Pagina 7 van 43
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 10:31
door Flying
Dat betekent dat je mogelijks moet gaan procederen om je gelijk te halen. Dan kun ervoor kiezen om ondertussen de hardware van Proximus te gebruiken of te wachten tot de uitspraak er is. Een uitspraak die best lang op zich kan laten wachten. Hopelijk win je die procedure dan ook nog, anders heb je veel geld en tijd gestopt in iets zonder resultaat.
Edit: hoe gebeurt de controle trouwens dat je de hardware van Proximus hebt aangesloten? Als je die Fritzbox inclusief GPON-module alsnog aankoopt en aansluit, zou dit dan mogelijks out-of-the-box werken? Indien de check gebeurt op basis van MAC dan kun je mogelijks de MAC spoofen (al moet je dan wel een MAC-adres hebben van geldige hardware).
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 10:37
door raf1
Ratface schreef:Kan je wel afkomen met uw wetteksten, zal je toch aan het kortste eind trekken, neen?
De wet staat sowieso boven de illegale akkoordjes die EDPnet en Proximus sluiten.
Je moet dan wel je recht als consument uitoefenen om je gelijk te halen.
Een eerste stap is melden bij het BIPT dat EDPnet en Proximus artikel 36 en artikel 38 van de wet elektronische communicatie schenden.
https://bipt.be/consumenten/klachten
In het kader van de Europese regels rond netneutraliteit mag een operator niet verhinderen dat je een Fritz!Box 5530 of andere GPON ONT aansluit die voldoet aan ITU-T G.984.
In Nederland en Duitsland heeft de telecomregulator al de nodige besluiten uitgevaardigd om de operatoren te dwingen zich aan de wet te houden.
In corrupt België doen de operatoren blijkbaar hun goesting.
Hoog tijd om hierover als consument massaal klacht in te dienen bij het BIPT!
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 10:48
door bambipower
Kunnen we geen gezamelijke klacht indienen bij het bipt?
Zal extra druk uitoefenen
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 11:01
door NuKeM
Het is inderdaad jammer dat we onze eigen hardware niet ‘mogen’ gebruiken van de providers. Gelukkig kunnen we nu tenminste onze router al zelf kiezen, dat was in het verleden soms ook niet ‘mogelijk’.
Het zou inderdaad een goed idee zijn hiertegen in te gaan, zeker als de wet aan onze kant staat (wat ik niet weet, ik ben geen jurist ofzo).
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 11:02
door dupondje
Maar bij GPON krijg je ook signaal van uw buren/rest van de straat binnen. Hoe ga je als ISP waarborgen dat de eindklant enkel het voor hem bestemde signaal oppikt via zijn eigen GPON module?
Afaik zit er geen verificatie of encryptie ofzo op het signaal. Dus dat is wel een belangrijk argument.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 11:06
door Belgissschenaap
GPON als standaard ligt vast en elke module die die standaard voldoet kan overeen met het signaal.
Na verder inlezen zit er wel degelijk een encryptie op je data die enkel jij kan verklaren.
Bij GPON zullen de zender en ontvanger een handshake doen die er voor zorgt dat jij kan vertalen wat er binnen komt.
Natuurlijk de vraag, heeft Proximus hier een sausje OVER gegoten, dat er nog een extra handshake is die uniek is voor Proximus. Natuurlijk onder het mom van 'security'
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 11:13
door raf1
bambipower schreef:Kunnen we geen gezamelijke klacht indienen bij het bipt?
Zal extra druk uitoefenen
Individuele klachten hebben meer effect, denk ik. Je moet bovendien persoonlijk benadeeld zijn. Dus je klacht moet concreet betrekking hebben op je eigen internetverbinding.
Concreet op een Belgische glasvezelaansluiting moet je dus een Fritz!Box 5530 of andere glasvezelmodem aansluiten, checken of die verbinding krijgt. Eventueel je provider contacteren voor de activering en informatie over de specificaties om je modem online te krijgen. Daarna vaststellen dat je provider de activering weigert en daarna klagen over deze illegale praktijk bij het BIPT.
BIPT moet elke klacht behandelen en daarover publiek rapporteren in het jaarlijkse "Verslag betreffende het toezicht op netneutraliteit in België".
dupondje schreef:Maar bij GPON krijg je ook signaal van uw buren/rest van de straat binnen. Hoe ga je als ISP waarborgen dat de eindklant enkel het voor hem bestemde signaal oppikt via zijn eigen GPON module?
Met encryptie die in de ITU-T G.984-standaard is beschreven en waarmee alle ITU-T G.984 modems compatibel zijn.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 13:32
door bambipower
Dan zou je al bij proximus een fiber abbo moeten hebben. Als je bij edpnet zit, doe je dan eigenlijk een klacht tegen edpnet, denk ik... terwijl het een proximus wetgeving overtreding is.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 14:39
door raf1
bambipower schreef: Als je bij edpnet zit, doe je dan eigenlijk een klacht tegen edpnet, denk ik... terwijl het een proximus wetgeving overtreding is.
Speelt geen rol, de consument is nog steeds de benadeelde partij. Het BIPT zal wel uitmaken welke operator in overtreding is en een eventuele boete krijgt.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 14:51
door Marsmillo
raf1 schreef:bambipower schreef:Kunnen we geen gezamelijke klacht indienen bij het bipt?
Zal extra druk uitoefenen
Individuele klachten hebben meer effect, denk ik. Je moet bovendien persoonlijk benadeeld zijn. Dus je klacht moet concreet betrekking hebben op je eigen internetverbinding.
Concreet op een Belgische glasvezelaansluiting moet je dus een Fritz!Box 5530 of andere glasvezelmodem aansluiten, checken of die verbinding krijgt. Eventueel je provider contacteren voor de activering en informatie over de specificaties om je modem online te krijgen. Daarna vaststellen dat je provider de activering weigert en daarna klagen over deze illegale praktijk bij het BIPT.
BIPT moet elke klacht behandelen en daarover publiek rapporteren in het jaarlijkse "Verslag betreffende het toezicht op netneutraliteit in België".
dupondje schreef:Maar bij GPON krijg je ook signaal van uw buren/rest van de straat binnen. Hoe ga je als ISP waarborgen dat de eindklant enkel het voor hem bestemde signaal oppikt via zijn eigen GPON module?
Met encryptie die in de ITU-T G.984-standaard is beschreven en waarmee alle ITU-T G.984 modems compatibel zijn.
Het BIPT zou als toezichthouder ook gewoon zelf een onderzoek kunnen houden, zonder dat daar vanuit consumenten eerst klachten over zijn. Proactief zijn kan voor een toezichthouder geen lelijk woord zijn. Echter vrees ik er voor dat de redenering zal blijven dat het provider netwerk tot en met de ONT loopt. De ONT wordt in dit geval dus nog als een deel van het provider netwerk aanzien.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 17:33
door raf1
Marsmillo schreef:Echter vrees ik er voor dat de redenering zal blijven dat het provider netwerk tot en met de ONT loopt. De ONT wordt in dit geval dus nog als een deel van het provider netwerk aanzien.
Die redenering gaat dan regelrecht in tegen de rest van Europa. Vijf regulatoren hebben de oefening reeds gemaakt, unaniem is besloten dat het publieke netwerk eindigt op een passief element, het uiteinde van de binnenkomende kabel, eventueel afgewerkt met een wandcontactdoos.
Er zijn ondertussen meer dan honderd verschillende ONT's gecertificeerd voor GPON-netwerken. (
BBF.247 certificatie)
Iedere ONT met BBF.247 certificatie gaat gewoon werken in België.
Nota bene, Proximus gebruikt zelf twee verschillende ONT's.

Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 18:17
door bvhalst
Uit nieuwsgierigheid, wat is die rechtse bak? Is dat de bbox?
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 18:20
door Belgissschenaap
bvhalst schreef:Uit nieuwsgierigheid, wat is die rechtse bak? Is dat de bbox?
Dag bvhalst
Het witte bakje is de fameuze ONTP (komt fiber binnen en gaat fiber buiten, passief)
De 2 zwarte bakjes kleine links en grote rechts zijn allebei ONT's. Ze doen allebei hetzelfde.
Hierop zal je dan de BBox of een router naar keuze bevestigen.
Het grotere is voor meerdere verbindingen en werd vroeger overal geplaatst. Tegenwoordig plaatsen ze het kleinere model links met maar 1 aansluiting.
Je kan zien dat er van het witte bakje 2 kabels vertrekken, 1 naar elke ONT (zwart). Dit zijn fiber patch kabels.
Jij zal dit witte en het linker zwarte bakje krijgen als je de bestelling plaatst.
2 zwarte bakjes zal je enkel zien bij specifieke situaties die je als consument normaal niet tegen komt.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 18:23
door bvhalst
Bedankt! Bestelling is vorige week geplaatst geweest bij edpnet, nog aan het wachten voor een datum van installatie door PX.
Had al schrik dat er 3 bakken gingen komen, hoe kleiner de bakskes, hoe beter

Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 18:31
door Marsmillo
raf1 schreef:Marsmillo schreef:Echter vrees ik er voor dat de redenering zal blijven dat het provider netwerk tot en met de ONT loopt. De ONT wordt in dit geval dus nog als een deel van het provider netwerk aanzien.
Die redenering gaat dan regelrecht in tegen de rest van Europa. Vijf regulatoren hebben de oefening reeds gemaakt, unaniem is besloten dat het publieke netwerk eindigt op een passief element, het uiteinde van de binnenkomende kabel, eventueel afgewerkt met een wandcontactdoos.
Er zijn ondertussen meer dan honderd verschillende ONT's gecertificeerd voor GPON-netwerken. (
BBF.247 certificatie)
Iedere ONT met BBF.247 certificatie gaat gewoon werken in België.
Nota bene, Proximus gebruikt zelf twee verschillende ONT's.

Die andere regulators zijn niet het BIPT.
Ik zeg niet dat het zo moet zijn (of zo zal zijn), ik zeg enkel wat ik vrees wat de uitleg zal zijn.
Mijn redenering is ook dat als het actief is én stroom van de klant vraagt, het geen deel van de provider zijn netwerk is, maar tot de kant zijn deel behoord. ISP mogen van mij wel iets aanbieden, maar moeten ook gewoon de klant vrije keuze laten. Nugoed, dat is er bij ons dus niet, niet op glas en niet via xDSL (is nochtans ook gewoon een standaard). En als onze toezichthouder daar niet zelf actief mee bezig is, denk ik niet dat het gen iets kan schelen…
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 18:48
door Fallschirmjaeger
Belgissschenaap schreef:bvhalst schreef:Uit nieuwsgierigheid, wat is die rechtse bak? Is dat de bbox?
Dag bvhalst
Het witte bakje is de fameuze ONT (komt fiber binnen en gaat fiber buiten, passief)
De 2 zwarte bakjes kleine links en grote rechts zijn allebei ONTP's. Ze doen allebei hetzelfde.
Hierop zal je dan de BBox of een router naar keuze bevestigen.
Het grotere is voor meerdere verbindingen en werd vroeger overal geplaatst. Tegenwoordig plaatsen ze het kleinere model links met maar 1 aansluiting.
Je kan zien dat er van het witte bakje 2 kabels vertrekken, 1 naar elke ONTP (zwart). Dit zijn fiber patch kabels.
Jij zal dit witte en het linker zwarte bakje krijgen als je de bestelling plaatst.
2 zwarte bakjes zal je enkel zien bij specifieke situaties die je als consument normaal niet tegen komt.
Je mixt ONT en ONTP in uw uitleg. Witte bak is ONTP, de andere zijn ONT.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 19:00
door Belgissschenaap
Fallschirmjaeger schreef:
Je mixt ONT en ONTP in uw uitleg. Witte bak is ONTP, de andere zijn ONT.
Toeme, zo op gelet dat ik ze alweer omgedraaid heb is gecorrigeerd
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 21:57
door sky
Klopt het dat waar er Proximus fiber ligt, er geen fiberklaar komt en je dus vast hangt aan de Proximus fiber of opnemers ervan?
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 30 jan 2022, 22:00
door Belgissschenaap
sky schreef:Klopt het dat waar er Proximus fiber ligt, er geen fiberklaar komt en je dus vast hangt aan de Proximus fiber of opnemers ervan?
Dat klopt, maar bij fiberklaar zijn enkel multifiber en rapidxs die andere hardware leveren dan de vaste proximus installatie.
btw, multifiber en rapidxs zijn hetzelfde bedrijf. En vinden we geen gebruikservaringen van in België
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 02 feb 2022, 07:39
door Flying
Blankenberge is nu ook toegevoegd aan de lijst.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 03 feb 2022, 19:13
door NuKeM
De marketing machine van Fiberklaar is in ieder geval indrukwekkend

Deze week in onze deelgemeente overal reclame op borden, rondrijdende billboards en folders in de bus. Daarnaast stonden er deze week mannen in onze straat te kijken waar de fiber moest komen (ondergronds of op de gevels).
Ze nemen het serieus

als ze er nu al zoveel geld tegenaan smijten zou het mij verbazen dat die 20% grens om door te gaan wel echt bestaat (zal zoals hier eerder gezegd eerder een marketing truc zijn denk ik).
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 03 feb 2022, 19:51
door Dizzy
Klopt, dat geeft mensen de indruk dat ze er wel snel moeten bij zijn of het feestje gaat niet door terwijl men natuurlijk gewoon zoveel mogelijk mensen wil bedienen. Fiberklaar is niets met minder mensen die klant worden, integendeel. Het is een oude truc, de laatste stuks, nog maar x voorradig,... x kocht net product y,... Zonder zo'n impulsen zouden veel mensen gewoon afwachten maar dan moet fiberklaar ook wachten op klanten en dat hebben ze logischerwijze liever niet.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 04 feb 2022, 08:02
door MClaeys
NuKeM schreef:Ze nemen het serieus

als ze er nu al zoveel geld tegenaan smijten zou het mij verbazen dat die 20% grens om door te gaan wel echt bestaat (zal zoals hier eerder gezegd eerder een marketing truc zijn denk ik).
Dat zou goed kunnen natuurlijk, al denk ik als er geen inschrijvingen zijn dat het sowieso niet interessant zou zijn er aan te beginnen. Inmiddels antwoord gekregen van Fiberklaar en Proximus hun adressenlijst gaat maar 7 februari in orde zijn. Zelfs als het er door komt zal het nog een hele tijd duren voor het hier in het straat van dat is, ik verwacht er de eerste jaren nog niks van eigenlijk

.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 04 feb 2022, 08:34
door Fallschirmjaeger
Hier in Sint-Niklaas gaat het snel, dankzij de ondersteuning van het stadsbestuur.
Gewoon straten die een hele week afgesloten worden of eenrichtingsverkeer krijgen, zodat de aannemer van Fiberklaar op zijn gemak kan werken.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 04 feb 2022, 08:53
door MClaeys
Veel rijhuizen, dus via de gevel neem ik aan?
Hier wat een mix van vrijstaand en rijhuizen. Ik hoop op ondergronds gezien er al een smarttube ligt en de gevel netjes gerenoveerd is.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 04 feb 2022, 08:58
door Fallschirmjaeger
Verbazingwekkend niet. Alles wordt ondergronds aangelegd, vandaar dat de smallere straten ook afgesloten worden voor verkeer.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 04 feb 2022, 09:08
door NuKeM
Hoeveel fibers komen er eigenlijk binnen in huis?
Als ik sommige foto's zie of teksten lees zouden er meer dan één fiber (patch) aansluiting zitten op de ONTP.
Is dat omdat er meer dan één fiber binnen komt? Omdat men werkt met verschillende golflengtes? Omdat er een GPON splitter in de ONTP zit (onwaarschijnlijk aangezien die niet gevoed wordt)?
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 04 feb 2022, 14:53
door Flying
Gezien ze in mijn stad ook starten, heb ik alvast een abonnement aangevraagd bij RapidXS. We gaan het meemaken of het goed is of niet. Ik verwacht de komende tijd in ieder geval nog niets.
Ik vond eerder in dit topic de webinar terug van Wetteren en daar stond de tijdlijn als volgt: september 2021 deadline inschrijvingen > september 2021 start werken (na verstrijken deadline) > eind 2021 eerste aansluitingen in woningen actief > eind 2022 laatste aansluitingen actief.
Dat zal waarschijnlijk per gemeente verschillen, maar ik hoop dat ze in de meeste projecten een gelijkaardige structuur aanhouden. Evalueren van de duur van aankondiging tot aansluiting kan uiteraard pas later. Ik woon in een nieuwbouwwijk die net te vroeg was opgestart om fiber van PX te krijgen, maar alle woningen beschikken reeds over de smarttube. Hopelijk gebruiken ze die smarttube en hopelijk zorgt zo'n smarttube ervoor dat de installatie vlotter gaat. Wie weet kiezen ze qua werken eerst de straten waarin het vlotter kan.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 04 feb 2022, 20:03
door MClaeys
Ik hoop ook dat die SmartTube nut heeft. Bij de aansluiting van VDSL niet, dan hebben ze er gewoon nog een losse VDSL-kabel naast getrokken

Re: Fiberklaar
Geplaatst: 07 feb 2022, 11:27
door ToMiKoN
Flying schreef:Blankenberge is nu ook toegevoegd aan de lijst.
Alsof ze meelezen op dit forum! Ik had nog maar enkele weken geleden mijn beklag gedaan en graag Fiber in Blankenberge wilde!
Wel vreemd is dat ik maar enkele huisnummers uit mijn straat kan selecteren. Deze zijn erg random. Iemand een idee? Begin maart zouden er infosessies zijn!
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 07 feb 2022, 12:07
door Bssoft
NuKeM schreef:Hoeveel fibers komen er eigenlijk binnen in huis?
Voor een eengezinswoning zal dat meestal 2 fibers zijn .. ook al naargelang wat ze in hun camionet hebben liggen

en daarvan word er eentje maar gekoppeld via de splitter en doorgezet, buiten op de gevel, of in de kelder, of in de stoep, of .. .. enz.
Elk huis is ook geen eengezinswoning natuurlijk en dan zal het afhangen van hoeveel appartementen in een huis en ook de kapaciteit van de splitters die her en der in de straatstoep of op de gevel of in de kelder zijn aangebracht. Normaal is 1 fiber maximun 64 klanten via 1 poort van een GPON systeem in de glasverdeler (1/64). Het signaal komt toe op al de fibermodems (op die maximum 1/64) maar enkel wat voor u is gaat door naar je eigen B-Box3v dan, derest word genegeerd/drop. Het is een gedeeld en dynamisch medium voor die 1/64 klanten.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 07 feb 2022, 13:19
door raf1
Jamaarja. Dit is hier het Fiberklaar-topic en die rollen een point-to-point glasvezelnetwerk uit. Geen Proximus GPON vendor lock-in.
Fiberklaar termineert haar netwerk ook zoals het hoort: met de
universele fiber termination unit van Attema

Re: Fiberklaar
Geplaatst: 07 feb 2022, 14:01
door Flying
ToMiKoN schreef:Flying schreef:Blankenberge is nu ook toegevoegd aan de lijst.
Alsof ze meelezen op dit forum! Ik had nog maar enkele weken geleden mijn beklag gedaan en graag Fiber in Blankenberge wilde!
Wel vreemd is dat ik maar enkele huisnummers uit mijn straat kan selecteren. Deze zijn erg random. Iemand een idee? Begin maart zouden er infosessies zijn!
Je moet geduld hebben in de tool. Na even wachten verschijnt het nummer ook.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 07 feb 2022, 15:59
door warpozio2
Dus als ik de fiberklaar site begrijp wachten ze tot 20% intekent.
Daarna beginnen ze met de werken
Eens die klaar zijn wordt je fiberabonnement geactiveerd
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 07 feb 2022, 16:06
door Flying
Als je het topic doorleest dan kun je opmaken dat het, hoewel niet bevestigd, enkel gaat om een marketingstunt. Alle Proximusklanten worden meegerekend in het totaal. Die 20% gaat over het aantal aansluitingen. In de webinar van Wetteren (hier eerder gelinkt) kun je als tijdslijn zien "September 20%" en "September start werken". Die werkplanning moet toch echt op voorhand opgemaakt zijn. Je kunt als je met zoveel mensen en bedrijven samenwerkt toch onmogelijk vandaag afkloppen op 20% en morgen starten met werken denk ik dan?
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 07 feb 2022, 16:43
door warpozio2
Flying schreef:Als je het topic doorleest dan kun je opmaken dat het, hoewel niet bevestigd, enkel gaat om een marketingstunt. Alle Proximusklanten worden meegerekend in het totaal. Die 20% gaat over het aantal aansluitingen. In de webinar van Wetteren (hier eerder gelinkt) kun je als tijdslijn zien "September 20%" en "September start werken". Die werkplanning moet toch echt op voorhand opgemaakt zijn. Je kunt als je met zoveel mensen en bedrijven samenwerkt toch onmogelijk vandaag afkloppen op 20% en morgen starten met werken denk ik dan?
Gevonden
https://fiberklaar.webinargeek.com/webi ... KtYSkWGDuY
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 07 feb 2022, 19:08
door Fallschirmjaeger
Flying schreef:Als je het topic doorleest dan kun je opmaken dat het, hoewel niet bevestigd, enkel gaat om een marketingstunt. Alle Proximusklanten worden meegerekend in het totaal. Die 20% gaat over het aantal aansluitingen. In de webinar van Wetteren (hier eerder gelinkt) kun je als tijdslijn zien "September 20%" en "September start werken". Die werkplanning moet toch echt op voorhand opgemaakt zijn. Je kunt als je met zoveel mensen en bedrijven samenwerkt toch onmogelijk vandaag afkloppen op 20% en morgen starten met werken denk ik dan?
Ge denkt toch echt niet dat ze daar een compleet fibernetwerk gaan aanleggen als blijkt dat er maar 5 man gebruik van gaan maken?
Anderzijds gaan ze ook niet moeilijk doen als blijkt dat 19% ipv 20% ingeschreven is.
De Proximus klanten zijn trouwens niet automatisch ingeschreven voor Fiberklaar en moeten hun toestemming geven voor de inschrijving. Doen ze dit niet, wordt Fiberklaar niet bij hun geïnstalleerd.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 07 feb 2022, 23:01
door Flying
Als je als Proximusklant niet intekent dan moet je wel naar Telenet, aangezien ze het vdsl netwerk na verloop van tijd uitschakelen. Ik ben benieuwd wanneer ze hun eerste project gaan afblazen wegens te weinig interesse.
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 08 feb 2022, 07:53
door NuKeM
Hoeveel PPPoE sessies kan je eigenlijk openen op een proximus(EDPnet) fiberaansluiting? Ik zou misschien graag de Fritzbox voor telefonie/backup/guests laten verbinden en mijn pfSense router voor het huishouden.
Add: waarschijnlijk maar één, anders kan je misschien twee keer je bandbreedte opnemen aangezien de fiber meer aan kan dan de huidige 500/100
Re: Fiberklaar
Geplaatst: 09 feb 2022, 13:40
door on4bam
Verleden week bij EDPnet een pre-order gedaan en vandaag hadden we, alsof ze het wisten, de brochure in de bus van Fiberklaar dat ze binnenkort een infoavond organiseren in de buurt.