zoals reeds eerder gezegd. in theorie is er veel mogelijk, maar in praktijk ligt dat totaal anders. snap dat nu eens aub.Goztow schreef:Goendi, de oplossing is toch simpel. Belgacom TV kost 10 euro als je een Belgacom xDSL abonnement hebt en kost 20 euro als je dit niet hebt (even vanuit gaande dat het technisch mogelijk is).
Optelsom: 50 met Belgacom pack, 50 met edpnet abo (beide goedkoopst en vergelijkbaar) maar met edpnet heb je dan wel 20-60 gieg volume + grotere snelheid, bij belgacom heb je grotere betrouwbaarheid en snellere interventies (over het algemeen).
Iedereen tevreden, denk ik dan? Die 20 euro zal de kosten wel dekken voor de BGC TV en de markt wordt weer een stukje opener. Of mis ik iets?
Belgacom verliest absolute breedband meerderheid
-
- Elite Poster
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs schreef:dat is hier wat velen niet snappen, in theorie is er veel mogelijk maar omdat praktisch om te zetten, das andere koek hoor. het is niet altijd even simpel zoals sommigen denken dat het is.
Tja, blijkbaar is het altijd onmogelijk voor Belgacom om iets te doen wat in het buitenland haalbaar is. Snelheid, prijzen, ... tv, ... maar ja we krijgen er wel gratis foto's en muziek bij ...
-
- Elite Poster
- Twitter: goendi
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Je mist het stuk waar de OLO dat nog moe willen... Momenteel is dit gewoon onmogelijk, bvb: storing op TV, xDSL werkt perfect. Belgacom moet dus het probleem oplossen, maar mag bvb geen andere poort geven.Iedereen tevreden, denk ik dan? Die 20 euro zal de kosten wel dekken voor de BGC TV en de markt wordt weer een stukje opener. Of mis ik iets?
Voorts zijn er ook xDSL Time abbo's met TV. 2 xDSL lijnen nemen, waarvan 1 met een time abbo zonder vaste lijn lost in feite het probleem eenvoudig op. Prijskaartje blijft nagenoeg hetzelfde, met dit verschil dat men op die ene IDTV lijn wél tussenkomsten mag doen.
Wil jij mij eens die buitenlandse operatoren opnoemen die het product TV van een andere aanbieden? Bvb Frankrijk, welke operatoren bieden digitale TV van France Telecom aan? Of mss Nederland, wie biedt digitale televisie via KPN aan? Let wel: ik heb het niét over het product TV op zich, ik heb het over specifiek het abonnement van TV van die ene historische operator dat mee in wholesale zit!Tja, blijkbaar is het altijd onmogelijk voor Belgacom om iets te doen wat in het buitenland haalbaar is. Snelheid, prijzen, ... tv, ... maar ja we krijgen er wel gratis foto's en muziek bij ...
-
- Elite Poster
mijn opmerking sloeg terug op belgacom tv via een OLO. Het gaat niet over snelheden, limieten en dergelijke, dat is een ander hoofdstuk. En lees de voorgaande opmerking van goendi ook maar eens goed. hopelijk heb je het dan wel door.Zambo schreef:hollebollegijs schreef:dat is hier wat velen niet snappen, in theorie is er veel mogelijk maar omdat praktisch om te zetten, das andere koek hoor. het is niet altijd even simpel zoals sommigen denken dat het is.
Tja, blijkbaar is het altijd onmogelijk voor Belgacom om iets te doen wat in het buitenland haalbaar is. Snelheid, prijzen, ... tv, ... maar ja we krijgen er wel gratis foto's en muziek bij ...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Belgacom maakt een aparte tunnel, als het probleem zich in die tunnel bevindt zou de isp daar buiten moeten staan. is dat wel een probleem dan is dat ook technische te ondervangen door middel van een aparte verbinding voor tv. Wellicht dat die philips boxjes dat niet aankunnen maar er kan veel met vxworks firmwares. Plus dat er natuurlijk ook een ander modem aangeboden kan worden.Goendi schreef:Je mist het stuk waar de OLO dat nog moe willen... Momenteel is dit gewoon onmogelijk, bvb: storing op TV, xDSL werkt perfect. Belgacom moet dus het probleem oplossen, maar mag bvb geen andere poort geven.
Als xdsl perfect werkt zit het probleem dus ergens bij tv ik heb het ook meegemaakt dat de helpdesk dan mijn lijn reset en het *soms* wel weer werkt maar het is geen oplossing opzich, het is een handeling die soms werkt.
xdsl Time zonder vaste lijn kan niet pas vanaf light.Prijskaartje blijft nagenoeg hetzelfde, met dit verschil dat men op die ene IDTV lijn wél tussenkomsten mag doen.
Wil jij mij eens die buitenlandse operatoren opnoemen die het product TV van een andere aanbieden? Bvb Frankrijk, welke operatoren bieden digitale TV van France Telecom aan? Of mss Nederland, wie biedt digitale televisie via KPN aan? Let wel: ik heb het niét over het product TV op zich, ik heb het over specifiek het abonnement van TV van die ene historische operator dat mee in wholesale zit![/quote]Tja, blijkbaar is het altijd onmogelijk voor Belgacom om iets te doen wat in het buitenland haalbaar is. Snelheid, prijzen, ... tv, ... maar ja we krijgen er wel gratis foto's en muziek bij ...
Kpn gaat idtv in de toekomst via wholesale aanbieden, aldus Scheepbouwer. (woorden in de strekking van dat ze meer diensten via wholesale aan willen bieden, naast internet en (mobiele)telefonie blijft tv dan nog over)
1and1 biedt hun dienst aan via iedere provider van de untited internet group
Tele2 Vision is een wholesale van canal digitaal.
Partijen die mee willen doen kun zo een vergelijkbare dienst als tele2 vision opzetten.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Technisch mogelijk -> koppelverkoop. De rest is een hoop blabla
Telenet kan het ook: internet en tv scheiden. Belgacom WIL het niet, en om de een of andere bizarre reden weigert economische zaken dit te erkennen als koppelverkoop.
Telenet kan het ook: internet en tv scheiden. Belgacom WIL het niet, en om de een of andere bizarre reden weigert economische zaken dit te erkennen als koppelverkoop.
-
- Elite Poster
siglo, belgacom en telenet kan je niet vergelijken.Siglo schreef:Technisch mogelijk -> koppelverkoop. De rest is een hoop blabla
telenet zit op de kabel, dat is iets totaal anders.
voor belgacom tv is belgacom adsl vereist. dit is geen koppelverkoop.
snap dat nu toch eens. dat is hier op userbase al honderden keren door verschillende users hier uitgelegd. en ik ga het niet opnieuw uitleggen want het wil blijkbaar niet doordringen
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Wellicht omdat ze een exclusiviteitscontract hebben met zichzelfSiglo schreef:Technisch mogelijk -> koppelverkoop. De rest is een hoop blabla

Ik denk wel dat Belgacom het op termijn zelf ooit zal openstellen naar andere providers, omdat ze aan het maximum van hun huidige techniek geraakt zijn.
Wat wel overduidelijke koppelverkoop is, is de actieve telefoonlijn bij niet Belgacom ADSL klanten. Al wat er nodig is, is de fysieke lijn zelf. Het zou voor vele mensen de nood aan splitters kunnen doen verdwijnen, samen met het begeleidende gevloek op Belgacom.
Maar stel dat ze ooit veroordeeld worden en verplicht zijn om het ook aan niet Belgacom klanten aan te bieden zonder actieve lijn, dan is het nog niet zeker dat je ook zo zal krijgen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze iets uit eigen voordeel "vergeten" uit te voeren zouden zijn.
De wachttijd van 2 weken, bij een adsl aansluiting, is daar een mooi voorbeeld van.
Dat daar bepaalde elementen voor nodig zijn eer je het kan ontvangen tot daar aan toe, maar dat zou je toch ook op andere netwerken moeten kunnen doorgeven mits de nodige aanpassingen ?hollebollegijs schreef:voor belgacom tv is belgacom adsl vereist. dit is geen koppelverkoop.
snap dat nu toch eens. dat is hier op userbase al honderden keren door verschillende users hier uitgelegd. en ik ga het niet opnieuw uitleggen want het wil blijkbaar niet doordringen
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
klopt niet, er zijn al andere adsl aanbieders waarvoor je een vaste lijn van belgacom 'niet' nodig hebt.Robbe schreef: Wat wel overduidelijke koppelverkoop is, is de actieve telefoonlijn bij niet Belgacom ADSL klanten. Al wat er nodig is, is de fysieke lijn zelf. Het zou voor vele mensen de nood aan splitters kunnen doen verdwijnen, samen met het begeleidende gevloek op Belgacom.
en er kan hier geen sprake zijn van koppelverkoop vermits het dan om 2 firma's gaat. de lijn bij belgacom en de adsl bij een andere provider.
ander voorbeeld, stel dat ik enkel prime wil op de kabel. kan niet, want ik heb daarnaast ook een gewoon tv-abonnement nodig. dat is dit ook koppelverkoop ofwat?
- Robbe
- El Robre
Nu misschien, kan je ze is vermelden, maar vroeger was dat een constante qua onmogelijk zijn.hollebollegijs schreef:klopt niet, er zijn al andere adsl aanbieders waarvoor je een vaste lijn van belgacom 'niet' nodig hebt.Robbe schreef: Wat wel overduidelijke koppelverkoop is, is de actieve telefoonlijn bij niet Belgacom ADSL klanten. Al wat er nodig is, is de fysieke lijn zelf. Het zou voor vele mensen de nood aan splitters kunnen doen verdwijnen, samen met het begeleidende gevloek op Belgacom.
en er kan hier geen sprake zijn van koppelverkoop vermits het dan om 2 firma's gaat. de lijn bij belgacom en de adsl bij een andere provider.
Ik herinner mij dat ze dat bij Dommel ook wouden doen, maar dat ze daar een gelijkaardige uitleg kregen.
Weet je daar soms meer over ?
GeheugensteuntjeNieuwsblad schreef:Belgacom is vorige week in stilte begonnen met de verkoop van breedbandinternet zonder vaste telefoonlijn.
Op de website van Belgacom worden sinds 15 maart enkele nieuwe formules voor internettelefonie voorgesteld, onder de merknaam I-Talk. Het houdt in dat je niet langer belt via een klassieke telefoonlijn, maar via je ADSL-breedbandverbinding.
Tot nog toe kon je bij Belgacom alleen ADSL-internet krijgen als je ook een klassiek telefoonabonnement had bij de operator. Nu wordt ADSL-internet dus ook apart verkocht. Door die ontkoppeling loopt Belgacom het risico dat sommige klanten hun telefoonabonnement opzeggen en alleen nog internet afnemen.
De ontkoppeling is ook belangrijk voor Belgacom TV. De klant kan zich nu abonneren zonder dat hij er een telefoonabonnement moet bijnemen. Bestaande klanten van Belgacom TV die overschakelen op ADSL zonder vaste telefoonlijn, moeten er rekening mee houden dat ze hun tv-decoder zullen moeten herconfigureren.
Toch blijft Belgacom voorlopig erg voorzichtig met ADSL zonder telefoonlijn. Er wordt nog geen promotie voor gevoerd, en nieuwe klanten moeten 25 euro activeringskosten betalen. Bestaande ADSL-klanten die hun telefoonabonnement laten vallen, betalen 6,2 euro administratiekosten.
Overigens komen niet alle breedbandformules van Belgacom in aanmerking voor de ontkoppeling van de vaste telefoon. Dat is wel het geval voor ADSL Go, ADSL Plus en VDSL Boost, maar niet voor ADSL Time en ADSL Light.
-
- Elite Poster
deej schreef:E-Leven bundelt raw copper in hun ADSL aanbod zodat je geen Belgacom lijn meer nodig hebt.
en ADSL Connect van Mobistar. geen vaste lijn nodig.
Tele2 heeft ook dergelijke abonnementen.
- Robbe
- El Robre
En is het normaal dat een actieve minder duur is dan een passieve ?
Waarop Dommel zelf ook al gereageerd heeft ...Dommel Netconnect schreef:• actieve belgacom telefoonlijn (pstn/analoog of isdn/digitaal), indien u expliciet verkiest geen actieve belgacom telefoonlijn (pstn/analoog of isdn/digitaal) te nemen of te behouden, kan deze aansluiting besteld worden mits een extra maandelijkse kost van 13,31 euro.
Als ik dit vergelijk met wat Mobistar vertelt bij zijn ADSL Connect, dan stel ik mij toch vragen over waarom er zo'n verschillen tussen providers zit.Dommel Nieuws schreef:subject: adsl without active telephone-line
recently the national incumbent telecomoperator, belgacom, has introduced the possibility to have an adslsignal without an active telephone subscription. they offer this service free of charge. technically we can also offer this service, but belgacom charges the alternative operators 11.00 euro, 21% vat excl. we have officially protested against these charges and will be asking the BIPT for a decision in this matter. at the moment we will not be offering this service because the charges would be much higher compared to a discovery-line of 5.66 euro vat excl. therefor we advise our customers to use a discovery-line if they are in need of an adsl-only solution.
Mobistar ADSL Connect schreef:Je belt vooral met je gsm en gebruikt je vaste lijn vooral voor internet? Met Mobistar ADSL Connect surf je snel via je vaste lijn maar ZONDER een Belgacom-abonnement (een besparing van 17,50 euro per maand)* te betalen.
maw. het algemene bericht geldt wel voor sommige maar niet voor iedereen ?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ehm, er is wel een enorm verschil eh... Zowel mobistar, Tele2 als Scarlet kunnen dit doen zonder bijkomende kosten omdat ze eigen apparatuur in de lexen hebben, Dommel en EDPnet dus niet. Dat is een bedrijfskeuze vanwege hun. Voor wat betreft e-leven ben ik niet zo goed op de hoogte, maar ik neem aan dat zij dit hebben geregeld met hun leverancier. Voorts is er een wijziging komende, nl dat telefoonabonnementen binnenkort niet meer enkel via Belgacom te verkrijgen zijn. Ik meen zelfs dat dit in oktober ging gebeuren, maar het is idd enorm stil omtrent die materie geworden. Back on topic: het enige verschil tussen Belgacom, Mobistar, Tele2 en Scarlet is dat de laatste drie er zowiezo nog VoIP bij leveren, waar het bij Belgacom optioneel is.
Ik mag hopelijk verwachten van moderatoren dat ze de kunst verstaan om mijn antwoorden te lezen? Ik heb al eerder gemeld dat technisch en praktisch twee verschillende zaken zijn. In de huidige regelgeving is het niet toegelaten, daar is niks aan te veranderen, en Belgacom heeft daar al evenmin iets mee te zien. Het is (nogmaals) NIET aan Belgacom om het telecommunicatie landschap te hervormen en liberaliseren!Robbe schreef:Dat daar bepaalde elementen voor nodig zijn eer je het kan ontvangen tot daar aan toe, maar dat zou je toch ook op andere netwerken moeten kunnen doorgeven mits de nodige aanpassingen ?
Ik weet al langer dat jij de kunst van de dialoog en discussie niet verstaat, laat staan openstaat voor argumentatie. Anti-Belgacom, zelfs als het niet opgaat en je ongelijk hebt. Onthou je dan ook van posten als je niks intelligenters te melden hebt. Oeps, sorry voor de blabla!Goztow schreef:Technisch mogelijk -> koppelverkoop. De rest is een hoop blabla
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Geen goed voorbeeld . Stel ik wil enkel inet of telefoon via de kabel , dan moet ik ook geen kabbel abbo betalenhollebollegijs schreef:
ander voorbeeld, stel dat ik enkel prime wil op de kabel. kan niet, want ik heb daarnaast ook een gewoon tv-abonnement nodig. dat is dit ook koppelverkoop ofwat?

Het is technischperfect mogelijk voor belgacom ( je hebt echt geen adsl abbo nodig om tv te kijken ) , maar het zal zeker aanpassingen vragen van hun infrastructuur . Nu niet , en ze verkopen 2 ipv 1 product zodat hun rekening extra gespekt wordt

-
- Elite Poster
- Contacteer:
Het is misschien de moeite U niet te beperken tot individuele posts en alle posts te lezen. Misschien sta je nog perplex dat je je antwoord er in terugvind! En nee, ik ga het geen 20 keer herhalen in dezelfde topic.Het is technischperfect mogelijk voor belgacom ( je hebt echt geen adsl abbo nodig om tv te kijken ) , maar het zal zeker aanpassingen vragen van hun infrastructuur . Nu niet , en ze verkopen 2 ipv 1 product zodat hun rekening extra gespekt wordt . En ze snoepen ook nog eens klanten af van de andere providers .
- Robbe
- El Robre
Daar ging ik van uit, maar dan is de reactie van Dommel (zie hierboven) wel erg raar eh.Goendi schreef:Ehm, er is wel een enorm verschil eh... Zowel mobistar, Tele2 als Scarlet kunnen dit doen zonder bijkomende kosten omdat ze eigen apparatuur in de lexen hebben, Dommel en EDPnet dus niet. Dat is een bedrijfskeuze vanwege hun. Voor wat betreft e-leven ben ik niet zo goed op de hoogte, maar ik neem aan dat zij dit hebben geregeld met hun leverancier. Voorts is er een wijziging komende, nl dat telefoonabonnementen binnenkort niet meer enkel via Belgacom te verkrijgen zijn. Ik meen zelfs dat dit in oktober ging gebeuren, maar het is idd enorm stil omtrent die materie geworden. Back on topic: het enige verschil tussen Belgacom, Mobistar, Tele2 en Scarlet is dat de laatste drie er zowiezo nog VoIP bij leveren, waar het bij Belgacom optioneel is.
Hehe, ik denk wel dat we mogen zeggen dat we wel wat gewoon zijnGoendi schreef:Ik mag hopelijk verwachten van moderatoren dat ze de kunst verstaan om mijn antwoorden te lezen? Ik heb al eerder gemeld dat technisch en praktisch twee verschillende zaken zijn. In de huidige regelgeving is het niet toegelaten, daar is niks aan te veranderen, en Belgacom heeft daar al evenmin iets mee te zien. Het is (nogmaals) NIET aan Belgacom om het telecommunicatie landschap te hervormen en liberaliseren!Robbe schreef:Dat daar bepaalde elementen voor nodig zijn eer je het kan ontvangen tot daar aan toe, maar dat zou je toch ook op andere netwerken moeten kunnen doorgeven mits de nodige aanpassingen ?

Dat beweer ik ook niet, ik wist enkel niet dat de beperkingen zo strict en ongenaakbaar waren.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Op die moment was dat ook zo, tegenwoordig is dat veanderd. Men moest eerst de firmware vd apparatuur aanpassen zodat een time adsl via breedbandverbinding op client pc mogelijk is met een router, in dit geval Philips 2p/3p.Goztow schreef:Gondi, in een andere topic is gezegd dat time + ander abo niet mogelijk is (weet niet meer door wie, ik dacht door hollebolle).
Die zijn veel strikter dan velen weten en denken ja. OLO's maken daar dan ook handig gebruik van om Belgacom vaak in posities te duwen waar ze in feite geen zaken mee hebben (bvb xDSL storing op OLO abbo moet door OLO bij Belgacom gemeld worden, rechtstreeks bij Belgacom mag de OLO klant géén informatie krijgen aangaande zijn OLO xDSL, op straffe van zware boetes per individueel geval).Robbe schreef:Hehe, ik denk wel dat we mogen zeggen dat we wel wat gewoon zijn
Dat beweer ik ook niet, ik wist enkel niet dat de beperkingen zo strict en ongenaakbaar waren.
Op zich niet... Gesteld dat deze via Turboline zitten (of eventueel zelfs principieel vertikken om eender welke vorm van vergoeding er voor neer te leggen gezien de toekomstige situatie aangaande uitbesteding van telefoonabbo's) past dit perfect in hun bedrijfspolitiek/mogelijkheden. Via Turboline zijn ze inderdaad verplicht een raw copper te activeren, gezien ze niet via eigen apparatuur opereren.Robbe schreef:Daar ging ik van uit, maar dan is de reactie van Dommel (zie hierboven) wel erg raar eh.
Ook ik ben het met Siglo eens, dat er een adsl signaal nodig is betekent niet dat er noodzakelijk adsl bij verkocht moet worden.hollebollegijs schreef:siglo, belgacom en telenet kan je niet vergelijken.Siglo schreef:
telenet zit op de kabel, dat is iets totaal anders.
voor belgacom tv is belgacom adsl vereist. dit is geen koppelverkoop.
Hij lijkt mij sterk dat Belgacom geen mogelijkheden heeft om een verbinding te maken die wel tv maar geen internet doorlaat.
Het gaat dus wel om een gekoppelde verkoop, of het valt onder wettelijk verboden koppelverkoop kan ik niet beoordelen ik ben geen jurist.
Maar technisch gezien is het natuurlijk een marketing beslissing.
-
- Premium Member
Is opnieuw veel blabla om uw ongelijk niet te moeten toegeven. PVC voor BGCTV kan perfect actief zijn zonder dat er een adsl abbo aan moet gelinkt worden. Wie het tegendeel probeert vol te houden verkoopt kant en klare nonsens. HET IS GEEN VEREISTE... en economische motieven veranderen daar niks aan.Goendi schreef: Ik weet al langer dat jij de kunst van de dialoog en discussie niet verstaat, laat staan openstaat voor argumentatie. Anti-Belgacom, zelfs als het niet opgaat en je ongelijk hebt. Onthou je dan ook van posten als je niks intelligenters te melden hebt. Oeps, sorry voor de blabla!
-
- Elite Poster
Voor de 100 % gelijk , jammer dat enkele dromers dit niet snappenSiglo schreef:
Is opnieuw veel blabla om uw ongelijk niet te moeten toegeven. PVC voor BGCTV kan perfect actief zijn zonder dat er een adsl abbo aan moet gelinkt worden. Wie het tegendeel probeert vol te houden verkoopt kant en klare nonsens. HET IS GEEN VEREISTE... en economische motieven veranderen daar niks aan.

Die drogredenen worden enkel door dat nog steeds beschermd ex- overheidsbedrijf in stand gehouden . Het brengt dan ook goed op hé
.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Seg pipo, leer eerst es lezen. Ik weet maar al te goed dat een apart VC simpel is, maar heb al eerder gezegd dat dat niet mogelijk is als het xDSL signaal niet door Belgacom wordt aangeleverd omwille van praktische en juridische bezwaren. Punt aan de lijn. Als je de keikop graag uithangt, dan doe je dat maar elders. Ik zeg nl al een ganse topic dat theorie en praktijk twee verschillende dingen zijn, haal diverse redenen aan waarom, en enige waar jij mee afkomt is 'technisch gaat het perfect'. Wel IK WEET DAT, en ik zeg: PRAKTISCH GAAT HET NIET. Kun je zo de kunst van het lezen leren?Is opnieuw veel blabla om uw ongelijk niet te moeten toegeven. PVC voor BGCTV kan perfect actief zijn zonder dat er een adsl abbo aan moet gelinkt worden. Wie het tegendeel probeert vol te houden verkoopt kant en klare nonsens. HET IS GEEN VEREISTE... en economische motieven veranderen daar niks aan.
Ehm, voor alle duidelijkheid: het zijn de keikoppen hier die blijkbaar niet veel snappen. En dit is voorts ook helemaal geen discussie meer, het begint het zoveelste welles-nietes spelletje te worden, waarbij enkelen die een of andere paranoia mening er op nahouden, waarbij ales wat Belgacom related is bij voorbaat in het negatieve getrokken wordt. Pure stemmingmakerij, vaak van mensen die technisch weinig bagage hebben en klakkeloos afgaan op wat anderen hen vertellen.Voor de 100 % gelijk , jammer dat enkele dromers dit niet snappen .
Die drogredenen worden enkel door dat nog steeds beschermd ex- overheidsbedrijf in stand gehouden . Het brengt dan ook goed op hé
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ook al zal een post hier meer of minder het ook niet oplossen (maar dan moeten we over niets meer discussieren), maar typerend voor jou is dat je het dan ook voor bekeken houdt en zelfs een mensen aanvalt die wel een progressieve mening hebben.Goendi schreef:Wel IK WEET DAT, en ik zeg: PRAKTISCH GAAT HET NIET.
Zo is het maar normaal dan BGC alles uitperst (en ik weet dat een commercieel bedrijf dat ik zeker zin doet als het BIPT geen macht heeft, maar toch), en zo ook is de discussie dan maar gedaan als het praktisch niet gaat, ...
Nogmaals, er is geen enkele reden dat het niet zou gaan, en praktische problemen zijn er om opgelost te worden (maar er moet natuurlijk een wil zijn)... niet om je daar bij neer te leggen (en het standpunt van de provider dan uiteindelijk nog te verdedigen als zijnde normaal).
Discussies hier zijn deels hypotetisch, maar blijkbaar ligt dat moeilijk en voelen mensen zich meteen aangevallen.
-
- Elite Poster
Goendi schreef:Seg pipo, leer eerst es lezen. Ik weet maar al te goed dat een apart VC simpel is, maar heb al eerder gezegd dat dat niet mogelijk is als het xDSL signaal niet door Belgacom wordt aangeleverd omwille van praktische en juridische bezwaren. Punt aan de lijn. Als je de keikop graag uithangt, dan doe je dat maar elders. Ik zeg nl al een ganse topic dat theorie en praktijk twee verschillende dingen zijn, haal diverse redenen aan waarom, en enige waar jij mee afkomt is 'technisch gaat het perfect'. Wel IK WEET DAT, en ik zeg: PRAKTISCH GAAT HET NIET. Kun je zo de kunst van het lezen leren?Is opnieuw veel blabla om uw ongelijk niet te moeten toegeven. PVC voor BGCTV kan perfect actief zijn zonder dat er een adsl abbo aan moet gelinkt worden. Wie het tegendeel probeert vol te houden verkoopt kant en klare nonsens. HET IS GEEN VEREISTE... en economische motieven veranderen daar niks aan.
Ehm, voor alle duidelijkheid: het zijn de keikoppen hier die blijkbaar niet veel snappen. En dit is voorts ook helemaal geen discussie meer, het begint het zoveelste welles-nietes spelletje te worden, waarbij enkelen die een of andere paranoia mening er op nahouden, waarbij ales wat Belgacom related is bij voorbaat in het negatieve getrokken wordt. Pure stemmingmakerij, vaak van mensen die technisch weinig bagage hebben en klakkeloos afgaan op wat anderen hen vertellen.Voor de 100 % gelijk , jammer dat enkele dromers dit niet snappen .
Het is jammer de paranoia blijven geloven die de belgacom en ook telenet hen door de strot duwen . Net zoals het fabeltje over de datalimieten . En vaak zie je dat in andere landen het wel gaat .
Zoals r2504 zegt moet er een wil zijn , en die is er gewoonweg niet omdat dit serieus pijn zou doen in de inkomsten . wWe kunnen alleen maar hopen dat de politiek hun die eindelijk eens gaat opleggen , zodat de consument er eindelijk beter van wordt .
-
- Elite Poster
technisch moet er een adsl opstaan, klopt. maar het kan inderdaad zonder een belgacom adsl abonnement. maar dan moet je ook wel inzien dat een abonnement via een andere provider niet kan op diezelfde lijn.Siglo schreef:Is opnieuw veel blabla om uw ongelijk niet te moeten toegeven. PVC voor BGCTV kan perfect actief zijn zonder dat er een adsl abbo aan moet gelinkt worden. Wie het tegendeel probeert vol te houden verkoopt kant en klare nonsens. HET IS GEEN VEREISTE... en economische motieven veranderen daar niks aan.Goendi schreef: Ik weet al langer dat jij de kunst van de dialoog en discussie niet verstaat, laat staan openstaat voor argumentatie. Anti-Belgacom, zelfs als het niet opgaat en je ongelijk hebt. Onthou je dan ook van posten als je niks intelligenters te melden hebt. Oeps, sorry voor de blabla!
maar momenteel is een belgacom adsl abonnement vereist voor belgacom tv. dat zijn nu eenmaal de voorwaarden. en daar is niks mis mee. en daar je kan momenteel niet om heen.
en dat belgacom zijn tv aanbiedt via andere providers mag je vergeten.
wil je belgacom tv, neem je adsl erbij. dat zijn nu eenmaal de keuzes die je moet maken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Niet echt veel interesse om nog olie op het vuur te smijten of om op tenen te gaan staan, maar gewoon uit nieuwsgierigheid :
Vraagje aan de mensen die hun ongenoegen uiten over het BGC-concept :
INDIEN het mogelijk was om BGC TV te krijgen via een non-BGC ISP, zou je het dan ook _doen_ ?
Vraagje aan de mensen die hun ongenoegen uiten over het BGC-concept :
INDIEN het mogelijk was om BGC TV te krijgen via een non-BGC ISP, zou je het dan ook _doen_ ?
Van af het moment dat Belgacom TV interesant word.
Het zender aanbod is mager en van wat ik in de winkel heb gezien is de kwaliteit van de uitzendingen alles behalve goed, ik heb vorige eeuw streams van hogere kwaliteit gezien op een 33.3K verbinding.
En ik ben dan al belgacom klant die geld zou besparen als ik de telenet distributie zou op zeggen.
Het zender aanbod is mager en van wat ik in de winkel heb gezien is de kwaliteit van de uitzendingen alles behalve goed, ik heb vorige eeuw streams van hogere kwaliteit gezien op een 33.3K verbinding.
En ik ben dan al belgacom klant die geld zou besparen als ik de telenet distributie zou op zeggen.
Dat hangt af van de individuele instelling op de tv's in die winkel.Xi schreef:Het zender aanbod is mager en van wat ik in de winkel heb gezien is de kwaliteit van de uitzendingen alles behalve goed,
Sommige verkopers besteden daar te weinig aandacht aan.
Het toestel wordt aangesloten met de instellingen van de fabriek, meestal met een veel te hoog kontrast, kleurverzadiging en helderheid.
Als je echt een TV toestel wilt aankopen, vraag aan de verkoper eens de voordien aangehaalde waarden in te stellen.
(je zult het verschil duidelijk merken)
Greetz

- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Nou, een voordeel dat toch wel kan tellen: als je van een andere provider komt, krijg je de "winback"-korting voor BGC adsl en dat is 2 jaar 5 euro per maand korting. Je surft dus bijna aan Dommel-tarieven voor 2 jaar en je kan BGC TV nemen. Alleen heb je nog steeds je datalimiet van 12 gieg.
Nadeel: de administratie vergeet dit blijkbaar nog wel eens, heb ondertussen al twee keer moeten telefoneren en het is nog niet in orde op mijn factuur.
Nadeel: de administratie vergeet dit blijkbaar nog wel eens, heb ondertussen al twee keer moeten telefoneren en het is nog niet in orde op mijn factuur.
Laatst gewijzigd door Goztow 25 sep 2007, 18:13, in totaal 2 gewijzigd.
hollebollegijs schreef:technisch moet er een adsl opstaan, klopt. maar het kan inderdaad zonder een belgacom adsl abonnement. maar dan moet je ook wel inzien dat een abonnement via een andere provider niet kan op diezelfde lijn.Siglo schreef:Is opnieuw veel blabla om uw ongelijk niet te moeten toegeven. PVC voor BGCTV kan perfect actief zijn zonder dat er een adsl abbo aan moet gelinkt worden. Wie het tegendeel probeert vol te houden verkoopt kant en klare nonsens. HET IS GEEN VEREISTE... en economische motieven veranderen daar niks aan.Goendi schreef: Ik weet al langer dat jij de kunst van de dialoog en discussie niet verstaat, laat staan openstaat voor argumentatie. Anti-Belgacom, zelfs als het niet opgaat en je ongelijk hebt. Onthou je dan ook van posten als je niks intelligenters te melden hebt. Oeps, sorry voor de blabla!
maar momenteel is een belgacom adsl abonnement vereist voor belgacom tv. dat zijn nu eenmaal de voorwaarden. en daar is niks mis mee. en daar je kan momenteel niet om heen.
wil je belgacom tv, neem je adsl erbij. dat zijn nu eenmaal de keuzes die je moet maken.
Wordt dringend tijd dat het BIPT ingrijpt om de supermacht van Belgacom te breken. Want het is niet om dat nu eenmaal de voorwaarden zijn die Belgacom zelf uitvindt en zogezegd als standaard verheft dat het daarom ook niet anders kan.
Het zou perfect moeten kunnen Belgacom TV te nemen en een Dommel/EDPnet/ .... ADSL abb.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik van mijn kant wel. Ik weiger gewoon Telenet in huis te halen als je ziet hoe Telenet het hier aan het verklooien is voor ex-UPC klanten... Als BGC morgen zegt dat het niet per sé via hun VDSL2 maar ook via een VDSL2 reseller mag staan ze meteen terug mijn lijstje. Nu is enkel TV Vlaanderen een optie als ik digitaal wil gaan.kaween schreef:INDIEN het mogelijk was om BGC TV te krijgen via een non-BGC ISP, zou je het dan ook _doen_ ?
mager in verhouding tot wie?Xi schreef:Van af het moment dat Belgacom TV interesant word.
Het basis aanbod heeft meer als telenet(digitaal) en indi dus ik snap je niet.
ik wil Al Jazeera en Vaticaantvdbr schreef:mager in verhouding tot wie?Xi schreef:Van af het moment dat Belgacom TV interesant word.

-
- Premium Member
Ik heb een raw copper dsl van een goede isp op het eerste paar, en Belgacom TV op het tweede paar. Het adsl abbo op dat tweede koperpaar dat ik er verplicht heb moeten bijnemen is kant en klare koppelverkoop: totaal overbodig en geen vereiste om hun tv pvc te kunnen gebruiken. Het is niet meer dan een opgelegde koppeling van de twee totaal onafhankelijke producten.hollebollegijs schreef:technisch moet er een adsl opstaan, klopt. maar het kan inderdaad zonder een belgacom adsl abonnement. maar dan moet je ook wel inzien dat een abonnement via een andere provider niet kan op diezelfde lijn.Siglo schreef:Is opnieuw veel blabla om uw ongelijk niet te moeten toegeven. PVC voor BGCTV kan perfect actief zijn zonder dat er een adsl abbo aan moet gelinkt worden. Wie het tegendeel probeert vol te houden verkoopt kant en klare nonsens. HET IS GEEN VEREISTE... en economische motieven veranderen daar niks aan.Goendi schreef: Ik weet al langer dat jij de kunst van de dialoog en discussie niet verstaat, laat staan openstaat voor argumentatie. Anti-Belgacom, zelfs als het niet opgaat en je ongelijk hebt. Onthou je dan ook van posten als je niks intelligenters te melden hebt. Oeps, sorry voor de blabla!
Ik heb dit bij economische zaken gemeld maar van die sukkels moet je natuurlijk niet verwachten dat ze technisch sterk genoeg zijn om dat te bevestigen.
Ik denk dat ik voldoende schrijf met bbc 1 & 2, van af het moment dat indi en telenet deze contracten verliezen gaat het niet meer op.dbr schreef:mager in verhouding tot wie?Xi schreef:Van af het moment dat Belgacom TV interesant word.
Maar ik zie geen nut om 2x te betalen gewoon voor deze zenders.
de ITV's zouden mij wel kunnen overhalen
Dat is wel een veschil tussen een mager aanbod en 2 specifieke zenders niet meer hebben die in de toekomst nergens meer op de zenderlijst staan.Xi schreef:Ik denk dat ik voldoende schrijf met bbc 1 & 2, van af het moment dat indi en telenet deze contracten verliezen gaat het niet meer op.dbr schreef:mager in verhouding tot wie?Xi schreef:Van af het moment dat Belgacom TV interesant word.
Maar ik zie geen nut om 2x te betalen gewoon voor deze zenders.
de ITV's zouden mij wel kunnen overhalen
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
Belgacom TV is theoretisch en technisch mogelijk met een andere provider (of zelf zonder), maar ik vermoed dat die 10€ die je extra betaald bovenop je ADSL abonnement bij Belgacom de kosten niet zou kunnen dekken als je geen internet hebt of bij een andere provider bent.
Wat dan natuurlijk niet kan is dat Belgacom onder de prijs verkoopt en het dus ook nog steeds koppelverkoop is.
Wat dan natuurlijk niet kan is dat Belgacom onder de prijs verkoopt en het dus ook nog steeds koppelverkoop is.