Geplaatst: 25 jan 2008, 18:30
met zo'n slechte SNR waarden zal je ook wel disconnects hebben zeker?uwmoeder schreef: Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db
met zo'n slechte SNR waarden zal je ook wel disconnects hebben zeker?uwmoeder schreef: Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db
Wat bedoel je met binnen bekabeling van de straat tot aan de wanddoos of van de wanddoos tot aan de pc?Goendi schreef:Zou je ni eerst je binnenbekabeling is deftig nazien? Upstream is het goed te doen, enkel downstream is er een issue. Dat gaat niet aan de lijn liggen ze...Ik merk toch dat dit bij een van de lagere snelheden van dommel ligt. Misschien eens een Belgacomtechnieker laten langskomen om het koperpaar te testen hier? Tis hier nog al een vrij oud herenhuis...
Heb hier inderdaad vrij vaak disconnects tot 5* per uur zeer irritantxenne schreef:met zo'n slechte SNR waarden zal je ook wel disconnects hebben zeker?uwmoeder schreef: Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db
Het laatste.uwmoeder schreef:Wat bedoel je met binnen bekabeling van de straat tot aan de wanddoos of van de wanddoos tot aan de pc?
Ik heb op de bestaande config 2 jaar Chello extreme gedraait met vaak 18mbps. Het enigste dat veranderd is is een langere kabel tussen modem en router. Enige manier om te testen of het daar aan ligt?deej schreef:Het laatste.uwmoeder schreef:Wat bedoel je met binnen bekabeling van de straat tot aan de wanddoos of van de wanddoos tot aan de pc?
Max een meter kabel tussen wanddoos en modem.ljd schreef:waar uw telefoonlijn binnenkomt naar uw modem. hoeveel meter zit er daar tussen?
Totaal irrelevant... Kabelmodem != dsl modem.Ik heb op de bestaande config 2 jaar Chello extreme gedraait met vaak 18mbps.
Van wanneer kan je eindelijk spreken van 'deftige ' downstream en upstream waardes?Ik weet dat de regel is hoe hoger hoe beter maar wat moet ik mij daar bij voorstellen?uwmoeder schreef:Your DOWNLOAD Speed:
8873 kbps or 1109 KB/sec
an efficiency of ~37%
up
Your UPLOAD Speed:
1325 kbps or 166 KB/sec
Modem: Linksys AM200
Router: Linksys WRT54G
Afstand tot de centrale: 2,2km
ABO: Cityconnect plus
Sync:
Downstream Rate: 10910 Kbps
Upstream Rate: 2167 Kbps
Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db
Ik merk toch dat dit bij een van de lagere snelheden van dommel ligt. Misschien eens een Belgacomtechnieker laten langskomen om het koperpaar te testen hier? Tis hier nog al een vrij oud herenhuis...
IK bedoel daar mee in db uitgedrukt.fieldoxide schreef:Van wanneer kan je eindelijk spreken van 'deftige ' downstream en upstream waardes?Ik weet dat de regel is hoe hoger hoe beter maar wat moet ik mij daar bij voorstellen?uwmoeder schreef:Your DOWNLOAD Speed:
8873 kbps or 1109 KB/sec
an efficiency of ~37%
up
Your UPLOAD Speed:
1325 kbps or 166 KB/sec
Modem: Linksys AM200
Router: Linksys WRT54G
Afstand tot de centrale: 2,2km
ABO: Cityconnect plus
Sync:
Downstream Rate: 10910 Kbps
Upstream Rate: 2167 Kbps
Downstream Margin: 3 db
Upstream Margin: 5 db
Ik merk toch dat dit bij een van de lagere snelheden van dommel ligt. Misschien eens een Belgacomtechnieker laten langskomen om het koperpaar te testen hier? Tis hier nog al een vrij oud herenhuis...
Helaas zal dat op je eigen kosten moeten. Normaal gezien kan een goede electricien dat wel oplossen.uwmoeder schreef:Nemen die mannen van Belgacom dat voor hun rekening of wie kan dat komen nakijken.
gewoon een 50m kabel gaat makkelijker.deej schreef:Helaas zal dat op je eigen kosten moeten. Normaal gezien kan een goede electricien dat wel oplossen.uwmoeder schreef:Nemen die mannen van Belgacom dat voor hun rekening of wie kan dat komen nakijken.
Je zou om te testen eigenlijk je modem in de kelder moeten hangen en daar eens met een laptop testen (indien beschikbaar).
Ehm, huisbaas contacteren...Wij hadden hier geen telefoonlijn dus hebben bij belgacom zo'n discoverylijn genomen.
We kregen maar geen kiestoon op de telefoon, dus naar belgacom gebeld en die zijn toen in de garage wat draden komen versteken in zo'n blauw bakske in de garage.
Het is een oud herenhuis dat in 3 studio's is opgedeeld.
Dus we kunnen alleen op onze lijn het testen en het enigste aansluitingspunt is (denk ik) in onze studio.
Of is er een mogelijkheid van rechtreeks van in de garage af te tappen?
Slaat op niet veel eh... "gewoon een 50 meter kabel", zo "gewoon" is dat net niet. Hoe korter die kabel, en hoe beter de weerstand, hoe hoger de kwaliteit. Een goeie modem gaat een slechte kabel niet teniet doen!gewoon een 50m kabel gaat makkelijker.
een goeie modem kan veel problemen oplossen.
hier veel kabels verlegd, geen resultaat.
aan de switch/router een lange kabel hangen bedoelde ik.Goendi schreef:Ehm, huisbaas contacteren...Wij hadden hier geen telefoonlijn dus hebben bij belgacom zo'n discoverylijn genomen.
We kregen maar geen kiestoon op de telefoon, dus naar belgacom gebeld en die zijn toen in de garage wat draden komen versteken in zo'n blauw bakske in de garage.
Het is een oud herenhuis dat in 3 studio's is opgedeeld.
Dus we kunnen alleen op onze lijn het testen en het enigste aansluitingspunt is (denk ik) in onze studio.
Of is er een mogelijkheid van rechtreeks van in de garage af te tappen?
Slaat op niet veel eh... "gewoon een 50 meter kabel", zo "gewoon" is dat net niet. Hoe korter die kabel, en hoe beter de weerstand, hoe hoger de kwaliteit. Een goeie modem gaat een slechte kabel niet teniet doen!gewoon een 50m kabel gaat makkelijker.
een goeie modem kan veel problemen oplossen.
hier veel kabels verlegd, geen resultaat.
Of "pak dan Telenet"uwmoeder schreef:Zolang ze niet zegt: "Maar das toch genoeg om te telefoneren"
min 6db, als je minder haalt heb je kans op disconnects. meestal zakt de SNR ook wat weg op drukke momenten ('s avonds)fieldoxide schreef:
Van wanneer kan je eindelijk spreken van 'deftige ' downstream en upstream waardes?Ik weet dat de regel is hoe hoger hoe beter maar wat moet ik mij daar bij voorstellen?
Ik kom just van den Telenetdeej schreef:Of "pak dan Telenet"uwmoeder schreef:Zolang ze niet zegt: "Maar das toch genoeg om te telefoneren".
Is het wel degelijk de binnenbekabeling die slecht is, test dit gewoon eerst al eens uit.uwmoeder schreef:Ik heb nog wel een maat die elektricien is. Ik zal eens vragen of hij de kwaliteit wilt uitmeten. Als die slecht is zal ik eens aan den huisbazin haar oren gaan trekken.
Zolang ze niet zegt: "Maar das toch genoeg om te telefoneren"
U two cents zijn goed advies -kuch-... Even prutsen aan de aansluitingsdoos van Belgacom in de kelder, koperdraadjes losmaken en bevestigen in een connector enkel en alleen om je modem te testen? En wat dan? Vertellen aan Belgacom dat je het te weten kwam door aan hun aansluitingsdoos te prutsen? :) Voorts, als het probleem daar lag, dan is het nog maar de vraag waarom hij wél een goede upstream snelheid haalt! Dat geeft een duidelijk signaal dat het probleem zich op de binnenbekabeling bevind. Checken dus die binnenbekabeling, punt.Is het wel degelijk de binnenbekabeling die slecht is, test dit gewoon eerst al eens uit.
Zet je modem gewoon in de kelder en sluit er een laptop op aan en controleer alles, de snelheid enz.......
Indien je daar ook zeer slechte resultaten hebt, dan weet je dat het niet komt van de binnenbekabeling maar van ervoor en moet belgacom dat in orde brengen (maar als ze dit zullen doen is iets anders).
Het is maar een kleine test om te doen die geen geld kost en die niemand stoort.
Voor je verschillende mensen aanspreekt over het probleem kun je het zelf zo eenvoudig al eens proberen
Wel mister goendi voor je zelf zomaar uit je nek lult en over een ander kwaad spreekt weet zelf waarover je praat.Goendi schreef:U two cents zijn goed advies -kuch-... Even prutsen aan de aansluitingsdoos van Belgacom in de kelder, koperdraadjes losmaken en bevestigen in een connector enkel en alleen om je modem te testen? En wat dan? Vertellen aan Belgacom dat je het te weten kwam door aan hun aansluitingsdoos te prutsen?Is het wel degelijk de binnenbekabeling die slecht is, test dit gewoon eerst al eens uit.
Zet je modem gewoon in de kelder en sluit er een laptop op aan en controleer alles, de snelheid enz.......
Indien je daar ook zeer slechte resultaten hebt, dan weet je dat het niet komt van de binnenbekabeling maar van ervoor en moet belgacom dat in orde brengen (maar als ze dit zullen doen is iets anders).
Het is maar een kleine test om te doen die geen geld kost en die niemand stoort.
Voor je verschillende mensen aanspreekt over het probleem kun je het zelf zo eenvoudig al eens proberenVoorts, als het probleem daar lag, dan is het nog maar de vraag waarom hij wél een goede upstream snelheid haalt! Dat geeft een duidelijk signaal dat het probleem zich op de binnenbekabeling bevind. Checken dus die binnenbekabeling, punt.
Voor anderen met 'two cents', weet aub waar je over spreekt voor je u 'two cents' deelt. Het zal mensen die een probleem aankaarten een hoop miserie besparen!
Vriendje, ik werk al jaren met xDSL technologie, weet heus waarover ik praat. Een inleidingsdoos is niet hetzelfde als een contactdoos, en daar plaats je niet even een 'contactdoos' bij als het om een appartementsgebouw gaat. Achter die inleidingsdoos is binnenbekabeling, en deze zijn voor rekening van de eigenaar van het gebouw. Voorts zijn die lijnwaarden enkel op de downstream slecht, dus als het om binnenbekabeling gaat, waarom Belgacom laten langskomen om dat avst te stellen en vervolgens een gepeperde rekening te betalen?Wel mister goendi voor je zelf zomaar uit je nek lult en over een ander kwaad spreekt weet zelf waarover je praat.
Bij mij staat er naast de contactdoos in mijn kelder een telefoonstekker die zo verder loopt door het huis, mijn lijn is vorig jaar pas terug geactiveerd door belgacom en zij hebben deze aansluiting erbij geplaatst dus waarom zou dit niet mogelijk zijn bij andere mensen ??????
Ne mens zou bijna denken dat ge iets moet compenseren door hier zo'n groten bek op te zetten. Of kan uw ego het niet aan moest het geen gelijk krijgen?Goendi schreef:Vriendje, ik werk al jaren met xDSL technologie, weet heus waarover ik praat. Een inleidingsdoos is niet hetzelfde als een contactdoos, en daar plaats je niet even een 'contactdoos' bij als het om een appartementsgebouw gaat. Achter die inleidingsdoos is binnenbekabeling, en deze zijn voor rekening van de eigenaar van het gebouw. Voorts zijn die lijnwaarden enkel op de downstream slecht, dus als het om binnenbekabeling gaat, waarom Belgacom laten langskomen om dat avst te stellen en vervolgens een gepeperde rekening te betalen?
Ga u lange tenen elders vertonen. Zie da ge weet waar ge van spreekt als ge mensen 'raad' geeft die hen achteraf op kosten jaagt.
Ow oei de vrijheid van meningsuiting. Serieus? En onder dat motto is het goed om derden foutief advies te geven, pretenderen dat het realiteit is en ongetwijfeld nergens te bekennen zijn als de benadeelde de rekening gepresenteert krijgt?FWIW: dit is een forum, hier geven mensen vrijelijk hun mening. Als die fout blijkt te zijn, so be it. Dat er dan een bullebak met groot ego meent iedereen het zwijgen op te moeten leggen is zijn probleem, niet het onze.
Waarom? Die man moet voor zichzelf toch kunnen beslissen wat hij al dan niet doet. Als iemand na één post te lezen op een forum meteen tot die actie overgaat dan verdient hij het om op de blaren te zitten.Goendi schreef:Terzijde, ik gaf 'vrijelijk mijn mening', met dit verschil dat ik zeker van mijn stuk ben. Het was overigens niet naar u gericht, maar als u zich geroepen voelt om te reageren, bent u dan ook bereid de kosten van die mens te dekken als hij toch het bewuste advies opvolgt?
De waarom is simpel. Als iemand je om raad vraagt, en je geeft die wetende dat hij op die raad zal vertrouwen, ben je verantwoordelijk als het verkeerd uitdraait. Velen nemen daar een loopje mee, wat in feite helemaal niet correct is naar diegene aan wie je raad geeft.Waarom? Die man moet voor zichzelf toch kunnen beslissen wat hij al dan niet doet. Als iemand na één post te lezen op een forum meteen tot die actie overgaat dan verdient hij het om op de blaren te zitten.
Hum die is idd niet altijd even vriendelijk :pDit gezegd zijnde, ik twijfel niet aan uw kennis, het is uw stijl die allesbehalve is.