Amerika onder President Donald Trump: 2025–2029

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 349 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-51 ... gsnetwerk/
– Trump zegt dat hij de Congressional Medal of Honor aan zichzelf had willen geven, maar dat hem is verteld dat hij dat niet kan doen. De onderscheiding is de hoogste militaire eer van de VS en wordt toegekend aan militairen die uitzonderlijke moed tonen.
Door "hielspoor" niet in het leger kunnen/willen maar toch de hoogste militaire onderscheiding willen. Opgeblazen ego.
– Trump heeft volgens bronnen mondeling toegezegd dat de VS onder een voorgestelde niet-inmengingclausule Iraanse demonstranten niet langer publiekelijk steunen, geen communicatiemiddelen leveren en geen wapens meer verstrekken aan oppositiegroepen in Iran.
Wow, dat ook nog, Iran heeft wel de hoofdprijs gewonnen deze week.
– De Trump-regering draait een eerder besluit terug om het $368 miljoen kostende Ocean Observatories Initiative, een netwerk voor diepzee- en klimaatmonitoring, te ontmantelen na protest van wetenschappers en politici.
Soms is er ook goed nieuws.
– Er gaan video’s viraal van afbladderende verf in de Reflecting Pool, die 12 dagen geleden werd heropend na de 14 miljoen dollar kostende verfbeurt.
Alles wat T aanraakt gaat kapot.
– Het Hooggerechtshof beperkt een federale wet die drugsgebruikers verbiedt wapens te bezitten en oordeelt dat zo’n algemeen verbod niet verenigbaar is met het Tweede Amendement.
Ja, dat is er echt nodig, crackheads met wapens.
– Iran dreigt alle lopende onderhandelingen te annuleren, de Straat van Hormuz opnieuw te blokkeren en met raketaanvallen te reageren, na wat het ziet als een schending van de MOU door aanhoudende Israëlische militaire acties in Zuid-Libanon.
Duidelijke sneer richting T dat hij Bibi in toom moet houden.
– Een federale rechtbank verplicht de federale overheid om de identiteit van DHS-agenten te onthullen in een zaak van Leonardo Garcia Venegas, die stelt dat hij meerdere keren onrechtmatig is aangehouden in Alabama en de agenten wil kunnen aanklagen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 707 keer
Bedankt: 791 keer
Provider
Te Koop forum

Trump heeft zich kandidaat gesteld voor de gouden bal. De organisatie hierachter ziet dit echter niet zitten en deed als tegenvoorstel de gouden zak uit te rijken aan onze oranje vriend. Ik denk dat we unaniem eens zijn dat hij deze prijs dubbel en dik verdient :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 792 keer
Bedankt: 161 keer
Provider

Hij heeft al de Fifa Pisprijs gekregen, het zal wel goed zijn. 😄
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-51 ... -zwaar-be/
– Amerikaanse inlichtingendiensten waarschuwen dat Israël waarschijnlijk stappen zet die een door de VS nagestreefde vredesdeal met Iran kunnen ondermijnen.
Een blinde zag het aankomen.
– Trump zegt: ‘Iedereen moet gewoon kopiëren wat ik zeg.’ Hij stelt dat onder andere Vance hem niet napraat en zegt: ‘Iedereen moet f*** ‘vernietigd’ zeggen. Dat is het woord. Iedereen moet gewoon kopiëren wat ik zeg. Vernietigd. Vernietigd.’
F*cking moron.
– Het ministerie van Justitie start een burgerrechtenonderzoek naar Major League Baseball na kritiek op drie San Francisco Giants-spelers die bij een Pride Night Bijbelteksten op hun petten droegen.
Free speech noemen ze dat.
– Trump beschuldigt “radicale linkse gekken” van vandalisme bij de Reflecting Pool en zegt dat zij het gras eromheen hebben vernield. Hij stelt ook zonder bewijs aan te dragen dat er dingen in zijn gegooid om de Pool te vervuilen.
Een nieuwe dag, een nieuwe waanvoorstelling.
– Een griepgolf op Lackland Air Force Base in Texas maakt bijna 160 militairen ziek, enkele weken nadat minister Hegseth aankondigde dat Amerikaanse troepen niet langer verplicht zijn zich tegen griep te laten vaccineren.
Wat een verrassing.
– De Italiaanse premier Meloni reageert op Trumps uitspraak dat zij tijdens de G7 om een foto met hem zou hebben gesmeekt en noemt die beweringen volledig verzonnen. Ze zegt dat ze niet begrijpt waarom Trump zich zo tegenover bondgenoten opstelt en benadrukt: “Italië en ik smeken nooit.”
– Hotelprijzen in World Cup-stadions dalen onverwacht en het aantal boekingen blijft achter bij de verwachtingen, meldt The New York Times.
– De Israëlische minister van Nationale Veiligheid, Itamar Ben Gvir, roept op tot een forse escalatie en zegt dat “heel Libanon moet branden.”
– Israël en Hezbollah spreken een staakt-het-vuren af dat om 16.00 uur lokale tijd ingaat. Nog geen kwartier later wordt Libanon weer bestookt.
– Iran zegt dat de Straat van Hormuz weer open is, nadat de Revolutionaire Garde eerder juist meldde dat de doorgang gesloten was, wat verwarring veroorzaakt.
– Op beelden is te zien dat het UFC-evenement bij het Witte Huis de grasvelden op de Ellipse zwaar heeft beschadigd. Bijna al het gras is weg.
Alles moet kapot.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-51 ... -jaren-ce/
– Vance zegt op Fox & Friends dat het openen van de zeestraat een hoge prioriteit van de president was en dat dit volgens hem is gelukt. Kort daarna meldt Iran echter dat de Straat van Hormuz opnieuw is gesloten, als reactie op Israëlische aanvallen in Libanon.
– Trump zegt opnieuw dat Meloni om een foto met hem zou hebben gevraagd en stelt dat haar populariteit in Italië laag zou zijn. Hij zegt ook dat ze de VS logistiek niet heeft gesteund bij het Iran-dossier.
– Meloni noemt Trumps aanvallen “onlogisch en ongegrond” en zegt dat haar populariteit afhangt van het Italiaanse belang, niet van hem. Ze benadrukt dat Italië soeverein is en voegt toe dat Trump beter naar zijn eigen populariteit kan kijken.
– Het ministerie van Justitie stopt een milieuzakenonderzoek naar een kolenbedrijf van senator Jim Justice, een bondgenoot van Trump.
Niets mis met een onderzoek als alles in orde is, toch?
– Volgens Moody’s kost de oorlog tussen de VS en Israël tegen Iran de VS al minstens 132 miljard dollar en zijn er meer dan 7.000 doden in Iran en Libanon en 13 Amerikaanse militaire doden.
– Koning Willem Alexander grapt dat hij tegen FIFA-baas Infantino ideeën door heeft gegeven voor toekomstige winnaars van de FIFA Peace Prize.
Benieuwd... Nethanyahu, Putin, Kin Jung Un?
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

– Trump zegt dat de Reflecting Pool wellicht leeggepompt moet worden vanwege afbladderende verf en algengroei. Hij zegt dat vandalen de bodem kapotgesneden hebben, zonder daar bewijs van te geven. Vóór heropening van de Pool reed hij er met een colonne met The Beast zelf overheen.
– Trump noemt een bericht van The New York Times over de oorlog met Iran “TREASONOUS” en zegt dat het wordt toegevoegd aan zijn rechtszaak tegen de krant. Het stuk stelt dat de oorlog weinig strategische winst heeft opgeleverd en vooral op een patstelling wijst.
– Er komen demonstranten naar de Reflecting Pool met spandoeken en t-shirts met teksten als ‘Team Algae’, ‘Let’s grow algae’ en ‘Go algae’.
– Onbekenden projecteren videobeelden en foto’s van Trump en Epstein op de doeken die nog steeds over de naam van het Kennedy Center hangen.
– Iran waarschuwt dat een blijvende Israëlische aanwezigheid in Zuid-Libanon de US-Iran vredesdeal ongeldig maakt. De Israëlische minister van Defensie zegt dat Israël zich niet zal terugtrekken uit Zuid-Libanon.
– Demonstranten in Albanië verwijderen hekken bij Kakome Beach uit protest tegen de geplande Kushner-Trump resortontwikkeling en de privatisering van kustgebieden. Ze stellen dat de stranden publiek bezit zijn en niet in handen van oligarchen horen.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-51 ... en-rechte/
– Een federale ambtenaar zegt in The New Yorker dat een reden om Groenland te willen verwerven toegang is tot vis en schaaldieren, ‘zodat onbeperkt garnalen eten bij Red Lobster’ terug zou kunnen keren.
– Trump zegt in een interview met Fox News dat de VS Iran “zal overnemen” als het de Straat van Hormuz niet heropent. Hij zegt dat hij Iraanse functionarissen heeft gewaarschuwd dat ze anders “hun land niet terugzien”.
Wordt het geen tijd om een busje met mannen met witte jassen naar het Witte Huis te sturen?
– Het leger voert een aanval uit op een
vermeende
drugsboot in de oostelijke Stille Oceaan, waarbij twee mensen worden gedood, wat het aantal doden op minstens 212 brengt.
Het eerste bewijs moet nog geleverd worden.
– Een journalist vraagt Trump naar de verklaring van Benjamin Netanyahu dat Israëlische troepen Libanon niet zullen verlaten. Trump zegt: ‘We gaan ernaar kijken. Ik ben een probleemoplosser; ik kan problemen snel oplossen, ook met Bibi.’
Het ondertussen duidelijk dat Bibi zich niets aantrekt van T.
– De DEA liet volgens een AP-onderzoek honderdduizenden fentanyl-pillen op straat komen om strafzaken op te bouwen tegen drugsnetwerken. Een DEA-agent zegt daarbij dat ze “de gemeenschap vergiftigen om zaken op te bouwen” en dat dit volgens hem mensen heeft gedood.
– Een federale rechter blokkeert dagvaardingen van de Trump-regering aan bestuurders in Minnesota, onder wie gouverneur Tim Walz, omdat zij volgens hem bedoeld zijn om hen te dwingen mee te werken aan Trumps harde immigratiebeleid.
– Een federale rechter blokkeert de Trump-regering om een database met burgerservicenummers en burgerschapsgegevens te bouwen wegens privacy- en stemrechtproblemen. Volgens de rechter kan het systeem ook kiezers onterecht als niet-burger aanmerken.
– Een federale rechtbank blokkeert dat het ministerie van Justitie toegang krijgt tot privégegevens van miljoenen kiezers in Maryland. Het is de negende keer dat rechtbanken een poging van de Trump-regering om stemgegevens op te vragen tegenhouden.
– Een federale rechter blokkeert pogingen van de Trump-regering om beperkingen op het gebruik van SNAP-voedselbonnen voor frisdrank door te voeren. De rechter stelt dat het ministerie niet bevoegd is om de wettelijke definitie van “voedsel” aan te passen.
– Een federale rechter wijst een rechtszaak van de Trump-regering tegen Los Angeles af over het sanctuary city-beleid. De rechter oordeelt dat de stad binnen haar rechten handelt door samenwerking met federale immigratiediensten te beperken.
– Tucker Carlson, een bekende conservatieve commentator en voormalig Fox News-presentator, zegt dat hij de Republikeinse Partij niet langer steunt en uit ook geen steun voor de Democratische Partij.
– Marjorie Taylor Greene zegt dat ze net als Tucker Carlson stopt met steun voor de Republikeinse Partij en noemt die een “America Last”-partij die kiezers en het land zou verraden. Ze benadrukt dat ze niet naar de Democraten overstapt.
Iets met ratten en zinkende schepen?
– Een American Research Group-peiling laat zien dat nog maar 30% van de Amerikanen Trump goedkeurt als president en 66% hem afkeurt. In mei lagen die cijfers op 31% goedkeuring en 64% afkeuring.
Op naar de midterms.
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik vind 30% nog veel, ze leven daar echt onder een steen lijkt het wel.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Onderschat "nieuws" in de US niet. Het was vele jaren onze favoriete vakantiebestemming en we hebben 35+ staten bezocht. 's Avonds naar "news at 11" kijken was vooral "schietpartij achter de hoek, ongeval aan de andere kant an de stad, wat ander lokaal nieuws en nog wat nationaal nieuws.." en dan een paar minuten "internationaal" nieuws, meestal iets waar Amerikanen bij betrokken waren. Als we terugkwamen wisten we haast nooit wat er in Europa gebeurd was de vorige 3-4 weken.
Met de komst van BBC world en CNN ging het al iets beter. Eens we internet hadden (niet overal) konden we ook als eens op Belgische nieuwssites kijken.
Ons laatste bezoek was in 2008 (3e keer NY en FL) toen we zwaar teleurgesteld waren in een aantal "rent-a-cops" en mentaliteit van sommigen in de toeristische industrie dat we gezworen hebben er niet meer naartoe te gaan. En dan moest T nog komen.
We zijn al die jaren ontelbare Amerikanen tegen gekomen die nog nooit buiten hun staat (soms hun streek) geweest waren en ik kan mij best voorstellen dat die mensen dan ook niet verder dan hun buurt kijken en vastzitten in hun ondertussen nog meer gepolariseerde media. Kijk naar de reacties van de "toeristen" in de Krim die niet snappen waarom Oekraïne drones stuurt. Wat zij dagelijks zien in hun media klopt niet met het grotere (internationale) plaatje.
In short, er leven er idd. een deel onder een steen, iets wat hier blijkbaar ook steeds meer gebeurt (geen nieuws meer volgen e.d.).
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bedankt voor de goede uitleg @on4bam
Vraagje: wat moet ik verstaan onder "rent-a-cops"?
Zijn dit beveiligingsbeambten zoals in winkels en bij evenementen?
Dus mensen zonder bevoegdheden?
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Yup.. meestal waren het officiele agenten (immigratie/douane/security) die kortaf waren in de luchthavens (genre "stay behind the yellow line" "don't touch the desk"... als je met een halve voet op de lijn staat of met je elleboog op de desk bij passportcontrol rustte). In 2008 vonden we ze zelfs vriendelijk in JFK. Er was na 9/11 veel extra security en dat zijn dan meer "rent-a cops" of privébeveiliging.
3 voorbeelden, Statue of Liberty, luchthavenscanners, mijn vrouw had nog een appel in de rugzak (een hele dag in de stad rondlopen dus snack en flesje water).. VERBOTEN!! terug, appel weggooien en opnieuw aanschuiven.
Rockefeller center, opnames of uitzending voor iets van TV, we stoppen om eens te kijken wat er aan de hand is (op openbaar voetpad nota bene)... rent-a cop.. "no standing still, keep moving.."
Bezoek UN, luchthavenbeveiliging (uiteraard). Ik heb een klein statiefje mee en vraag of dat een probleem is (er zijn lockers om het achter te laten). Nee, no problem... We moeten wachten tot onze toer begint en ik maak een paar foto's met statiefje in de inkomhal... rent-a-cop ziet dat en schiet uit zijn sloffen omdat ik een "wapen" binnen bracht, ik zeg dat het bij de security geen probleem was maar werd de mond gesnoerd, "I don't care, shut up or you will be removed from the building".. Ik moest mee om bij dezelfde man aan de ingang mijn statiefje af te geven.
En dan moesten we nog naar Florida :-D
Bye, Maurice
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

man man man... ben er nooit geweest en zal er ook nooit naartoe gaan.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Ik ook niet meer, jammer want New Mexico en het westen van Texas stond nog op ons verlanglijstje.

Aan de andere kant hebben we door de jaren wel zeer veel goede ervaringen gehad en aangename ontmoetingen met mensen die ik via radio leerde kennen en bezocht heb en de uitbaters van B&Bs. Dat zijn natuurlijk mensen met "een bredere kijk op de wereld". Een gesprek met een Hillbilly (letterlijk zoals in de films, oudere man met baard en "fietsenrek" met zwaar southern accent) in the middle of Nowhere in Kentucky vergeet ik ook nooit meer, de man was bij manier van spreken nog nooit van zijn erf geweest of in elk geval nog nooit in "de grote stad" Louisville. Zijn ogen spraken boekdelen van verwondering dat wij van "de andere kant van de wereld" in zijn streek rondreden.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

De VS is een erg mooi land en voor toeristen is het een makkelijke bestemming als je je van een aantal verschilpunten bewust bent. Met security wordt niet gelachen, zeker niet op luchthavens. Een lijn is een lijn en zelfs de lijn maar raken is al voldoende voor problemen en een scheldpartij. Bij aankomst soms zeer onvriendelijke behandeling door immigratie. Ik kwam eens alleen toe en ik kreeg de vraag: Wat kom je hier alleen doen? Toen ik eerlijk antwoord gaf dat ik mijn vriendin volgde die er al was voor werk geloofde hij me eerst niet. Er was geen andere uitleg dus heb ik het maar herhaald. Hij smeet mijn paspoort praktisch in mijn gezicht, welcome in the USA :)

Je moet ook opletten met humor want de hier typische sarcastische vorm wordt niet altijd goed opgevat. Men neemt de zotste dingen serieus en de gewoonste dingen zijn soms een probleem.

En ik beaam wat on4bam zegt, sommigen weten inderdaad van niets. Toen ik een trip over de route 66 deed en ergens stopte voor wat inkopen kreeg ik ook meerdere vragen over waarom ik daar was en zeker waarom ik daar stopte. Waarom niet? Het lag op de route.

Een vrouw op een campground in één van de nationale parken vroeg me ooit doodserieus toen ik zei dat we van België waren of we ook TV hadden :)

Ook met eigendom moet je opletten, zeker tijdens wandelingen. Soms kom je op privé terrein en dat nemen ze soms zeer ernstig. Ze hebben ook vaak een geweer om de indringers aan te pakken. Vaak zijn die eigendommen zodanig groot dat je er enkel langs kunt en het is ook niet altijd zo duidelijk waar het begint/stopt.

Dat gezegd zijnde zijn er gelukkig ook heel veel mensen waar je gewoon lekker mee kan babbelen en die wel een opener vizier hebben. Vaak zijn het mensen die al gereisd hebben of een job hebben waar dat voor nodig is. Je kan enkel over Europa spreken met mensen die er geweest zijn want de rest weet er werkelijk niets van. Sommigen denken dat het allemaal communistische staten zijn :)

Het opleidingsniveau is ook niet altijd je dat. De mensen die wel een opleiding gehad hebben zijn vaak sterk in hun vakgebied maar weten bvb India niet liggen. Studeren is er ook duur en eigenlijk een manier om de klassen te scheiden.

Ik ben er meerdere keren en op verschillende plaatsen geweest, zowel steden als platteland maar je merkt wel een evolutie, helaas niet in de goede richting. De VS zijn onderling al erg verdeeld maar de openheid naar anderen/onbekenden is ook afgenomen. Je wordt al snel argwanend bekeken. Dat is met onze oranje vriend zeker niet gebeterd en ik blijf er dus de komende tijd zeker weg.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... eer-gener/
– Het ministerie van Justitie trekt dagvaardingen in waarmee journalisten van The Washington Post en The Wall Street Journal moesten getuigen over onderzoeken naar gelekte informatie. De stap volgt na juridische bezwaren van de nieuwsorganisaties.
– De door Florida ingehuurde bedrijven die het “Alligator Alcatraz” runnen, krijgen opdracht om het ICE-detentiecentrum na minder dan een jaar te ontmantelen. Het kostte ongeveer $1,2 miljard en er zaten circa 22.000 gedetineerden.
– De Trump-regering kondigt $17,5 miljard aan leningen aan om de bouw van tien kerncentrales te versnellen en de nucleaire capaciteit in de VS uit te breiden.
– De Trump-regering laat Iran eerder het land binnen voor hun WK-wedstrijd tegen Egypte en staat toe dat het team al twee dagen voor de aftrap naar Seattle reist. Iran moet nog steeds direct na de wedstrijd weer vertrekken.
– Een journalist vraagt aan Trump of hij bewijs heeft voor vandalisme bij de Reflecting Pool. Trump zegt: ‘Als je een scheur van 350 voet van het ene uiteinde tot het andere hebt, denk je dat dat bewijs is?’ De journalist zegt dat dat geen bewijs is.
– Trump zegt dat hij ABC wil aanklagen omdat zij volgens hem onjuist berichten over de problemen rond de vernieuwde Reflecting Pool en de vermeende vandalisme-claims rond zijn renovatieproject.
– De Trump-regering bereidt welkomstpakketten voor voor witte Zuid-Afrikaanse vluchtelingen met onder meer een Amerikaanse vlag, grondwettelijke documenten en materiaal dat een conservatieve visie op geschiedenis en racisme uitdraagt.
– De Trump-regering laat extra hekwerk en AI-surveillancesystemen plaatsen bij de Reflecting Pool.
– De covidvaccin-studie die door de CDC-leiding werd tegengehouden vanwege ‘methodologische bezwaren’, verschijnt alsnog in vakblad JAMA Network Open. De studie concludeert dat het vaccin het risico op spoedbezoek en ziekenhuisopname bij gezonde volwassenen ongeveer halveert.
– STAT News meldt dat Eli Lilly en de FDA één 79-jarige persoon toegang hebben geven tot een krachtig nieuw afslankmiddel via het ‘compassionate use’-programma. Die uitzonderlijke toestemming is bedoeld voor patiënten met ernstige, levensbedreigende aandoeningen. Het Witte Huis ontkent dat het om Trump gaat.
– Iran weerspreekt de claim van Trump dat vrijgegeven Iraanse tegoeden alleen voor door de VS goedgekeurde humanitaire aankopen mogen worden gebruikt. Teheran zegt dat het zelf beslist hoe het geld wordt ingezet.
– Meer dan 100 voormalige rechters en organisaties dienen bij de New Yorkse balie een klacht in tegen waarnemend minister van Justitie Todd Blanche. Ze beschuldigen hem onder andere van politieke vervolging en fouten rond de Epstein-dossiers.
– CNBC meldt dat het aantal ontslagen in Amerikaanse fabrieken in juni is gestegen tot het hoogste niveau sinds de financiële crisis van 2009, buiten de pandemie om.
– De Senaat stemt met steun van vier Republikeinen met 50-48 voor een resolutie die Trump oproept Amerikaanse militairen uit het conflict met Iran terug te trekken, een zeldzame afwijzing van zijn oorlogsbeleid.
– Nancy Lacore, een voormalige drie-sterrenadmiraal die door Pete Hegseth is ontslagen, wint de Democratische voorverkiezing in South Carolina voor een zetel in het Huis.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... ingevoerd/

– Trump annuleert de ondertekening van de huisvestingswet en zegt die pas te tekenen als het Congres eerst de SAVE America Act aanneemt. Die wet heeft volgens Republikeinen geen meerderheid, terwijl de huisvestingswet bijna unaniem was aangenomen.
Meerderheden in het Congres mogen niet ingaan tegen T :bang:
– Trump vraagt het Congres om 87,6 miljard dollar aan noodfinanciering voor zijn oorlog met Iran en rampenbestrijding. Het grootste deel gaat naar het Pentagon en wapens.
– Het leger voert de verplichte griepprik voor rekruten opnieuw in nadat een uitbraak honderden militairen heeft besmet, kort na het besluit van minister Hegseth om die verplichting te schrappen.
Het is niet dat hiervoor niet op voorhand werd gewaarschuwd natuurlijk. :roll:
– Trump houdt tijdens zijn ontmoeting met NAVO-chef Mark Rutte een monoloog van 11,5 minuut over de Reflecting Pool, waarin hij spreekt over vermeende vandalen, arrestaties en zware straffen.
Moet de NATO de US ter hulp schieten?
– Trump zegt dat NAVO-landen 5% defensie-uitgaven hebben afgesproken maar dat ze dat niet betalen. Rutte antwoordt dat je dat niet in één jaar kunt uitgeven, Trump zegt dat dat wel kan.
In zijn hoofd kan alles natuurlijk.
– Een federale rechter blokkeert Trumps besluit dat kiezers bewijs van burgerschap moeten tonen en dat poststemmen op verkiezingsdag binnen moeten zijn, omdat verkiezingsregels volgens de rechter bij staten en het Congres liggen.
– Een federaal hof van beroep blokkeert dat het ministerie van Justitie ongecensureerde kiezerslijsten uit Michigan krijgt, omdat de wet uit 1960 daarvoor niet bedoeld is en persoonsgegevens niet zo kunnen worden opgevraagd.
– Een federale rechter blokkeert tijdelijk dat het ministerie van Justitie medische dossiers van transgenderpatiënten opvraagt, omdat die volgens de rechter waarschijnlijk de grondrechten schenden en om zeer gevoelige gegevens gaat.
De meeste rechtbanken werken nog steeds onafhankelijk genoeg ondanks de druk.
– USPS bevestigt dat de postdienst geen stembiljetten meer bezorgt in staten die geen kiezersgegevens aan de federale overheid doorgeven, in lijn met een voorstel van de Trump-regering.
De post moet afleveren wat verstuurd werd en geen zendingen "filteren".
– Obama zegt dat Trump geobsedeerd is door hem en dat hij ‘een suite’ in Trumps hoofd bezet.
:-D
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... tiebesche/
– Trump kondigt een steunpakket van 11,1 miljard dollar aan voor boeren, waarmee de landbouwsector dit jaar voor de tweede keer overheidssteun krijgt.
– Vance zegt dat het historische imago van Richard Nixon een “renaissance” beleeft en noemt het “gek” dat Watergate destijds een presidentschap ten val bracht. Volgens hem zou het schandaal nu hooguit twaalf uur het nieuws beheersen.
Misschien heeft hij een beetje gelijk, in deze tijden zij er op 12 uur al zoveel andere dingen gebeurd.
– De National Park Service zegt dat de bodemfolie van de vijver bij het Lincoln Memorial met een scherp mes of scheermes is doorgesneden. Ondanks 24/7 surveillance worden hier echter geen beelden van getoond.
Mochten er wel beelden (bewijzen) zijn dan had daar al uren TV aan besteed geweest en talloze persconferenties en posts op "de socials".
– Een federale rechter verplicht Musk onder ede te getuigen in een rechtszaak waarin hij wordt beschuldigd kiezers te hebben misleid met de loting van dagelijkse prijzen van 1 miljoen dollar tijdens de verkiezingen van 2024.
– Uit rechtbankdocumenten blijkt dat een van de demonstranten in Texas die 30 jaar cel kreeg omdat hij deel uit zou maken van een ’terroristische groepering’: hij had links georiënteerde magazines verplaatst op verzoek van zijn al gearresteerde vrouw. Hij was zelf niet bij het protest aanwezig.
– Volgens het boek Regime Change zou Trump hebben voorgesteld om een enorme gouden vuist bovenop zijn geplande triomfboog in Washington te plaatsen, als verwijzing naar zijn vuistgebaar na de aanslag op hem in 2024.
Zelfs in "idiocrasy" verzon men zoiets niet.
– Een federale rechter blokkeert Trumps bevel dat de postdienst alleen nog poststemmen wilde laten versturen aan kiezers die op federale lijsten met goedgekeurde ontvangers staan. Ook de verplichting om bij registratie als kiezer bewijs van staatsburgerschap te tonen mag niet.
– Trumps kandidaat Konstantinos Ligris voor het Office of Justice Programs verwijdert honderden oude socialmediaberichten waarin hij de senatoren die zijn benoeming moeten goedkeuren aanviel.
Hopelijk onthouden ze wel dat de posts er geweest zijn.
– Rechter Sullivan verplicht de Trump-regering meer transparantie te bieden over de Epstein-dossiers, waaronder het vrijgeven van meer documenten en delen van bestaande documenten te ontdoen van zwartgelakte passages.
– De inflatie loopt in mei op naar 4,1%, het hoogste niveau in drie jaar. Ook de door de Federale Bank gevolgde kerninflatie stijgt.
De economie draait als een tierelier.
– 53% van de Amerikanen vindt dat er voldoende reden is om Trump af te zetten. De meest genoemde redenen in een onderzoek van SiN/Verasight zijn corruptie en zelfverrijking, gevolgd door machtsmisbruik, het negeren van rechterlijke uitspraken en het politiseren van Justitie.
– Huislid Mark Pocan zegt dat hij Trumps advies heeft opgevolgd om de National Park Service te vragen naar de “350 foot slit” in de reflecting pool. NPS-medewerkers ter plaatse zeggen volgens hem niet te weten waar die scheur zou moeten zijn.
"Shrodingers slit"
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... dt-genoem/
– Trump zegt dat 45.000 mensen zijn rally bij de Great American State Fair bijwonen, maar beelden en onafhankelijke schattingen wijzen op een veel kleinere menigte. Op beelden is te zien dat veel mensen weglopen tijdens zijn speech.
Tellen was nooit zijn sterkste kant.
– Trump dreigt Europese landen die een digitale belasting voor Amerikaanse techbedrijven invoeren met een importheffing van 100% op al hun goederen.
– Trump deelt een nieuw ontwerp van het speciale Amerikaanse jubileumpaspoort op social media, waarop een foto van hemzelf staat. Hij schrijft: ‘Welcome, but be good!’
– Trump kijkt tijdens zijn toespraak bij de Faith & Freedom Coalition op van zijn tekst en grapt dat hij “erg teleurgesteld” is dat zijn naam niet in de Onafhankelijkheidsverklaring staat, nadat hij net heeft gezegd dat de oprichters God vier keer noemden.
– Gregg Phillips, de hoogste FEMA-functionaris voor rampenbestrijding onder Trump, verlaat de organisatie na interne spanningen en ophef over eerdere publieke uitspraken, waaronder zijn bewering dat hij zich kon teleporteren.
– Trump zei in maart dat hij zelf betaalt voor de nieuwe granieten vloer bij het Witte Huis, maar documenten tonen dat de National Park Service de kosten van 1,3 miljoen dollar draagt. De aanleg wordt daarmee betaald door belastinggeld.
T liegt? nee toch?
– De BBC maakt van de schadeclaim van $10 miljard van Trump wegens smaad een proces over de Capitoolbestorming door te eisen dat Trump moet aantonen dat hij de bestorming van het Capitool niet heeft aangewakkerd of uitgelokt.
– De Republikeinse senator Thomas Pischke uit South Dakota wordt aangeklaagd voor verkiezingsfraude wegens het vervalsen van handtekeningen op documenten voor partijkandidaturen. Hij wordt beschuldigd van het indienen van valse informatie bij verkiezingsinstanties.
Zie je wel dat er fraude was.
– Voormalig minister van Transport en Democraat Pete Buttigieg zegt dat iemand een valse melding bij de kinderbescherming deed, waardoor zijn 4-jarige kinderen werden verhoord en hij tijdelijk niet alleen bij hen mocht zijn. De politie concludeert dat de beschuldiging waarschijnlijk politiek gemotiveerd is.
– Texas besluit dat Bijbelpassages verplicht worden voor meer dan vijf miljoen leerlingen op openbare scholen. Tegenstanders spreken van een schending van de scheiding tussen kerk en staat, voorstanders wijzen op de rol van het christendom in de Amerikaanse geschiedenis.
Godsdienstfanaten.
– Republikeins Huisvoorzitter Mike Johnson waarschuwt dat Democraten bij verlies van de Republikeinen in de tussentijdse verkiezingen de macht van congrescommissies zouden gebruiken voor onderzoeken naar Trump, zijn familie, kabinet, donateurs en bondgenoten. Hij zegt dat hij zal zorgen dat Republikeinen worden beschermd.
Oei, iets te verbergen? Waar is de partij van Law and Order gebleven?
– De Great American State Fair op de National Mall begint met stroomstoringen, vertraagde attracties en andere technische problemen. Bezoekers krijgen op de openingsdag te maken met onder meer uitgevallen voorzieningen en een haperend reuzenrad.
Zoals de staat van het land dus.
– Een surveillancerobot bij de afgesloten Reflecting Pool waarschuwt een groepje National Guard-militairen in de regen dat rondhangen niet is toegestaan en dat ze zich moeten verplaatsen.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... er-voor-a/
– De Board of Peace die Gaza moet besturen plant volgens een uitgelekt ontwerpvoorstel vergaande juridische immuniteit voor zichzelf. Het plan geeft de organisatie ook de mogelijkheid om openbaar bezit in Gaza kosteloos over te nemen.
Diefstal legaal maken en zorgen dat je niet vervolgd kan worden. De maffia zal jaloers zijn.
– De VS sturen extra militaire middelen en reddingsteams naar Venezuela, waar het dodental door twee aardbevingen op is gelopen tot 1430 en tienduizenden mensen nog vermist worden.
Er is dus toch al eens goed nieuws.
– De BBC vraagt in de smaadzaak van Trump om zijn telefoongegevens van 6 januari te overhandigen. De omroep wil die gegevens gebruiken als onderdeel van haar verdediging.
– Voormalig FBI-informant Alexander Smirnov bekent dat hij beschuldigingen over miljoenensteekpenningen aan Joe Biden en diens zoon Hunter verzon. Ook bekent hij belastingontduiking door ruim 2 miljoen dollar aan inkomsten te verzwijgen.
Jaren onderzoek voor niets.
– Fox News meldt dat duizenden mensen de Great American State Fair bezoeken, maar de beelden op de achtergrond in de uitzending laten veel minder mensen zien.
– Een federaal hof van beroep blokkeert de poging van de Trump-regering om strengere regels tegen roetvervuiling terug te draaien. Daardoor blijft de strengere Biden-norm voor luchtvervuiling door onder meer kolencentrales en fabrieken voorlopig van kracht.
Terecht.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... deals-met/
– Trump zegt op social media dat de algen “crimineel zijn veroorzaakt” en dus niet natuurlijk zijn ontstaan.
– Trump noemt de Democratische burgemeesterskandidaat Janeese Lewis George een “communist” en zegt dat haar beleid Washington DC zal schaden. Eerder waarschuwde hij dat de federale overheid kan ingrijpen als zij burgemeester wordt.
"Ingrijpen" omdat de uitslag van verkiezingen hem niet zint dus.
– De Trump-regering sloot sinds vorig jaar voor circa 9 miljard dollar aan deals over kritieke mineralen met veertien bedrijven die financiële banden hebben met de families van Trump en handelsminister Lutnick, blijkt uit onderzoek van The New York Times.
Openlijke corruptie.
– Joe Biden zegt dat de Reflecting Pool niet alleen de narcistische en incompetente kant van de Trump-regering weerspiegelt, maar vooral de volgens hem ongekende corruptie. Biden merkt op dat Trump sinds zijn terugkeer in het Witte Huis miljarden dollars verdiende en het presidentschap gebruikt om zichzelf te verrijken.
– Joe Biden bekritiseert wat hij Trumps ‘ijdelheidsprojecten’ noemt en verwijst daarbij naar het plaatsen van Trumps naam op het Kennedy Center, de bouw van de Triomfboog en het inschakelen van een eigen aannemer om de Reflecting Pool te renoveren. Biden sluit af met: ‘whoa, what a loser.’
"Loser.. " dat zal zeker aankomen bij de oppernarcist.
– De State Fair legt het evenement voor de tweede keer in drie dagen stil ‘vanwege slecht weer’ en roept bezoekers op beschutting te zoeken. De State Fair kampt met lage bezoekersaantallen. Andere events in de buurt gaan wel door, merken diverse media op.
(low) numbers like no one has seen before :-D
– Minder dan 400 Amerikaanse baby’s kregen vorig jaar de naam Donald. Daarmee bereikt de naam volgens de Social Security Administration het laagste populariteitsniveau sinds de registratie van namen begon in 1880.
Tja, na 1945 waren er ook minder Adolfs.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... -poststem/
– Trump zegt dat op 1 september de werkzaamheden aan de openbare East Potomac Golf Course beginnen, ondanks een waarschuwing van een federale rechter voor “ernstige gevolgen” bij werkzaamheden zonder toestemming.
– Trump noemt de uitspraak in de zaak van E. Jean Carroll, waarin hij 5 miljoen dollar moet betalen wegens seksueel misbruik en smaad, ‘een aanval op de VS en alles waar het land voor staat’, nadat het Hooggerechtshof zijn beroep afwijst.
– Trump presenteert een nieuwe gouden adelaar die op het Truman-balkon is geplaatst als ‘cadeau’ voor het 250-jarig bestaan het Witte Huis. Het Witte Huis bestaat pas 209 jaar, de VS bestaat op 4 juli 250 jaar.
Die adelaar doet mij aan iets denken, maar wat was dat nu weer?
– Trump roept tankstationhouders op de brandstofprijzen “onmiddellijk te verlagen” en waarschuwt dat er anders “grote problemen” volgen.
Alsof zij de prijzen deden stijgen.
– Het Hooggerechtshof bepaalt dat staten poststemmen die na verkiezingsdag binnenkomen mogen blijven meetellen, zolang ze op tijd zijn verstuurd. De uitspraak (5-4) is een nederlaag voor Trump, die de regels rond poststemmen hadden aangevochten.
– Steeds meer buitenlandse studenten blijven weg van Amerikaanse universiteiten, waardoor instellingen inkomsten mislopen. The Washington Post meldt dat de University of North Texas bijvoorbeeld 2800 verwachte internationale studenten miste.
– Trump kocht voor miljoenen aandelen in Axon, kort voordat ICE een taser-order van 220 miljoen dollar uitzette. Volgens deskundigen voldoet alleen Axon aan de gevraagde specificaties; de order zou de taservoorraad meer dan verviervoudigen. Een contract is nog niet gegund.
Corruptie "in plain sight".
– Een federale rechter draagt de Trump-regering op definitief te stoppen met pogingen de financiering van een spoorwegtunnel van 16 miljard dollar onder de Hudson-rivier op te schorten. De rechter noemt die pogingen “flagrant” illegaal.
Bye, Maurice
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Die adelaar van BDW en zo'n Duitser waarvan ik niet direct op de naam kan komen?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 61 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik kan alleen een Oostenrijkse schilder bedenken?
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... t-toe-tru/
– De Trump-regering kent bouwbedrijf Clark Construction een contract van 500 miljoen dollar zonder aanbesteding toe voor de bouw van de balzaal, ondanks Trumps eerdere belofte dat het project volledig privé wordt gefinancierd.
Ondertussen is de kostprijs ook al explosief gestegen.
– ICE-agenten gaan zonder huiszoekingsbevel een bedrijfspand in Las Vegas binnen en weigeren te vertrekken nadat de eigenaar hen daarom vraagt. Een agent dreigt de eigenaar met een taser wanneer hij de agenten aanspreekt op hun optreden.
Trespassers will be prosecuted?
– Trump begint met de aanleg van een nieuwe helikopterlandingsplaats op het terrein van het Witte Huis, gefinancierd via een donatie van Lockheed Martin.
Mocht hij racepiloot zijn stond zijn race overall al vol met sponsornamen.
– De Trump-regering schrapt 53 subsidies voor programma’s ter preventie van tienerzwangerschappen, ter waarde van ongeveer 67 miljoen dollar. Bepaalde curricula zouden seksueel gedrag onder minderjarigen normaliseren.
Preventie kost minder dan de gevolgen als dat niet gedaan wordt.
– De State Fair blijft kampen met lage bezoekersaantallen: bij de start van een optreden van een brassband zijn er minder dan tien toeschouwers aanwezig. Het aantal muzikanten op het podium is daarmee groter dan het aantal bezoekers.
:angel:
– Een vrouw die in de Epstein-documenten bekendstaat als Jane Doe 4 leeft volgens een familielid ondergedoken uit angst voor represailles van de Trump-regering nadat zij Trump en Jeffrey Epstein heeft beschuldigd van seksueel misbruik.
– Twee journalisten van The European Correspondent worden tijdens een Freedom 250-feest in Brussel verwijderd op verzoek van de Amerikaanse ambassade, ondanks hun persregistratie. De politie zegt dat er melding was van bedreigend gedrag, maar de journalisten zeggen dat zij alleen een interview wilden afnemen en dat de politie hen bevroeg of hun medium ‘politiek gestuurd’ was.
Het duurde even eer dit in de "MSM" kwam maar uiteindelijk wordt dit overal opgepikt.
– Trump verdiende in 2025 1,4 miljard dollar aan zijn cryptobedrijven, blijkt uit een vrijgegeven financiële verklaring. De inkomsten komen bovenop zijn opbrengsten uit onder meer vastgoed, rechtszaken en royaltydeals.
Dat "beleggers" al 100-den miljoen kwijt waren aan T-crypto was al geweten, dat vloeide allemaal naar T en aanhang.
– POLITICO meldt dat in ruim 16.400 rechtszaken over Trumps ICE-detentiebeleid rechters in meer dan 14.350 gevallen (87%) tegen de regering oordelen. De zaken gaan vooral over het zonder hoorzitting vastzetten van immigranten die mogelijk uitgezet kunnen worden.
Tijd om dat beleid aan te passen dan.
– Het Huis van Afgevaardigden stemt met 224-198 tegen het toevoegen van de SAVE America Act aan de National Defense Authorization Act. De wet, gesteund door Republikeinen, zou strengere eisen invoeren voor kiezersregistratie en stemmen, waaronder een bewijs van Amerikaans burgerschap.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... uden-zelf/
– De Trump-regering keurt het gebruik goed van twee nieuwe pesticiden, diflufenican en epyrifenacil, die worden gekoppeld aan kanker en PFAS-chemicaliën bevatten die nauwelijks afbreken in het milieu. Beide middelen zijn niet eerder in de VS gebruikt.
– Trump zegt in een speech dat de Democraten de Verenigde Staten willen veranderen in een ‘goddeloos derdewereldland’ en dat ‘er dan geen eten, huisvesting en leger meer zal zijn’.
Goddeloos derdewereldland i.p.v extremistisch derdewereldland?
– Trump zegt dat hij op 4 juli, ondanks een verwachte temperatuur van ongeveer 42 graden Celsius, bewust een lange toespraak zal houden om te laten zien dat hij ‘alles kan’. Drie Amerikaanse presidenten overleden op 4 juli.
Een slecht karakter zou kunnen hopen dat...
– Het juridische team van Trump vraagt om uitstel van de uitbetaling van een schadevergoeding van 5 miljoen dollar aan E. Jean Carroll. Haar advocaat weigert en zegt dat Carroll het geld direct wil ontvangen na jaren procederen.
Als je het laatste jaar 2 miljard "verdiende" mag die 5 miljoen geen probleem zijn.
– Het aandeel van Amerikaanse werknemers in het nationale inkomen is gedaald naar het laagste niveau in bijna 80 jaar. Een groter deel van de economische groei komt daardoor terecht bij bedrijven en investeerders.
Wie ging er ook weer opkomen voor "Joe Average"?
– Republikeins Huislid Troy Nehls reageert op zorgen over betaalbaarheid door te zeggen dat hij “niet weet waar mensen het over hebben” en dat hij zelf gewoon “lobster tails en ribeye steaks” gaat eten. Hij stelt dat dee 60% van de Amerikanen die het moeilijk hebben mogelijk “niet zo hard werken” als hij.
– Een groep van zeven voormalige EPA-medewerkers klaagt de EPA aan nadat zij werden ontslagen omdat ze een kritische brief over het beleid van de Trump-regering hadden ondertekend. Ze stellen dat hun ontslag hun vrijheid van meningsuiting schendt.
– Keon McDaniel, een 25-jarige luchtmachttrainee op JB San Antonio–Lackland, overlijdt aan de gevolgen van griep tijdens de griepgolf die al bijna 300 trainees besmette.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-52 ... cting-poo/
– De FBI zet 260 medewerkers in bij een onderzoek naar de presidentsverkiezingen van 2020 in Georgia. Trump vroeg daar of er nog bijna 12.000 stemmen voor hem gevonden konden worden, maar het onderzoek is naar fraude door de Democraten, waar al zes jaar geen bewijs voor is.
Misschien dat die medewerkers na de midterms ook eens alles kunnen onderzoeken, de basis werd al gelegd.
– Justitie klaagt oud-olympiër David Hearn aan voor het beschadigen van de Reflecting Pool, nadat Trump hem van vandalisme beschuldigt. Hearn zegt dat hij alleen een al loszittend stuk had aangeraakt, op beelden was de dag ervoor al te zien dat er loszittende stukken waren.
Prutswerk van een bevriend aannemer wordt niet als oorzaak gezien, het is sabotage.. idioten.
– De Trump-regering neemt afstand van een rapport uit de Biden-periode dat waarschuwt voor kankerrisico’s door PFAS-vervuild rioolslib op landbouwgrond. De milieudienst EPA kiest in plaats daarvan voor vrijwillige aanbevelingen in plaats van strengere regels.
"Neemt afstand", de bevindingen zijn dus wel correct.
– De Trump-regering lanceert op 4 juli de Trump Accounts: beleggingsrekeningen voor kinderen, waarbij de overheid $1000 stort voor kinderen die tussen 2025 en 2028 worden geboren. Familie en anderen kunnen jaarlijks tot $5000 bijstorten, wat automatisch wordt belegd in een S&P 500-indexfonds.
Benieuwd wie daar beter van gaat worden.
– Justitie vraagt een rechter om twee maanden uitstel om meer Epstein-documenten vrij te geven, met als reden dat publicatie mogelijk de identiteit van slachtoffers kan onthullen. Vergelijkbare informatie is eerder al publiek gemaakt.
– De Amerikaanse economie groeit in juni minder hard dan verwacht: werkgevers voegen 57.000 banen toe, eerdere banencijfers worden neerwaarts bijgesteld en de werkloosheid daalt licht naar 4,2%.
– De Verenigde Arabische Emiraten kochten volgens The Wall Street Journal een belang van 49 procent in cryptobedrijf World Liberty Financial van de Trump-familie. 263 miljoen dollar daarvan vloeide rechtstreeks naar bedrijven van de Trump-familie.
"I am not a crook"
– Critici vrezen dat Trump via een deal met Nicolás Maduro diens vrijlating of een lage straf wil koppelen aan een verklaring dat Venezuela de verkiezingen van 2020 heeft beïnvloed.
– NAVO-landen bereiden volgens Reuters de vervanging van hun Boeing AWACS-vloot voor met de Zweedse Saab GlobalEye, met een verwachte aankondiging op de NAVO-top in Ankara. Het nieuws zorgt voor een koerssprong van circa 6% voor Saab op de beurs.
– Door extreme hitte in Washington wordt de toegang tot het National Mall-evenement voor 4 juli uitgesteld en worden extra veiligheidsmaatregelen genomen. De organisatoren verwachten een mogelijk lagere opkomst door de hitte.
"Door de hitte" :roll:

En dan ook nog...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/07/03 ... eur-white/
Benieuwd wat daar het resultaat van gaat zijn.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-53 ... fema-hulp/
– Het ministerie van Justitie laat in een brief aan het Internationaal Strafhof weten dat de Verenigde Staten niet zullen meewerken aan ICC-onderzoeken en de rechtsmacht van het hof over Amerikanen niet erkennen.
– Het ministerie van Justitie weigert in een rechtszaak meer ongeredigeerde documenten over het Epstein-onderzoek vrij te geven en stelt dat het al voldoende aan de wet heeft voldaan.
Is dat zo?
– Trump verleent gratie aan elf veroordeelden voor het uitschakelen van emissiecontroles in dieselvrachtwagens. Hij zegt dat ze hun “auto’s repareerden”, maar het gaat om monteurs die commerciële trucks manipuleerden.
– Trump keurt 846 miljoen dollar aan rampensteun goed voor negen staten die allemaal in 2024 op hem stemden. Critici wijzen erop dat federale belastingbetalers in zowel rode als blauwe staten dezelfde rampen en schade dragen.
– Trump waarschuwt tijdens een toespraak bij Mount Rushmore voor een heropleving van het communisme in de VS en noemt het de vijand van de grondwet en de onafhankelijkheidsverklaring.
– Florida International University (FIU) treedt op tegen zeven studenten die in maart tijdens een stil protest T-shirts met “ICE OFF FIU” toonden. Ze krijgen een berisping en moeten een korte reflectievideo opnemen over ‘campusregels voor expressieve uitingen’.
Land of the free :roll:
– Trump krijgt een met honderden edelstenen bezette gouden ring cadeau van de Antwerp World Diamond Centre, enkele maanden nadat de importheffingen op geslepen diamanten uit België zijn geschrapt. Volgens AP is de ring nog niet aan Trump overhandigd.
– Augurkenfabrikant Mt. Olive Pickle trekt zich terug uit de Great American State Fair nadat in de expositie van North Carolina een afbeelding van de Confederatievlag blijkt te zijn opgenomen.
– Pensioenfonds ABP heeft voor bijna 25 miljard euro aan Amerikaanse staatsobligaties en aandelen verkocht. Het fonds zegt dat het risico’s wil beperken en daarom meer investeert in eurozone-obligaties en minder in grote Amerikaanse techbedrijven.
– CNN-journaliste Betsy Klein meldt dat aan boord van Air Force One koekjes worden geserveerd met een ontwerp van Mount Rushmore waarop ook het gezicht van Trump is verwerkt. Ze deelt beelden van de koekjes.
Dat het ego van T nog in dat vliegtuig past is ongelofelijk.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-53 ... s-en-agee/
– Trump roept zijn supporters op social media op om te blijven ondanks evacuaties door storm en hitte, zegt dat zijn speech desnoods tot diep in de nacht doorgaat, en benadrukt dat hij de Amerika 250 jaar viering ‘niet door regen laat tegenhouden’.
– Een neofascistische groep neemt met honderden gemaskerde deelnemers die de Amerikaanse en Confederate vlag dragen deel aan de 250 jaar Amerika viering in Washington DC en marcheert om op te roepen tot het beëindigen van immigratie.
– Iran verwerpt de eis van Trump voor een tolvrije Straat van Hormuz en kondigt aan dat China “speciale behandeling” krijgt bij geplande heffingen op de doorgang, terwijl ook andere bevriende landen mogelijk gunstiger tarieven krijgen.
Smart move, als T daar tegenin gaat krijgt hij de Chinezen op zijn dak.
– Een menigte beweegt zich in Washington DC richting het Witte Huis met een “Declaration of Independence”-spandoek en scandeert “8647”, een leus die wordt gebruikt om op te roepen dat Trump moet vertrekken.
– Een groep bekende artiesten brengt op Onafhankelijkheidsdag een voorlezing uit het boek On Tyranny als tegenreactie op de America 250-viering van Trump. De video waarschuwt voor autoritaire tendensen.
– Bijna een miljoen mensen die Trumps memecoin hebben gekocht, hebben gezamenlijk in totaal 3,81 miljard dollar verloren.
Het grootste deel van dat geld ging naar T.
– Onweersdreiging verstoort de America 250-viering in Washington DC, waardoor duizenden bezoekers op de National Mall worden geëvacueerd. De toespraak van Trump toespraak wordt daardoor tijdelijk uitgesteld.
Gezien steeds naar "god" verwezen wordt in allerhande toespraken is het weer misschien wel een manier van "god" om duidelijk te maken dat het zo niet verder kan. :-D
– The Atlantic publiceert een opiniestuk dat Vance in 2016 schreef opnieuw, waarin hij Trump omschreef als “culturele heroïne” en stelde dat veel Amerikanen zich tot hem wenden uit wantrouwen tegenover de overheid en economische onzekerheid. Hij schreef dat ze uiteindelijk zullen beseffen dat hij hun problemen niet oplost.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-53 ... lefoontje/
– Trump zegt dat de Onafhankelijkheidsverklaring stelt dat “we allemaal naar het beeld van één almachtige God zijn gemaakt” en dat een communist dat nooit zou zeggen. De tekst zegt echter dat “alle mensen gelijk zijn geschapen” en door hun “Schepper” zijn begiftigd met onvervreemdbare rechten.
– De Trump-regering staakt op grote schaal federale onderzoeken naar discriminatie en burgerrechten bij onder meer de ministeries van Onderwijs, Justitie en Volkshuisvesting, nadat Trump federale instanties opdraagt zulke zaken minder prioriteit te geven.
– Het Witte Huis stelt in een rapport dat het Smithsonian American History Museum onder invloed van “extreme activisten” is geraakt en dat het museum daardoor zijn focus zou hebben verschoven van geschiedenis naar ideologie en activisme.
De geschiedvervalsing zal doorgaan...
– Er hangt smog door het vuurwerk boven Washington DC, waardoor wordt afgeraden om naar buiten te gaan. De lucht bevat hoge concentraties PM2.5-deeltjes, waardoor inspanning buitenshuis mogelijk schadelijk is en een CODE PURPLE-alarm van kracht is.
:bang:
– Parkmedewerkers verwijderen vuurwerkresten uit de Reflecting Pool na de vuurwerkshow van de avond ervoor.
Schuld van Obama en Biden!
– Vier bronnen melden aan de NYT dat Trump FIFA-president Infantino vroeg om de schorsing van de Amerikaanse spits Balogun te herzien zodat hij mee kan spelen tegen België. FIFA trekt daarna zijn rode kaart in, wat voor het eerst sinds 1962 gebeurt.
T zal de winnaar ook al aangeduid hebben zeker. De beker zal daarna aan hem overhandigd worden.
– Een voormalige topfunctionaris van de Centers for Disease Control and Prevention zegt dat gezondheidsminister Kennedy “onherstelbare schade” heeft veroorzaakt aan het vertrouwen in de volksgezondheid door zijn beleid en de vervanging van adviescommissies.
– Republikeins Huisvoorzitter Johnson zegt dat de Republikeinen opnieuw zullen proberen de SAVE America Act via een begrotingswet door het Congres te krijgen, omdat het wetsvoorstel van Trump rond verkiezingsregels een prioriteit blijft.
De schrik voor eerlijke verkiezingen zit er goed in.

Het is voor de T aanhangers nog steeds moeilijk om dingen te benoemen. Handel met voorkennis? Euh... ja maar...

Bye, Maurice
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 123 keer
Te Koop forum

Trump wil natuurlijk dat ze een voetbal naar de maan sturen.
https://eu.usatoday.com/story/tech/spac ... 770440007/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Zijn ploeg is al naar de maan... want België was buitenaards :)
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-53 ... e-toezich/
– Trump bevestigt dat hij Infantino belde om te informeren naar de rode kaar van Balogun. Dit doet hij kort nadat de Amerikaanse ambassadeur in België op social media juist zei dat Trump dat niet had gedaan.
Wat zit die Bill White hier eigenlijk te doen?
– Trump zegt dat de wedstrijd tussen België en de VS geweldig wordt en voegt eraan toe: “Als ze van ons winnen, zeggen we dat de boel gemanipuleerd was, net als de verkiezingen van 2020.”
En natuurlijk ook zonder bewijzen. Benieuwd of/wanneer we extra tarieven opgelegd krijgen.
– Trump zegt dat Sikorsky de nieuwe helikopterlandingsplaats bij het Witte Huis betaalt, omdat het bedrijf de kracht van de nieuwe Marine One-helikopters had onderschat. De aanleg kost volgens Trump ongeveer 6 miljoen dollar.
– Labour parlementslid Noah Law vraagt FIFA-voorzitter Infantino om de schorsing van Jarell Quansah na zijn rode kaart uit te stellen tot na het WK. Hij stelt dat FIFA, na het opschorten van de schorsing van Balogun, dezelfde maatstaf moet hanteren voor Quansah.
– Een federale rechter wijst Trumps verzoek af om de betaling van 5,8 miljoen dollar aan E. Jean Carroll uit te stellen. De schadevergoeding volgt op de uitspraak dat Trump haar seksueel misbruikte en haar later belasterde.
– Een New Yorker klaagt de overheid aan nadat federale agenten hem bezochten vanwege een kritische e-mail aan ICE. Hij stelt dat zijn recht op vrije meningsuiting is geschonden.
Bye, Maurice
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

https://reportersonline.nl/trump-dag-53 ... rland-teg/

– Een intern rapport van het ministerie van Financiën waarschuwt voor de risico’s van een mogelijke AI-zeepbel en vergelijkt die met de internetzeepbel uit de jaren 2000. De waarschuwing staat haaks op de publieke pro-AI-koers van de Trump-regering.
– Trump deelt een gemanipuleerde G7-foto waarop Meloni verliefd op hem lijkt. Hij plaatst daarbij de tekst: “RESTRAINING ORDER NEEDED.”
– De Trump-regering dreigt staten financiering voor terrorismebestrijding te onthouden als zij niet instemmen met nieuwe verkiezingseisen.
Als een echte mobster.
– Trump zegt te overwegen F-35-gevechtsvliegtuigen aan Turkije te verkopen en sancties rond de aankoop van Russische S-400-systemen op te heffen. Israël verzet zich tegen de verkoop en waarschuwt dat dit het machtsevenwicht in het Midden-Oosten kan verstoren.
– Tientallen topwetenschappers uit de VS komen naar Nederland via het Tulp Fonds. Ze doen onderzoek naar zaken als Alzheimer, kernenergie, vaccins en quantumtechnologie. Het fonds helpt onderzoekers uit landen waar de academische vrijheid onder druk staat.
Braindrain.
– Uit een peiling van onderzoeksbureau Harris blijkt dat 95 procent van de Amerikanen vindt dat de VS in een betaalbaarheidscrisis verkeert; ongeveer de helft zegt moeite te hebben met de kosten van boodschappen en benzine, en 57 procent vindt dat de economie verslechtert.
– Trump bondgenoot Laura Loomer en journaliste Desirée Townsend zeggen beiden op basis van niet nader genoemde bronnen dat senator Mitch McConnell ernstig ziek zou zijn en dat artsen hem hersendood zouden hebben verklaard. Het bericht kan niet onafhankelijk worden geverifieerd.
– Een rechtszaak beschuldigt de Trump-regering ervan gegevens van Iraanse asielzoekers met Iran te hebben gedeeld, waardoor pro-democratische demonstranten, religieuze minderheden en lhbti’ers gevaar zouden lopen.
– Een Afghaanse man die tien jaar met Amerikaanse Special Forces samenwerkte, overleed in ICE-detentie door een allergische reactie die zijn astma verergerde, blijkt uit de autopsie. De man kwam na de evacuatie uit Afghanistan legaal de VS binnen en had asiel aangevraagd.
Van je vrienden moet je het hebben.
– De Republikeinse Ann Martin wordt van het stembiljet geweerd nadat ruim 1200 van haar ingediende handtekeningen ongeldig worden verklaard wegens vermoedelijke vervalsingen. Ze voerde campagne op “verkiezingsintegriteit”.
– Ken Paxton, de Republikeinse procureur-generaal van Texas, zou volgens een rapport in zes verkiezingen hebben gestemd met een adres waar hij niet woonde, ondanks zijn waarschuwingen tegen illegaal stemmen.
– Een federale rechter in Louisiana, de door Trump benoemde David Joseph, beveelt de vrijlating van een moeder die borstvoeding geeft en vier Amerikaanse kinderen heeft, nadat ICE haar in strijd met het eigen beleid had vastgehouden.
Bye, Maurice
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 531 keer
Bedankt: 1272 keer

Afbeelding
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 271 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

heist_175 schreef: 4 weken geleden Re: Amerika onder President Donald Trump: 2025–2029

Ongelezen bericht door heist_175 » 24 minuten geleden
Afbeelding
Ene vergeten ?... :wink:
Bijlagen
Op de aquila staat een spot gericht.jpg
" give rope and any monkey shall climb..." :wave:
heist_175
Moderator
Moderator

Trump smijt weer bommen op Iran...
Brent +10%

Hou ook in het achterhoofd hoe de wereld er zou uitzien als de JCPOA er wél nog was :).

Maar goed, dat komt niet terug.
Door de zwakte, corruptie en incompetentie van Trump heeft Iran nu een krachtig "argument": Hormuz.
En de MOU van Trump is zo slecht en vaag opgesteld dat Iran "altijd gelijk heeft".
MoU full text: https://www.bbc.com/news/articles/c4gy700j0eko
The Islamic Republic of Iran will conduct dialog with the Sultanate of Oman to define the future administration and maritime services in the Strait of Hormuz, in discussion with other Persian Gulf littoral states in line with the applicable international law and the sovereign rights of coastal states of the Strait of Hormuz.
En, zo hebben de Iraanse dictators beslist, scheepvaart moet langs de door Iran-goedgekeurde vaarroutes gebeuren. Gebeurt dat niet is dat een schending van de MoU.
Dat gebeurt geregeld niet en dus schiet Iran elke keer drones of rakketten naar die "non-compliant" schepen.

Iedereen die nu toetert dat de US dit moest doen, heeft de MoU niet gelezen :).
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Masoud Pezeshkian
The U.S. government's conduct as World Cup host follows its familiar foreign policy: bending rules, bullying rivals, creating obstacles, and cheating. This is their MAGA playbook. Iran rejects such games. We stand firmly for our rights.

In Iran hebben ze ook weet van het 'rode kaart' verhaal..

Mobster Trump nog eens in z'n hemd gezet.
Dit gaat niet meer goed komen zolang Trump president is.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

En nu geen handel meer willen doen met Spanje, zijn mentale toestand gaat er serieus op achteruit.
Bye, Maurice
heist_175
Moderator
Moderator

on4bam schreef: 4 weken geleden En nu geen handel meer willen doen met Spanje
Dat gaat niet eens, dat shipt Spanje alles eerst naar Portugal of Frankrijk en vertrekt het van ginder :).
Laat die sukkelaar maar wat roepen, de realiteit is gelukkig anders.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

on4bam schreef: 4 weken geleden En nu geen handel meer willen doen met Spanje, zijn mentale toestand gaat er serieus op achteruit.
Daar heeft hij nu wel een voordeel, als je mentaal al zwak staat is achteruitgang minder snel te merken. Je kan niet stellen dat hij zich nu ineens als een idioot gedraagt :lol:

Hij was altijd al de nuttige idioot, nu is hij gewoon idioter en daarmee ook nuttiger... helaas niet voor de overgrote meerderheid van de wereldbevolking.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”