Ik vraag me ook af of dat maximale volume nog gaat dalen
Verhoogt Telenet binnenkort de snelheid van fibernet abos?
-
mattionline
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Aha, hier is de de telemeter ook eindelijk tot leven gekomen.
Telemeter-info over aanrekeningsperiode van 18/06/2012 tot 17/07/2012.
Dag 7 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 0,45 GB (Laatste update gebeurde op 24/06/2012 om 20:25).
Status: Vrij gebruik
Je surft met volledige surfsnelheid.
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 150,10 GB en 748,69 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
Dag 7 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 0,45 GB (Laatste update gebeurde op 24/06/2012 om 20:25).
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 150,10 GB en 748,69 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
Orange Trio met 4 GSM Abo`s
-
Opus
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 49 keer
Yup staat op 40Mhz kanaal.Dima_2005 schreef:Ik haal met mijn WNDR3700 (v1) op 5Ghz zo'n 129Mbps (op een afstand van een 10m)
Op 2.4Ghz haal ik wel maar een 70Mbit...
Dus zie niet waarom dat niet kan.
Staat je router wel op 40Mhz kanaal?
En draai de laatste dd-wrt versies.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
- proximusboyke
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 394 keer
ik zonder problemen rond de 115 op 5ghz
op 2.4 is het rond de 90
op 2.4 is het rond de 90
iphone 16 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
Acer Connect X6E 5G router : Free Max argeles sur mer
ZTE MU5001 5G proximus 400GB
minimac : flex
macbook air 2024
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
macbook air 2024
- Dafke
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 188 keer
- Bedankt: 157 keer
Telemeter-info over aanrekeningsperiode van 28/05/2012 tot 27/06/2012.
Dag 29 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 0,33 GB (Laatste update gebeurde op 25/06/2012 om 07:52).
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 150,13 GB en 749,35 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
Dag 29 van je aanrekeningsperiode.
Huidig verbruik 0,33 GB (Laatste update gebeurde op 25/06/2012 om 07:52).
Afhankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 150,13 GB en 749,35 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
-
Tomby
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 1392 keer
- Bedankt: 510 keer
Dus als ik meer dan 750GB download ga ik niet langer als grootverbruiker gemerkt staan ?ankelijk van je surfgedrag (tijdens drukke of minder drukke periodes) zul je tussen een verbruik van 160,30 GB en 749,17 GB als grootverbruiker opgemerkt worden.
- krisken
- Elite Poster

- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dan ben je automatisch "smalbandgebruiker" 
Maar je kan het altijd eens proberen hé
Maar je kan het altijd eens proberen hé
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 2039 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Dan krijg je telefoon van Telenet: "Gelieve over te stappen naar Belgacom VDSL".Tomby schreef:Dus als ik meer dan 750GB download ga ik niet langer als grootverbruiker gemerkt staan ?
- krisken
- Elite Poster

@raf1 : +1 
het blijft blijkbaar erg moeilijk om gebruikers "internet" te geven ipv "internet met limieten". Wanneer gaan ze daar in Mechelen eens begrijpen dat 120mbit volledig overbodig is voor 99% van de gebruikers, maar dat upload belangrijk is. Immers als je backups doet, foto's deelt van je vakantie met vrienden, video's shared op youtube etc, is dat allemaal upload. Vele servers zijn nog steeds aangesloten op het internet dmv een 100mbit switch of een 100mbit poort. Dus als servers zelfs die 100mbit niet volledig nodig hebben, waarom zou de gemiddelde particulier volgens Telenet dat wel nodig hebben? Ik blijf er van overtuigd dat de gemiddelde gebruiker er meer nood bij heeft om niet altijd naar een telemeter of naar de FUP te kijken dan aan "fibersnelheden" (via coax...) te surfen. Maar goed, dat is een discussie die al honderden keren is gevoerd hier op Userbase. Zal nooit tot een einde komen vrees ik...
het blijft blijkbaar erg moeilijk om gebruikers "internet" te geven ipv "internet met limieten". Wanneer gaan ze daar in Mechelen eens begrijpen dat 120mbit volledig overbodig is voor 99% van de gebruikers, maar dat upload belangrijk is. Immers als je backups doet, foto's deelt van je vakantie met vrienden, video's shared op youtube etc, is dat allemaal upload. Vele servers zijn nog steeds aangesloten op het internet dmv een 100mbit switch of een 100mbit poort. Dus als servers zelfs die 100mbit niet volledig nodig hebben, waarom zou de gemiddelde particulier volgens Telenet dat wel nodig hebben? Ik blijf er van overtuigd dat de gemiddelde gebruiker er meer nood bij heeft om niet altijd naar een telemeter of naar de FUP te kijken dan aan "fibersnelheden" (via coax...) te surfen. Maar goed, dat is een discussie die al honderden keren is gevoerd hier op Userbase. Zal nooit tot een einde komen vrees ik...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
ubremoved_539
- Deel van't meubilair

- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Een mooie discussie... maar ze zou ons te ver van dit topic afbrengen vrees ik.krisken schreef:Overigens : Telenet moet binnenkort zijn coax delen met andere providers ...
-
boran_blok
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 106 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik ben sinds vandaag overgeschakeld van Fibernet 60 (XL) naar Fibernet, net omdat ik idd zoals aangehaald 120 Mbps download silly vindt. Ik spaar liever 20 euro per maand uit. Het was mij altijd te doen omde FUP, en aangezien deze nu afgezakt is naar het lagere abonnement zie ik geen enkele reden meer om de XL (vroeger FiberNet 60) te hebben.
en ik heb nog steeds een upgrade van 3,5 Mbps naar 4 Mbps want upload is belangrijker.
Je zal echt moeite hebben om die 120 Mbps te behalen gewoonweg omdat er niet veel servers zijn met zulk een upstream capaciteit.
en ik heb nog steeds een upgrade van 3,5 Mbps naar 4 Mbps want upload is belangrijker.
Je zal echt moeite hebben om die 120 Mbps te behalen gewoonweg omdat er niet veel servers zijn met zulk een upstream capaciteit.
- krisken
- Elite Poster

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=34566r2504 schreef:Een mooie discussie... maar ze zou ons te ver van dit topic afbrengen vrees ik.krisken schreef:Overigens : Telenet moet binnenkort zijn coax delen met andere providers ...
Er zijn een pak servers die gigabit hebben hoor (en die dit perfect kunnen leveren). Clouddiensten draaien allemaal op gigabit zo niet 10GE interfaces. Echter zijn er nog altijd servers met 100mbit ook...boran_blok schreef:Ik ben sinds vandaag overgeschakeld van Fibernet 60 (XL) naar Fibernet, net omdat ik idd zoals aangehaald 120 Mbps download silly vindt. Ik spaar liever 20 euro per maand uit. Het was mij altijd te doen omde FUP, en aangezien deze nu afgezakt is naar het lagere abonnement zie ik geen enkele reden meer om de XL (vroeger FiberNet 60) te hebben.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
ubremoved_539
- Deel van't meubilair

120 Mbits heeft enkel zin als je een grote hoeveelheid data moet downloaden (voor een simpele HTTP request van enkele kilobytes is het dus absurd) en het dus langer in beslag neemt. Net in die omstandigheden stelt 1 GB/s en zelfs 10 GB/s niets voor als je spreekt over een groot aantal gebruikers... reken maar eens uit wat 0.001% van alléén de Belgische internetters aan load kunnen veroorzaken !krisken schreef:Er zijn een pak servers die gigabit hebben hoor (en die dit perfect kunnen leveren). Clouddiensten draaien allemaal op gigabit zo niet 10GE interfaces. Echter zijn er nog altijd servers met 100mbit ook...
120 Mbits heeft dus enkel zin voor downloads van echt grote spelers zoals Amazon, IBM, Microsoft, ...
- krisken
- Elite Poster

Dat is inderdaad wat ik wou zeggen r2504.
Het heeft ook een reden dat ik mijn servers thuis plaats (op theoretisch 10mbit upload), iedereen kan vlot er op surfen en doen. Enkel de grote downloads (lees : zip-bestanden van mijn fotoreportages etc) zet ik via FTP op een server bij OVH zodat deze sneller kunnen gedownload worden dan bij mij thuis. Ik krijg links en rechts wel eens te horen dat om het even wie met een lijntje waarvan de downloadspeed hoger is dan mijn uploadspeed nu mijn lijn kunnen leegzuigen. Maar goed ze doen maar
Zit ik niet mee in. Dat kon vroeger, toen mijn servers in het DC zaten, evengoed daar deze op een 100mbit uplink zat. Dus iemand met een fibernetxl abonnement kan nu inderdaad mijn lijn plattrekken. Maar goed, dat konden ze vroeger ook
Ik wens ze veel succes en plezier toe 
Het heeft ook een reden dat ik mijn servers thuis plaats (op theoretisch 10mbit upload), iedereen kan vlot er op surfen en doen. Enkel de grote downloads (lees : zip-bestanden van mijn fotoreportages etc) zet ik via FTP op een server bij OVH zodat deze sneller kunnen gedownload worden dan bij mij thuis. Ik krijg links en rechts wel eens te horen dat om het even wie met een lijntje waarvan de downloadspeed hoger is dan mijn uploadspeed nu mijn lijn kunnen leegzuigen. Maar goed ze doen maar
Telefonie = EDPnet + OVH
-
mattionline
- Plus Member

Op zich is volume inderdaad belangrijker dan snelheid maar ik vind het nieuwe systeem van vrij downloaden toch veel beter dan het oude systeem met vaste limieten hoor. Helemaal geen limieten is natuurlijk beter maar niet mogelijk op die COAX vrees ik. Als ze dat zouden doen dan zullen we die 60/120 mbit kunnen vergeten. Een hogere upload is inderdaad wel welkom maar de upload bandbreedte is blijkbaar beperkt.
Heb de telemeter even gevolgd en als je in de groene periodes download dan gaat je onderste limiet naar boven, download je in de oranje periodes dan gaat de bovenste ook een beetje zakken en download je in de rode uren dan zakken ze beide.
Even een voorbeeldje

Heb de telemeter even gevolgd en als je in de groene periodes download dan gaat je onderste limiet naar boven, download je in de oranje periodes dan gaat de bovenste ook een beetje zakken en download je in de rode uren dan zakken ze beide.
Even een voorbeeldje

- krisken
- Elite Poster

Daar ben ik het niet mee eens : vroeger met de vaste limieten wist je waar je aan toe was. Nu blijft het telkens wat gokwerk. Ik weet dat unlimited op coax niet snel mogelijk zal zijn, maar dan leek een betere stap mij om de downloadsnelheden stabiel te houden (laten we zeggen 50mbit) en op die manier unlimited download aan te bieden. Met hun vrij downloaden staan we al ergens, maar het is een erg vage term!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
ubremoved_539
- Deel van't meubilair

Als ik het nu goed begrijp weet je ook waar je aan toe bent de eerste 150 GB (wat 50% meer is dan voordien)... daarna moet je pas rekening houden met de kleurtjes.krisken schreef:Daar ben ik het niet mee eens : vroeger met de vaste limieten wist je waar je aan toe was.
- krisken
- Elite Poster

Iemand die dit kan bevestigen/ontkennen?
Hoe dan ook, voor de prijs die je betaald mag die FUP wel weg vind ik. Net als hun blokkade van de poorten onder 1000...
Hoe dan ook, voor de prijs die je betaald mag die FUP wel weg vind ik. Net als hun blokkade van de poorten onder 1000...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
mattionline
- Plus Member

Inderdaad, de eerste 150GB heb je zowiso, daar start je mee.
Naargelang je verbruikersprofiel gaat die 150GB omhoog als je download in de rustige uren.
Als je begint te downloaden in de relatief drukke uren dan gaat die 150GB ook omhoog maar gaat de 750GB omlaag.
Download je in de drukke uren dan gaat de 750GB sterk omlaag.
Maar ik ben het volledig met je eens dat we voor het geld dat we betalen eigenlijk echt ongelimiteerd mogen krijgen.
Theoretisch gezien is dat perfect mogelijk maar in de praktijk zal dat waarschijnlijk zorgen voor trager internet vrees ik.
Naargelang je verbruikersprofiel gaat die 150GB omhoog als je download in de rustige uren.
Als je begint te downloaden in de relatief drukke uren dan gaat die 150GB ook omhoog maar gaat de 750GB omlaag.
Download je in de drukke uren dan gaat de 750GB sterk omlaag.
Maar ik ben het volledig met je eens dat we voor het geld dat we betalen eigenlijk echt ongelimiteerd mogen krijgen.
Theoretisch gezien is dat perfect mogelijk maar in de praktijk zal dat waarschijnlijk zorgen voor trager internet vrees ik.
- krisken
- Elite Poster

In that case is het al beter dan het vorige systeem. Maar dan nog...
Op deze manier stimuleert men actief om je pc te laten aan staan in hun groene uren. In deze tijden dat iedereen het heeft over energieverbruik een beetje kromme redenering...
Op deze manier stimuleert men actief om je pc te laten aan staan in hun groene uren. In deze tijden dat iedereen het heeft over energieverbruik een beetje kromme redenering...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
Tomby
- Elite Poster

Ik vind sowieso dat Telenet hier toch wel beter over mag communiceren want het blijft wel een heel vaag systeem.
* Wat doen ze als je boven je ondergrens komt ? Je bent dan volgens hen een 'grootverbruiker' maar totaal geen idee wat dat inhoudt ? En wat dan met de bovengrens (volgens hierboven word je dan op smalband gezet) ?
* Je kan ook e-mail notificaties krijgen als je 'veel volume hebt verbruikt' ? Weer heel vaag... Geen idee wat dat wil zeggen: wanneer je je ondergrens bereikt, wanneer je een bepaald percentage van je ondergrens bereikt, etc... ?
* Die glijdende limieten zijn volgens mij gewoon een ingewikkeld alternatief van het nachtsurfen van vroeger. Als je tijdens de groene uren downloadt, dan stijgt je ondergrens, maar eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat het volume dat je toen downloadde maar deels meetelt. Bvb je downloadt 15GB en je ondergrens gaat naar 160GB. Eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat er voor die 15GB maar 5GB van de 150GB aangerekend werd, waardoor je dus uiteindelijk 160GB kunt downloaden. Enige voordeel met de vroegere harde limiet, is dat je nu ook daadwerkelijk je volume weet dat je verzet, terwijl vroeger met het nachtsurfen je echte volume tot het dubbele kon zijn van wat je op de telemeter zag.
Volgens mij houden ze het met opzet zo vaag zodat ze het gewoon kunnen wijzigen als ze er zin in hebben zonder dat ze er iets over moeten communiceren of verantwoorden.
* Wat doen ze als je boven je ondergrens komt ? Je bent dan volgens hen een 'grootverbruiker' maar totaal geen idee wat dat inhoudt ? En wat dan met de bovengrens (volgens hierboven word je dan op smalband gezet) ?
* Je kan ook e-mail notificaties krijgen als je 'veel volume hebt verbruikt' ? Weer heel vaag... Geen idee wat dat wil zeggen: wanneer je je ondergrens bereikt, wanneer je een bepaald percentage van je ondergrens bereikt, etc... ?
* Die glijdende limieten zijn volgens mij gewoon een ingewikkeld alternatief van het nachtsurfen van vroeger. Als je tijdens de groene uren downloadt, dan stijgt je ondergrens, maar eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat het volume dat je toen downloadde maar deels meetelt. Bvb je downloadt 15GB en je ondergrens gaat naar 160GB. Eigenlijk wil dat gewoon zeggen dat er voor die 15GB maar 5GB van de 150GB aangerekend werd, waardoor je dus uiteindelijk 160GB kunt downloaden. Enige voordeel met de vroegere harde limiet, is dat je nu ook daadwerkelijk je volume weet dat je verzet, terwijl vroeger met het nachtsurfen je echte volume tot het dubbele kon zijn van wat je op de telemeter zag.
Volgens mij houden ze het met opzet zo vaag zodat ze het gewoon kunnen wijzigen als ze er zin in hebben zonder dat ze er iets over moeten communiceren of verantwoorden.
Ik heb een alternatief geschreven voor TeleFUP (aangezien TeleFUP bij mij foutmeldingen geeft). Het doet praktisch hetzelfde en was oorspronkelijk voor mezelf bedoeld, maar aangezien anderen er ook iets aan kunnen hebben, heb ik het online gezet.
TeleLimit - Telemeter-applicatie
- TiTanium
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 722 keer
- Bedankt: 472 keer
Theoretisch heb je ongelimiteerd internet, alleen met een smalbandregel tijdens de rode uren als grootverbruiker. (domme regelmattionline schreef:Maar ik ben het volledig met je eens dat we voor het geld dat we betalen eigenlijk echt ongelimiteerd mogen krijgen.
Ik denk niet dat je hiermee winst/verlies maakt.krisken schreef:Op deze manier stimuleert men actief om je pc te laten aan staan in hun groene uren. In deze tijden dat iedereen het heeft over energieverbruik een beetje kromme redenering...
Bij belgacom moest ik 24h mijn pc laten opstaan om pakweg 300Gb te downloaden.
Met men 120Mbps lijn doe ik dit in 6 a 7h, en sluit mijn pc zijn eigen af. Bij elektriciteit heeft men daarom ook "nachttarief" ingevoerd. Goedkoper voor de consument en de gaten worden gevuld, en telenet doet dit met hun internet. Alleen zoals ik eerder aanhaalde, alles wat je 's nachts doe moeten ze u met rust laten (of echt zeer ruim nemen zoals 10gb wordt aan 1gb gerekend
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
- krisken
- Elite Poster

300GB op een dag? 'k Zijn benieuwd wat jij download 
Telefonie = EDPnet + OVH
-
9livesuni
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 95 keer
300 GiB zijn zo'n zes bluray's , toch niet gek veel als je ziet hoeveel hi def materiaal er voor handen is.
Hoe interpreteer ik de Telemeter voor abonnementen met vrij downloaden?
Je hoeft daar eigenlijk maar een ding van te onthouden, onbeperkt downloaden en wanneer je de limiet overschrijd sta je op smalband gedurende de groene periodes tot het eind van je aanrekenperiode.
Ze hebben er een speciale pagina voor gemaaktTomby schreef:Ik vind sowieso dat Telenet hier toch wel beter over mag communiceren want het blijft wel een heel vaag systeem.
Hoe interpreteer ik de Telemeter voor abonnementen met vrij downloaden?
Je hoeft daar eigenlijk maar een ding van te onthouden, onbeperkt downloaden en wanneer je de limiet overschrijd sta je op smalband gedurende de groene periodes tot het eind van je aanrekenperiode.
- krisken
- Elite Poster

Als we alleen maar moeten onthouden dat het "onbeperkt downloaden" is, waarom noemen ze het dan niet gewoon zo? Commercieel gezien is "onbeperkt downloaden" een pak beter gekozen dan "vrij downloaden" of "fup". En goed 300GB = 6 BR filmkes. Echter doe je dat elke dag? I don't think so. Je geraakt zelfs amper aan die 300GB op een maand 
Telefonie = EDPnet + OVH
- proximusboyke
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 394 keer
Bij telenet is het ook gelimiteers aleen moet je weten hoe je moet doen
iphone 16 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
macbook air 2024
mercedes e220 OML
macbook air 2024
- TiTanium
- Moderator

Het gaat niet over het feit dat ik 300Gb/dag download, ik geef gewoon aan dat het "elekticiteitsverbruik" een relatief gegevens is dat je op verschillende manieren kan gebruikt worden. Ik spaar men downloads op
dat mijn pc zoveel niet moet draaien 's nachts (in mijn geval is dat een 300Gb)
- crosserke
- Member

- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 5 keer
Bv202 schreef:Ik heb een alternatief geschreven voor TeleFUP (aangezien TeleFUP bij mij foutmeldingen geeft). Het doet praktisch hetzelfde en was oorspronkelijk voor mezelf bedoeld, maar aangezien anderen er ook iets aan kunnen hebben, heb ik het online gezet.
- krisken
- Elite Poster

Dat "download opsparen" kan je evengoed doen in een vdsl2 situatie hé. Het gaat er mij om dat IK moet kunnen downloaden wanneer IK en niet wanneer telenet mij dat opdringt. In de rode uren staat mijn pc al standaard aan, dus kan hij evengoed downloaden terwijl ik wat websites bezoek. Bij telenet moet je jouw 300GB niet beginnen downloaden tijdens de rode uren of je staat meteen op grootgebruikersprofiel. Je gaat met 120mbit zeker sneller zijn dan ik. Maar ik zit zonder overtollig stroomverbruik (aka een pc s nachts aan laten staan zodat hij kan downloaden, en hem automatisch laten uitzetten). Een pc laten aanstaan enkel en alleen om te downloaden is net iets te zot voor woorden... Ik heb liever dat hij dat doet "terwijl hij toch aan staat". Cfr als ik surf, mail, msn, blablablaTiTanium schreef:Het gaat niet over het feit dat ik 300Gb/dag download, ik geef gewoon aan dat het "elekticiteitsverbruik" een relatief gegevens is dat je op verschillende manieren kan gebruikt worden. Ik spaar men downloads opdat mijn pc zoveel niet moet draaien 's nachts (in mijn geval is dat een 300Gb)
Telefonie = EDPnet + OVH
-
9livesuni
- Elite Poster

krisken schreef: Je geraakt zelfs amper aan die 300GB op een maand
En daar was een goede reden voor, velen konden deze hoeveelheid niet downloaden omdat hun abo het niet toeliet zonder bij te betalen.
Nu vervalt gans de opvatting en kan iedereen die fibernet neemt zoveel downen dat hij wil met dien verstande dat er een smalband regeling is voor diegene die de glijdende telemeter overschrijden. Flauw, mogelijk, maar het is alleszins een ganse verbetering tegenover de oude regeling en je kan overdag een pak meer data downen tegenover het oude systeem. Voor mensen die met hun oude limiet van 2 Gib nog toekomen mag het allemaal wat onwezelijk lijken, voor diegene die hun download gedrag al moesten aanpassen is het alleszins een verademing.
Telenet zou trouwens maar het woord onbeperkt in de mond moeten nemen bij publiciteit en je kan er donder opzeggen dat het geen vijf seconde zal duren eer er een klacht is voor consumentenmisleiding gezien de grootverbruikersclausule.
- krisken
- Elite Poster

Tja ze hebben reeds een paar klachten daarrond wegens het aanbieden van "internet" wat eigenlijk maar "beperkt internet" is. Poorten geblokkeerd, een verdoken FUP, blablabla.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
9livesuni
- Elite Poster

Ik stel me de vraag of de kerk van de heilig coax in de adsl draadjes ook zo actief bezig is om zieltjes te winnen?krisken schreef:TiTanium schreef: Een pc laten aanstaan enkel en alleen om te downloaden is net iets te zot voor woorden... Ik heb liever dat hij dat doet "terwijl hij toch aan staat". Cfr als ik surf, mail, msn, blablabla
Nu ieder zijn opvatting en laat ons hopen dat je niet je tijd al te doelloos verspilt op het web omdat je wacht op downloads, een ziekte die blijkbaar zeer frequent voorkomt bij ADSL'ers. Om dan nog maar te zwijgen over de minieme hoeveelheid data die ze verbruiken met hun onbeperkt bijna gratis internet.
Wij gelovigen van de coax hebben ons leven nu eenmaal ingericht volgens het dictaat van den heilige ducko en Hij is zijn gelovigen dankbaar voor het vertrouwen en extra mild nu om het vertrouwen van zijn gelovigen te versterken nu dat de concurrentie ook een geloofsruimte in onze lokalen heeft verworven.
En dankzij onze leider kunnen we nu ook plus 200 Gib overdag downen en onze pc 's nachts laten slapen zoals elk ander mens.
Geprezen zij Hij
- TiTanium
- Moderator

Die klachten zijn terecht ook, maar bij elke provider zijn er verdoken zaken en klachten, zolang ze het in België niet aan banden leggen dan blijft het ook zo. Ik heb er gekozen om de nadelen van TN er bij te nemen omdat het een pak scheelt in men pocket.krisken schreef:Tja ze hebben reeds een paar klachten daarrond wegens het aanbieden van "internet" wat eigenlijk maar "beperkt internet" is. Poorten geblokkeerd, een verdoken FUP, blablabla.
- krisken
- Elite Poster

Gniffel gniffel 
@TiTanium : bij mijn 2 isp's ben ik nog steeds ten volle tevreden tot hiertoe. Maar wat je zegt klopt ook wel (al is het maar ivm de raw copper die wel vermeld word, maar niet bij mij de prijs word vermeld).
@TiTanium : bij mijn 2 isp's ben ik nog steeds ten volle tevreden tot hiertoe. Maar wat je zegt klopt ook wel (al is het maar ivm de raw copper die wel vermeld word, maar niet bij mij de prijs word vermeld).
Telefonie = EDPnet + OVH
- mailracer
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
In mijn regio kan dat best. Overdag kan ik mijn volle snelheid benutten,'s avonds vanaf een uur of 18 is de snelheid gewoon een pak lager.krisken schreef: Het gaat er mij om dat IK moet kunnen downloaden wanneer IK en niet wanneer telenet mij dat opdringt. In de rode uren staat mijn pc al standaard aan, dus kan hij evengoed downloaden terwijl ik wat websites bezoek.
In het begin van telenet had men al het nachtsurfen waarbij de teller maar de helft aanrekent. Telenetters die wat meer wilde, hadden zowiezo vanaf 24 uur hun PC paraat staan.krisken schreef:
Maar ik zit zonder overtollig stroomverbruik (aka een pc s nachts aan laten staan zodat hij kan downloaden, en hem automatisch laten uitzetten). Een pc laten aanstaan enkel en alleen om te downloaden is net iets te zot voor woorden... Ik heb liever dat hij dat doet "terwijl hij toch aan staat". Cfr als ik surf, mail, msn, blablabla
-
Tomby
- Elite Poster

QFT. Heb effen getest. Op dit moment (rode periode) blijft de ondergrens gelijk, maar zakt de bovengrens met 4x je volume !mattionline schreef:Download je in de drukke uren dan gaat de 750GB sterk omlaag.
Wat indien je beschikt over een funky shake met Comfortnet XL?
De snelheid is van ondergeschikt belang maar wat me vooral interesseert is of mijn volume ook aangepast wordt?
Iemand hier ervaringen mee? Ik vind namelijk niks terug op de website van Telenet.
Thanks!
De snelheid is van ondergeschikt belang maar wat me vooral interesseert is of mijn volume ook aangepast wordt?
Iemand hier ervaringen mee? Ik vind namelijk niks terug op de website van Telenet.
Thanks!