Gepaste Fritz!Box

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

driesve schreef:Ondertussen heb ik al wat opties gevonden.

Mijn vaste lijn heeft telefoonnummer 03/***.**.**

Ik zit wat in de knoei met het instellen van het telefoonnummer. Moet dat in internationale vorm (00323/***.**.**) of gewoon?
De bedoeling is wanneer we VOIP bellen naar 03/***.**.**, 0473/***.**.**, ... maar dat is dan eigelijk 00323/***.**.** en 0032473/***.**.**

In de bijlage zit hetgeen wat ik al heb.
Uw vast Belgacom nummer geef je gewoon in als 03.......
Bij de Ortsvorwahl instelling (uw eerste screenshot) geef je onder die 00 en 32 ook nog 0 en 3 in (uw zone).

Verder moet je bij de VoIP provider (uw tweede screenshot) de 4 vinkjes beneden instellen afhankelijk van hoe de door uw gebruikte provider de nummers verwacht. Stel dat je een Duitse provider gebruikt, dan kan je Fritz!box 031234567 automatisch omzetten naar 003231234567. Voor de betamax clonen zet je ze alle vier uit, dacht ik. Dit heeft enkel betrekking op uitgaande gesprekken. Als die niet lukken, dan kijk je gewoon even in de logging van de Fritz!box welk nummer hij probeerde uit te bellen, en in functie hiervan pas je die vier vinkjes aan.

Nog een opmerking ivm je tweede screenshot: het "Internetrufnummer" bovenaan is enkel een dummy nummer, dat je bvb kan gebruiken in de belregels (kan dus bvb 21 ofzo zijn). Het heeft geen belang wat hier staat, TENZIJ je een echt telefoonnummer bij die provider hebt, dan moet je dat daar invullen en onderaan "Internetrufnummer für die Anmeldung verwenden" aanvinken.

Succes!
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

driesve schreef:Ik was aan het denken om een installatie te maken zoals in de bijlage
Het beste is dat je een PPPoE verbinding opzet tussen de Philips modem en je Fritz!box (anders heb je dubbele NAT, dat werkt wel, maar is niet zo elegant). Als de Philips die mogelijkheid echter niet heeft, kan je niet anders. Zorg dan wel dat je een apart subnet hebt (bvb 192.168.0/24 tussen de Philips en de Fritz!box, en 192.168.1/24 voor de rest van uw netwerk).
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 87 keer

Gisterenochtend geprobeerd om hem in het Engels te zetten, maar dat is niet gelukt en ik geraakte niet meer op mijn Fritzbox. Hij leek dood, buiten dat er nog een lampje brandde.

Vervolgens heel de middag bezig geweest om hem te herstellen, via de ftp/adam2-methode en dat is uiteindelijk ook gelukt, mits de hulp van het ip-phone-forum.de

Hij staat nu terug in het Duits, zoals ik hem toen heb aangekregen en het is niet eenvoudig om hem om te zetten naar een Engelse.

Op dat Duitse forum, waar ze er redelijk veel van afweten, raden ze dat af, want momenteel draait mijn Fritzbox op kernel 2.6 terwijl alle engelse firmware op kernel 2.4. In theorie is het mogelijk maar de kans is zeer groot dat je uw Fritzbox dan definitief kapot maakt. De Duitse firmware heeft ook meer mogelijkheden.

Als je natuurlijk maar kernel 2.4 hebt steken, dan is het niet zo moeilijk om over te schakelen, maar omdat ik kernel 2.6 had zijn ook alle voorgestelde methodes mislukt.

Vandaag ga ik dan eens proberen hem correct in te stellen om VOIP te bellen. Routering/PPPoE zal voor later zijn.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

driesve schreef:Gisterenochtend geprobeerd om hem in het Engels te zetten, maar dat is niet gelukt en ik geraakte niet meer op mijn Fritzbox. Hij leek dood, buiten dat er nog een lampje brandde.

Vervolgens heel de middag bezig geweest om hem te herstellen, via de ftp/adam2-methode en dat is uiteindelijk ook gelukt, mits de hulp van het ip-phone-forum.de

Hij staat nu terug in het Duits, zoals ik hem toen heb aangekregen en het is niet eenvoudig om hem om te zetten naar een Engelse.

Op dat Duitse forum, waar ze er redelijk veel van afweten, raden ze dat af, want momenteel draait mijn Fritzbox op kernel 2.6 terwijl alle engelse firmware op kernel 2.4. In theorie is het mogelijk maar de kans is zeer groot dat je uw Fritzbox dan definitief kapot maakt. De Duitse firmware heeft ook meer mogelijkheden.

Als je natuurlijk maar kernel 2.4 hebt steken, dan is het niet zo moeilijk om over te schakelen, maar omdat ik kernel 2.6 had zijn ook alle voorgestelde methodes mislukt.

Vandaag ga ik dan eens proberen hem correct in te stellen om VOIP te bellen. Routering/PPPoE zal voor later zijn.
eerst oudere FW installeren dan he (versie moet uiteraard overeenkomen). (voor de 7170 hoef je geeneens meer te patchen :) ) Bij de engelse versie van de 7170 zijn de mogelijkheden ongeveer gelijk, voor de 7050 wordt er niets meer ontwikkeld dacht ik)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”