Pagina 8 van 12
Geplaatst: 27 jan 2008, 22:52
door ReLoad
Draco888 schreef:Op speedtests gaat ge het niet zien, maar probeer is met een groot bestand te uploaden.
VB met azureus en dan naar de grafiek in statistieken zien. Met PPPoA/VC Mux ligt mijn constante upload (geen pieken/dalen) 1-2Kbyte hoger.
Niet veel, maar op de lange duur telt dat wel aardig aan (170MB op 24u).
ah ok, op langere termijn is natuurlijk iets moeilijker te meten.
storingkje aan de andere kant.
Stond bij als ik me niet vergis ook eerst op "pppoa vc muc" voor ik mijn router resette, weet het alleen niet zeker. Kheb het weer daarop gezet. En zal er eens opletten.
Geplaatst: 06 feb 2008, 15:59
door OmarH
Hey,
ik heb vandaag dommel besteld en zo juist het contract ontvangen, nu wil ik zo snel mogelijk geactiveerd worden(heb nu nog skynet) wat word het snelst bekeken via fax of email(
[email protected]?)...
Geplaatst: 06 feb 2008, 16:11
door xenne
OmarH schreef:Hey,
ik heb vandaag dommel besteld en zo juist het contract ontvangen, nu wil ik zo snel mogelijk geactiveerd worden(heb nu nog skynet) wat word het snelst bekeken via fax of email(
[email protected]?)...
via fax is de snelste manier
Geplaatst: 06 feb 2008, 16:15
door OmarH
Okay bedankt voor het snelle antwoord!
Geplaatst: 06 feb 2008, 23:18
door dean3009
Ik zou graag mijn boostpack opzeggen. Kan dit via een e-mail of moet dit via een (aangetekende) verzending?
Geplaatst: 06 feb 2008, 23:44
door xenne
dean3009 schreef:Ik zou graag mijn boostpack opzeggen. Kan dit via een e-mail of moet dit via een (aangetekende) verzending?
mail is normaal oké. maar ik vermoed dat het via fax ook wel sneller zal gaan
Geplaatst: 07 feb 2008, 00:13
door dean3009
Naar info-, order- of
[email protected]? Zal wel order zijn, zeker?
Geplaatst: 07 feb 2008, 00:49
door xenne
Geplaatst: 07 feb 2008, 10:20
door Hilke
Hier een newbie met problemen, kan iemand me zeggen wat er verkeerd is aan mijn instellingen, want de twee lichtjes op mijn modem willen maar niet branden en bijgevolg ook geen internet.
Dank je wel!
Geplaatst: 07 feb 2008, 10:43
door on4bam
Is je ADSL signaal actief? Welke modem?
Kijk in je manual wat de LEDs moeten doen. Sluit je modem correct (splitter) aan op je tel lijn en kijk of de modem synct. Daarna kan je kijken naar je settings. Geen sync wil zeggen dat gelijk wat je doet je geen verbinding kan maken.
Geplaatst: 07 feb 2008, 11:46
door Hilke
on4bam schreef:Is je ADSL signaal actief? Welke modem?
Kijk in je manual wat de LEDs moeten doen. Sluit je modem correct (splitter) aan op je tel lijn en kijk of de modem synct. Daarna kan je kijken naar je settings. Geen sync wil zeggen dat gelijk wat je doet je geen verbinding kan maken.
goh of dat actief is, hoe zie je dat?
Modem is die WAG200 ... ik zit nu op mijn werk, want thuis uiteraard geen internet
Geplaatst: 07 feb 2008, 11:56
door ljd
Actief zal je dsl lichtje groen worden anders is het rood

Geplaatst: 07 feb 2008, 11:59
door on4bam
Kijk in je manual. Elke LED heeft een betekenis. Als je ADSL signaal actief is (Sync) dan zal 1 van de LEDs opgerlicht blijven i.p.v. knipperen of van kleur veranderen.
Geplaatst: 07 feb 2008, 12:54
door Hilke
ljd schreef:Actief zal je dsl lichtje groen worden anders is het rood

dsl lichtje is inderdaad groen, het andere waar "internet" bij staat doet, niets, als ik probeer te connecteren is dat rood, dus iets met mijn instellingen?
Geplaatst: 07 feb 2008, 13:05
door xenne
Hilke schreef:goh of dat actief is, hoe zie je dat?
kijk eens op het crm panel (
https://crm.schedom-europe.net/) - bij mijn pakketten, op de I klikken, daar staat dan de status van je verbinding
bv: the adsl signal is installed and operational
Geplaatst: 07 feb 2008, 13:10
door Hilke
xenne schreef:Hilke schreef:goh of dat actief is, hoe zie je dat?
kijk eens op het crm panel (
https://crm.schedom-europe.net/) - bij mijn pakketten, op de I klikken, daar staat dan de status van je verbinding
bv: the adsl signal is installed and operational
dit staat er:
expected activation date : 06/02/2008
(14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
type : broadband
ip-address / mac-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network
Geplaatst: 07 feb 2008, 13:13
door xenne
Hilke schreef:xenne schreef:Hilke schreef:goh of dat actief is, hoe zie je dat?
kijk eens op het crm panel (
https://crm.schedom-europe.net/) - bij mijn pakketten, op de I klikken, daar staat dan de status van je verbinding
bv: the adsl signal is installed and operational
dit staat er:
expected activation date : 06/02/2008
(14.00u - 18.00u)
status : the activation of the dommel.com adsl signal has been requested
type : broadband
ip-address / mac-address : currently this login is not connected to the dommel.com adsl network
je bent blijkbaar nog niet geaktiveerd. soms zit er een dag vertraging op de activatie. check vanavond crm nog eens, misschien dat het dan zal werken.
Geplaatst: 07 feb 2008, 14:38
door dean3009
Ik heb alvast een opzeg e-mail gemaakt, maar wou hem even door jullie laten controleren of deze wel in orde is:
Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik mijn abonnement op adsl boost package met de eerst mogelijke datum opzeggen. Ik verzoek u mij een bevestiging te sturen met de daarin vermelde einddatum van het abonnement.
Mijn gegevens zijn:
Volledige naam: ***
Straatnaam + huisnummer: ***
Postcode + plaatsnaam: ***
Telefoonnummer: ***
Emailadres: ***
ID: [002] ***
Reden van opzegging: Uploadsnelheid hetzelfde zonder adsl boost package
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet over de opzegging van mijn adsl netconnect, maar enkel van adsl boost package.
Ik verwacht u voldoende te hebben geïnformeerd. Bij eventuele vragen kunt u contact met mij opnemen.
Met vriendelijke groeten,
***
***: persoonlijke informatie

Geplaatst: 08 feb 2008, 15:27
door Hilke
Inderdaad gisterenavond ging als vanzelf. Nu ja vanzelf ... daarover heb ik dus nog een vraagje.
Wij hebben dus een telefoonlijn en bijbehorend toestel en dan onze modem/router. Om die allemaal te verbinen heb ik een splittertje gekocht in de Belgacom-winkel. Nu als ik dat splittertje gebruik dan heb ik geen internet sluit ik de telefoonkabel rechtstreeks op de modem aan dan heb ik wel prijs. Maar ondertussen dus geen telefoon.
Geen idee of het er iets mee te maken heeft, (hoe krijg ik dit uitgelegd?)
Mijn telefoonaansluiting is in een hoek van het huis, waar geen stopcontact is. zodus hebben wij een lange kabel gekocht en die kabel om de deurstijl geleid naar daar waar er wel een stopcontact is. Daar hebben wij dan op onze telefoonverlengkabel een splittertje aangesloten. Maar als ik naar de tekeningetjes kijk, dan zie ik het probleem wel waar er adsl en waar de telefoon moet komen. Het probleem is dat mijn verlengkabel een stekkertje heeft en mijn splittertje ook, dus hoe kan ik die twee dan verbinden met elkaar?
Hopelijk kan iemand hier aan uit.
Geplaatst: 08 feb 2008, 15:29
door ljd
kan je een tekening maken, maakt het altijd wel duidelijker. En om goed te zijn sluit je je modem aan waar de telefoonlijkjouw huis binnenkomt.
Geplaatst: 08 feb 2008, 15:48
door xenne
Hilke schreef:Maar als ik naar de tekeningetjes kijk, dan zie ik het probleem wel waar er adsl en waar de telefoon moet komen. Het probleem is dat mijn verlengkabel een stekkertje heeft en mijn splittertje ook, dus hoe kan ik die twee dan verbinden met elkaar?
stekkertje op verlengkabel afknippen en er een telefoonstopcontact opzetten (de 2 draden aansluiten of 2 linkse vijzen), ofwel steek je dat stekkertje in een telefoonstopcontact. een telefoonstopcontact zal je dus nog moeten aankopen, ofwel eentje waar je draden kan op aansluiten ofwel eentje waar je uw stekkertje kan inpluggen. op dat stopcontact steekt je dan de spliter
Geplaatst: 08 feb 2008, 16:09
door Hilke
ljd schreef:kan je een tekening maken, maakt het altijd wel duidelijker. En om goed te zijn sluit je je modem aan waar de telefoonlijkjouw huis binnenkomt.
mhhh een tekening ....
goh op 1 2 3
soit, de splitter, het probleem daar is dat dat een fichke heeft en mijn verlengkabel van mijn telefoon heeft ook een fichke en die twee zou ik moeten kunnen verbinden ... snappie ...?
Geplaatst: 08 feb 2008, 16:11
door cloink
LOL @ tekenkunsten !

Geplaatst: 08 feb 2008, 16:13
door Hilke
cloink schreef:LOL @ tekenkunsten !

goh ja heb nog snel een paint-like progske moeten afhalen, heb pas een mac ....

Geplaatst: 12 feb 2008, 22:04
door daxer
Hilke: in de telefoonaansluiting steek je je splitter en diens kabel loopt dan langs de deurslijst naar je modem. In de splitter stekker kan je de telefoonstekker inpluggen.
Zou toch moeten werken, niet zo ?
Geplaatst: 19 feb 2008, 16:39
door Hilke
daxer schreef:Hilke: in de telefoonaansluiting steek je je splitter en diens kabel loopt dan langs de deurslijst naar je modem. In de splitter stekker kan je de telefoonstekker inpluggen.
Zou toch moeten werken, niet zo ?
ja idd ware het niet dat die splitter die ik heb, die heeft twee ingangen, één voor de telefoon en één voor de modem maar die splitter moet dus rechtstreeks op de telefoonaansluiting aangesloten worden en dan hangt/ligt/bevindt dat splittertje zich dus daar aan dat punt en dan moet ik eigenlijk 2 verlengkabels hebben, één voor de telefoon en één voor de modem en dat vind ik zo omslachtig. Dus vroeg ik me af ofer een verlengkabel bestaat voor een splitter, dus eigenlijk dat ik die kabel dan insteek op mijn aansluitingspunt in de muur en dan rond de omlijsting en dan waar mijn modem/telefoon staat dat op het einde van de kabel dus zo'n dingetje staat waar ik de modem kan op inpluggen dus een vrouwelijk uiteinde ipv een mannelijk.
Goh tis echt zo moeilijk om uit te leggen ik moet eens wat foto's nemen
Geplaatst: 20 feb 2008, 19:19
door OmarH
Draco888 schreef:Jup, maar de eerste maand begint pas te lopen bij de officiele activatie/overdracht van het signaal, en het volume dat ge tegen dan gebruikt hebt word dus gewoon weggeveegd. Zalig welkomst cadeauke van Dommel

Had er in mijn eerste week Dommel al 20gig door gesleurd voor mijn meter gereset werd (officiële reset-datum).
PS: welkom bij Dommel, nooit meer zorgen over limieten

Enjoy the stress free life.
iemand die weet of dit nu nog steeds zo is?
want ik kan al met dommel op internet sinds vorige week woensdag maar de (officiele) opleverings datum is pas de 26e en we hebben er hier toch al redelijk wat door gejaagd...
:$
Geplaatst: 04 maa 2008, 09:47
door UBremoved_3729
Hallo,
is het mogelijk dat iemand van de experten hier eens de volledige configuratie kan zetten hoe windows live mail te configureren want ik krijg maar geen toegang tot mijn emailaccount.
Ik heb hier ook al gezocht maar het lukt mij niet, ook graag de poorten die je moet instellen en alle instellingen hier zetten, het is voor een dommel cityconnect account,alvast bedankt voor de hulp.

Geplaatst: 04 maa 2008, 11:19
door ubremoved_539
fieldoxide schreef:Hallo,
is het mogelijk dat iemand van de experten hier eens de volledige configuratie kan zetten hoe windows live mail te configureren want ik krijg maar geen toegang tot mijn emailaccount.
Op pagina één van deze thread staan de benodigde mail instellingen.
Geplaatst: 04 maa 2008, 11:24
door UBremoved_3729
r2504 schreef:fieldoxide schreef:Hallo,
is het mogelijk dat iemand van de experten hier eens de volledige configuratie kan zetten hoe windows live mail te configureren want ik krijg maar geen toegang tot mijn emailaccount.
Op pagina één van deze thread staan de benodigde mail instellingen.
Ok,
bedankt voor de info,is ondertussen gelukt,had blijkbaar een verkeerd paswoord ingegeven .
Geplaatst: 05 mei 2008, 18:47
door Quincy
Mijn vader heeft vanmiddag de betaling voor de volgende periode gestort, maar blijkbaar heeft hij een verkeerd bedrag in getypt, waardoor er te weinig is gestort op het rekeningnr van dommel. Moet ik hiervoor dommel contacteren of wachten op enige vorm van communicatie die zij doorsturen? Of moet ik dat resterende bedrag apart storten?
alvast bedankt,
Quincy.
Geplaatst: 05 mei 2008, 20:20
door crapiecorn
Dat is mij ook al overkomen, gewoon het resterende bedrag storten met dezelfde referentie.
Geplaatst: 27 mei 2008, 20:13
door v8x
Zouden de cityconnect instellingen ook in de startpost kunnen komen? Of tenminste duidelijk maken dat die instellingen niet werken voor cityconnecters.
CityConnect / Belgacom Skynet?
Geplaatst: 02 jun 2008, 14:52
door timon_be
Gegroet,
Werkt CityConnect los van de Belgacom lijnen?
Zodat we dus eigenlijk los Belgacom Skynet en Dommel CityConnect in 1 huis
hebben.
Als we tevreden zijn na een 2tal maanden zou Skynet de deur uit vliegen uiteraard

Geplaatst: 02 jun 2008, 15:14
door Rogue
Als je 2 telefoonlijnen hebt wel.
Re: CityConnect / Belgacom Skynet?
Geplaatst: 02 jun 2008, 15:14
door ubremoved_983
timon_be schreef:Gegroet,
Werkt CityConnect los van de Belgacom lijnen?
Zodat we dus eigenlijk los Belgacom Skynet en Dommel CityConnect in 1 huis
hebben.
Als we tevreden zijn na een 2tal maanden zou Skynet de deur uit vliegen uiteraard

Je hebt _altijd_ een Belgacom lijn nodig.
En nee, cityconnect werkt niet op het Turboline netwerk. Dus je kan niet skynet en cityconnect tegelijk gebruiken.
Re: CityConnect / Belgacom Skynet?
Geplaatst: 02 jun 2008, 15:31
door Rogue
ditCh schreef:En nee, cityconnect werkt op het Turboline netwerk.
Denk dat dit een typfout is van je, cityconnect werkt dus NIET op het turboline netwerk. (in tegenstelling tot netconnect)
Re: CityConnect / Belgacom Skynet?
Geplaatst: 02 jun 2008, 15:41
door ubremoved_983
Rogue schreef:
Denk dat dit een typfout is van je, cityconnect werkt dus NIET op het turboline netwerk. (in tegenstelling tot netconnect)
Tx, aangepast

Geplaatst: 02 jun 2008, 15:42
door ubremoved_983
Rogue schreef:Als je 2 telefoonlijnen hebt wel.
1 telefoonlijn is voldoende in principe, want er komen 2 paar binnen. Belgacom komt enkel zo een twinbox neerpoten.
Geplaatst: 13 jun 2008, 00:10
door Software
Ik heb ook nog een vraagje:
ik heb gisteren netconnect besteld en betaling op domiciliering gezet bij dommel.
Nu krijg ik een mail dat ik 55 euro moet betalen op een rekening nummer.
Zal dommel dat geld nu vanzelf van mijn rekening afhalen of moet ik dit de eerste keer nog zelf overschrijven ?
En ik moet niets doen voor adsl bij belgacom op te zeggen ?
Of misschien nog een brief sturen na belgacom voor te bevestigen ?