alvorens je een gesprek aangaat met je kantoorhouder (of één of andere verkoper).
Als ik nu nog eens een winkel (bv MediaMarkt) of een bankkantoor (van bv Argenta) binnenstap, dan informeer ik me eerst zelf (via het internet of de hoofdzetel), wat precies de voorwaarden zijn. Ik geloof dus in wezen niets van wat die verkoper of kantoorhouder me probeert wijs te maken. Noch teken ik iets op voorhand nog, voordat ik het zelf wat kunnen nagaan ben. Op die manier kun je al die praatjes (die ze je proberen wijs te maken) meteen de mond snoeren.
Oh ja, is die TV de beste ? Of oh ja, moet je betalen voor je VISA (verlenging), ook als je geen geld meer hebt staan op je rekening. Nee hoor, niet waar. Dat heb ik zelf vernomen via de hoofdzetel, of via de website van de leverancier, of etc...
Om mijn Argenta verhaal af te ronden. Ik heb mijn 1000 euro toen teruggehad van Argenta en ben bij die kantoorhouder weggegaan. Daarmee is de case closed voor mij. Tuurlijk, kan die man (op Sint-Anna) nu nog altijd al zijn andere klanten gaan bedriegen (maar dat is mijn probleem niet). Daarvoor moeten die mensen maar eens zoeken (op het internet). Eens navraag doen over die man. Ik ga geen heksenjacht tegen die man beginnen. Noch verder proberen te bewijzen dat hij me bedrogen heeft (om te proberen die verloren centjes terug te krijgen). Die centjes ben ik kwijt (zijn eerste actie tegen mij is gelukt). Maar zijn tweede actie heeft gefaald (mijn 1000 euro heb ik terug gehad). Dus 1-1. Gelijkstand
Afsluitend, spiritueel bekeken, Negatieve emoties (zoals woede, wrok, misprijzen, etc) bestaat uit negatieve energie (die een negatief effect heeft op je lichaam en geest). Dit is dus geen "goede" energie (of energie om lang in je lichaam te houden). Negatieve energie stoot je best zoveel mogelijk af, en positieve energie behoud je...
Een mooie illustratie hierbij is deze. Als Richard Gere (ja ja, de acteur) door de straten loopt, en hij ziet mensen passeren. Dan denkt hij niet van "die persoon heeft me onrecht aangedaan, dus die kijk ik niet aan, of die persoon heeft een mooi lief, ik wou dat ik zijn vrouw had'. Nee, nee (dat is allemaal praat vanuit ons ego). Als Richard Gere door de straten loopt en hij komt mensen tegen, dan denkt hij heel simpel dit zinnetje: "I wish you happiness" (en daarmee blaast hij meteen al de druk die zijn eigen ego voortbrengt weg). Ons ego dat van alles wilt, verlangt. Ons (kleinzerig) ego dat zich snel gekwetst, geraakt, aangevallen voelt, etc. Heel dat ego (en de plaats die het in je geest probeert in te palmen) zet hij met dat simpele zinnetje buiten spel.
Bij deze: I wish (alle userbase leden) happiness
Enne... kan ik nog een extra pakje wiet krijgen.
Want ik zit hier aan mijn laatste restje...
Laten we aub geen ruzie maken. Ieder zijn mening heeft respect (en waarde).
Daar zijn geen extra krachttermen bij nodig

Ik zeg het nogmaals, dergelijke onenigheden (met Belgacom of een andere ISP) vloeien voort uit het feit dat de klant NIET voldoende op de hoogte was, over hoe Belgacom zijn ex-abonnees afsluit. Had Boulder dit (op voorhand) geweten, dan had hij hiervoor maatregelen kunnen nemen (maar is niet zo).
Doordat Boulder dit niet wist, is hij bij zijn afsluiting voor een onaangename verrassing komen te staan. Mede doordat Belgacom hem als ex-klant daarbij ook niet verder meer wou helpen, heeft dit kwaad bloed bij hem gezet. Begrijpelijk. Maar zoals eerder al aangegeven, Boulder zul jij je daar toch vroeg of laat eens over moeten zetten. Het is 'verleden tijd'. It's over. Passé...
Verleden jaar ben ik zelf ook heel kwaad geweest op mijn bankier bij Argenta (Sint-Anna). Toen die me met mijn kasbons bedrogen heeft (ik moest plots een wederbelegingsvergoeding betalen voor de hoofdzetel, terwijl mijn kantoorhouder me altijd voorgelogen heeft, dat dit niet waar was). Hoe voelt zoiets aan ? Misbruik van vertrouwen. En vooral dat je "gebruikt" geweest ben. Iemand heeft jou zaken voorgelogen, om daar zelf meer (eigen) voordeel te halen. Leuk is anders natuurlijk...

De eerste dagen schop je hard om je heen. Ik heb toen ook een paar boze mails naar de hoofdzetel gestuurd. Waardoor die kantoorhouder (tegen de wet van Argenta in), me 1000 euro afhandig heeft gemaakt (via een borderel). Ik moest dat borderel tekenen, om mijn kasbons vrij te krijgen. Waar leer je daar dan uit ? Dat als je op je "rechten" staat, je soms nog eens extra gestraft wordt. Omdat die misdadigers (die kantoorhouder) voelt dat zijn 'gefoefel' (of misbruik van vertrouwen) aan het licht bij de hoofdzetel is gekomen. Die reageert daar op zijn beurt ook emotioneel op, en probeert je dan zoveel mogelijk 'financieel' uit te kleden. Daarom ook dat emoties zo gevaarlijk zijn. Mensen denken dan niet meer na en gaan vaak nog erger op de zaken gaan reageren. Waardoor het soms helemaal uit de hand loopt...
Enfin, ik heb het toen hierbij niet gelaten. Ik heb mijn klacht (via testaankoop en de bemiddelingsdienst van de banken) ontvankelijk laten verklaren (na briefwisseling met de eigen ombudsdienst van Argenta). Na drie maanden kreeg ik mijn 1000 euro netjes teruggestort van de hoofdzetel. Van mijn kantoorhouder geen woord (die bleef maar zijn onschuld proberen staande te houden). Man, die man kan alvast goed liegen. Dat heb ik wel eruit geleerd. In zaken moet je hard en emotieloos zijn. Zaken moeten "correct" gebeuren. Met duidelijke afspraken op papier. Niet meer of minder dan dat. Geen vriendjespolitiek of een 'amicale' band met je kantoorhouder opbouwen. Daarmee plegen ze toch maar misbruik van je vertrouwen. Informeer je eerst goed bij de hoofdzetel (of de bancaire wet), alvorens je een gesprek aangaat met je kantoorhouder (of één of andere verkoper).
Als ik nu nog eens een winkel (bv MediaMarkt) of een bankkantoor (van bv Argenta) binnenstap, dan informeer ik me eerst zelf (via het internet of de hoofdzetel), wat precies de voorwaarden zijn. Ik geloof dus in wezen niets van wat die verkoper of kantoorhouder me probeert wijs te maken. Noch teken ik iets op voorhand nog, voordat ik het zelf wat kunnen nagaan ben. Op die manier kun je al die praatjes (die ze je proberen wijs te maken) meteen de mond snoeren.
Oh ja, is die TV de beste ? Of oh ja, moet je betalen voor je VISA (verlenging), ook als je geen geld meer hebt staan op je rekening. Nee hoor, niet waar. Dat heb ik zelf vernomen via de hoofdzetel, of via de website van de leverancier, of etc...
Om mijn Argenta verhaal af te ronden. Ik heb mijn 1000 euro toen teruggehad van Argenta en ben bij die kantoorhouder weggegaan. Daarmee is de case closed voor mij. Tuurlijk, kan die man (op Sint-Anna) nu nog altijd al zijn andere klanten gaan bedriegen (maar dat is mijn probleem niet). Daarvoor moeten die mensen maar eens zoeken (op het internet). Eens navraag doen over die man. Ik ga geen heksenjacht tegen die man beginnen. Noch verder proberen te bewijzen dat hij me bedrogen heeft (om te proberen die verloren centjes terug te krijgen). Die centjes ben ik kwijt (zijn eerste actie tegen mij is gelukt). Maar zijn tweede actie heeft gefaald (mijn 1000 euro heb ik terug gehad). Dus 1-1. Gelijkstand

Afsluitend, spiritueel bekeken, Negatieve emoties (zoals woede, wrok, misprijzen, etc) bestaat uit negatieve energie (die een negatief effect heeft op je lichaam en geest). Dit is dus geen "goede" energie (of energie om lang in je lichaam te houden). Negatieve energie stoot je best zoveel mogelijk af, en positieve energie behoud je...
Een mooie illustratie hierbij is deze. Als Richard Gere (ja ja, de acteur) door de straten loopt, en hij ziet mensen passeren. Dan denkt hij niet van "die persoon heeft me onrecht aangedaan, dus die kijk ik niet aan, of die persoon heeft een mooi lief, ik wou dat ik zijn vrouw had'. Nee, nee (dat is allemaal praat vanuit ons ego). Als Richard Gere door de straten loopt en hij komt mensen tegen, dan denkt hij heel simpel dit zinnetje: "I wish you happiness" (en daarmee blaast hij meteen al de druk die zijn eigen ego voortbrengt weg). Ons ego dat van alles wilt, verlangt. Ons (kleinzerig) ego dat zich snel gekwetst, geraakt, aangevallen voelt, etc. Heel dat ego (en de plaats die het in je geest probeert in te palmen) zet hij met dat simpele zinnetje buiten spel.
Bij deze: I wish (alle userbase leden) happiness

Enne... kan ik nog een extra pakje wiet krijgen.
Want ik zit hier aan mijn laatste restje...

Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).