Zolang ze propageren voor meerdere pc's 2 of 4 externe ip's te gebruiken ipv nat (volgens hun voorwaarden zelfs verboden) zal de nood niet hoog zijn.
En als er daar toch behoefte is aan meer ip's zouden ze eens flink op de vingers moeten worden getikt.
Geef liever een vast ip met de vrijheid NAT te gebruiken.(met of zonder toestemming, het wordt toch gedaan).
De afscherming van de office abo's, voor zover telenet die heeft, is er toch al door blockage van de 1e 1000 poorten en de belachelijk lage upload.
Telenet tekort aan IP-adressen?
dacht niet dat Routers verboden zijn, maar wat echter wel verboden is, is om met meer pc's online te gaan dan waar je voor betaald hebt.Limburg schreef:Zolang ze propageren voor meerdere pc's 2 of 4 externe ip's te gebruiken ipv nat (volgens hun voorwaarden zelfs verboden) zal de nood niet hoog zijn.
Ook geeft de Telenet Helpdesk niets ondersteuning voor het gebruik van een router en al wat ermee te maken heeft
-
ubremoved_539
- Deel van't meubilair

- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Meer klanten dan beschikbare IP-adressen dus... nu zolang hun bezetting van de DHCP pool niet dik in de 90% zit is dit geen enkel probleem. Nu ondertussen blijken er weer een aantal ranges extra te zijn, dus men zal er wel geen probleem mee hebben.VTOLfreak schreef:Dit komt uit op ongeveer 400000 IP's (plusminus een paar duizenden)
Hoeveel klanten heeft Telenet?
-
tafelpootje
- Starter Plus

Eigelijk erg heh... er wordt zo met ip-adressen gesmost langs den ene kant en langs den andere kant zijn ze op zoek naar nieuwe systemen om meer ip-adressen te kunnen gebruiken (ik denk dan aan ipv6, is dit eigelijk al beschikbaar bij telenet?)VTOLfreak schreef:Dit komt uit op ongeveer 400000 IP's (plusminus een paar duizenden)
- [The Cleaner]
- Member

sinds enkele maanden mag een router idd, maar zoals je zegt niet met meer pc's dan waarvoor je betaalt en zelfs met correct aantal pc's zullen ze lastig doen bij helpdesk.wem schreef: dacht niet dat Routers verboden zijn, maar wat echter wel verboden is, is om met meer pc's online te gaan dan waar je voor betaald hebt.
Ook geeft de Telenet Helpdesk niets ondersteuning voor het gebruik van een router en al wat ermee te maken heeft
-
ubremoved_983
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Een router is nooit 'verboden' geweest, je krijgt gewoon geen support als je telefoneert als je een router gebruikt !
- netdata
- Elite Poster

- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
OK op dit topic is al heel lang niet gepost...tafelpootje schreef:Eigelijk erg heh... er wordt zo met ip-adressen gesmost langs den ene kant en langs den andere kant zijn ze op zoek naar nieuwe systemen om meer ip-adressen te kunnen gebruiken (ik denk dan aan ipv6, is dit eigelijk al beschikbaar bij telenet?)VTOLfreak schreef:Dit komt uit op ongeveer 400000 IP's (plusminus een paar duizenden)
maar wou dit wel even vermelden
Telenet gebruikt voor de dynamische gebruikers soms ook NAT...
om zo het tekort van IP's op te vullen...
(zelf vernomen van Telindus...)
Wat me echter ook opvalt is dat telenet IP reeks A bezit.
Raar ik dacht dat deze al uitgeldeeld waren, en zooo lang bestaat telenet nu toch ook weer niet
-
jimmysyske
- Starter

heb je telenet hierover al gecontacteerd?jimmysyske schreef:Ik heb zo'n oude motorola cybersurf modem
NU heb ik maar af en toe op een dag meer internet: "cable" lichtje van modem gaat soms voor paar uur uit....
Is begonnen de avond wnr digitale trelevisie van start ging.
Nog mensen met dit probleem?
je zal hier ook wel over terecht kunnen bij PUB (pandora user base: http://pub.telenet.be ).