Online banken

bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

Revolut is toch enkel interessant als je regelmatig buiten de eu reist dacht ik of is dat ook interessant voor betalingen in belgie/eu? Betalen jullie daarmee ook in de supermarkten en jullie facturen?
nerph
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Ik gebruik mijn Revolut vooral voor online aankopen in dollar of pond. Euros wisselen bij hen is goedkoper.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Ik gebruik revolut meer en meer voor dagdagelijkse zaken.

Bv is verbonden met mijn google pay.

Toegevoegd na 31 seconden:
Ik heb nog steeds een litouwse Iban
jefdecuypere
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier sinds afgelopen zaterdag ook een Belgische IBAN gekregen. Voor zover ik de info op de website van de Nationale Bank begrijp, moet je de bestaande Litouwse rekening nu wijzigen en een sluitingsdatum meegeven. Ik dacht eerst dat ik de rekening moest schrappen, maar 'schrappen' is blijkbaar enkel voor eerder foutief gemelde gegevens, tenzij iemand me hier corrigeert. https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... echtzetten
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 81 keer

klopt @jefdecuypere zo heb ik het ook gedaan met einddatum het moment waarop ik de BE iban kreeg.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik vraag me af hoe ze bepalen wanneer iemand Belgische IBAN krijgt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Wat ik mij afvraag: wat is er speciaal aan Revolut dat je het als dagelijkse bank wil gebruiken? (dus zonder de buitenlandse valuta gebruiken)
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Sneller dan keytrade, je kunt er eventueel ook instant geld opzetten met Curve of andere (krediet)kaart enzovoort. Keytrade blijft wel mijn hoofdbank.
(ik denk dat er nog een referral code is voor revolut :))
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1080 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Onmiddellijke notificatie als je een transactie hebt, prepaid, virtuele kaarten, kaarten voor eenmalig gebruik, handig om ook bvb een joint rekening en bij behorende kaart te hebben (gebruiken mijn partner en ik op vakantie),...

Revolut is zeker niet mijn primaire bank maar wel frequent gebruikt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik vind het vooral mooi dat je inderdaad die directe meldingen hebt. Ook bv bij oneigenlijk gebruik zie je direct dat de transactie is geblokkeerd.

Die virtuele kaarten en vooral de wegwerpkaarten gebruik ik voor fishy sites waar ik wil wel bestellen maar niet het risico wil nemen om mijn kaart te delen.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

Bij het aangeven van sluiten van de LT rekening zie ik deze niet meer staan

Iemand meer info of zelfde?
Op belastingen stond deze wel nog autom ingevuld
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Bij mij bestaat de LT IBAN nog altijd in mijn Revolut, ik heb gewoon zowel een BE als LT IBAN.

Dan moet je toch nog niet het aangeven van sluiten doen bij de NBB? Of ben ik mis?
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Revolut meldt duidelijk dat het niet meer de bedoeling is dat je de LT IBAN gebruikt. Dat je dus alle verwijzingen maakt naar de BE. Dan beschouw ik die als stopgezet.
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Hmm oke, dat is logica dat ik kan volgen.

Ik heb zo net ingelogd in de NBB CAP toepassing en ik zie mijn eerder aangegeven rekening niet staan. Ik ben zeker dat ik het had aangegeven...

Bon, niet erg zeker aangezien ik nu een BE IBAN heb.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

liegebeestig schreef: 2 dagen geleden Revolut meldt duidelijk dat het niet meer de bedoeling is dat je de LT IBAN gebruikt. Dat je dus alle verwijzingen maakt naar de BE. Dan beschouw ik die als stopgezet.
Zolang je de LT IBAN ziet, vermoed ik toch ie nog actief is en dus verplicht aan te geven.
Ik vermoed dat ze die sowieso een korte tijd actief (moeten) houden, er kunnen immers nog altijd betalingen van derden binnenkomen, aangezien niet iedereen direct op de hoogte zal zijn.
Anderzijds is dit natuurlijk per belastingsjaar, volgend jaar zal je die dus sowieso nog moeten aangeven. En vermoedelijk is de LT IBAN tegen 31 december wel weg.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

nerph schreef:Hmm oke, dat is logica dat ik kan volgen.

Ik heb zo net ingelogd in de NBB CAP toepassing en ik zie mijn eerder aangegeven rekening niet staan. Ik ben zeker dat ik het had aangegeven...

Bon, niet erg zeker aangezien ik nu een BE IBAN heb.
Idem hier

Via pc of gsm?

Hier gsm
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

Hier pc.
jefdecuypere
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Bij mijn weten zie je je eerder aangegeven rekeningen nooit in die lijst, maar je kunt wel alle gegevens die bij de NBB gekend zijn raadplegen via je het kopje ‘Raadplegen’ bovenaan in de CAP-tool. Dan krijg je een PDF met o.a. alles wat vroeger gemeld werd.
nerph
Plus Member
Plus Member
Provider

@jefdecuypere aha, ja daar staat het er inderdaad bij vermeld.
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Stroper schreef: 2 dagen geleden
liegebeestig schreef: 2 dagen geleden Revolut meldt duidelijk dat het niet meer de bedoeling is dat je de LT IBAN gebruikt. Dat je dus alle verwijzingen maakt naar de BE. Dan beschouw ik die als stopgezet.
Zolang je de LT IBAN ziet, vermoed ik toch ie nog actief is en dus verplicht aan te geven.
Ik vermoed dat ze die sowieso een korte tijd actief (moeten) houden, er kunnen immers nog altijd betalingen van derden binnenkomen, aangezien niet iedereen direct op de hoogte zal zijn.
Anderzijds is dit natuurlijk per belastingsjaar, volgend jaar zal je die dus sowieso nog moeten aangeven. En vermoedelijk is de LT IBAN tegen 31 december wel weg.
Mee eens. Wees niet te voortvarend in dit soort zaken. Zolang je geen melding hebt gekregen dat de LT-rekening formeel werd afgesloten of iets 'gelijkaardigs' in de communicatie van Revolut, mag je die zeker niet als niet meer bestaande beschouwen. In de praktijk acht ik de kans wel gering dat de fiscus daar ooit heel moeilijk over zal doen, maar correct is correct: als er nog betalingen naar de LT-IBAN kunnen gebeuren, bestaat die rekening ook nog.
En bijkomend zou ik Revolut zeker niet vertrouwen dat ze die rekening netjes afsluiten voor het einde van het jaar. Die volgen vooral hun eigen logica's...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

Vaganzza schreef: 2 dagen geleden Wat ik mij afvraag: wat is er speciaal aan Revolut dat je het als dagelijkse bank wil gebruiken? (dus zonder de buitenlandse valuta gebruiken)
Ik gebruik die vooral om op alieexpress temu en co soorten te kopen. Je kan betalen met virtuele kaarten die slechts 1 transactie geldig is.
Ik denk niet dat er in belgie die dienst anbied en dan nog gratis.

Mijn neef heeft ook een aangemaakt en ze afgelopen winter gebruikt in londen. Hij zegt dat dit de goedkoopste oplossing is.
Volgend jaar april gaat hij naar japan en zegt dat ook daar de goedkoopste oplossing is om met d ekaart te betalen en geld af te halen, ik weet wel niet of dit klopt.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Revolut hanteert nog altijd een eigenzinnige policy, waarbij kosten worden aangerekend voor wisselverrichtingen in het weekend. Tijdens de week worden de handelskoersen gevolgd en zijn zij wellicht de goedkoopste op de markt. Tijdens het weekend ben je beter af met bijvoorbeeld N26, die de omwisselkoersen van Mastercard volgt.

Als je tijdens de week bij Revolut geld hebt omgewisseld en op een virtuele deviezenrekening hebt gezet, is die weekendkost uiteraard niet van toepassing.

Kortom, is Revolut de 'beste koop'? Vaak wel, maar soms ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”