Pagina 6 van 7
Re: Online banken
Geplaatst: 27 jul 2025, 17:15
door bartman
Revolut is toch enkel interessant als je regelmatig buiten de eu reist dacht ik of is dat ook interessant voor betalingen in belgie/eu? Betalen jullie daarmee ook in de supermarkten en jullie facturen?
Re: Online banken
Geplaatst: 27 jul 2025, 17:38
door nerph
Ik gebruik mijn Revolut vooral voor online aankopen in dollar of pond. Euros wisselen bij hen is goedkoper.
Re: Online banken
Geplaatst: 27 jul 2025, 17:48
door boonpwnz
Ik gebruik revolut meer en meer voor dagdagelijkse zaken.
Bv is verbonden met mijn google pay.
Toegevoegd na 31 seconden:
Ik heb nog steeds een litouwse Iban
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 09:45
door jefdecuypere
Hier sinds afgelopen zaterdag ook een Belgische IBAN gekregen. Voor zover ik de info op de website van de Nationale Bank begrijp, moet je de bestaande Litouwse rekening nu wijzigen en een sluitingsdatum meegeven. Ik dacht eerst dat ik de rekening moest schrappen, maar 'schrappen' is blijkbaar enkel voor eerder foutief gemelde gegevens, tenzij iemand me hier corrigeert.
https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... echtzetten
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 10:12
door liegebeestig
klopt @jefdecuypere zo heb ik het ook gedaan met einddatum het moment waarop ik de BE iban kreeg.
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 10:24
door boonpwnz
Ik vraag me af hoe ze bepalen wanneer iemand Belgische IBAN krijgt.
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 13:19
door Vaganzza
Wat ik mij afvraag: wat is er speciaal aan Revolut dat je het als dagelijkse bank wil gebruiken? (dus zonder de buitenlandse valuta gebruiken)
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 13:23
door liegebeestig
Sneller dan keytrade, je kunt er eventueel ook instant geld opzetten met Curve of andere (krediet)kaart enzovoort. Keytrade blijft wel mijn hoofdbank.
(ik denk dat er nog een referral code is voor revolut

)
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 13:45
door devilkin
Onmiddellijke notificatie als je een transactie hebt, prepaid, virtuele kaarten, kaarten voor eenmalig gebruik, handig om ook bvb een joint rekening en bij behorende kaart te hebben (gebruiken mijn partner en ik op vakantie),...
Revolut is zeker niet mijn primaire bank maar wel frequent gebruikt.
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 13:52
door boonpwnz
Ik vind het vooral mooi dat je inderdaad die directe meldingen hebt. Ook bv bij oneigenlijk gebruik zie je direct dat de transactie is geblokkeerd.
Die virtuele kaarten en vooral de wegwerpkaarten gebruik ik voor fishy sites waar ik wil wel bestellen maar niet het risico wil nemen om mijn kaart te delen.
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 14:55
door buthead
Bij het aangeven van sluiten van de LT rekening zie ik deze niet meer staan
Iemand meer info of zelfde?
Op belastingen stond deze wel nog autom ingevuld
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 17:26
door nerph
Bij mij bestaat de LT IBAN nog altijd in mijn Revolut, ik heb gewoon zowel een BE als LT IBAN.
Dan moet je toch nog niet het aangeven van sluiten doen bij de NBB? Of ben ik mis?
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 18:23
door liegebeestig
Revolut meldt duidelijk dat het niet meer de bedoeling is dat je de LT IBAN gebruikt. Dat je dus alle verwijzingen maakt naar de BE. Dan beschouw ik die als stopgezet.
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 18:55
door nerph
Hmm oke, dat is logica dat ik kan volgen.
Ik heb zo net ingelogd in de NBB CAP toepassing en ik zie mijn eerder aangegeven rekening niet staan. Ik ben zeker dat ik het had aangegeven...
Bon, niet erg zeker aangezien ik nu een BE IBAN heb.
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 19:22
door Stroper
liegebeestig schreef: 1 maand geleden
Revolut meldt duidelijk dat het niet meer de bedoeling is dat je de LT IBAN gebruikt. Dat je dus alle verwijzingen maakt naar de BE. Dan beschouw ik die als stopgezet.
Zolang je de LT IBAN ziet, vermoed ik toch ie nog actief is en dus verplicht aan te geven.
Ik vermoed dat ze die sowieso een korte tijd actief (moeten) houden, er kunnen immers nog altijd betalingen van derden binnenkomen, aangezien niet iedereen direct op de hoogte zal zijn.
Anderzijds is dit natuurlijk per belastingsjaar, volgend jaar zal je die dus sowieso nog moeten aangeven. En vermoedelijk is de LT IBAN tegen 31 december wel weg.
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 20:37
door buthead
nerph schreef:Hmm oke, dat is logica dat ik kan volgen.
Ik heb zo net ingelogd in de NBB CAP toepassing en ik zie mijn eerder aangegeven rekening niet staan. Ik ben zeker dat ik het had aangegeven...
Bon, niet erg zeker aangezien ik nu een BE IBAN heb.
Idem hier
Via pc of gsm?
Hier gsm
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 20:39
door nerph
Hier pc.
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 22:07
door jefdecuypere
Bij mijn weten zie je je eerder aangegeven rekeningen nooit in die lijst, maar je kunt wel alle gegevens die bij de NBB gekend zijn raadplegen via je het kopje ‘Raadplegen’ bovenaan in de CAP-tool. Dan krijg je een PDF met o.a. alles wat vroeger gemeld werd.
Re: Online banken
Geplaatst: 28 jul 2025, 23:11
door nerph
@jefdecuypere aha, ja daar staat het er inderdaad bij vermeld.
Re: Online banken
Geplaatst: 29 jul 2025, 11:40
door johann
Stroper schreef: 1 maand geleden
liegebeestig schreef: 1 maand geleden
Revolut meldt duidelijk dat het niet meer de bedoeling is dat je de LT IBAN gebruikt. Dat je dus alle verwijzingen maakt naar de BE. Dan beschouw ik die als stopgezet.
Zolang je de LT IBAN ziet, vermoed ik toch ie nog actief is en dus verplicht aan te geven.
Ik vermoed dat ze die sowieso een korte tijd actief (moeten) houden, er kunnen immers nog altijd betalingen van derden binnenkomen, aangezien niet iedereen direct op de hoogte zal zijn.
Anderzijds is dit natuurlijk per belastingsjaar, volgend jaar zal je die dus sowieso nog moeten aangeven. En vermoedelijk is de LT IBAN tegen 31 december wel weg.
Mee eens. Wees niet te voortvarend in dit soort zaken. Zolang je geen melding hebt gekregen dat de LT-rekening formeel werd afgesloten of iets 'gelijkaardigs' in de communicatie van Revolut, mag je die zeker niet als niet meer bestaande beschouwen. In de praktijk acht ik de kans wel gering dat de fiscus daar ooit heel moeilijk over zal doen, maar correct is correct: als er nog betalingen naar de LT-IBAN kunnen gebeuren, bestaat die rekening ook nog.
En bijkomend zou ik Revolut zeker niet vertrouwen dat ze die rekening netjes afsluiten voor het einde van het jaar. Die volgen vooral hun eigen logica's...
Re: Online banken
Geplaatst: 29 jul 2025, 14:34
door proximusboyke
Vaganzza schreef: 1 maand geleden
Wat ik mij afvraag: wat is er speciaal aan Revolut dat je het als dagelijkse bank wil gebruiken? (dus zonder de buitenlandse valuta gebruiken)
Ik gebruik die vooral om op alieexpress temu en co soorten te kopen. Je kan betalen met virtuele kaarten die slechts 1 transactie geldig is.
Ik denk niet dat er in belgie die dienst anbied en dan nog gratis.
Mijn neef heeft ook een aangemaakt en ze afgelopen winter gebruikt in londen. Hij zegt dat dit de goedkoopste oplossing is.
Volgend jaar april gaat hij naar japan en zegt dat ook daar de goedkoopste oplossing is om met d ekaart te betalen en geld af te halen, ik weet wel niet of dit klopt.
Re: Online banken
Geplaatst: 29 jul 2025, 20:59
door johann
Revolut hanteert nog altijd een eigenzinnige policy, waarbij kosten worden aangerekend voor wisselverrichtingen in het weekend. Tijdens de week worden de handelskoersen gevolgd en zijn zij wellicht de goedkoopste op de markt. Tijdens het weekend ben je beter af met bijvoorbeeld N26, die de omwisselkoersen van Mastercard volgt.
Als je tijdens de week bij Revolut geld hebt omgewisseld en op een virtuele deviezenrekening hebt gezet, is die weekendkost uiteraard niet van toepassing.
Kortom, is Revolut de 'beste koop'? Vaak wel, maar soms ook niet.
Re: Online banken
Geplaatst: 31 jul 2025, 07:32
door Flying
Mijn Revolut rekeningnummer is ook omgezet naar een Belgische IBAN. Niet dat het heel veel uitmaakt, ik ben gestopt met het te gebruiken vanwege de vele verhalen over geblokkeerde accounts (en bijgevolg geld). Ik vertrouw het zaakje niet meer en zou er nooit mijn hoofdrekening van maken. Tegelijkertijd ben ik wel op zoek naar een vervanger voor Argenta.
Re: Online banken
Geplaatst: 31 jul 2025, 13:26
door bartman
Hebben jullie het gratis standaardplan of het plus plan of een nog hoger plan? Kan je met het standaardplan ook een fysieke kaart bekomen (eenmalig verzendkost)? Is het standaard plan goed werkbaar of beter voor plus gaan? Nu heb ik beobank visa die me maandelijks een cashback storten. Betaalr revolut mij ook een cashback?
Re: Online banken
Geplaatst: 31 jul 2025, 15:33
door nerph
Ik gebruik de standaard plan, maar ik heb vroeger metal gehad en heb dus een metalen kaart momenteel. Ik denk dat je wel een fysieke kaart kunt aanvragen bij het standaard plan. Ik heb zo net gekeken op mijn gsm maar als ik kies voor een fysieke kaart aan te vragen, krijg ik een foutmelding (waarschijnlijk omdat ik al een fysieke kaart heb).
Re: Online banken
Geplaatst: 31 jul 2025, 15:44
door x0f
bartman schreef: 1 maand geleden
Hebben jullie het gratis standaardplan of het plus plan of een nog hoger plan? Kan je met het standaardplan ook een fysieke kaart bekomen (eenmalig verzendkost)? Is het standaard plan goed werkbaar of beter voor plus gaan? Nu heb ik beobank visa die me maandelijks een cashback storten. Betaalr revolut mij ook een cashback?
Voor 7 of 8 euro (verzendkost) krijg je bij het standaard plan ook een fysieke kaart zonder enige beperking en verder is het een gewone bankrekening en kaart. Zonder de extra's (verzekeringen, goedkoper beleggen,...) van de andere plannen maar wel met de voordelen van het gemakkelijk werken met buitenlandse valuta.
Re: Online banken
Geplaatst: 05 aug 2025, 08:38
door liegebeestig
Ik probeerde gisteren een overschrijving te maken van een Belgische bank Beobank naar het nieuwe be Iban nummer van revolut. Ik had instant aangevinkt bij Beobank, maar Beobank gaf foutmelding: deze bank heeft geen instant. Dat werkte met de lt rekening wel vanaf Belgische banken. Nog iemand getest?
Re: Online banken
Geplaatst: 05 aug 2025, 08:56
door nerph
Bij mij is het vanuit Hello! Bank wel gelukt instant over te schrijven naar mijn BE IBAN van Revolut.
Re: Online banken
Geplaatst: 12 aug 2025, 00:07
door bartman
waar er precies toch vraag achter is, en heb dit zelf ondervonden, bij het exporteren van je bewegingen naar het csv-bestand is dat momenteel niet alle gegevens wordt meeopgenomen in dat bestand (o.a.. nota's ontbreken) en ook dat als je kiest voor komma of spatie het toch nog niet helemaal goedkomt qua kolom gegevens. of doen jullie nooit een export van jullie bewegingen
Re: Online banken
Geplaatst: 12 aug 2025, 08:33
door heist_175
bartman schreef: 1 maand geleden
of doen jullie nooit een export van jullie bewegingen
Nee, nooit.
Enkel de PDF, de uittreksels. Die hebben juridische waarde, de CSV/XLS niet.
Re: Online banken
Geplaatst: 15 aug 2025, 15:03
door boonpwnz
Misschien heb ik iets teveel ongeduld maar dat wachten op een Belgische IBAN is nogal vervelend haha
Re: Online banken
Geplaatst: 18 aug 2025, 20:21
door bartman
voor de eerste keer op de kbc app wero gelinkt aan mijn gsm nummer en als test een overschrijving uitgevoerd en waarempel het stond meteen op mijn revolut wat wel niet meekwam was de mededeling maar deze zie ik ook niet staan bij het uitgaande bedrag op kbc. Maar hoe wist kbc dat dat bedrag naar revolut moest en als je nu zou willen dat het naar een andere rekening moet? Stel dat ik mijn gsm ook koppel aan een andere bank waar ik klant ben?
Re: Online banken
Geplaatst: 19 aug 2025, 11:19
door johann
Is er bij Wero geen vaste koppeling tussen rekeningnummer en telefoonnummer? Met andere woorden: kan je wel differentiëren in ontvangend rekeningnummer? Is het niet veeleer zo dat een overboeking naar telefoonnummer x altijd terechtkomt op rekeningnummer X en dus nooit op Y?
Zenden lijkt mij geen probleem, want je kan wel kiezen vanaf welke Wero/bankapp je een bedrag laat vertrekken, maar over het doel heb je geen controle.
Of vergis ik me? Wero is voor mij nog onontgonnen terrein.
Re: Online banken
Geplaatst: 19 aug 2025, 20:18
door Stroper
Is dus blijkbaar niet mogelijk:
https://support.wero-wallet.eu/hc/nl/ar ... -toevoegen
Dit zorgt er in elk geval niet voor dat ik van plan ben het te gebruiken.
Re: Online banken
Geplaatst: 19 aug 2025, 21:08
door johann
Dank om dat uit te vlooien. Dat weten we dan ook weer. Wero is duidelijk ontwikkeld door grootbanken die er nog altijd van uitgaan dat een mens slechts één zichtrekening heeft bij één bank

Re: Online banken
Geplaatst: 20 aug 2025, 07:52
door heist_175
Als uw telefoonnummer als identifier gebruikt wordt, hoe dacht je dan 5 rekeningen aan 1 GSM nummer te koppelen?
Re: Online banken
Geplaatst: 20 aug 2025, 07:59
door bollewolle
Misschien mis ik iets want zelf nog niet de Wero config bekeken, maar dat is toch ook niet anders bij Payconiq? Enfin, als je wil betalen kan je inderdaad wel de kaart/rekening kiezen, maar als iemand via Payconiq iets naar je stuurt komt dat toch op 1 vast ingesteld rekeningnummer terecht?
Tenzij het gaat over dat je in Wero geen meerdere bankrekeningen van andere banken kan plaatsen om te kiezen met welke je wil betalen? Want dat kan inderdaad wel perfect met Payconiq?
Re: Online banken
Geplaatst: 20 aug 2025, 09:44
door Ratface
heist_175 schreef: 1 maand geleden
Als uw telefoonnummer als identifier gebruikt wordt, hoe dacht je dan 5 rekeningen aan 1 GSM nummer te koppelen?
Uw telefoonnummer blijft nog steeds de identifier. Echter zou je toch bij verzenden van geld een rekeningnummer kunnen mogen kiezen uit een dropdown lijstje? Net zoals je bij payconiq voor de QR-betalingen onder vrienden een bepaalde kaart kan kiezen.
Re: Online banken
Geplaatst: 20 aug 2025, 09:47
door heist_175
Dat is een heel andere architectuur natuurlijk.
Probeer binnen het timeframe van INST-payment uw voorstel maar te implementeren

.
In PSD2 is dat evenmin voorzien: je kan de verschillende PSD2-services maar implementeren op 1 zichtrekening.
Re: Online banken
Geplaatst: 20 aug 2025, 15:33
door bartman
Om een misverstand te vermijden, als ik een fysieke kaart bestel (€7,99) dan ontvang ik er eentje met het VISA logo er op dus deze zal dan verschillen met de standaard kaart die in de app zit (en gekoppeld aan Apple Pay) en zal ik dus voor de echte fysieke kaart ook krediet moeten voorzien? Ik dacht verkeerdelijk dat wanneer ik de fysieke kaart bestel dat ik dan dezelde kaart zou krijgen die nu in de app zit dus met hetzelfde kaartnummer vervaldatum en ccv