Pagina 6 van 6

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 19 maa 2025, 17:40
door devilkin
Het is een site van de DPG familie, net zoals Tweakers,...

Grote kans dat ze net zoals Tweakers vrij onafhankelijk werken.

Nog grotere kans dat het een vergetelheid is, ipv een grote samenzwering.

Contact opnemen lijkt me weliswaar meer werk maar ook logischer dan hier complot theorieën posten.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 19 maa 2025, 17:45
door boonpwnz
Fastfiber staat ook niet op die vergelijker(zowel mobiel als vast) dus ik denk dat het eerder een vergetelheid is.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 19 maa 2025, 18:28
door Fallschirmjaeger
Joop schreef: 3 maanden geleden Voor de liefhebber.....HLN's website:

https://www.mijnvergelijker.be/

Kies telekom, en probeer dan eens Digi eruit te halen, staat er niet tussen. Waarom niet? Mijn Vergelijker is van HLN/DPG.

Maar hun facturatie mankeert toch wel het een en ander, tijd dat ze dit fixen.
Lycamobile, Ello Mobile, Carrefour Mobile, Jim Mobile (nochtans van Proximus) staan er ook niet. Dat complot van DPG tegenover Digi gaat dus al minstens 15 jaar terug in de tijd. :eek:

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 19 maa 2025, 18:32
door dragonflo
Werken die niet op commissie? Dus geen commissie geen vermelding. Is dat niet net hetzelfde met hun electriciteit vergelijkingswebsite.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 19 maa 2025, 20:14
door gvo7
Dat is ook mijn vermoeden, dergelijke sites hun business model is geld verdienen. Of je moet betalen om in de lijst te komen, of een commissie per klant die ze aanbrengen via de site

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 20 maa 2025, 17:19
door Joop
Precies, maar ze doen in hun roddelblaadje HLN en VTM wel doen voorkomen alsof het DE VERGELIJKINGSSITE is en dat is dus gewoon pure misleiding.

Vreemd dat de overheid niet optreed tegen deze oneerlijke praktijken.

Ze stellen zelf:
Hoe gaat Mijnvergelijker.be te werk?

Mijnvergelijker.be wil de Belgische consument helpen weloverwogen keuzes te maken om te besparen op energie, telecom, verzekeringen, financiële producten en ziekenfondsen. Dit dankzij onafhankelijke, transparante en betrouwbare vergelijkingen. Zo kan je in alle vertrouwen de beste beslissingen voor jouw levenssituatie nemen, en slim tijd en geld besparen.
Maar dit klopt dus niet, want vergelijken niet alles, wat de VREG bv wel doet. Mensen weten dus gewoon niet dat er nog providers zijn.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 20 maa 2025, 18:04
door devilkin
Het BIPT stelt ook op https://www.bipt.be/consumenten/de-aanb ... t-een-tool dat men https://www.bestetarief.be/ moet gebruiken, wat de tegenhanger is voor de v-test.

(tot voor dat je die site van DPG hier aanhaalde had ik er zelfs nog nooit van gehoord. Dus geen idee hoe populair die is... Maar DPG media is nu ook niet iets wat ik courant bekijk)

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 21 maa 2025, 18:38
door jantje81
Commerciële vergelijkingssites werken per definitie op commissie en in dit geval moet een mobiele operator hoogstwaarschijnlijk ook betalen voor vermelding op de site. Je surft hier vrijwillig naar een bak reclame, daar is niks mee. Zo werkt de vrije markt. :-)

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 21 maa 2025, 18:48
door Joop
devilkin schreef: 3 maanden geleden tot voor dat je die site van DPG hier aanhaalde had ik er zelfs nog nooit van gehoord.
Sommige mensen luisteren nog radio en kijken nog naar TV-zenders....en daar gooit DPG je dood met reklame voor hun valse-sites.

Ze hebben best wel aardige programma's, maar even veel rotzooi die ze aanraden.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 23 maa 2025, 18:08
door heist_175
devilkin schreef: 3 maanden geleden Het is een site van de DPG familie, net zoals Tweakers,...

Grote kans dat ze net zoals Tweakers vrij onafhankelijk werken.
Tweakers is een online nieuwswebsite, met een eigen en onafhankelijke redactie.
MijnEnergie en MijnVergelijker zijn een prijsvergelijkers op commissie, betaal je veel krijg je veel "airplay" en vice versa.

Tweakers is overgekocht om op een legale manier GDPR te omzeilen: door heel wat gespecialiseerde(re) websites over te nemen, verhoogde DPG de kans dat ze met DPG-cookies heel veel cross-websites-cookies kunnen blijven gebruiken.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 08 mei 2025, 18:20
door satsurfer
@complotdenker @Joop
https://www.msn.com/nl-be/financien/nie ... r-AA1Epbew
https://www.lecho.be/entreprises/teleco ... 06224.html
Terug fake MSN? :-)

Minister van Telecom Vanessa Matz (Les Engagés) roept telecomoperator DIGI bij zich wegens "de talrijke klachten" tegen het bedrijf bij de ombudsdienst. Dat heeft ze donderdag aangekondigd. DIGI zegt dat de problemen al zijn opgelost.

Volgens de Franstalige zakenkrant L'Echo registreerde de ombudsdienst op vijf maanden tijd 300 klachten tegen DIGI. In verhouding tot de omvang van de nieuwe operator zijn dat veel klachten, klinkt het. Een grote speler als Orange krijgt bijvoorbeeld 2.000 klachten op een heel jaar.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 09 mei 2025, 07:24
door heist_175
De overheid is grootaandeelhouder van Proximus, die scoren nog veel meer klachten :).

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 09 mei 2025, 07:29
door devilkin
Zijn er percentages die rekening houdende met het product, zijnde enkel gsm en vast Internet, voor de andere providers? Dus niet alles op 1 pot gooiende.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 12 mei 2025, 16:36
door satsurfer
https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~acd4fba7/

“Techniekers kunnen de parking van hun busjes niet meer betalen omdat we nog 40.000 euro schulden bij 4411 (app waarmee je kan betalen voor parkeren, red.) hebben. Dat is toch niet meer normaal?” Een medewerker van telecombedrijf DIGI krabt zich in de haren. Verschillende rekeningen zijn niet betaald, zoals die van parkeerapp 4411 hieronder. Daardoor wordt zijn werk een stuk moeilijker. “De Roemeense installateurs moeten zelf een parkeerticket nemen en het bedrag voorschieten. Hopelijk krijgen ze dat nog terugbetaald.”


"dat zie je ook in de profielen die vertrekken: vooral mensen uit afdelingen als marketing, sales en andere administratieve functies.” “De lancering kwam veel te vroeg”, "zegt een ander ex-directielid. “Het bedrijf was daar nog niet klaar voor.”

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 12 mei 2025, 17:00
door proximusboyke
De vraag is hoelang ze nog deftig gsm gaan kunnen aanbieden :-)

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 12 mei 2025, 17:03
door Kun
Van erg naar erger.

Zijn DIGI Roemenië en Citymesh zo blut? Waarom zijn die achterstallige facturen nog altijd een probleem.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 12 mei 2025, 18:00
door devilkin
Houden we het even beleefd, als volwassenen? Dank.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 12 mei 2025, 19:06
door Data technicus
satsurfer schreef:https://www.hln.be/binnenland/exclusief ... ~acd4fba7/

“Techniekers kunnen de parking van hun busjes niet meer betalen omdat we nog 40.000 euro schulden bij 4411 (app waarmee je kan betalen voor parkeren, red.) hebben. Dat is toch niet meer normaal?” Een medewerker van telecombedrijf DIGI krabt zich in de haren. Verschillende rekeningen zijn niet betaald, zoals die van parkeerapp 4411 hieronder. Daardoor wordt zijn werk een stuk moeilijker. “De Roemeense installateurs moeten zelf een parkeerticket nemen en het bedrag voorschieten. Hopelijk krijgen ze dat nog terugbetaald.”


"dat zie je ook in de profielen die vertrekken: vooral mensen uit afdelingen als marketing, sales en andere administratieve functies.” “De lancering kwam veel te vroeg”, "zegt een ander ex-directielid. “Het bedrijf was daar nog niet klaar voor.”
Wat als proximus niet betaald word voor het gebruik van hun netwerk en hoe gaan ze dan de uitbreiding van hun eigen masten en fiber netwerk bekostigen als ze al geen geld hebben om parking te betalen. Denk dat ze over paar maanden toch de prijs van hun abonnement toch gaan moeten verhogen anders zal het rap gedaan zijn met Digi.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 13 mei 2025, 10:42
door bralm
Als je alles tegelijkertijd wilt realiseren (mobiel via Proximus, eigen mobiel netwerk uitbouwen, eigen fiber netwerk uitbouwen, IPTV opstarten) verschiet ik er niet van dat dit niet van een leien dakje loopt.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 16 mei 2025, 16:23
door Joop
Raar is wel dat Telenet meer dan een jaar problemen had omdat ze weer eens met informatica de mist in gingen, toen hoorden we de kranten amper of waren ze heel lief voor de problemen. Zelfde als de problemen met Proximus die nog altijd niet in staat is klachten, zelfs MET SLA, deftig af te handelen.
Dan hoor je niemand.

Ik ben al sinds dag 1 bij Digi, ben zeer tevreden en alles werkt goed. Lijkt me eerder dat sommigen er belang bij hebben Digi in een slecht daglicht te stellen.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 16 mei 2025, 16:33
door Dizzy
Dat er sommigen belang hebben dat Digi in een slecht daglicht staat is een zekerheid, dat heet economische belangen en concurrentie. Die problemen heeft Digi echter zelf veroorzaakt en de oplossing dient zich nog niet direct aan. Klanten hebben geen boodschap aan excuses over de belangen van concurrenten maar willen dat waar ze voor betalen, ook werkt. Hier waren veel mensen enthousiast over de nieuwkomer en de prijzen, velen zijn afgehaakt door de problemen ondanks dat ze graag weg wilden bij de klassieke providers.

Digi moet zelf hun problemen aanpakken en zorgen dat ze leveren wat ze beloven, daar kan geen enkele concurrent wat tegen doen. Dat het vertrouwen in Digi nu een deuk heeft opgelopen is dus totaal hun eigen schuld.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 16 mei 2025, 16:48
door master-magic
dan heb je veel geluk of merk je het niet op de momenten dat er problemen zijn, ik heb het 4 maanden een kans gegeven en ben veranderd door de ontvangst dat soms weg viel of ik geen sms'jes toe kreeg van bepaalde vrienden of ze me niet konden bellen, en in het buitenland ik geen ontvangst had en een heleboel moest aanpassen en instellen om weer ontvangst te hebben, iemand bij mij had proximus en had geen problemen met dezelfde iPhone, ik had opeens geen ontvangst.
als je constant problemen hebt en het niet opgelost wordt dan verander je snel naar een andere provider.
kreeg ook klachten van mensen dat ze niks konden inspreken op m'n voicemail, omdat dit niet bestaat op de digi abbo.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 16 mei 2025, 20:53
door ym2003
master-magic schreef: 1 maand geleden kreeg ook klachten van mensen dat ze niks konden inspreken op m'n voicemail, omdat dit niet bestaat op de digi abbo.
Dat is echt wel een misstap van Digi. Die roamingproblemen raken ooit wel eens uitgewerkt, maar voicemail is toch belangrijk voor veel mensen.

Re: “Vroeg of laat loopt dit fout af”

Geplaatst: 27 mei 2025, 19:49
door bollegijs
Minister van Telecom Vanessa Matz heeft dinsdag tijdens een onderhoud met telecomoperator Digi een concreet engagement van de operator gevraagd om ervoor te zorgen dat het aantal klachten bij de ombudsdienst voor telecommunicatie sterk daalt en om de rechten van abonnees te vrijwaren. Dat meldt ze in een mededeling. De ontmoeting kwam er naar aanleiding van het hoge aantal klachten bij de ombudsdienst voor telecommunicatie.
https://www.hln.be/binnenland/minister- ... ~ac8363ed/

Ik verwacht beterschap nu!