[

Zo'n uitspraak is intellectueel oneerlijk. Het is wel mogelijk, maar Proximus doet er moeilijk over. Dat is een heel belangrijke nuance.sirWard schreef:Op FTTH is Internet Start NIET mogelijk.
Die technologie is perfect compatibel met lage snelheden of datalimieten.Medlo schreef:We krijgen meteen een melding in het programma dat de technologie enkel compatibel is vanaf internet comfort
De universele dienstenrichtlijn heeft niets met onderliggende technologie te maken. De wetgeving is technologieneutraal opgesteld. De overheid eist gewoon dat een bepaalde basisdienstverlening voor iedere Belg beschikbaar en betaalbaar is en het BIPT duidt een operator aan die deze dienstverlening moet uitvoeren. Proximus wordt trouwens door het BIPT kostengebaseerd vergoed voor deze verplichte dienstverlening.iRockabizzydilly schreef:we spreken hier niet over de telefoonkabels (waarop die bepaalde wetgeving van toepassing is gezien de historische achtergrond en het feit dat er belastingsgeld mee gemoeid is, Raf), maar over glasvezel blijkbaar. En die wetgeving is hoogstwaarschijnlijk (nog) niet van toepassing op nieuwe netwerken die Proximus heeft aangelegd, nieuwe netwerken die niks meer te maken hebben met het oude met deels belastingsgeld aangelegd telefoonnetwerk.
bron: http://www.bipt.be/nl/operatoren/teleco ... tth-uitrol en http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32010H0572Artikel 8 van de NGA-aanbeveling van de Commissie van 20 september 2010: “Waar vezel wordt uitgerold in het toegangsnetwerk op greenfields, mogen de NRI's van de SMP-exploitant geen bijkomende uitrol van een parallel kopernetwerk verlangen om zijn bestaande verplichtingen na te komen, met inbegrip van universeledienstverplichtingen; ze moeten ruimte laten voor de levering van bestaande geregelde producten of diensten door functioneel gelijkwaardige producten of diensten via vezel.”
Smarttube plaatsen!MClaeys schreef:Kan je ftth aanvragen als er glas ligt in je straat maar je geen nieuwbouw hebt?
Straat is 2 jaar geleden heraangelegd en wij zijn aan het renoveren. Binnenkort steek ik een wachtbuis maar ik zie er toch liever glasvezel dan koper door komen
Er wordt voorlopig alleen glas aangesloten bij nieuwbouwprojecten. Postcodecheck via http://proximus.be/glasvezelMClaeys schreef:Kan je ftth aanvragen als er glas ligt in je straat maar je geen nieuwbouw hebt?
Zoals Ken zegt, een smarttube steken, dat is een gewone koperen invoerkabel + lege duct voor glasvezel.MClaeys schreef:Binnenkort steek ik een wachtbuis maar ik zie er toch liever glasvezel dan koper door komen
Als je het hebt over "patchfibers" voor in uw rack (dus pakweg niet langer dan 20 meter), dan wil je niet weten hoeveel er al vuil zijn ondanks splinternieuw uit de doos.ITnetadmin schreef:fibers kapot omdat ze te ruw behandeld zijn, te nauw opgerold waardoor het licht de bocht niet meer kan maken, stof in de connectors waardoor de fiber slecht begint te werken, ...
Ik was daar niet echt van op de hoogte. My bad.Wel mooi dat ze er op zijn minst al mee bezig zijn.Lord Utopia schreef:Je kletst uit je nek, AndRo![]()
Natuurlijk wordt er al glasvezel geactiveerd en is het in gebruik!! Zo kan je op glasvezel bvb tot 4 decoders aansluiten ipv 3, en zijn de snelheden vrijwel gegarandeerd tot 100 Mbps (er zijn natuurlijk nooit echte garanties, het blijft een residentiele lijn). 't Is niet omdat er glasvezel binnenkomt in je huis, dat je opeens Gbps-snelheden moet verwachten.
PX is een te logge mastodont en begint pas te reageren vanaf het moment dat een instantie zoals de ombudsman een dossier heeft aangemaakt. Dit is mijn ervaring met meerdere klachten, verspreid over jaren, en geuit door vrienden of familieleden...hara_mo schreef:Ombudsdienst heeft mijn klacht geaccepteert op 13-11-2015
Nu wachten tot Belgacom een antwoord geeft aan de ombudsdienst waarom belgacom internet start weigert.
Belgacom moet binnen 1 maand antwoorden.
Misschien heb je het hele topic niet gelezen, alleen de titel?Steven7 schreef:Heel simpel op te lossen.
Neem gewoon comfort pack 63.95 met tel, internet en TV. Dan krijg je bovendien nog gratis installatie en activatie t.w.v. 59 euro.
Als alles geïnstalleerd doe je een weekje later een opzeg van TV en vaste telefonie en verlaag je naar een start.
Dit trucje zal ook niet opgaan.Kenw00t schreef:Als je perse koper wil, vraag dan een ADSL-lijn aan bij Scarlet aan 25 euro per maand, voor 50 euro activatie. Die bieden voor zover ik weet immers geen FTTH aan, dus die MOETEN dan wel die koperkabel trekken, ook al scheuren ze er hun broek aan. Na een tijdje bel je dan naar de Scarlet-klantendienst om te vragen of een VDSL2-upgrade mogelijk is. Indien ja: inhaken en naar Proximus bellen voor uw Internet Start.
Telenet zou serieus gaan zweten als Proximus een 300/300 verbinding zou aanbieden. Maar, waarom zoveel er over gaan als je met een beetje extra in snelheid marketingtechnisch hetzelfde kunt bereikenAndRo555 schreef:Ik was daar niet echt van op de hoogte. My bad.Wel mooi dat ze er op zijn minst al mee bezig zijn.Lord Utopia schreef:Je kletst uit je nek, AndRo![]()
Natuurlijk wordt er al glasvezel geactiveerd en is het in gebruik!! Zo kan je op glasvezel bvb tot 4 decoders aansluiten ipv 3, en zijn de snelheden vrijwel gegarandeerd tot 100 Mbps (er zijn natuurlijk nooit echte garanties, het blijft een residentiele lijn). 't Is niet omdat er glasvezel binnenkomt in je huis, dat je opeens Gbps-snelheden moet verwachten.
Ik vind het wel vreemd dat ze daar niet echt scheutig over zijn met informatie. Wat houdt hun tegen van 300Mbps unl. tripple play aan te bieden in nieuwe wijken tegen TN prijs -5 euro. Dan komen de klanten wel binnen.
Whop (€ 67,48)FTTHCopper
- Down: 110
- Up: 10
- Volume: Onbeperkt
- Down: 70
- Up: 5
Whop (€ 77,93)FTTHCopper
- Down: 220
- Up: 20
- Down: 70
- Up: 6
Gewoon op de verkaveling pagina als je naar beneden scrolt en zegt dat je internet wil:AndRo555 schreef:Waar zijn die snelheden ergens te vinden? Want dat is wel vrij groot nieuws.
Misschien heb je het hele topic niet gelezen, alleen de titel?philippe_d schreef:Steven7 schreef:Heel simpel op te lossen.
Neem gewoon comfort pack 63.95 met tel, internet en TV. Dan krijg je bovendien nog gratis installatie en activatie t.w.v. 59 euro.
Als alles geïnstalleerd doe je een weekje later een opzeg van TV en vaste telefonie en verlaag je naar een start.