flupke19 schreef: jackho schreef:VOIP tot aan de ROP en terug naar analoog tot aan de gebruiker
dit is wel echt vreemd dat iTalk het eigenlijk nooit gemaakt heeft. Het zou voor Belgacom waarschijnlijk toch een stuk goedkoper moeten geweest zijn om de VoIP van de bbox2 te pushen ipv nu in elke ROP een AGW bij te steken. Dat het anders kan bewijst KPN wel met hun Snow.
KPN bewijst met Snow alleen dat 'hun' i-talk
veel problemen geeft. Kijk maar eens naar
Splitter: Snow van het eerste uur (Februari) en nog altijd geen werkende telefoon

.
Ik denk dat BGC hierbij een zéér verstandige beslissing neemt, en niet noodzakelijk de goedkoopste.
Door de ganse PSTN simulatie "in-house" te hebben (lees: in de ROP's

), zullen de Helpdesk medewerkers volledige toegang hebben tot
alle PSTN instellingen van de klanten op zo'n PES (Pstn Emulation Service): comfort diensten, CPS, ...
Ik kan mij niet voorstellen wat een chaos dat zou worden als je enkele miljoen klanten hun eigen VOIP laat beheren?
Er er zijn ook nog véél meer telefoonlijnen nodig dan internetlijnen!
Op die manier is het voor de klant transparant (ze zien geen wijziging), maar ook voor de Belgacom support: één centraal systeem heeft toegang tot alle PSTN services.