Pagina 7 van 8
Geplaatst: 05 okt 2008, 14:29
door sikk
frado schreef:+ echo op de lijn nog steeds
Ik had hier ook echo op de lijn. Dat komt blijkbaar omdat de lijn veel gevoeliger is. En omdat de persoon aan de andere kant van de lijn veel luider hoorbaar is als bij mijn vorig telecom abonnement. (ook met luidspreker van telefoon op minimaal).
Ik heb het kunnen verhelpen door:
- het luidspreker volume minimaal te zetten (van telefoon)
- op de pagina Telefonie --> VoIP de "vaste versterkingsregeling" op 4/-8 te zetten. Hiermee verzwak ik de uitvoer nog wat, waardoor de persoon niet zo luid hoorbaar is... en dus geen echo meer. Standaard staat dit op 0/0. Hoe groter het getal, hoe groter de versterking van invoer/uitvoer. Hoe kleiner, hoe zwakker de versterking van invoer/uitvoer (met behulp van firebug plugin kan je deze velden zichtbaar maken!) (
web develop plugin werkt
niet, aanpassingen worden hiermee niet doorgevoerd naar router!)
Sikk
Geplaatst: 08 okt 2008, 16:40
door frado
Je kan blijkbaar die uploadsnelheid niet op auto zetten? Als ik automatisch klik, gaat de pagina autmatisch weer naar het oude, maw geen access. Tzou wel handig zijn als het auto is, want nu is het altijd gecappd op 30kb/s voor de computer
Geplaatst: 08 okt 2008, 17:50
door krizzie
heb nu die instellingen gevonden en kan deze ook aanpassen maar als ik de pagina refresh sta dit terug op 0/0 moet ik iets doen om deze instelling te blijven bewaren??
Geplaatst: 08 okt 2008, 18:09
door rpr
krizzie schreef:heb nu die instellingen gevonden en kan deze ook aanpassen maar als ik de pagina refresh sta dit terug op 0/0 moet ik iets doen om deze instelling te blijven bewaren??
De bewaar knop drukken!
Geplaatst: 08 okt 2008, 19:10
door krizzie
rpr schreef:krizzie schreef:heb nu die instellingen gevonden en kan deze ook aanpassen maar als ik de pagina refresh sta dit terug op 0/0 moet ik iets doen om deze instelling te blijven bewaren??
De bewaar knop drukken!
mijn fout idd had nog de knop ok visible moeten zetten
klein vraagje neemt iedereen 4/-8 of zegt iemand met een ander resultaat behaal ik beter
grtz
Geplaatst: 08 okt 2008, 19:11
door frado
dunno, kheb dat hier gelezen dus kheb nu ook 4/8 staan. Hopelijk helpt het wat
Geplaatst: 09 okt 2008, 14:19
door Tomola
vandaag en email gehad van dommel vanwege het probleem dat ik onbereikbaar ben voor sommige providers...
Krijg dan de melding"
dit nummer is niet in gebruik" of "
onjuist nummer"
In die mail stond samen gevat dat ik zelf maar ff al die providers op moest bellen om te vragen wat er aan de hand is....
Langleve de service van dommel!!
zijn er andere die ditproblem hadden/hebben?
En wat kan ik of dommel hier aan doen?
Ik geloof namelijk niet meer in geduld na 10 weken geen telefoon....
Geplaatst: 10 okt 2008, 20:41
door cumme
Telenet, Proximus, Mobistar, allemaal mogelijk, alleen naar Dommel niet

Geplaatst: 15 okt 2008, 19:41
door lcars8467
VOIP ligt er precies weer uit, nonkel probeerde ons te bellen en was weer niks!

Geplaatst: 15 okt 2008, 19:48
door lcars8467
twerkt precies nu weer wel, vreemd vreemd ...
Geplaatst: 15 okt 2008, 22:10
door rosheen
Er is wel een 'storing' geweest: ik heb 3 x proberen te bellen, kreeg aansluiting, maar werd gelijk weer afgesloten. Dus de GSM moeten gebruiken.

Geplaatst: 16 okt 2008, 20:33
door SniFManS
Tomola schreef:vandaag en email gehad van dommel vanwege het probleem dat ik onbereikbaar ben voor sommige providers...
Krijg dan de melding"
dit nummer is niet in gebruik" of "
onjuist nummer"
In die mail stond samen gevat dat ik zelf maar ff al die providers op moest bellen om te vragen wat er aan de hand is....
Langleve de service van dommel!!
zijn er andere die ditproblem hadden/hebben?
En wat kan ik of dommel hier aan doen?
Ik geloof namelijk niet meer in geduld na 10 weken geen telefoon....
Zelfde probleem hier , enkel ben ik niet berijd om dit te doen wat zij zeggen . Zij moeten dit op lossen want zij zijn de provider . Anders neem ik maatregelen .
Geplaatst: 20 okt 2008, 09:17
door ik_jefke
Sniffie schreef:Tomola schreef:vandaag en email gehad van dommel vanwege het probleem dat ik onbereikbaar ben voor sommige providers...
Krijg dan de melding"
dit nummer is niet in gebruik" of "
onjuist nummer"
In die mail stond samen gevat dat ik zelf maar ff al die providers op moest bellen om te vragen wat er aan de hand is....
Langleve de service van dommel!!
zijn er andere die ditproblem hadden/hebben?
En wat kan ik of dommel hier aan doen?
Ik geloof namelijk niet meer in geduld na 10 weken geen telefoon....
Zelfde probleem hier , enkel ben ik niet berijd om dit te doen wat zij zeggen . Zij moeten dit op lossen want zij zijn de provider . Anders neem ik maatregelen .
Bij Telenet zeggen ze dat ze geen support kunnen geven aan Dommel klanten en dat Dommel dit maar moet oplossen.
Geplaatst: 20 okt 2008, 10:13
door Gent32m
ik_jefke schreef:Bij Telenet zeggen ze dat ze geen support kunnen geven aan Dommel klanten en dat Dommel dit maar moet oplossen.
Best mogelijk dat andere operatoren Dommel hierin tegenwerken. En op die manier dit product een stille dood laten sterven.
Momenteel kan ik terug bellen en door iedereen opgebeld worden. Ik bel echter niet zoveel. Dus of die VOIP 24u stabiel is (weet ik niet).
Geplaatst: 20 okt 2008, 10:25
door krizzie
wij hadden dit ook in het begin telenet nummers konden ons niet bereiken, na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)
Geplaatst: 20 okt 2008, 13:31
door ik_jefke
krizzie schreef:.... na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)
Zal ik ook eens proberen dan want ik ben al bijna 4 maanden niet bereikbaar voor Telenetters

Geplaatst: 20 okt 2008, 20:15
door Ptoeneigh
krizzie schreef:wij hadden dit ook in het begin telenet nummers konden ons niet bereiken, na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)
KIJK! Dat bedoel ik. Ik geloof ook wel hoor dat er providers zijn, met telenet voorop die de boel opzettelijk lopen te dwarsbomen.
Ze zien veel klanten overlopen naar Dommel gewoon omdat ze te duur zijn. En dat doet ze pijn.
En dat ze dan bij Telenet zeggen dat ze geen support geven aan Dommel is een foute redenatie, ze moeten gewoon support geven aan hun eigen klanten. Dus als je iemand kent met telenet, die niet naar dommel kan bellen, laat hem of haar dan bij telenet klagen in de trant van "ik kan met telenet niet naar dit nummer bellen maar met mijn GSM wel dus los het eens op!"
Eindelijk eens een antwoord van de onbudsdienst hieromtrent! Zie je nou wel!
Geplaatst: 20 okt 2008, 20:17
door THDBASED
macamba schreef:En dat ze dan bij Telenet zeggen dat ze geen support geven aan Dommel is een foute redenatie, ze moeten gewoon support geven aan hun eigen klanten. Dus als je iemand kent met telenet, die niet naar dommel kan bellen, laat hem of haar dan bij telenet klagen in de trant van "ik kan met telenet niet naar dit nummer bellen maar met mijn GSM wel dus los het eens op!"
Zeer juist!
Geplaatst: 20 okt 2008, 21:29
door SniFManS
ik_jefke schreef:krizzie schreef:.... na een mail van de ombudsdienst naar telenet en dommel was dit na een halve dag al in orde.... (en deze keer kon dommel er niets aan doen)
Zal ik ook eens proberen dan want ik ben al bijna 4 maanden niet bereikbaar voor Telenetters

Hier mobistar en belgacom en Nederlandse nummers !
Kan je eens zeggen welk mail adres dat je hiervoor best gebruikt ?
Geplaatst: 21 okt 2008, 11:20
door klooooon
Net naar de 0800 van pidpa proberen te bellen om mijn water stand door te geven
Ging natuurlijk niet !!! met dommel
Man zo nen dikke brol heb ik nog nooit gezien
Geplaatst: 21 okt 2008, 16:04
door staartmees
je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website
www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.
Geplaatst: 21 okt 2008, 16:31
door malinwa001
staartmees schreef:je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website
www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.
Dit is een probleem dat zich niet mocht stellen. Voor alles wat dommel VOIP bied is er wel een oplossing maar dat is de bedoeling niet.
Ik koop iets opdat het werkt
Geplaatst: 21 okt 2008, 17:09
door staartmees
toch al langer geweten dat VOIP-telefonie niet erg betrouwbaar is. Kijk naar de problemen van Tele2 All In of in Nederland KPNInternetplusbellen.
Geplaatst: 21 okt 2008, 18:11
door klooooon
staartmees schreef:toch al langer geweten dat VOIP-telefonie niet erg betrouwbaar is. Kijk naar de problemen van Tele2 All In of in Nederland KPNInternetplusbellen.
Krijg jij geld van dommel ofzo??
Dommel rules all the way bij u precies
Geplaatst: 21 okt 2008, 19:11
door xenne
sommige gebruikers hebben op alles een antwoord, en dommel is nooit in de fout. staartmees is er zo eentje.
Geplaatst: 21 okt 2008, 19:41
door Geuf
staartmees schreef:je hebt toch internet, dan dan doe je het via hun website
www.pidpa.be. Voila, probleem opgelost.
Als ik cafépraat wil horen, ga ik wel ergens aan een toog hangen.
Als dit je oplossingen zijn voor problemen die zich stellen...
Ok, humoristisch is 't wel, zo'n antwoord, alleen vrees ik dat het ernstig bedoeld was.
Als je niet naar elkaar kan bellen, je woont toch allen in Belgie, wel ga dan gewoon bij elkaar op bezoek en vertel het zo. Wil je een taxi bellen: fiets naar het dichtsbijzijnde taxibedrijf, en bestel daar een taxi...
En zo kan ik nog een uurtje doorgaan met belachelijke antwoorden te geven. Ik dacht dat dit een iet of wat ernstig forum was, maar het blijkt om een afgietsel van de Muppetshow te gaan.

Geplaatst: 21 okt 2008, 19:43
door staartmees
xenne schreef:sommige gebruikers hebben op alles een antwoord, en dommel is nooit in de fout. staartmees is er zo eentje.
zeg pippo, je moet hier mijn woorden niet verdraaien! ik schrijf dat VOIP-telefonie al herhaaldelijk bewezen heeft dat het niet erg betrouwbaar is maar NERGENS dat Dommel nooit in fout is.
In plaats van je blind te staren op 'goedkoop', kan je je beter eerst eens degelijk informeren over de voor- en nadelen van een systeem. Je zult dan zien dat fax, alarmcentrales, phone-banking of toongestuurde diensten het niet doen.
Simpel even googlen op 'nadelen voip'
Geplaatst: 21 okt 2008, 20:16
door kaise1
Schiet me niet af hoor, maar zijn er ook zoveel probs met i-talk van belgacom ?
Telfort erkent structurele problemen vaste telefonie
Geplaatst: 21 okt 2008, 20:48
door Ptoeneigh
Hier een mooi voorbeeld.. Het lijkt wel een kopie van wat je hier op Userbase over Dommel leest:
Dinsdag 7 oktober 2008, 16:21 - De al maanden durende storingen bij de vaste telefonie van Telfort zijn te wijten aan softwareproblemen op de voipservers. Collectieve compensatie komt echter nicht in Frage.
http://webwereld.nl/ref/rss/53040
En dan hebben we het over een grote ISP in Nederland, gewoon een KPN dochteronderneming.
Geplaatst: 21 okt 2008, 21:09
door kaise1
Als er toch iets is wat echt niet kan is zo'n probs met (voip) telefonie, ben dus meer en meer geneigd om terug naar telenet(+vast tel) shakes te gaan, belgacom tel+ inet ( vdsl2, eventueel alternatief ook via dommel ?) gaat stukken van mensen kosten dan...
Re: Telfort erkent structurele problemen vaste telefonie
Geplaatst: 22 okt 2008, 08:25
door staartmees
Ook KPN IPB - KPN InternetPlusbellen - kampt al jaren met dezelfde volgens hen onverklaarbare problemen. Het forum van o.a. de Nederlandse cosnumentenbond staat er vol van. En dat is nu dé telefoon-operator van Naderland.
Even googlen op 'probleem i-talk' levert ook de gekende VOIP-problemen op.
Geplaatst: 22 okt 2008, 15:49
door tjahhh
Voip down ?
Regio 014
tijd 15:45
Inkomend niet mogelijk
uitgaan niet mogelijk
--------------------------------------------------
Geplaatst: 22 okt 2008, 16:14
door darkzero
algemene storing denk ik
hier zone 011
voip ligt plat (lampje is ook uit)
crm ligt uit
newsserver ligt uit
surfen wel nog mogelijk
Geplaatst: 22 okt 2008, 16:19
door krizzie
09 ook
Geplaatst: 22 okt 2008, 16:21
door rtl
idem zone 02
Geplaatst: 22 okt 2008, 17:54
door broli
*Tiituuuteeed* The person you are calling is unavailable. Please try again.
Geplaatst: 22 okt 2008, 18:12
door ubremoved_10624
broli schreef:*Tiituuuteeed* The person you are calling is unavailable. Please try again.
idd ik ook die zijn gwn down

Geplaatst: 22 okt 2008, 18:33
door chessboxing
Storing, "welkom bij het betalende nr 12...."
naar 2 dommel homeconnects hetzelfde (in oostende)
Geplaatst: 22 okt 2008, 18:42
door DimaX
Ja idd ik kan niet bellen of gebeld worden

Geplaatst: 22 okt 2008, 19:48
door zogro
hier lag voip ook plat. sinds ik homeconnect heb aangegaan zit ik al meer zonder telefoon dat met.
ik heb er alvast genoeg van tickets staan al maanden open nog altijd geen antwoord.
Vandaag gebeld naar telenet om shake abonnement vanaf die actief is hier zeg ik dommel af jaar contract of niet. Opzegbrief zal verstuurd worden dat ze ermee doen wat ze willen.
Ben het nu grondig beu prima product als het werkt alleen zeer slechte service eigenlijk geen.
soms blijf je inderdaad beter waar je bent
