Base lanceert internet en tv in heel het land

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
ToMiKoN
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

satsurfer schreef: 1 maand geleden Mijn vriendin heeft Telenet one 3 en betaalt 153 eur/maand!

Ze moet toch digicirder gaan omwisselen, en stelde voor base te nemen.

Desnoods stel ik een oude fritzbox voor de voip of een siemens gigaset IP.

Zou dan 80 +/- zijn.

Zouden jullie de base box adviseren of de thomson of google streamer?

Is beeldkwaliteit beter van de Base/Telenetbox, daar software beter op hardware afgestemd is?

Ik testte de app vorig jaar op een Xsarius 3+ Ultra en was allesbehalve overtuigd van imagequality.
De streams zijn tegenwoordig allemaal 1080p, het schijnt dat dit in het begin minder was. Test anders eerst even de Telenet TV app, dit zijn volgens mij net dezelfde streams.
Ik heb de decoder zelf niet, dus daar kan ik niet over oordelen hoe ze te vergelijken zijn. Maar wederom, het is identiek aan Telenet.

Ik draai alle sop 2 Strong Leap S3+ , is vergelijkbaar met Thomson Google tv steamer. Ik vind vooral de afstandsbediening met cijfers nog handig en een knop voor een tv app aan te koppelen. Dit ga je toch missen als je dit niet hebt.
https://www.electrodepot.be/nl/androidt ... v2-nl.html
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement + DIGI kids e-SIM
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: BASE Internet Unlimited + App TV via GoogleTV box
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1733 keer
Bedankt: 1676 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zou toch eerst eens de tv app proberen. Hier op mijn 6 jaar oude Philips loopt dat gezwind.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 723 keer
Bedankt: 441 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

ToMiKoN schreef: 1 maand geleden Ik draai alles op 2 Strong Leap S3+ , is vergelijkbaar met Thomson Google tv steamer. Ik vind vooral de afstandsbediening met cijfers nog handig en een knop voor een tv app aan te koppelen. Dit ga je toch missen als je dit niet hebt.
https://www.electrodepot.be/nl/androidt ... v2-nl.html
Mijn Xsarius is niet google certified. Wel Amlogic S905X4 cpu(Cortex A55), de Strong Amlogic S905Y4 (Cortex-A35).
Mijn model wilde regelmatig eens niet opstarten for whatever reason. Dan stekker eruit, en dan weer
geen probleem. Na 2de update is dit verholpen.
Bij veel van die modellen krijg je überhaupt geen updates.

Wel valt de wifi af en toe eens weg, en mag je rebooten.

Al een tijdje heb je nu streamers met S905X5 cpu, android 14, waarvan @philippe_d zal zeggen: 'waarom heb je dat nodig'?

HDR10, frequencies: 2398 Hz. en hoger
4GB RAM, fans van gecertifiëerde boxen zeggen: '2GB is genoeg voor elke app'
4GB works well, much faster, much nicer, it doesn't lag, wanneer je tussen apps switcht, it loads everything faster, 4 GB is beter dan 2.

Bizar dat op marktplaats.nl het volstaat met Ziggo (aka Liberty Global) Telenet/Base Next Mini streamer :-D
https://www.marktplaats.nl/q/ziggo+next+mini/
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ma ... en-opname/
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ga ... -en-talpa/
Ziggo maakt tv-abonnement onaantrekkelijker: meer reclame bij eigen opname
Ziggo beperkt vanaf 1 september het doorspoelen van reclame bij live opnames van Talpa-zenders

Zal hier wel ook komen...

Mijn moeder gebruikt geen internet...Met een unlimited is dat toch voldoende? 50/5? Voor de beste ervaring?! een stream zal max 12 Mbps zijn...Upload 5 Mbps toch ook voldoende?

Combineer je TV met internet? Dan raden we BASE unlimited/unlimited+ Internet aan.
De BASE TV-box ontvangt het tv-signaal via internet. Wil je een TV-box, dan bestel je ook een vast internetabonnement bij BASE, bij voorkeur unlimited/unlimited+ Internet voor de beste ervaring. Alleen zo kunnen we de beste kwaliteit garanderen tijdens het kijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1062 keer
Bedankt: 3927 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

satsurfer schreef: 1 maand geleden Al een tijdje heb je nu streamers met S905X5 cpu, android 14, waarvan @philippe_d zal zeggen: 'waarom heb je dat nodig'?
no comment :lol:

Toegevoegd na 2 minuten 43 seconden:
satsurfer schreef: 4 dagen geleden Combineer je TV met internet? Dan raden we BASE unlimited/unlimited+ Internet aan.
De BASE TV-box ontvangt het tv-signaal via internet. Wil je een TV-box, dan bestel je ook een vast internetabonnement bij BASE, bij voorkeur unlimited/unlimited+ Internet voor de beste ervaring. Alleen zo kunnen we de beste kwaliteit garanderen tijdens het kijken.
Marketing praat.
  • gebruik van de BASE TV-Box telt niet meer voor de data limiet :-) .
  • als je een andere streamer gebruikt (of het nu jouw prachtstreamer is, of een normale Google TV) telt natuurlijk wèl mee, en dan kom je er niet met BASE Limited :-(
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mijn 'prachtstreamer', ga ik niet bij mijn 87 jarige moeder zetten hoor.....komt niet goed...
en die Xiaomi gen 3 vind ik wel ook een toptoesel (die telenet trouwens verkoopt), helaas zonder numeriek klavier.

en voor haar is die van Telenet/Base zeker goed genoeg...en idd. die data telt niet mee....

Maar base tv+internet limited + tn telefonie is eigenlijk beste (je hebt minder zenders, maar die bekijkt ze toch niet)
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 212 keer
Provider

Dit "Base Limited" abonnement bevat:

500 GB volume per maand
Downloadsnelheid tot 50 Mbps
Uploadsnelheid tot 5 Mbps
25 GB extra voor €5 per maand (optioneel)

500 GB, daar zal @satsurfer z'n moeder normaal wel mee toekomen, of misschien niet indien ze van 'smorgens vroeg tot s'avonds laat de TV laat spelen :?

edit: eigenlijk een overbodige reactie, Telenet/Base TV box data telt niet mee.
Laatst gewijzigd door lacer 3 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 61 keer

satsurfer schreef: 1 maand geledenHDR10, frequencies: 2398 Hz. en hoger
4GB RAM, fans van gecertifiëerde boxen zeggen: '2GB is genoeg voor elke app'
4GB works well, much faster, much nicer, it doesn't lag, wanneer je tussen apps switcht, it loads everything faster, 4 GB is beter dan 2.
Niet overdrijven he, die boxen hebben geen lossless passthrough om al te beginnen. Laat staan DV FEL 7 afspelen. Je Xiaomi Tv Box S 3rd Gen zou ik altijd boven die gecertifiëerde boxen kiezen...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”