Pagina 6 van 8

Geplaatst: 30 sep 2008, 20:29
door Telespetter
Sedert zondag gaat het hier in Gent weer op en af met de telefonie 4 uren goed 4 uren niets meer en sinds ik Homeconnect heb dat is een 5 tal maanden kan ik geen andere Dommel gebruikers opbellen en zij kunnen mij niet bellen. Buiten dit en de storingen die op de onmogelijkste momenten opduiken ben ik voor iedereen bereikbaar alleen niet voor Dommel gebruikers. Dus die bel ik dan maar weer via skype.

Geplaatst: 01 okt 2008, 13:02
door tjahhh
vandaag weer down???
Hier wel in regio 014

Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.

Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.

Meerdere personen last van?

Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...

Geplaatst: 01 okt 2008, 14:12
door frado
en het gaat weer niet...

Geplaatst: 01 okt 2008, 14:16
door dannyict
al een paar dagen hier ook (regio eeklo)..geen uitgaande of binnenkomende gesprekken...personen krijgen inderdaad na een x-aantal minuten de ringtoon, ondertussen natuurlijk al lang opgehangen

Geplaatst: 01 okt 2008, 14:18
door tjahhh
Wat ik nu eens wil weten waar die storingen vandaan komen.
Is dat omdat de servers van dommel uitvallen?
is dat omdat er aan de servers gewerkt word(updates)?
of is het nog niet gevonden waar de storingen vandaan komen.

Daar wil ik eens dat Dommel uitspraak overdoet.

Dan kan ik ook me conclusies trekken.

Geplaatst: 01 okt 2008, 14:25
door driesel
tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014

Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.

Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.

Meerdere personen last van?

Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).
Tot groot jolijt van m'n moeder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.

Geplaatst: 01 okt 2008, 14:26
door frado
driesel schreef:
tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014

Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.

Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.

Meerdere personen last van?

Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).
Tot groot jolijt van m'n moder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.
hah bij u ook? "Gebt hier weer wat in gang gestoken he" . En gelijk heeft ze tbh
En dat allemaal mainly voor de gratis upgrade naar 12mbit die je niet krijgt

Geplaatst: 01 okt 2008, 14:39
door broli
Ik krijgt het ook al te horen van mijn ouders dat dit gewoon prul is. Kwaad worden of niet, helpt geen reet bij dommel. Dat zoiets gewoon onder de neus van de regulator kan is ongekend.

Geplaatst: 01 okt 2008, 14:47
door driesel
kga toch da contract is doorspitten op enige lacune

Geplaatst: 01 okt 2008, 14:56
door xenne
blijkbaar grote homeconnect miserie de laatste dagen. een telefoon dat niet werkt ligt natuurlijk heel gevoelig bij de mensen, als belgacom zo een service zou leveren is het land te klein. hopelijk brengt de update soelaas

Geplaatst: 01 okt 2008, 15:05
door ttts
Hier ook geen telefoon niet meer :(
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.

Great ...

Geplaatst: 01 okt 2008, 15:40
door broli
Yep al de hele dag...soms voor de fun x-lite gewoon laten bellen, pas na 6 min ofzo begint het te rinkelen. Hoe kan internet super stabiel zijn maar telefoon niet. Telefonie moet juist een hoge QoS hebben.

Geplaatst: 01 okt 2008, 15:56
door driesel
Volgens mij moet QoS hier verstaan worden als Questionability of Service.

Geplaatst: 01 okt 2008, 15:59
door rosheen
ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer :(
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.
Hier ook zo. :evil: (ook zone 014)
En ik ben dit goed zat aan het worden! :evil: :evil:

Geplaatst: 01 okt 2008, 16:14
door rpr
rosheen schreef:
ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer :(
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.
Hier ook zo. :evil: (ook zone 014)
En ik ben dit goed zat aan het worden! :evil: :evil:
Zelfde in zone 052
En iemand een copy nog van het contract. Wil dit ook wel eens goed lezen want de volle pot betalen voor iets dat een week al niet werkt is er toch ook over.

Geplaatst: 01 okt 2008, 16:18
door broli
We zullen tegen vrijdag zien. Als het niet opgelost geraakt zal ik het mijn missie maken om het op elke grote nieuws site te krijgen.

Geplaatst: 01 okt 2008, 16:38
door ik_jefke
Hier (zone 03) vandaag ook geen VOIP, geen gerinkel enkel een kiestoon.
Het nummer van de helpdesk 011/92.00.00) is ook niet toegekend....

Geplaatst: 01 okt 2008, 16:56
door ttts
Juist antwoord gekregen op mijn support mail:

Geachte,



Momenteel zijn er werken aan de telefonie.

Vrijdag wordt er een nieuwe switch geplaatst, wat al deze problemen zal oplossen.



Alvast bedankt voor uw geduld!



met vriendelijke groeten,

meilleures salutations,

best regards,

Geplaatst: 01 okt 2008, 16:59
door xenne
hoop doet leven. geen woorden maar daden etc :wink:

Geplaatst: 01 okt 2008, 17:10
door Tommyboy3
Had ook dat antwoord gekregen. Ben eens benieuwd.

Geplaatst: 01 okt 2008, 17:36
door xenne
't is jammer dat ze zoiets niet in het crm zetten (ik geraak er trouwens moeilijk op, vaak fout Problem with dB connection!), maar wellicht zijn ze bang dat ze dan compensatie moeten geven voor de dagen dat telefonie plat lag

Geplaatst: 01 okt 2008, 17:50
door SniFManS
xenne schreef:'t is jammer dat ze zoiets niet in het crm zetten (ik geraak er trouwens moeilijk op, vaak fout Problem with dB connection!), maar wellicht zijn ze bang dat ze dan compensatie moeten geven voor de dagen dat telefonie plat lag
compensatie ? Dat willen ze niet geven !!! Anders moet ik dat nu al hebben voor drie maand ;-)

Hier in MOL (014) kan er niet gebeld worden of opgebeld worden . Das nu al vier dagen . Als deze week niets van oplossing gebeurd ga ik stappen ondernemen om van homeconnect van af te komen.
Ik blijf niet als een zot betalen voor iets dat niet werkt ( ben geen beta tester ).

Iemand al positieve ervaringen met de ombudsdienst ? Of is het weer zo dat die niets kunnen doen ?

Geplaatst: 01 okt 2008, 18:59
door driesel
Telefonie werkt hier nu weer.

Geplaatst: 01 okt 2008, 19:06
door ThaMan
Hier al 3 dagen niet.... steeds bezet aan de andere kant
en kan niet opgebeld worden. Tsja wat kunnen we er aan doen ? Niks zeker

Geplaatst: 01 okt 2008, 19:16
door rosheen
driesel schreef:Telefonie werkt hier nu weer.
Hier ook... voor zolang het duurt. :evil:

Geplaatst: 01 okt 2008, 19:19
door broli
rosheen schreef:
driesel schreef:Telefonie werkt hier nu weer.
Hier ook... voor zolang het duurt. :evil:
Zal dommel voor een nieuwe record willen gaan? 1 uur lang stabiel mss :eek:

Geplaatst: 01 okt 2008, 19:23
door antpeks
hie ris eigenlijk iets vreemds aan de gang, ik heb voip connectie. Maar kan niet bellen, na 40 seconden volgt een in gespreks toon. Maar wat schets mijn verbazing, het voip lampje blijft knipperen en er wordt een verbinding tot stand gebracht naar het nummer dat ik bel.

Dat gebeurd dus nadat ik heb ingehaakt, tja in gesprek na veertig seconden, en de verbinding wordt meerdere malen gemaakt.

Peter Kuipers
http://dommelusers.be

Geplaatst: 01 okt 2008, 19:25
door Fluppeke
Hier werkt het ook terug.

Er is inderdaad nog vannalles loos, zo duurde het ook idd een 30tal seconden voor ik via betamax beltoon kreeg en mijn schedom telefoon overging.

Ik kreeg al even koude rillingen aan het gedacht dat dommel ons tot vrijdag (nieuwe switch) zonder meer zonder telefoon zou zetten ...

Geplaatst: 01 okt 2008, 20:34
door SniFManS
heb sins vier dagen voor de eerste keer terug foon gehad :-) En zlef ook weer kunnen bellen .

Geplaatst: 01 okt 2008, 20:55
door Zelete
Voor de eerste keer problemen gehad met de telefoon hier. Ik bel naar mijn moeder, twee keer ofzo. Wel ja, dat lukt niet. Ik bel dus met de GSM en eventjes later hoor ik haar gewone telefoon afgaan.

Zij pakt die dus op "hallo? hallo?", niets te horen aan de andere kant. Een paar seconden later weer hetzelfde geval. Blijkbaar kwam mijn telefoontje dus een kwartier later pas aan :p

Is ondertussen wel vanzelf opgelost blijkbaar...

Geplaatst: 02 okt 2008, 15:48
door ThaMan
Hier voor de 4de dag geen telefoon
Enkel bezet toon wanneer ik iemand opbel en wil opgebeld worden.

Ik wacht geduldig op morgen !
Vrouw des huizes word gek van die phone problemen.

Geplaatst: 02 okt 2008, 16:07
door broli
En weer dood. Ging sinds gisteren avond terug ok en deze voormiddag ook maar nu is het weer plat.

Geplaatst: 02 okt 2008, 16:43
door woete
degoutant !

hier werkt het vandaag weer niet !!!

Dit is gewoon niet meer serieus. Normaal zou enkel in uitereste nood na enkele noodprocedures zoiets mogen gebeuren. En onderhoud zou snachts moeten gebeuren. HElaas ben ik snachts wél altijd bereikbaar, enkel overdag doen zich 'storingen' voor ... verdacht !

Geplaatst: 02 okt 2008, 16:54
door Yargo
Ik vraag me eigenlijk af of die techniekers bij dommel wel een ganse week werken. Als er iets moet gebeuren is het altijd op een vrijdag. Die werken maar 1x per week zeker :roll:

Geplaatst: 02 okt 2008, 20:39
door SniFManS
We zitten allemaal met het zelfde probleem hoor ! Dommel zit in de misery met hunnen voip rommel. En ligt dus niet aan routingstabellen dat moeten worden aangepast ;-)

Geplaatst: 05 okt 2008, 12:41
door Zuttasoxx
werkt iedereen hun telefonie weer naar behoren?

Geplaatst: 05 okt 2008, 13:03
door Ken
Hier wel ja.
Sommige telefoontjes kwamen bij mij ook 10 à 15 min later binnen (één beltoon)... En daarna niks meer.

Nu goed, ze werken eraan éh. We zijn de eerste klanten in de Belgische telecom revolutie, dus klagen moeten we niet echt, zie jezelf als pioneer xD

Geplaatst: 05 okt 2008, 13:10
door SniFManS
Tot hier toe kan ik ik terug gebeld worden en kan ik zelf ook terug bellen . Enkel nog altijd het probleem dat bepaalde telefoon providers me nog niet kunnen bereiken .Dus nog geen stap voorruit :-(

Geplaatst: 05 okt 2008, 13:28
door frado
Sniffie schreef:Tot hier toe kan ik ik terug gebeld worden en kan ik zelf ook terug bellen . Enkel nog altijd het probleem dat bepaalde telefoon providers me nog niet kunnen bereiken .Dus nog geen stap voorruit :-(
+ echo op de lijn nog steeds

Geplaatst: 05 okt 2008, 13:49
door malinwa001
Yargo schreef:Ik vraag me eigenlijk af of die techniekers bij dommel wel een ganse week werken. Als er iets moet gebeuren is het altijd op een vrijdag. Die werken maar 1x per week zeker :roll:
Niet vergeten dat er geen 100 man werkt die dat kan zoals bij BGC of Telenet om er maar 2 te noemen.

Volgens mij zijn er één a 2 mensen bezig met deze specifieke taak (VOIP) dan hebt ge nog hun uitbouw van hun eigen netwerk(city...) en dus ook het onderhoud der op. En deze mens(en) kunnen dus duidelijk het klantenbestand van dommel niet op tijd verwerken.

Een extra switch erbij heeft de problemen dus niet opgelost, althans voor iedereen en ook 100%.
Denk ook eens aan de mail, hoe dikwijls is die al niet uitgevallen? Meestal voor kortere tijd wat bij mail niet echt zo'n groot probleem is, maar bij telefoon kan je moeilijk tevreden zijn als de connectie tot stand komt 30 minuten na dat er is opgelegd.

Ik geef ze nog enkele weken (01/01/2009) Als dan niet alles is opgelost stap ik er uit. Ga ook maandag nog maar eens bellen om te zien wat den uitleg is. En aangezien het tickettingsysteem terug 'werkt' zal ik ook daar mijn mening is verkondigen.