Geplaatst: 04 mei 2008, 17:00
Trouwens, het verschil in verbruik tussen snel en traag optrekken is bijna te verwaarlozen.
Volledig mee eens r2504, 'k zou zelfs durven zeggen, dat mensen met firmawagens die veel onderweg zijn en veel in de file staan minder rond rijden in hun vrije tijd dan mensen zonder firmawagen. Als ik de vrijdag thuis kom van mijn werk, na een ganse week van West-vlaanderen naar Antwerpen, of West-vlaanderen naar Brussel gereden te hebben, dan ben ik die auto spuugzat en rij ik liever met de fiets, of carpool ik met iemand anders mee!r2504 schreef:Omdat je theorieen absoluut niets met firmawagens te maken hebben... net zoals dicht bij het werk wonen. Ik heb collega's die ook dicht bij het werk wonen, maar als je dagelijks naar klanten moet maakt dat niets uit... je kan niet bij iedere klant dichtbij wonen.Goztow schreef:Waarom "daar gaat je theorie"? Dicht bij je werk gaan wonen is wel één van de meest milieuvriendelijke ingrepen die je kan doen, hoor.
Wat is dat nu weer voor nonsens... denk je echt dat dat het enige criteria is om een firmawagen te krijgen ? Trouwens denk je dat ik voor m'n plezier iedere dag in de file sta omdat ik een firmawagen heb ? Ik rij ook liever naar klanten waar ik op 20 minuten ben dan die op meer dan een uur rijden.Goztow schreef:Mensen die alle dagen een uur moeten rijden om naar hun werk te komen, krijgen een firmawagen. En net daarom vinden ze het niet erg om een uur te rijden. Van een vicieuze cirkel gesproken?
Niks tegen firmawagens, maar je komt met het ene absurde vooroordeel na het andere af ? Net zoals het ondoordacht gebruik... nogmaals, ik rij evenmin voor m'n plezier rond als jij.Goztow schreef:Edit: ik wil toch even verduidelijken dat ik op zich niks tegen firmawagens heb. Wel tegen het ondoordacht gebruik ervan.
Waar haal je toch dergelijke conclusies vandaan ? Jij hebt blijkbaar echt het idee dat ik 's morgens een uurtje vroeger opsta, en 's avonds een uurtje later thuis ben omdat ik het fijn vind met m'n firmawagen rond te rijdenGoztow schreef:Het is niet omdat je firma je een bepaald voordeel geeft, dat je het absoluut moet zo veel mogelijk gebruiken.![]()
Wederom nonsens... iemand met drie kinderen kan die eveneens perfect met een Opel Corsa naar school brengen... 15 jaar geleden waren er trouwens haast geen monovolumes en deed iedereen het ook. Trouwens ik heb collega's met een monovolume en die doen daar 's morgens eveneens de kinderen mee naar school... wat is daar anders aan dan iemand die eveneens een monovolume heeft (maar dan niet als firmawagen) ?Goztow schreef:Ook ben ik tegen het ondoordacht toekennen van de wagencategorie. Voorbeeld: iemand die lange afstanden naar zijn werk doet en als firmawagen een volumewagen krijgt. Die mens zit daar ganse dagen alleen in.
Waarom wil jij beslissen welke firmawagen ik krijg, en hoe ik die gebruik. Wat mij betreft is mijn firmawagen een kleine compensatie voor het feit dat ik iedere dag elders heen moet en dus gewoon niet naast m'n werk kan gaan wonen, laat staan het openbaar vervoer kan gebruiken. Ik oordeel toch ook niet dat jij met je loon op vakantie gaat met het vliegtuig (en dat beter met de fiets zou doen).Goztow schreef:Ik ga niet zagen als ik een zuinige firmawagen krijg, ook al staat het model me misschien niet 100 % aan...
Als je dus wil discussieren... gelieve dat dan met concrete feiten te doen, en geen vooroordelen die op niets steunen.
Het gaat hem niet over wat we overdag doen (dat is puur functie gebonden), maar je laat wel uitschijnen dat we ons woon/werk verkeer onverantwoord afleggen en voor ons plezier kilometers gaan rondrijden.Goztow schreef:Ow, dus je bent vertegenwoordiger of iets dergelijk? Ik zeg toch ook niet dat truckers niet met een vrachtwagen mogen rijden?
Ik heb geen concrete cijfers over mensen die puur een firmawagen als financiele compensatie krijgen (en jij waarschijnlijk ook niet), maar volgens mij zijn die sterk in de minderheid tov. de mensen waar het eerder functie gebonden is (vertegenwoordigers, techniekers, consultants, ...).Goztow schreef:Ik heb het over firmawagens als compensatie, als verloning, niet over materiaal dat je voor je werk gebruikt...
Ik dacht dat het niet slechter dan bij mij kon zijn. 9km en 12 rooie.Goztow schreef:Daar is wel wat van aan. Naar mijn werk: 2 km = 8 rode lichten.
Wij hebben satellietkantoren... maar uiteindelijk is het de klant die de plaats van tewerkstelling kiest, en niet mijn bedrijf. Langs de andere kant zou ik dan ook wel graag zien dat men de klant dan laat opdraaien voor de extra afstand (en tijd die ik eventueel in de file sta), maar commercieel is dat not done.The_Borg schreef:Satellietkantoren hebben en niet mogen gebruiken vind ik zo'n voorbeeld.
BMW 120d ?selder schreef:Doorgassen of niet, dat maakt allemaal geen fluit uit. Ik rij op de autostrade 's nachts aan zo snel als mijn kar me vooruit krijgt (215 is meer een gemiddelde dan uitzondering) en ik zit op 6,5L/100km.
Handgeschakelde 143pk 6 versnelliings 2liter...
Eerder een 118d of 318d, en met efficient dynamics zijn die karren echt enorm zuinig. Die zijn met het grootste gemak onder de 5l/100km te krijgen, als je dan natuurlijk 215 gaat rijden....ook een geval van 'den baas betaalt toch alles dus raggen maar'.stephan schreef:BMW 120d ?selder schreef:Doorgassen of niet, dat maakt allemaal geen fluit uit. Ik rij op de autostrade 's nachts aan zo snel als mijn kar me vooruit krijgt (215 is meer een gemiddelde dan uitzondering) en ik zit op 6,5L/100km.
Handgeschakelde 143pk 6 versnelliings 2liter...
Die heeft 150 PK (beperkt) of 163 PK ... althans de 320Dstephan schreef:BMW 120d ?