De lijn
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 295 keer
- Bedankt: 17 keer
Bedankt Petrikske voor deze verduidelijking.
Blijkbaar gaat het er bij jullie beter aan toe dan bij de NMBS/Infrabel enz. waar men zelfs voor een "blaam" of een boete (van 2,5 EUR!) via de vakbond naar de RvST trekt om eea. aan te vechten.
Hopelijk vernemen we de uiteindelijke uitspraak nog.
Blijkbaar gaat het er bij jullie beter aan toe dan bij de NMBS/Infrabel enz. waar men zelfs voor een "blaam" of een boete (van 2,5 EUR!) via de vakbond naar de RvST trekt om eea. aan te vechten.
Hopelijk vernemen we de uiteindelijke uitspraak nog.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 151 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Had ik toen geweten wat ik nu weet had ik toch voor de NMBS gekozen, de laatste plaats waar de vakbonden nog iets 'kunnen' betekenen voor hun leden.
Bij de Lijn is die tijd voorbij..
De inbreng van de 'privé' bij de Lijn heeft als het ware het einde ingeluid van de Lijn, we zijn er nog niet maar het komt met rasse schreden naderbij.
Bij de Lijn is die tijd voorbij..
De inbreng van de 'privé' bij de Lijn heeft als het ware het einde ingeluid van de Lijn, we zijn er nog niet maar het komt met rasse schreden naderbij.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Elke sector is anders maar toen ik lid werd van één van de onderwijsvakbonden kreeg ik een folder met uitleg over wat ik kon verwachten en daarin werd duidelijk gesteld dat ze geen bemiddeling of gerechtelijke stappen zouden ondernemen als ik zelf fouten gemaakt zou hebben of mijn functie niet naar behoren uitoefen.Emile51 schreef: 21 okt 2024, 18:11 Ik hoop het van ganser harte! Maar toch gaan de vakbonden deze individuen (zoals in het verleden al bewezen is) meestal proberen te verdedigen, alleen maar omdat zij er lid zijn.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
- Bedankt: 195 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hybride Lijnbus vliegt in brand op autosnelweg
Een bus van De Lijn is donderdag volledig uitgebrand op de E34 richting Turnhout. Niemand raakte gewond. “Er ontstond paniek, want de deuren gingen niet open.”
https://www.standaard.be/cnt/dmf20241114_95812972
Hopelijk een alleenstaand geval ?
Een bus van De Lijn is donderdag volledig uitgebrand op de E34 richting Turnhout. Niemand raakte gewond. “Er ontstond paniek, want de deuren gingen niet open.”
https://www.standaard.be/cnt/dmf20241114_95812972
Hopelijk een alleenstaand geval ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- Petrikske
- Elite Poster
Dat was inderdaad een bus van onze stelplaats (2756) ,1 van de meest moderne voertuigen op onze stelplaats (hybride voertuig).
Maar wat is nu precies de vraagstelling?
Ik heb ondertussen enkele filmpjes gezien en ik zie toch dat de deuren open staan.
Wat niet mag worden vergeten is de tijdsspanne vanaf een manifesterend probleem in het motorgedeelte achteraan het voertuig, de paniek van de reizigers in desbetreffend compartiment en dit onder de aandacht brengen van de bestuurder want ik kan je verzekeren..als bestuurder hoor je de motor niet eens omdat die zich helemaal achteraan bevind, zelfs tijdens het starten nope..je hoort em nauwelijks (en je staat dan geparkeerd)
Die bus rijd op dat moment 90km/u. dus die moet aan de kant tot stilstand worden gebracht.
De bestuurder moet zich vergewissen van het probleem omdat vermoedelijk een hoop mensen roepen, tieren, gillen.
Om dan een vaststelling te doen en besluiten...iedereen moet zo snel mogelijk naar buiten.
Een beslissing die je ook niet ondoordacht gaat nemen omdat wanneer iemand in paniek de snelweg oploopt...zie je de claims al voor je?
En last but not least...een bus vol electro die achteraan in de brand gaat.
Wie zegt dat de bediening nog werkt op dat moment.
Gevalletje van de beste stuurlui staan op de pechstrook hier is het niet.

Wel k*t natuurlijk, probleempje achteraan met brandje tot gevolg.
Ganse dak vh voertuig ligt vol batterijen en BAM..niet te blussen en dus totaal verlies.
Maar wat is nu precies de vraagstelling?
Ik heb ondertussen enkele filmpjes gezien en ik zie toch dat de deuren open staan.
Wat niet mag worden vergeten is de tijdsspanne vanaf een manifesterend probleem in het motorgedeelte achteraan het voertuig, de paniek van de reizigers in desbetreffend compartiment en dit onder de aandacht brengen van de bestuurder want ik kan je verzekeren..als bestuurder hoor je de motor niet eens omdat die zich helemaal achteraan bevind, zelfs tijdens het starten nope..je hoort em nauwelijks (en je staat dan geparkeerd)
Die bus rijd op dat moment 90km/u. dus die moet aan de kant tot stilstand worden gebracht.
De bestuurder moet zich vergewissen van het probleem omdat vermoedelijk een hoop mensen roepen, tieren, gillen.
Om dan een vaststelling te doen en besluiten...iedereen moet zo snel mogelijk naar buiten.
Een beslissing die je ook niet ondoordacht gaat nemen omdat wanneer iemand in paniek de snelweg oploopt...zie je de claims al voor je?
En last but not least...een bus vol electro die achteraan in de brand gaat.
Wie zegt dat de bediening nog werkt op dat moment.
Gevalletje van de beste stuurlui staan op de pechstrook hier is het niet.
We wachten vol spanning op de full electric modellen van BYD, hopelijk is de levering na m'n pensionering.
Wel k*t natuurlijk, probleempje achteraan met brandje tot gevolg.
Ganse dak vh voertuig ligt vol batterijen en BAM..niet te blussen en dus totaal verlies.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Matt555
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
- Bedankt: 49 keer
Het eeuwige EV probleem ....onblusbare batterijen . 

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ale de naam hoppin verdwijnt en word de lijn flex omdat hoppin niet aanslaat en niet werkt hoe het zou moeten werken. Waarschijnlijk ook te veel verlies met hoppin zoals zovelen voorspeld hadden.

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik ben geen gebruiker van het openbaar vervoer maar nooit heb ik de link gelegd tussen hoppin en de lijn. Ik dacht eerder dat hoppin iets was als flixbus...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Petrikske
- Elite Poster
Onbekend is onbemind, dus laat ons de naam en alles errond veranderen van datgene wat niemand wil kennen.
Tot zover de logica van de Lijn...
Tot zover de logica van de Lijn...