Pagina 2 van 2
Geplaatst: 09 jun 2006, 16:06
door Sub Zero
Acieke schreef:Los daarvan: ik raak er maar nie wijs uit, kan iemand mij eens uitleggen wat die SNR marge precies inhoud ?
Je kan altijd
hier eens kijken

Kort gezegd is dat de verhouding tussen het eigenlijke datasignaal en eventuele ruis die op je lijn zou zitten. Dit moet boven een bepaalde waarde blijven zodat de originele waarde 'leesbaar' blijft. Dus niet te veel ruis.
Geplaatst: 12 jun 2006, 18:01
door UBremoved_3729
Synchro measurement result for circuit 100058573785
SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 4096 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 13 dB
UpstreamNoiseMargin 24 dB
DownstreamAttenuation 34 dB
UpstreamAttenuation 17 dB
4TEL measurement result for circuit 100058573785
DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 2720 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 220 nF
BE_Capacitance 221 nF
AB_Capacitance 202 nF
BA_Capacitance 203 nF
CableCapacitance 122 nF
MutualCapacitance 313 nF\
Hierboven de waardes van mijn laatste metingen,ik heb gemerkt dat mijn downstreamnoisemargin de laatste dagen terug stabieler is geworden,kunnen de specialisten onder jullie deze waardes eens nakijken en mij zeggen of er de mogelijkheid bestaat om een upgrade uit te voeren van een 4 mb naar een 6mb profiel.
Alvast bedankt.

Geplaatst: 12 jun 2006, 18:37
door Patje
fieldoxide schreef:Synchro measurement result for circuit 100058573785
SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 4096 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 13 dB
UpstreamNoiseMargin 24 dB
DownstreamAttenuation 34 dB
UpstreamAttenuation 17 dB
Hierboven de waardes van mijn laatste metingen,ik heb gemerkt dat mijn downstreamnoisemargin de laatste dagen terug stabieler is geworden,kunnen de specialisten onder jullie deze waardes eens nakijken en mij zeggen of er de mogelijkheid bestaat om een upgrade uit te voeren van een 4 mb naar een 6mb profiel.
Alvast bedankt.

Denk niet dat het haalbaar is, want dit lijkt al nipt voor een 4 Mbit staande te houden
een 6 Mbit zie ik niet zitten met deze waarden.

Geplaatst: 12 jun 2006, 19:52
door UBremoved_3729
Wat zijn dan degelijke waardes om een 6 mb profiel te krijgen zonder disconnects en andere problemen?

Geplaatst: 12 jun 2006, 20:12
door Genghis
fieldoxide schreef:
DownstreamNoiseMargin 13 dB
UpstreamNoiseMargin 24 dB
DownstreamAttenuation 34 dB
UpstreamAttenuation 17 dB
Ik vrees dat dit roet in het eten zal gooien.
Even voor alle duidelijkheid, ik had bijna dezelfde waardes, behalve dan
de DownstreamNoiseMargin. Bij mij was die zoals upstream 24.
De verhoging is bij mij dan ook kunnen doorgaan, en nu zijn de NoiseMargin waardes bijna gehalveerd, dus met een waarde van 13 zal dit niet mogelijk zijn vrees ik.
Probeer is alle toestellen op de lijn te ontkoppelen, dan sluit je storing aan jou zijde tenminste al uit.
Geplaatst: 12 jun 2006, 20:28
door UBremoved_3729
Het vreemde is als ik een reset van mijn draadloze modem/router van Philips doe krijg ik ineens waardes van ongeveer 21 db,deze zakken dan naar een goede 13 a 14db na verloop van tijd,de rest van het verhaal kan je aan het begin van deze topic vinden.

Geplaatst: 26 jul 2006, 15:31
door chrisvdp
Hoi,
Ik heb NET hetzelfde aan de hand gehad (ik zit wel bij Belgacom Skynet maar bon). Mijn noise margin schommelde ook fel en een paar keer per dag viel het signaal weg. Ik naar Belgacom gebeld en ze hebben iemand langs gestuurd. De technieker heeft hier thuis niets gedaan en is dadelijk in de centrale een modempoort gaan vervangen. Dit helpte niets. Terug gebeld naar Belgacom, hebben ze een 2de persoon langs gestuurd en die heeft wel thuis alles nagekeken. (Hier was niets aan de hand, modem was nieuw - ook een philips wifi -, bekabeling in huis was nieuw etc) en is dan maar een "voedingspaar" in de kast op straat gaan vervangen. Dit helpte ook niets. Derde keer goede keer dan maar. Terug gebeld en toen is een 3de technieker langs gekomen en die heeft in de hoofdcentrale een (wat ik er van begreep) een kaart vervangen. En op deze kaart zitten modempoorten (die ze dus als eerste vervangen bij een klacht). Misschien moet je hier eens achter vragen bij belgacom, dat ze na de poort ook de kaart in hun centrale vervangen... Ik neem wel aan dat ze voor een klant met skynet adsl en belgacom tv meer moeite doen wat niet zou mogen maar bon... Nu werkt alles perfect en ben ik al 15x 36u geconnect geweest....
Geplaatst: 26 jul 2006, 16:38
door UBremoved_3729
Bedankt voor de info,ik heb de info ondertussen via een ticket aan edpnet doorgegeven,misschien kunnen ze het probleem nogmaals aankaarten bij belgacom.

Geplaatst: 26 jul 2006, 17:27
door Itek
Is het niet zo dat je bij een upgrade naar hogere snelheid moet rekening houden met een afname van 5 à 6dB op je SNR-margin ? Dus als je nu al aan 13dB zit ga je in de problemen komen lijkt me.