Pagina 8 van 9

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Geplaatst: 22 aug 2019, 09:40
door jjf971
fendtje schreef:MV thethering
Lyca nog steeds niet.
Volgens het BIPT niet. Ze hebben dit in 2017 of 2018 moeten openstellen, en ik moet toegeven dat het bij mij al correct gewerkt heeft.
Wat ik wèl echt niet oké vindt aan hun, is dat ze niet netneutraal zijn en het BIPT hier niks aan wil doen. Videostreams zijn overduidelijk beperkt tot een bepaalde bandbreedte, of althans, tot een klein jaar terug toen ik nog klant was, toch.

Tethering werkte bij mij soms wel, soms niet... Volgens de testen van het BIPT, werkt het bij hun 'perfect'.
Maar goed, bij met tethering van MV ben je vet als het netwerk nooit werkt.

Ik zeg ook zeker niet dat Lyca de beste is, integendeel. Maar zij bieden mij wel wat ik momenteel nodig heb, voor een goede prijs. Klantenservice is onbestaand, maar ik heb wel het geluk via een kennis iemand te hebben die er 'werkt' en mij een beetje kan helpen in geval van probleem.
Van de service van Orange was ik altijd tevreden, maar zij hebben nu niets dat nog binnen mijn budget en noden past (vooral omdat mijn noden veranderd zijn), helaas. Maar ook het internationale bellen van Lyca is iets waardoor het toch kriebelt nog eens te proberen.
Stroper schreef:Ik merk weinig problemen op bij MV, die er vroeger niet waren,(eerlijkheidshalve dien ik hierbij op te merken dat ik vroeger hoofdklant was bij MV, en nu enkel voor mijn tablet).
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet meer kan vergelijken met toen ik vroeger klant was, omdat er sindsdien veel veranderd is (toen kwam ik toe met 2 GB, nu 10, overdag moest ik mobiel niet bereikbaar zijn, ...)
Maar ik vergelijk het wel met wat ik het afgelopen jaar allemaal heb gehad, en dan schrik ik nu toch wel even van een product dat meer 'premium' is geworden.

Maar waar ik vooral ook van schrik is de klantenservice, die trypisch Proximus, Telenet, Orange, ... wat dan ook is nu, en waar je na 3 keer dezelfde vraag te stellen, 3 keer een uniek antwoord krijgt.
In bijna 4 maand is het probleem waarbij mijn gesprekken niet doorgestuurd kunnen worden (op enkele uitzonderingen na), nog stééds niet opgelost.
9livesuni schreef:Alsof een paar gefrustreerde flooders u in staat gaan stellen om verantwoorde keuzes te maken.
Alsof je niet 'gefrustreerd' mag zijn door deze situatie? Dit is toch niet normaal meer? Of ben jij zo'n harde fanboy misschien?
Was ooit zo'n mooi product met zo'n mooie service.

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Geplaatst: 22 aug 2019, 13:09
door bollegijs
9livesuni schreef:
bollegijs schreef: ge annuleert na het lezen van dit forum.
Alsof een paar gefrustreerde flooders u in staat gaan stellen om verantwoorde keuzes te maken.
Nee, na het lezen van deze pagina's ;-)

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=81&t=53906

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Geplaatst: 22 aug 2019, 13:49
door nete
jjf971 schreef: Was ooit zo'n mooi product met zo'n mooie service.
Waar de "Proximus, Mobistar, Base kudde" niet moest van weten. :bang:
Ik dacht dat ze toen van 5000 naar zo'n 200000 klanten gestegen waren, als concurrentie in dit apeland een beetje werkte zouden het er dik 2 miljoen moeten geweest zijn.

Zo'n beetje hetzelfde als met de banken: de enige banken die 95% van de "kudde" betrouwen zijn juist die dure (groot)banken die in 2008 casino speelden en die we met zijn allen hebben mogen redden via onze belastingsbrief.

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Geplaatst: 22 aug 2019, 14:04
door Zorba
Ik heb de overschakeling naar Orange aangevraagd, beginnend met 3 maanden Arend aan €20 en dan waarschijnlijk Love Duo.

Jammer dat edpnet dan ook weg moet maar ja...

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Geplaatst: 22 aug 2019, 17:29
door jjf971
nete schreef:Was ooit zo'n mooi product met zo'n mooie service.
Waar de "Proximus, Mobistar, Base kudde" niet moest van weten. :bang:[/quote]

Je hebt gelijk, maar dat is concurrentie... De grootspelers moeten zich aan de vraag aanpassen en de nieuwe speler zal zijn kop boven water moeten houden, want nergens houdt iemand je handje vast.
Helaas hebben de grootspelers zo lang amper toegevingen moeten doen, dat een kleine speler met een innovatief aanbod waarschijnlijk niet veel voorstelt voor een grootspeler.

Net zoals Telenet 10 jaar geleden misschien een enorm lage FUP had, en het hun absoluut geen moeite zou kosten om die weg te halen, maar dat doen ze niet, want het hoeft niet.
Maar we moeten MV dan ergens wel bedanken voor het iets of wat aanwakkeren van een aanbodswijziging, anders hadden we geen producten als Tempo Giga o.i.d.
nete schreef:Zo'n beetje hetzelfde als met de banken: de enige banken die 95% van de "kudde" betrouwen zijn juist die dure (groot)banken die in 2008 casino speelden en die we met zijn allen hebben mogen redden via onze belastingsbrief.
Klopt inderdaad, maar de doorsnee mens doet ook geen research, interesseert het niet of heeft de capaciteiten niet om zich ergens in te verdiepen.
Iedereen kent de Belfius, Fortis, dit, dat. Maar misschien niet Argenta of eender welke bank die minder in reclame investeert. Zo kent iedereen Proximus of nu Orange ook.
Net zoals ik gewoon de eerste de beste pasta in de Carrefour neem, maar iemand anders die keuze misschien zou verafschuwen omdat de andere beter kookt, minder dit of dat bevat, iets met milieu, blabla...

Maar dan nog heb je het product altijd zelf een beetje in handen. Zelf het slechtste product kopen mensen als het voor hun interessant lijkt (net zoals Wigo- en Tuttimustoestanden die waarschijnlijk voor veel mensen duur uitvallen, maar wel gemakkelijk zijn).
MV had het vooral van mond-aan-mond en hun uitnodigingsprogramma (waar ik in der tijd ook 5 Vikings heb uitgenodigd in ruil voor... wat het toen ook was).

Re: Waarom is het zo foutgelopen met Mobile Vikings?

Geplaatst: 22 aug 2019, 22:19
door JamesEarlGray
jjf971 schreef:Net zoals Telenet 10 jaar geleden misschien een enorm lage FUP had, en het hun absoluut geen moeite zou kosten om die weg te halen, maar dat doen ze niet, want het hoeft niet.
FUP? Harde limiet bedoel je.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 22 aug 2019, 23:29
door philippe_d
8 pagina's (40 post per pagina) geklaag en gezaag ...
Vraag me echt af wat hiervan de toegevoegde waarde is?

Waar is de tijd dat Userbase er vooral was om mede-users te helpen met problemen, bij te staan met "best practices", ervaringen te delen, ...
Nu lijkt het meer als de uitlaatklep van alleen gefrustreerde gebruikers :-( :oops:

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 23 aug 2019, 09:13
door Zorba
Vreemde opmerking philippe, klagen over een provider die elke maand wel problemen heeft is toch gewoon je eigen ervaring delen? Waarom zou dat niet mogen?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 23 aug 2019, 09:28
door Vaganzza
Ik vind het ook goed dat deze "frustraties" gedeeld blijven worden. Voor mij blijft het een goede graadmeter voor wat ik toekomstig kan beslissen. Uiteraard vind ik ook wel dat als het goed gaat, mensen dat ook eens moeten kunnen posten. Meestal moet ik het nu doen met "geen nieuws, goed nieuws" :lol:

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 23 aug 2019, 10:18
door Joe de Mannen
Mensen met slechte ervaringen hoor je sneller klagen dan je mensen met goede ervaringen hoort lof zingen.
Ik ondervind eigenlijk weinig problemen met Mobile Vikings, 5 kaartjes in gebruik voor verschillende dingen, bellen/smssen, bijna uitsluitend smssen, bijna uitsluitend data, enz…

J.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 23 aug 2019, 10:35
door devilkin
Idem. Zelden problemen mee.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 23 aug 2019, 14:01
door petervm
Ik ga niet onder stoelen of banken steken dat Mobile Vikings geen problemen heeft in deze (lange) transitieperiode. Maar het is inderdaad niet al kommer en kwel.
4 sims hier in gebruik en 3 maal een probleem gehad met mobiel internet en dat gedurende een beperkt aantal uren. De helpdesk is alweer maanden binnen de 10 seconden bereikbaar. (Vorige week had ik een vraag). Bijkomende vraag via Twitter werd binnen het uur behandeld. Mijn bereik thuis is spectaculair verbeterd sinds de overstap naar Orange. En ik betaal al 3 jaar 0 euro per maand voor mijn abonnement. Ik weet niet, maar ...

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 23 aug 2019, 14:28
door bdeblier
Ik ben ondertussen 3038 dagen Viking, en heb tot nu toe nooit noemenswaardige problemen ondervonden (behalve de gebruikelijke slechte ontvangst in de trein tussen stations Hasselt / Diest / Aarschot / Brussel). Ik zat in de tweede beperkte groep die overgezet is naar het Orange netwerk, wat ook zonder problemen gebeurd is.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 23 aug 2019, 16:42
door bambipower
Iedereen is overgezet naar orange. Wsl heb je veel problemen niet gemerkt, maar ze zijn er massaal https://allestoringen.be/storing/mobile ... /overzicht

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 26 aug 2019, 19:49
door lithion
Toch ook af en toe niet bereikbaar. Zelf niet kunnen bellen. Lijkt een capaciteitsprobleem of een IT matig probleem tussen Orange netwerk en de afhandelaar van de gesprekken.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 28 aug 2019, 20:08
door jjf971
Joe de Mannen schreef:Mensen met slechte ervaringen hoor je sneller klagen dan je mensen met goede ervaringen hoort lof zingen.
Ik geef eerlijk toe dat dat zo is, maar ik ben niet de persoon die snel zou klagen of mij graag negatief uitdrukt. Dat technologie eens niet werkt of je nu een keertje niet bereikbaar bent, is niet meer dan begrijpelijk. Maar één keer per maand een uur vind ik wel al veel.
Ik opende een topic enkel om te vragen hoe dit kwam, want nu begon het mij wel op te vallen...
Heel toevallig vannacht nog, minstens een uur onbereikbaar, daarna thuisgekomen en gaan slapen. Deze keer was het tenminste niet zo erg voor mij, enkel een beetje vervelend dat ik toen niet kon doen wat ik wou doen.

Ik snap dat veel mensen naar het verlies en Medialaan wijzen, maar wat is het technisch probleem eigenlijk?
Is het echt een capaciteitsprobleem?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 29 aug 2019, 08:17
door NickG
Ik zou eigenlijk ook wel eens wat technische details willen. Ik ben al een tijdje overgestapt naar de concurrentie owv slechte bereikbaarheid en het meedraaien in een 247 wachtdienst, maar wil opnieuw naar MV overstappen nog wel overwegen.

Maar dan had ik wel graag de echte reden van de aanslepende problemen gekend, om in te schatten of dit iets structureels is (en opnieuw overstappen naar MV geen goed idee is) of niet.

Ik heb dit net voor mijn overstap naar de concurrentie trouwens ook gevraagd aan hen, maar nooit antwoord op gekregen...

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 sep 2019, 17:33
door satsurfer
https://appleweetjes.be/2019/09/01/mobi ... -opgelost/
Iemand die ze durft te benoemen, en nt de emo MV fans ah woord.

Heeft toch te maken met Versatel netwerkbeheerder?

Iedereen was toch zo vol lof met de 'super' helpdesk, die veel bla bla bla verkoopt, maar de essentie verzwijgt. Ik nooit problemen bij Orange zelf.

Facts & Figures
https://allestoringen.be/storing/mobile-vikings

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 sep 2019, 21:15
door Roygenz
Niet Versatel, het Franse Transatel is hun netwerkbeheerder ;-)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 sep 2019, 21:22
door satsurfer
sorry,verstrooid...Neibo: Effortel.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 01 sep 2019, 22:12
door timmermc
Appleweetjes.be houd geen blad voor de mond.
Moet MV misschien verdwijnen, je zou bijna vermoedens krijgen. Ook met die toestanden met Dommel enz...
Sinds de vrijgave van roaming is het precies aant veranderen in het landschap ...

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 03 sep 2019, 05:55
door jantje81
Wat is Appleweetjes.be? Heeft dat enige credibiliteit dan? Eerste keer dat ik hoor van het bestaan ervan en ik ben toch vrij ingevoerd in de technologie doorgaans.

Het valt me op dat hier het hardst over de problemen bij MV wordt geroepen door mensen die in andere berichten schrijven dat ze 'gelukkig al lang' zijn overgeschakeld naar Orange (of evt. een andere operator).

Ik ben niet heel verslaafd aan mijn smartphone en maak op het werk en thuis gebruik van wifi. Onderweg gebruik ik continu streaming audio via mobiel internet. Sinds ik een nieuwe MV simkaart heb nog helemaal niets meer gemerkt van een onderbreking in de service.

Het lijkt me best dat mensen die geen klant meer zijn zich niet uitspreken over de kwaliteit van de dienstverlening en eventuele onderbrekingen daarvan op dit moment.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 03 sep 2019, 12:46
door ghostboy1993
ben zelf net MV geworde en tot nu toe geen probleme , vlot overgeschakeld alleen vervelend dat je zelf de apn dinge moet instelle maar verder dik inorde !

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 03 sep 2019, 12:54
door bambipower
Waarom zouden we ons als exklant niet mogen uitspreken over de onderbrekingen en service? De laatste 3 storingen in een maand waren algemene storingen, iedere mv klant had er last van... toch tenminste als je uw mobiel toen nodig had. Als je het niet gemerkt hebt, zoveel te beter, maar het was er wel.

Ik volg nog altijd hun facebookpagina en zie de vele klachten voorbij komen.
Enja, ik ben gelukkig al lang over naar orange. Dat neemt niet weg, dat ik het zinkend schip nog altijd jammer vind. Dat ik hoop dat ze er eindelijk weer iets deftig van maken. Wie weet, krijg ik terug interesse. Ik laat me ondertussen niet monddood maken... beetje druk op betere service en uptime MOET er zijn.

Oja, ik heb nog 3 mv kaartjes als 2de sim. Nutteloos momenteel, want ik herlaad niet meer ( of mijn kinderen). Maar ze staan nog altijd klaar om terug te gebruiken

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 18 nov 2019, 21:39
door peroxide
Zijn hier nog MV klanten die me de huidige toestand van het netwerk kunnen vertellen? Ik overweeg een overstap naar MV, maar wil me ook niet teveel miserie op de nek halen. Als ik op allestoringen kijk, lijkt het mij gebeterd. Is dit ook zo?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 18 nov 2019, 22:30
door Zorba
Vorige week was er nog kort een storing maar voor de rest is het beduidend stabieler dan enkele maanden geleden. Blij dat ik klant gebleven ben toch :-)

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 19 nov 2019, 08:15
door dovo
Het netwerk is niet meer zodanig belabberd als het een half jaar geleden eraan toe ging, maar nog steeds moet je er echt niet teveel van verwachten. Vooral roaming etc werkt nog slecht. Heel handig als je op de Nederlandse grens woont.

Verder werkt nummerherkenning maar half, zo droppen ze bijvoorbeeld de landcode van Telenet fixed lijnen. Hierdoor ziet een 015 nummer er op je telefoon uit als een 01/5.. nummer en komt dit als USA op je scherm. Logs van de Telenet kant tonen aan dat het probleem 100% bij MV ligt. Dit is ondertussen toch al wel een goede maand aan de gang.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 19 nov 2019, 11:02
door sdecoster
Roaming is inderdaad nog steeds een probleem.

Heb in mijn gsm 2 simkaarten zitten: één van Base en één van MV. Die laatste gebruik ik voor 4GB extra data als ik op vakantie ben bvb (op mijn Base heb ik maar 1 GB data).

Vorige maand nog in Duitsland gezeten met quasi geen ontvangst. Schakel ik dan naar mijn Basekaart dan is er overal prima roaming. Het lijkt me dus dat MV in het buitenland met de mindere providers scheep gaat die ofwel geen landelijke dekking bieden ofwel enkel 2G of 3G...

Nb: streek waar ik was was in de Eifel rond de kazerne van Vogelsang. Nu niet meteen dichtstbevolkste gebied in Duitsland natuurlijk maar het viel me ook al op vorige jaren in en rond rond Berlijn en Leipzig...

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 19 nov 2019, 11:04
door kippewit
dovo schreef:Vooral roaming etc werkt nog slecht.
Ik weet niet of dat per se aan MV ligt. Ik woon namelijk ook op de Nederlandse grens (300 meter) en kom om de twee dagen wel in Nederland. MV toen ze nog BASE gebruikten was een drama voor roaming. Vaak gewoon geen netwerk in het buitenland. Heb een tijdje Proximus gehad, daarbij werd er op een paar meter van de grens vlot overgeschakeld op het netwerk in Nederland. En allebei op 4G, geen problemen. Daarna Orange gehad, daar heeft hij vanaf de grens zogezegd EDGE, maar in werkelijkheid geen verbinding. Pas als je kilometers ver in NL bent (15-20 km van de grens) gaat hij automatisch naar een NL netwerk. Nu heb ik EDPNET, ook via Orange, en dus net hetzelfde probleem. En als je je gsm uit zet over de grens, en na een paar minuten weer aan, dan gaat hij (ook al zit je een paar km diep in NL) gewoon terug naar "geen service".

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 19 nov 2019, 11:40
door proximusboyke
en wat als je manueel netwerk zoekt in bvb nederland ?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 19 nov 2019, 12:15
door kippewit
Dan geeft hij na heel lang zoeken een lijstje van aanbieders. Eentje uitkiezen werkt dan soms wel, soms niet.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 19 nov 2019, 20:14
door blaatpraat
dovo schreef:Verder werkt nummerherkenning maar half, zo droppen ze bijvoorbeeld de landcode van Telenet fixed lijnen. Hierdoor ziet een 015 nummer er op je telefoon uit als een 01/5.. nummer en komt dit als USA op je scherm. Logs van de Telenet kant tonen aan dat het probleem 100% bij MV ligt. Dit is ondertussen toch al wel een goede maand aan de gang.
Ben jij in contact met MV hierover om dit aan te pakken, of weet je dit van ergens anders?
Is MV hiervan zelfs al op de hoogte op 1 of andere manier?

Ik kreeg vanavond namelijk een bericht binnen van iemand dat vaste lijnen binnenkwamen als een USA nummer, en dit al een aantal weken.
Na onderzoek niets kunnen vinden (je weet nooit dat er een app de nummerherkenning aangepast had), en toen las ik dit en die persoon heeft MV...

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 19 nov 2019, 20:42
door peroxide
sdecoster schreef:Roaming is inderdaad nog steeds een probleem.
Bedankt iedereen voor de info. Dan ga ik het er toch op wagen (ben niet direct van plan om lang in het buitenland te zitten).

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 19 nov 2019, 21:55
door Henry_01
Vandaag ook voor het eerst een nummer vanuit Afghanistan gekregen, bleek uit Gent te komen. Goed om weten dat dit aan MV ligt. Toch wel vrij irritant, alsook de voicemail knop die nog niet werkt in de iPhone bel app.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 19 nov 2019, 23:10
door dovo
blaatpraat schreef: Ben jij in contact met MV hierover om dit aan te pakken, of weet je dit van ergens anders?
Is MV hiervan zelfs al op de hoogte op 1 of andere manier?
Ik heb hier 30 oktober MV van ingelicht via support. Mijn ticket was inclusief tracing log van de kant van Telenet, met voorbeelden van toen een aantal dagen eerder dat dit nog niet voorviel. MV is dus duidelijk op de hoogte, MV heeft duidelijk het probleem beschreven gekregen.

Buiten een placholder antwoord heb ik niets van hun terug gehoord.
mobile-vikings-support schreef:We krijgen hier inderdaad meldingen van binnen. Ondertussen zijn wij een onderzoek gestart met de netwerkbeheerder om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen!

Sorry voor het ongemak.

Heb je verder nog vragen en of opmerkingen? Aarzel dan niet om mij te contacteren.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 20 nov 2019, 08:45
door bdeblier
sdecoster schreef:Roaming is inderdaad nog steeds een probleem
Noch in Frankrijk, noch in Ierland enig probleem gehad dit jaar.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 20 nov 2019, 10:06
door jnsvr
Het probleem met de foute landcode / geen landcode bij gesprekken van Telenetlijnen naar Mobile Vikings is sinds deze nacht opgelost.
Vanaf nu zou het nummer dus terug correct getoond moeten worden.

Als je merkt dat het nog steeds voorkomt, kan je me dan via PB je gsmnummer sturen, het Telenetnummer en een date/timestamp?

Bedankt!

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 11 dec 2019, 12:39
door Vaganzza
Heb ik het nu fout voor of is de situatie bij MV nu verbeterd/stabieler geworden?

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 31 dec 2019, 12:40
door henkdee
net gestopt na 6 maanden MV met 4 abonnementen, helpdesk op Facebook is okee, geen klachten over de verbinding, 1 of 2 keer een probleem gehad denk ik, maar ik kon het verbruik niet onder controle houden en dan betaal je dubbel en dik erbij plus bij aankoop van enkele dure toestellen bleek ik minder Vikingpunten te krijgen dan waar ik recht op had.

Re: Het zinkend schip van Mobile Vikings

Geplaatst: 31 dec 2019, 14:33
door Vaganzza
Wat bedoel je precies met "verbruik niet onder controle houden"? Dat probleem zou je dan met elke provider hebben, niet? Of bedoel je dat volgens jou het verbruik bij MV niet klopt tov de werkelijkheid?