ADSL2fit review

Nog vragen of opmerkingen over ADSL2FIT? Post ze hier maar.

Wat vinden jullie van onze ADSL2fit review?

Erg goed
29
54%
Goed
21
39%
Voldoende
3
6%
Slecht
0
Geen stemmen
Erg slecht
1
2%

Totaal aantal stemmen: 54
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Voor zover ik het begrepen heb (dit is dan direct een goede test van mijn kennis), behoud je gewoon je telefoonnummer en telefoonabonnement bij Belgacom - het is enkel het "turbolijngebeuren" (lees : ADSL-lijn) waarvoor er een omschakeling moet gebeuren.
En deze omschakeling is het versteken van een "jouw" kabel van een Belgacom DSLAM (ik weet ook niet wat het juist is hoor) naar een DSLAM van Net4All (?)...

en nu wacht ik de quotatie af :-)
If you can't beat them, confuse them.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, cueboy, voor zo ver ik het ook begrepen heb, klopt jouw uitleg. :-) Ik kon het niet veel beter uitleggen.

Cheers
Afbeelding
gast

Ik ben nu zowat 3 maand klant van adsl2fit. Mijn ervaring...

1) overschakeling (van skynet)

Ik heb ook pas mijn skynet abbo opgezegd nadat mijn adsl2fit abbo werkte.
Na ge-emailde + schriftelijke aanvraag heb ik een VOLLE MAAND MOETEN WACHTEN tot plots mijn skynet adsl login niet meer werkte.
DAARNA heb ik EEN VOLLE TIEN DAGEN ZONDER VERBINDING gezeten voor ik mijn adsl2fit lijn werkte.
Het lijkt me waarschijnlijk dat de fout bij de medewerking van Belgacom ligt maar je bent gewaarschuwd.

TIP ; zonder bellen gaat het bij adsl2fit helaas niet vooruit...Ik heb mijn login & pass telefonisch gekregen. Het allerenigste wat ooit via de post toekwam is de factuur. Er zouden gebruiksvoorwaarden bestaan... nooit gezien... enz.

2) gebruik

In het begin was mijn upload 42KB/s (joepie!). Daarna was het eerder 32KB/s (correct) Daarna eerder 22KB/s...
Mijn upload is de laatste 3 weken zeer onstabiel en traag geworden. Ik haal nu met dezelfde speedtest amper gemiddeld 6KB/s upload... Bovendien is deze zeer onstabiel. Mijn download was de laatste weken gemiddeld 218KB/s.
Ik heb reeds op een franstalig forum gelezen dat ik niet alleen ben met het upload probleem.

Terzijde: ik kan ook geen xdcc of ftp file meer verzenden, enkel ontvangen.
Verder heeft dit huis hier even zonder telefoonlijn gevallen. De adsl lijn werkte wel,
maar de telefoon/fax/bancontact werkte niet. Belgacom heeft dit opgelost.
Ik weet niet of die 2 dingen terzijde iets te maken hebben met adsl2fit.be.

Ben ik tevreden ?
Wel ik geef hen voorlopig nog het voordeel van de twijfel...
Zodra mijn upload terug 32KB/s is en mijn verbinding stabiel, dan zal ik zoals in het begin zeer tevreden zijn.
Als mijn huidige problemen nog lang aanhouden zal ik waarschijnlijk switchen van provider, zelfs al moet ik dan enkele maanden voor niets betalen.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben nu ongeveer 3 weken klant bij adsl2fit.
En het enige waar ik over te klagen heb is inderdaad de upload.
Toen ik bij skynet zat kon ik zonder problemen tegen 12K mijn website onderhouden. Nu zit ik met het grote probleem dat ik gewoonlijk nog geen 5K haal.
Ook het verzenden van grote atachments met email is ook een probleem geworden, boven de 1MB krijg ik gegarandeerd een timeout.
Als dit probleem is opgelost ben ik een tevreden klant maar ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Ik heb naar webvisie een mailtje gestuurd over dit onderwerp maar na een week heb ik nog geen antwoord gehad.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat betreft die lage upstream, dat blijkt een nationaal probleem te zijn, waar niet snel een oplossing voor komt. Ik zou zeggen, oefen geduld.. normaal moet dat in orde komen :)

Wat betreft die xdcc of ftp ontvangen.. dat ligt niet aan adsl2fit denk ik..tenzij er ports dicht staan, wat ik betwijfel.
I love it when a plan comes together!
Bezoeker

Ik heb me vorige week opgegeven voor ADSL2fit, ik hoop dat ik over niet al te lange tijd positieve dingen mag ervaren 8)

MAAR ... de reden van dit bericht, misschien is het interessant als de personen met snelheidproblemen een indicatie geven van hun regio, wie weet zit daar een patroon in, en dan kan die info nuttig zijn voor mensen uit dezelfde regio.

Deal?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

"personen met snelheidsprobleem" bedoel je de barslechte upload?

Dit zou een nationaal probleem zijn volgens de werknemers van Adsl2fit. Deze info komt van Adsl2fit zelf. Er wordt aan gewerkt, maar blijkbaar vlot het niet al te goed...

Verschil in regio's zou dus niet echt van belang zijn.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ik wou dit toch maar ff melden :

Mijn ADSL2FIT aanvraag is op 29juni verstuurd aan hen. Enkele dagen later heb ik een bevestiging ontvangen dat deze goed was aangekomen en men deze had doorgestuurd aan belgacom.(nadat ik zelf had gebeld).

Ondertussen zijn we 2 maanden+ verder en heb ik nog steeds geen ADSL2FIT verbinding. M'n eigen abbo is al wel opgezegd, want dat verliep op 28/08/2003 (jaar abbo). Nu vind ik persoonlijk 2 maanden wel heel erg lang om het op Belgacom te steken. Want dat is het antwoord dat ik steeds krijg ... Belgacom zou problemen hebben met de mensen om te schakelen.

Zijn er nog andere mensen die omstreeks die tijd in Antwerpen hebben aangevraagd ?

Grtz Siske.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

2 maanden is idd wel ERG lang... mijn zenuwen zouden het niet aankunnen ;)
Op 2 maanden tijd kan ik bomen en ijs laten overbrengen uit Noorwegen om een heel veld om te toveren ... maar Belgacom (of Adsl2fit) kan blijkbaar geen ADSLverbinding omschakelen (of aansluiten) binnen die termijn?
Volgens mij moet er echt wel iets foutgelopen zijn, want 2 maanden is gewoon onaanvaardbaar.
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nu ja, fout gelopen of prioriteit van zaken, of gewoon keiharde concurrentie?

Er kan inderdaad iets fout gelopen zijn, bvb administratief, nen ticket naar de technici ofzo, iets foutgelopen bij doorsturen van data etc etc.. je kent dat wel, dat kan altijd.

Nu, anderzijds Adsl2Fit kampt al +- 2maanden (verbeter me als ik mis ben) met zware probs op de upload snelheid. Geven ze prior aan dit probleem om dit eerst op te lossen alvorens nieuwe abo's te activeren? Of heeft de BGC-devisie voor adsl2fit het zo zwaar met dit probleem dat aansluitingen moeten wachten?

Of, is BGC het spel zo zwaar aan het spelen, dat ze de tacktiek: "eigen klanten eerst" gebruiken? Nu het kan zijn dat BGC eerst de adsl-aansluitingen doet van eigen isp en daarna pas van andere, dat hierdoor de delay ontstaat... Nu hoe zou je zelf zijn? Al je klanten verliezen aan een 'newbie'-provider die met een aantrekkelijker aanbod op de markt komt dan dat van je eigen provider, wetende dat je nog eens de aansluitingen moet verzorgen van die nieuwe isp.

Nu to the point:
Bovenstaande theoriën zijn louter guessing en mogelijke redenen... het kan vanalles en nog wat zijn. Het geen hieruit blijkt is dat Adsl2Fit moet leren communiceren EN wat ervaren wij hieruit.. dat adsl2fit idd nog een jonge onervaren provider is.. die nog niet met alle situaties direct raad weet...

Laat ons hopen dat ze snel iets aan die communicatie doen :) en dat de aansluitingen snel active worden :)
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Ok het upload-probleem blijkt van de baan:
Beste,

Onze testen hebben uitgewezen dat de uploadsnelheid weer hersteld is en
zoals tevoren goed is.

Indien u moeilijkheden zou blijven ondervinden, gelieve me dan te
waarschuwen, zodat ik een trouble-ticket kan openen.

In dat geval zouden testresultaten voor de upload-snelheid een erg
handige indicatie zijn voor de helpdesk.

Met vriendelijke groeten,

Klaas Van Gorp
En mijn speedtests schijnen te kloppen nu.

En die mannen hebben volgens mij ontzettend veel werk en al wie veel belt/mailed krijgt voorrang vermoed ik. (ik heb bijna iedere dag gebeld toen)

Ik had nu ook wel het geluk dat ik mijn adsl2fit aansluiting juist voor de drukke periode genomen heb. (denk ik)

greetz,

Nob
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Ik kan ook bevestigen dat de uploadsnelheid terug volledig in orde is.
Op dit moment haal ik snelheden van 40KB/s en meer.
Sandman
Pro Member
Pro Member

Ditto, 37.8 kb/sec up :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Nice om te horen. Ik denk dat we verdere goede resultaten wel zullen merken in onze speedtest... ;-)
Gast

hoi iedereen . ik heb een klein vraagje :)

ik lees hier veel van problemen met die overschakeling ,wat ik me afvraag is het volgende

ik heb dus telenet en ik overweeg al een lange tijd om adsl2fit erbij te nemen . ik vertrouw ze voldoende om het eens te proberen maar niet om telenet al te laten vallen , dit volledig terzijde

mijn vraag is, aangezien ik geen adslklant ben bij belgacom , zal ik dan ook zoveel langdurige wachttijden ondervinden ?

alvast bedankt :)
NuKeM
Administrator
Administrator

Mijn gok is dat het idd veel sneller zal gaan omdat de hele overschakel procedure nu zo goed als onbestaande is (je bent gewoon een nieuwe klant).
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat betreft dat sneller gaan bij een nieuwe adsl installatie? maw geen switch van adsl isp's en dslamkaarten...

In prinicipe kan dat sneller gaan.. er is een stap minder nodig.. nu is alleen de vraag of die aanvragen ook door dezelfde mensen gebeuren. Het kan zijn dat die nu beetje onderbemand is, waardoor het zo traag gaat (de medewerking van bgc naar adsl2fit) en dan zit je in hetzelfde schuitje...

[mod]
Post ivm de eicon en nog steeds geen verbinding via Adsl2Fit zijn verplaatst naar een reeds open topic omtrent het probleem die u hier verder kan volgen. Gelieve geen crossposting te doen, stay on-topic.
Er kan verder gepost worden ivm de review.[/mod]
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

zeg nu jullie toch aan het reviewen zijn geslagen, heeft er niemand een review klaar van de ADSL Rocket abo's van XS4ALL en de 8Mb van Adsl2fit? Wil doodgraag van mijn EDPNet af (sooo freakin' slow) en aangezien dat gepaard gaat met een verhuis ga ik al die BGC problemen niet hebben :-). mijn interesse ligt eigenlijk meer bij rauwe pingsnelheid en goeie upload dan supersnel dl'en.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Guys,

Toch nog effe melden dat de support / duidelijkheid van de mensen van ADSL2FIT veel beter is dan andere providers die ik ken. Ons bedrijf (netwerk firma, grote speler in Antwerpen) is reeds partner geweest van verschillende ISP's en eigenlijk niets anders dan zever gehad.

Dinsdag bv had Tiscali zomaar eventjes per ongeluk de mx-records gewijzigd van een van onze klanten. Spijtig genoeg heeft dit nog tot gisteren geduurd alvorens men bij Tiscali hun fout toegaf en had opgelost. terwijl dit toch maar een kleine ingrijp is in de DNS zone, enfin ... zo zie je maar ... het kan erger zijn dan een wachttijd van enkele maanden.

Spijtig genoeg is sinds vandaag mijn ADSL lijn afgesloten (ja ik had reeds opgezegd, maar wie verwacht er nu dat het +2 maanden ging duren?), dus ben ik verplicht analoog te internetten totdat belgacash eindelijk eens in gang schiet. Al goed dat de vrienden van Microsoft de "callback" optie hebben geïmplenteerd in hun RAS server :)

Enfin, om een lang verhaal kort te maken ... laat mijn slechte ervaring jullie niet tegenhouden. Ik heb zelf ook gemerkt dat belgacom tijdens de zomermaanden bijna alle isp's heeft zitten gehad met lange(re) wachttijden. (Behalve skynet uiteraard)

Dus, ... allen naar een "open" provider :)

Grtz Siske
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

siske, zoals eerder gezegd, hoe zou je zelf zijn tegen je grote concurrent die een pak van je klanten begint af te snoepen, ook al bestaat die Isp nog niet lang... :)

Eerst voor eigen diensten .. daarna pas de concurrentie eh.. vind dat ergens wel normaal...maja.. er zou daar toch iets mogen aan gedaan worden :)
Gast

Zou het aanbod van ADSL2Fit ook interesant zijn voor het gebruik van Xbox Live?
Ben het kotsbeu om constant gekickt te worden omdat ik te veel LAG heb.
En ik niet naar behore kan spellen.
Dan kan ik misschien eindelijk eens plezier beleven aan een onlinegame ipv STRESS
Sub Zero
Administrator
Administrator

Ik denk dat wel dat dat moet lukken. De upload zou er normaal hoger moeten liggen dan bij een Skynet ADSL GO en Plus.

Cheers
Afbeelding
NuKeM
Administrator
Administrator

Ik zie dat je een Skynet verbinding hebt. Deze zijn naar mijn wete de beste ivm ping kwaliteit. Het zou mij dus sterk verbazen dat het laggen jouw schuld is.
Een server voor Wolfenstein ofzo kan je bvb zeker niet draaien met die up, maar als je geen servers wil draaien dan moet een Skynet Go ideaal zijn (maar je download beste niet tegelijkertijd dat je aan het gamen bent!).
Dat je lagged kan aan vele zaken liggen, steek het nooit eerst op jezelf als lagged! Bvb als de server in America staat en aan zijn max capaciteit staat ga je heel makkelijk laggen, en dat heeft dus absoluut NIETS te zien met je uploadsnelheid, vergeet dat niet.
12kb/s is normaal voldoene om alle games als client te spelen + de voice erbij te nemen. Een plus abo of één van de aankomende packs kan (indien je echt zeker wil zijn) meer zekerheid bieden.
En nogmaals, je moet niet zitten downloaden met een pc terwijl je op je Xbox aan het spelen bent op dezelfde lijn, want dan kan het wel beginnen laggen omdat je up vol raakt (als je dat wil doen kan je waarschijnlijk wel beter ADSL2fit nemen).
NuKeM
Gast

Je kan hosten met bv. RTCW, maar dan wel voor 4 man. Wanneer je wil hosten test hij wel je connection quality, en dan stelt hij vast dat je met bv. 128kbit up maar voor 4 man kan hosten (jou inclusief). Dit net om lag te verkomen. Wat dus raar is, is dat er veel slechte servers zijn in RTCW (misschien dat veel hosts dit omzeilen door effe alle download met de pc te stoppen terwijl deze test uitgevoerd word?) Maar wanneer je een goede te pakken hebt, is het dan ook meestal heel goed.

Microsoft raad zelf aan dat je 512 kbit up moet hebben om optimaal Live te kunnen spelen. België loopt spijtig genoeg achter op dit vlak en adsl2fit is de enige serieuze optie dus. Maar voor het gros van de games is 128kbit up genoeg. Nog nooit problemen gehad met bv. MechAssault, MotoGP Online Demo, MotoGP2, Midtown Madness zelden, Unreal Championship zelden,.... enkel RTCW lijdt onder de vele zwakke hosts...
Gast

dus als ik het goed begrijp is het

a: formuliertje invullen en opsturen
b: ze sturen u uw login gegevens
c: vlug adslmodem (non usb) en splitters gaan kopen (wij hebben hier 2 telefoons in gebruik,dus ik heb 2 splitters nodig correct? )

d: vrolijk surfen op adsl2fit

final question. Heb eens zitten zien op de belgacom website en er is iets wat ik niet goed snap.

Thomson Speed Touch Ethernet (PSTN) 79€
Alcatel Speed Touch PCNIC (PSTN) 149€

waarom het grote prijsverschil ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ja, dat is zo wat de manier, maar opletten met wachtijden. Je zal best geregeld eens telefoneren om er druk op te zetten.

En je zit een tijdje zonder inet. Zie topics hier.

Wat betreft die prijzen, dat is, raar, maar ik vermoed dat dat niet de SPTH is, die spt ethernet (tzou kunnen dat dat de 330 of 510 ofzo is) is ni duidelijk op site.

Dat mag gerust ook nen usb zijn.. maar nen ethernetmodem is véél beter.

Je per telefooncontact waar een toestel op zit een splitter.
Gast

eenmalig aansluiting rond de 35 € en maandelijkse kosten ook rond de 35 € en da is alles? geen extra abonnement nodig zoals bij belgacom het geval is ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Het is wholesale!

maw het gedeelte dat je nu aan BGC betaalt, wordt nu via a2f gerekend. Bgc haalt dat geld dan bij a2f. het komt op hetzelfde neer.

Bij Skynet betaal je evenveel ongeveer. Maar waarschijnlijk apart: een deel aan Skynet en een deel aan BGC voor de TL(turboline).

Bij a2f is dat wholesale, je betaalt alles aan a2f.
Gast

dus da zal mij niet meer dan 35 € per maand kosten correct ? :oops:

mijn exuses voor mijn traagheid, zou beter straks gaan slapen, het is nodig :sleepy:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Normaal wel toch voor een small abonnement.

Wat betreft die aansluitingskosten, weet ik niet zeker. Ben er niet mee vertrouwd. (zie review, of nob).
Gast

sava sava :) merci voor al de hulp
No LiMiT

Hallo ik heb al een hele tijd problemen met mijn connectie zo een goed jaar nu . Ik heb telenet btw

Bij het gamen heb ik altijd lag waardoor het niet speelbaar is en niet fun is om te spelen , Ik heb al vele malen naar telenet gebeld maar die blijven beweren dat het aan mijn pc ligt , maar in dit geval is het zo niet , ik werk alle dagen op de pc dus ik heb er wel verstand van .

Dus telenet wilt me niet helpen dus ik zou graag overschakelen naar adsl2fit

Maar mijn vraag is , is adsl2fit om te gamen?

Ik wil dus een connectie waar ik deftig mee kan gamen en geen lag dus noch packetsloss en hoge ping

Alvast Bedankt
Sub Zero
Administrator
Administrator

Wel in de review staat een tabelletje met de pingtests van een skynet go een adsl2fit small en een telenet mono. Je kan daar de resultaten vergelijken. Zoals je kan zien is de ping van a2f niet slecht. De upload is ook hoger, dus je zal voldoende kunnen gamen (onder normale omstandigheden).

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Skynet is gerenormeerd voor hun ping van 10ms a 20ms. Iets wat bij Telenet NOOIT gehaald wordt :-D

Dus qua ping ruled Skynet.

Qua upload heeft Skynet een max. upload van 192kbit/s, terwijl adsl2fit 256kbit/s.

Tis dus kiezen of delen :) a2f zal wel een verbetering zijn om te gamen dan telenet.
No LiMiT

Bedankt fooks !!

lolz , k bedankt mensen ;)
Ik hoop het ook dat het een verbetering is , want telenet is hier nu maar triest
Modbreak:
meon
je 2 berichten als gast samen gezet. Gebruikersnaam met onderwerp gewisseld, is het niet? 8-)
Tip: registreer, dan kan je je eigen berichten bewerken.
tommyboy

Ik wacht al 2 maanden op ads2fit. Maar vandaag is het er ;). Telefoontje gekregen van belgacom dat de lijn is overgezet. Maar geen log en pass, dus gebeld. Een zéér vriendelijk support daar. Daar kreeg ik dan mijn log en pass. En momenteel werkt het uitstekend en geen downtime gehad.
Speedtest:
http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 2513 kbit/s or 314 kbyte/s
- Upload speed : 411 kbit/s or 51 kbyte/s
Tue Sep 16 2003 at 17:48:51 UTC+0200
Dus dat valt redelijk mee ;)
VoLt3r
Starter
Starter

Hoe zit het dan met de modem die je nodig hebt. Ik ben aangesloten bij telenet momenteel. De mensen die Belgacom adsl gebruikten kunnen misschien hun oude modem opnieuw gebruiken maar hoe zit het met de mensen van telenet.

Moet ik een nieuwe modem kopen of krijg je deze erbij geleverd van adsl2fit ?
Gast

nieuwe modem kopen.

een pci modem moet je voor een 50 euro kunnen vinden, een modem met router voor een slordige 100 euro.

Niet vergeten dat je zo een 50 euro terugkrijgt van telelent, de waarborg van je telenet modem...
Sub Zero
Administrator
Administrator

Je telenet-modem kan je niet hergebruiken :wink: Je zal een nieuwe modem moeten kopen. De goedkoopste modellen (USB) vind je vanaf 40-50€. Maar als je degelijk materiaal wil, dan raadt ik je een ethernetmodem aan (aan te sluiten op een netwerkkaart). De SpeedTouch Home is er zo eentje. Ik denk dat er nu juist een promotie is en dat hij verkocht wordt voor 79€. Sla mij niet als ik mis ben he :-)

Cheers
Afbeelding
airzimmy
Erelid
Erelid

vergeet niet die TN modem terug te geven en je 50euro waarborg te recupereren
Gesloten

Terug naar “ADSL2FIT”