Plugin zonnepanelen zonder keuring, aangeven VREG of niet?

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 196 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Goed dat zo'n calculator bestaat, hopelijk hebben alle andere merken van omvormers ook zoiets
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Voor mensen die levering in Duitsland willen en dan laten forwarden:

Ik gebruik al jaren dit bedrijf tot grote tevredenheid. Ook voor leveringen in andere landen.

Zo oa de eerste Google Pixels gekocht.

Bpm-Lux.com
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 1 keer

Werkt dat denk je ook voor vrachtpakketten? Zonnepanelen worden niet als gewone pakketjes verzonden.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 118 keer
Provider

En wat als er schade is (gebroken panelen)? Je weet al op voorhand dat de ene het op de andere gaat stoten en je zelf ervoor gaat kunnen opdraaien...
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 19 keer

Matomatisch schreef: 3 maanden geleden
Avenger 2.0 schreef: 3 maanden geleden Wel nog bij alle prijzen BTW + verzendkosten. De verzendkosten bij Cedel zijn hoogste en je moet daar ook nog de bevestigingsbeugel apart bijbestellen (die bij andere twee inbegrepen is). De Hoymiles HMS-800W-2T is volgens mij zowat de enigste praktische 800W omvormer die momenteel gekeurd is.
Bij Simply Solar leveren ze bij de plug-in panelen (zonder plug-in thuisbatterij) een APS-EZ1 omvormer, die ook in de lijst van goedgekeurde omvormers staat.

Ik heb maandag deze set gekocht: https://www.simply-solar.be/products/pl ... nnepanelen (alleen vandaag nog aan verlaagde prijs) Deze is set is anders dan de gebruiksklare set, die volgens mij bij stevige wind het niet uithoudt. Ik had geen zin om bij meerder webshops zelf zo een set samen te stellen, en het was de enige webshop die een 15 meter stroomkabel kan meeleveren. Ik moet een redelijke afstand van onze plat dak garage overbruggen. En als er dan iets scheelt aan de set moet ik ook maar één webshop contacteren in geval van garantie.

Zou normaal vandaag geleverd worden, maar een mailtje gehad dat wegens de hoge vraag op de Belgische markt de levering eind deze week/begin volgende week pas kan plaatsvinden :P
De set die ik besteld had is vandaag geleverd. Allemaal losse pakketten, niets op een pallet. Zonnepanelen in karton ingepakt.

Weet nog niet wanneer ik tijd heb om ze te installeren. En zou ik ze al voor 17 april in het stopcontact durven steken? :lol:
marzman
Premium Member
Premium Member

Ik ben wel benieuwd hoe de vereenvoudigde aanmeldig bij Fluvius gaat werken. Hoe werkt dat bij gewone panelen? Is dat iets ingewikkelds, vragen ze facturen?
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 764 keer
Bedankt: 319 keer
Recent bedankt: 9 keer

marzman schreef: 3 maanden geleden Hoe werkt dat bij gewone panelen? Is dat iets ingewikkelds, vragen ze facturen?
Daar is niets ingewikkeld aan.
Gaat gewoon online via "Mijn Fluvius":

Onderstaande gegevens heb je nodig om je groenestroominstallatie correct te melden:

De EAN-code van je bestaande elektriciteitsaansluiting.
Een kopie (scan) van het volledig ingevulde, duidelijk leesbare en positieve keuringsattest, opgesteld door een erkende keuringsinstantie. Dit verslag bevat volgende gegevens:
keuringsdatum van je installatie
verklaring dat de installatie voldoet aan het AREI en in dienst genomen mag worden
aantal omvormers en maximaal AC-vermogen per omvormer (kVA)
gegevens van de installateur (btw-nummer, naam, e-mailadres, telefoonnummer)
Een kopie (scan) van het eendraadschema van de installatie.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

marzman schreef: 3 maanden geleden Ik ben wel benieuwd hoe de vereenvoudigde aanmeldig bij Fluvius gaat werken.
Voor plugin was het aanmelden toch geschrapt?
https://www.tijd.be/netto/news/energie/ ... 97653.html
marzman
Premium Member
Premium Member

Nee, dat is niet geschrapt, de nieuwsmedia denken dat het is geschrapt.

https://www.vlaamsenutsregulator.be/nl/ ... haar%20net.

@ivob Ik ben dan benieuwd wat ze vragen voor plugin panelen.
ben144
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die faq van vreg is nog niet aangepast, komt nog.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

marzman schreef: 3 maanden geleden Ik ben dan benieuwd wat ze vragen voor plugin panelen.
Tegen de tijd dat je ze mag in dienst nemen zal daar, hopelijk, duidelijk over gecommuniceerd worden.

Misschien volgen de betrokken instanties wel de reacties op fora?
En waren ze eerst van plan dat plug in niet aangemeld moest worden?
Maar nu ze lezen dat men al aankopen doet (in het buitenland) van niet gehomologeerde apparatuur en deze in dienst stelt gegronde redenen zien om terug van gedacht te veranderen?
Wie zal het (nu) al zeggen?

Nog enkele nachtjes slapen en het is 17 april. :-D

Het is altijd een gezond uitgangspunt om niet onmiddellijk mee te gaan in de laatste hype/FOMO en wat geduld uit te oefenen. :-D

Jaren werd er gelachen met de EA'ers die thuisbatterijen en PV plaatsten.
Nu kan hetzelfde publiek ze niet snel genoeg en in grote getale zelf plaatsen?

Vanwaar die plotse ommekeer en ongeduld?
Laatst gewijzigd door ivob 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
marzman
Premium Member
Premium Member

@ivob In mijn geval: ik heb een offerte laten maken voor panelen dat was duizenden euro's en ik had gezegd dat ik mijn dak nog moest laten vernieuwen en of ze niet een kleinere installatie op de garage wilde plaatsen. Maar ik kreeg een offerte voor een grote installatie op mijn huis (zo veel stroom gebruiken we niet eens).

Het amazonsetje dat ik besteld heb was 260 euro en kan ik zelf plaatsen. Nogal een verschil.

Maar ik doe ook even niks meer tot 17 april (amazon gaat toch niet leveren voor die datum en misschien nooit).
ivob
Elite Poster
Elite Poster

En stond dat Amazon-setje dan al op de homologatielijst?

Zo ja dan maakt het toch niet uit of je ze vanaf 17/4 moet aanmelden of niet.
Zo neen dan zou je ze - al was het verplicht - dan toch ook niet aanmelden?

Vanwaar komt dat ongeduld dan vandaan?
Steekt het echt op die paar dagen/weken?
Sol Invictus!
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zou persoonlijk niet hopen op dat Amazon setje, de kans dat ze dat leveren is bijna nul. Dat stond sowieso ook niet in die homologatielijst.
Hier ergens in forum of dit topic interessant setje gezien met gehomologeerde omvormer en montagemateriaal bij.
Kost wel wat duurder, maar dan kan je ineens op je garagedak plaatsen. Kan je in toekomst nog naast een vaste installatie blijven gebruiken.
marzman
Premium Member
Premium Member

Waarschijnlijk leveren ze niet nee, maar ik dacht dat de Envertech omvormer van 800 W wel op de lijst stond. Hetzelfde setje (dezelfde link) kost nu 540 euro met verzendkosten. Dus ze doen ook maar wat met de prijzen.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja inderdaad maar nog niet als plug&play, maar zal uiteindelijk ook wel in de homologatielijst komen. Ze hebben er in elk geval een knoeiboel van gemaakt...
bumba007
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

Gisteren volgende set opgehaald:

https://www.solarchamp.eu/nl/webshop/zo ... s-dhz.html

Voor België komt er nog 21% btw bij. Ophalen kan in Rotterdam.

Misschien interessant voor degene die hier in het noorden van ons land wonen.
De omvormer is eentje van Hoymiles en staat op de homologatielijst dacht ik.

Ik ga de set vanavond inpluggen en zien wat het geeft :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1004 keer
Bedankt: 3736 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

:oops: Geen idee waarom je er hier zo stoer over doet dat je de regels gaat overtreden

Dat is hetzelfde als hier verkondigen dat je vandaag 150 km/u zal rijden en "zien wat het geeft"??
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

bumba007
Starter
Starter
Bedankt: 3 keer

philippe_d schreef: 2 maanden geleden :oops: Geen idee waarom je er hier zo stoer over doet dat je de regels gaat overtreden

Dat is hetzelfde als hier verkondigen dat je vandaag 150 km/u zal rijden en "zien wat het geeft"??
Heeft niet veel met stoer te maken doen hoor, eerder inpluggen om te zien of de set werkende is.
Indien all good, dan kan ik dat hier laten weten zodat eventueel andere geïnteresseerden het ook aanschaffen gezien dit een van de goedkopere is.
marzman
Premium Member
Premium Member

Interesante prijs, bijna gelijk, ik ga eens kijken of ik ze daar ook op kan halen :) Anders moet ik even wachten tot mijn vader een keer kan rijden (zijn auto is veel groter).
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je hebt een camionette of remorque nodig om die nieuwe panelen in te krijgen. Vrees ervoor in een gewone auto...
yezzer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 18 keer

marzman schreef: 2 maanden geleden Interesante prijs, bijna gelijk, ik ga eens kijken of ik ze daar ook op kan halen :) Anders moet ik even wachten tot mijn vader een keer kan rijden (zijn auto is veel groter).
En wat denk je dan van deze prijs voor een paneel? (ik dacht btw in, ook voor de omvormer wellicht...)
https://www.2dehands.be/v/doe-het-zelf- ... nnepanelen

Ik vraag me ook af: stel je neemt een niet goedgekeurde omvormer en er gebeurt niks (daarmee bedoel ik geen brand of ander onheil): kan men dat eigenlijk traceren?
https://www.amazon.nl/gp/product/B0CTCZ ... 0Q8K7&th=1
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Avenger 2.0 schreef: 2 maanden geleden Je hebt een camionette of remorque nodig om die nieuwe panelen in te krijgen. Vrees ervoor in een gewone auto...
Een middenklasse break van enkele jaren geleden zou ook lukken. Bij mij gaat met gemak 1m80 in diepte 1m10 in breedte. Volledig vlak.
yezzer schreef: 2 maanden geleden kan men dat eigenlijk traceren
Neen, enkel dat je kan exporteren indien je reeds geen zonnepanelen aangegeven had aan Fluvius. Dat wordt dan via de digitale meter wel opgemerkt.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
thomasdb
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Provider
Te Koop forum

ik denk met plugin panelen dat ik toch niet zal terugleveren en de meter het ook niet zal weten. enkel wens ik wel een goede gekeurde omvormer zodat ik met een meer gerust hart kan er Niet aan denken wanneer hij me een wattje helpt
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Als je continu een verbruik hebt van minstens 800 W kan de meter het inderdaad niet weten.
De Hoymiles en Enphase staan alvast op de lijst met goedgekeurde omvormers.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

De vraag was of een niet-gekeurde omvormer gedetecteerd kan worden.
Antwoord is neen.
Gezien (volgende de huidige stand van zaken) een plug-in omvormer niet moet gemeld worden, zal Fluvius zich vanaf 17/4 geen zorgen maken bij het detecteren van een maxiamale injectie van 800W (en kan niet zien of dit van een gekeurde of niet-gekeurde omvormer gaat).

Voor uw eigen veiligheid (CE keurmerk), en de veilighed van het net (Synergrid keuring) mag je alleen een toegelaten omvormer gebruiken.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Dan toch nog een aanmeldingsplicht voor stekkerzonnepanelen en -batterijen

https://www.hln.be/binnenland/dan-toch- ... ~a010013c/

Vlaams minister van Energie en Klimaat Melissa Depraetere (Vooruit) legt dan toch een aanmeldingsplicht op voor stekkerzonnepanelen en -batterijen, die je over twee weken rechtstreeks in je stopcontact kunt steken. Daarnaast zal de minister bij de federale regering pleiten voor een een beperking tot maximaal 800 watt per aansluiting.
IBB 04-04-25, 23:06

meer...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Voor mensen met een digitale meter is er automatische detectie.
Ja dat wil ik wel eens zien hoe dat systeem werkt dan :lol:
Misschien voor plugin zonnepanelen, maar zeker niet voor een thuisbatterij :roll:
M.a.w. nog klein twee weken te gaan en niemand die duidelijk weet hoe of wat, typisch België.
ben144
Plus Member
Plus Member

Jawel, ook detectie mogelijk met thuisbat. Dit komt omdat er altijd een kleine delay is om de injectie op het net te regelen. Dus kookplaat uit, en dan heb je 1 tot 3 seconden injectie op het net vanuit de bat.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

ben144 schreef:Jawel, ook detectie mogelijk met thuisbat. Dit komt omdat er altijd een kleine delay is om de injectie op het net te regelen. Dus kookplaat uit, en dan heb je 1 tot 3 seconden injectie op het net vanuit de bat.
Inderdaad, een regeltje code erbij in de DM, zoals ze gedaan hebben voor de CAPTAR.
Het verschil van de tellerstand van register 1-0:2.7.0 bij sunset en sunrise geeft automatisch aan dat je een accu staan hebt indien niet gelijk aan 0

O ja meldingsplicht zou voor analoge meterbezitters zijn, waarbij de melding ook de trigger zou zijn om binnen de 3 maand een DM geïnstalleerd te krijgen.
Even de kat uit de boom kijken of FLUVIUS de gedachtengang van de minister kan volgen in de praktijk.

Of is het de bedoeling dat zolang die DM er niet is dat er prosumententaks aangerekend zal worden p&p met PV?
Wie met een analoge meter zou voor de DM al een p&p accu zetten

Verstuurd vanaf mijn CPH2493 met Tapatalk

philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Matt555 schreef: 2 maanden geleden Dan toch nog een aanmeldingsplicht voor stekkerzonnepanelen en -batterijen
https://www.hln.be/binnenland/dan-toch- ... ~a010013c/

Vlaams minister van Energie en Klimaat Melissa Depraetere (Vooruit) legt dan toch een aanmeldingsplicht op voor stekkerzonnepanelen en -batterijen, die je over twee weken rechtstreeks in je stopcontact kunt steken. Daarnaast zal de minister bij de federale regering pleiten voor een een beperking tot maximaal 800 watt per aansluiting.
Inderdaad typisch Belgische Kafka.
Zo zal er een verplichte aanmelding komen voor gebruikers met een analoge meter. “Het is belangrijk dat de netbeheerder een duidelijk zicht heeft op de gebruikers van de stekkerzonnepanelen. Zodat bij werken aan de stroomvoorziening van een huis, elektriciens over alle informatie beschikken en zij veilig aan de slag kunnen.
Dat heeft toch niets met aanmelden te maken.
De Synergrid homologatie zorgt ervoor de panelen veilig (voor het net) aangesloten kunnen worden (met of zonder stekker), zodat ze zichzelf volledig uitschakelen bij stroomonderbreking, of bij het overschrijden van de netparameters (frequentie, spanning, etc ...)
Mensen met een analoge meter die beslissen om stekkerzonnepanelen te gebruiken, zullen ook binnen de 3 maanden een digitale meter geïnstalleerd krijgen.
Fluvius heeft nu al een enorme achterstand met het plaatsen van de DM, nu gaan ze overal waar een plug&play installatie aangemeld worden binnen de 3 maanden een DM plaatsen?
Tot slot wil Depraetere ook dat het maximale vermogen wordt beperkt tot 800W. Dit om overbelasting van de elektrische binneninstallatie en mogelijk brandgevaar te vermijden. Depraetere kijkt daarvoor naar de federale regering.
Hiermee geeft de minister toe dat dit haar bevoegdheid niet is, maar FOD Economie (AREI). Wil ze dan de AREI regels veranderen tegen 17 april?

VREG (nu Vlaamse Nutsregulator) heeft herhaaldelijk de FOD Economie geraadpleegd tijdens de voorbereiding van het toelaten van stekkerpanelen (periode voor november 2024), en telkens als antwoord gekregen dat de veiligheid van de elektrische binneninstallatie niet in gedrang komt
  • zolang de veiligheidsinstructies en wettelijke waarschuwingen van de fabrikant (vb enkel op vast stopcontact, niet in stekkerdoos, niet meerdere op dezelfde kring, ….) gevolgd worden.
  • stekkerpanelen los staan van de vaste installatie en dus geen keuring vereist (zolang toestel de CE keuring heeft)
  • er is hier nooit sprake geweest van een beperking naar 800 Watt.
Het had allemaal veel eenvoudigere gekund, vind ik:
  1. installaties <800 Watt (met of zonder DM): geen meldingsplicht, of een minimale eenvoudige procedure.
  2. installaties >800Watt: volledige procedure zoals vaste installaties (met keuring etc ..).
“Investeren in hernieuwbare energie is goed voor de planeet en de portemonnee. Maar het moet wel op een veilige manier gebeuren”, aldus Depraetere in een persbericht.
In plaats van tegen te werken zou de minister het gebruik van plug and play panelen beter promoten, zoals in Duitsland:
  • geen BTW op stekkerpanelen.
  • meer nog: worden gesubsidieerd.
  • last but not least: alle mogelijke hinderpalen, zoals gemeentelijke omgevingsvergunningen, verbod door syndics en verenigingen van medeeigenaars, worden vernietigd.
Wat maximaal vermogen betreft: de norm in Duistland is 2000 Wp op een 800 VA omvormer.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

philippe_d schreef: 2 maanden geleden Het had allemaal veel eenvoudigere gekund, vind ik:

a. ....
b. installaties >800Watt: volledige procedure zoals vaste installaties (met keuring etc ..).
P & P zonnepanelen (of batterij) worden aanzien als gebruikerstoestel. Vermits men deze gelijk waar in huis (in principe) op elk stopcontact kan aansluiten.
Keuring op gebruikerstoestellen hoeven hier niet op te gebeuren.
EdpNet XL 99/35 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
JUD
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Ik heb uit interesse eens wat rond gekeken. Ik kom nergens een p&p home battery tegen die te managen is via modbus, rs485, api, ... Iemand zo'n exemplaar al wel tegen gekomen? Lijkt me toch niet zo'n zotte verwachting?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De Marstek Venus heeft een RS485/Modbus aansluiting. Je moet eens op tweakers kijken, daar is een topic over de modus mogelijkheden. Indien iemand nog andere batterijen weet zou ik ook wel graag horen.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Avenger 2.0 schreef:De Marstek Venus heeft een RS485/Modbus aansluiting. Je moet eens op tweakers kijken, daar is een topic over de modus mogelijkheden. Indien iemand nog andere batterijen weet zou ik ook wel graag horen.
Op tweakers zijn er 2 draadjes en ik ben ook al een github project tegen gekomen.
Enerzijds zijn ze de Venus aan het sturen vanuit HA. Het github project was rondapparatuur die de sturing van de Venus overneemt en het hopelijks beter doet (een standalone versie ipv cloudbased)

Software Venus is nog niet uitgekristalliseerd en er zijn nog onduidelijkheden over de mogelijkheden.

Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 337 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

philippe_d schreef: 2 maanden geleden De Synergrid homologatie zorgt ervoor de panelen veilig (voor het net) aangesloten kunnen worden (met of zonder stekker)
Als iemand een gehomologeerd setje koopt, ja. Maar genoeg Belgen die zonder al teveel vooronderzoek op Amazon of Ali iets zullen bestellen. Genoeg rommel te vinden daar die niet aan Europese wetgeving voldoet. Nu, die zullen ook wel geen aanmelding doen.

Waarom het dan weer maar 800W mag zijn, dat snap ik niet, lijkt me heel willekeurig.
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Die 800W heeft te maken voor veiligheid wanneer je meerdere grootgebruikers hebt op dezelfde kring/groep. In in veel EU landen (Nederland/Duitsland) gelijkaardig.
ben144
Plus Member
Plus Member

Jammer dat er nog nergens officiele communicatie te vinden is over wat de regels nu precies gaan worden volgende week, 17 april.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Die is er hoor:
https://www.vlaanderen.be/zonnepanelen/ ... vlaanderen

Maar let wel op:
De Vlaamse regering heeft dit dossier nog niet definitief goedgekeurd. Dit betekent dat er nog wijzigingen mogelijk zijn.
:lol:
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”