Hoe een telefoon aansluiten ??

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bunnybugs
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

petzl schreef: ook is de NTP2007 nodig voor testen op de lijn ....
Als het in mijn nieuwe woning met "VDSL only" ook moet , zal dat ding in de garage moeten komen waar de buitenlijn binnenkomt ( zie mijn tweede post hierboven ) !
philippe_d schreef: Dit is het bestaansrecht van Userbase :-D .
Ah , bon ! :D
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

bunnybugs schreef:
petzl schreef: ook is de NTP2007 nodig voor testen op de lijn ....
Als het in mijn nieuwe woning met "VDSL only" ook moet , zal dat ding in de garage moeten komen waar de buitenlijn binnenkomt ( zie mijn tweede post hierboven ) !
philippe_d schreef:Dit is het bestaansrecht van Userbase :-D .
Ah , bon ! :D
De NTP TF2007 is het eindpunt voor Proximus .... tot daar is Proximus verantwoordelijk om te testen en storingen te doen !

Meester @philippe_d heeft, zoals altijd, een goede uitleg gegeven over hoe de spanningen door de NTP prise en NTP splitter gaan ....
ik kan er alleen nog een tekening bij voegen !
NTP (5) TF2007 en splitter.jpg
Ter info: in de telefoonprise NTP TF2007 zit er ook een RC keten .... en die staat standaard op ON in elk geval !

De namen die er in het begin werden aangegeven door Belgacom:
Telefoonprise = aansluitpunt TF2007 opbouw of aansluitpunt TF2007 inbouw
Splitter = DSL Full Rate Splitter Plug TF2007

2007 staat voor het jaar dat het voor het eerst werd gebruikt/op de markt kwam !
Bssoft
Premium Member
Premium Member

Nog een opmerking over de oudere 5 polige telefoonprise !
Belgacom heeft die later nog eens laten aanpassen ....
Er was geen veercontact meer tussen b en s
De RC keten was direct tussen a en b gezet .... en niet meer op a en s
Telefoon stopkontakt Belgacom (4) met RC keten - zonder veer.jpg
Van die was ik minder te spreken en zoals @philippe_d dan aangaf .... eruit halen die RC keten in dat model van Belgacom.
Hoe kan je die herkennen .... het RTT logo vooraan was vervangen door dat van Belgacom !
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bssoft schreef: Meester @philippe_d heeft, zoals altijd, een goede uitleg gegeven over hoe de spanningen door de NTP prise en NTP splitter gaan ....
ik kan er alleen nog een tekening bij voegen !
Bedankt voor de tekening, ik wist niet dat hiervan zo'n mooi schema bestond.
Mijn "wijsheid" is gewoon het gevolg van het openen van de ntp/splitter, en het uitmeten/vervolgen van de banen op de printerplaat :wink:
Maar de tekekening is exact hoe ik het mij voorstelde (buiten de RC kring op de NTP)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bunnybugs
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Bssoft schreef: De NTP TF2007 is het eindpunt voor Proximus .... tot daar is Proximus verantwoordelijk om te testen en storingen te doen !
Ok. :) Ik heb deze namiddag die NTF TF2007 al verhuisd naar het eindpunt in de garage in de nieuwe woning . Ik krijg wel geen beltoon ( laatste huurder was Telenetter ) , maar hoor een lichte ruis en nu en dan een ver "kraakje" als ik mijn draaischijfgeval in de inbouw stekker steek. Dit zou moeten bewijzen dat mijn koppelingen correct zijn. Zou alleen nog de "earth" moeten aankoppelen , alhoewel , dat heeft destijds de installateur in mijn huidige woning ook niet gedaan.

Ik hoor het wel als ze zouden merken dat er in mijn huidige woning geen TF2007 meer zit , nietwaar ? :)

En elk geval , bedankt aan allen ( en aan de "Meester" ) voor de info. Zo leer ik ook nog iets bij. :)
Bssoft
Premium Member
Premium Member

@bunnybugs de "earth" of aardingsdraad word ook niet gekoppeld .... was bedoeld voor een interne kabel zoals een 2 paar VVT met
zijn aparte aardingsdraad of een interne UTP kabel met aardingsdraad die dan te koppelen.
Is allang voorbijgestreefd, feitelijk staat dat oranje blokje er voor "den hond zijn botten" nog op 8)

Is nog een achterblijfster van vroeger = RTT .... de tijd van mechanische centrales werd dat veel gebruikt de aardingsdraad ....
1 - op een mechanische PABX iemand in wacht zetten ging via de aardingstoets.
2 - een toestel die een buitenlijn kon nemen achter een PABX en op vraag klant toch verbieden buiten de zone te geraken (restrictie).
3 - blokkeren van toestel einde gesprek achter een taxatie eenheid (systeem 16kHz)
enz ....
PS: we spreken van PABX die volledig mechanisch waren (relais systeem) en waar het toen nog niet bestond te programmeren zoals nu !

Als je gaat kijken naar die oude 5 polige telefoon prise dan zal je zien dat daar het teken/logo staat van een aarding rechts onderaan !

Feitelijk werden soms die 4 contacten gebruikt vb: de eerste digitale systeemtoestellen achter een PABX werkten met 4 draden.
a en b diende voor het gesprek over te sturen en de S en aarding daar ging de signalisatie over vb: de lampjes op je toestel.

Dan had je ook een telefoonsnoer nodig met vier geleiders tussen je toestel en telefoonprise !
RC keten werd uit die telefoonprise er dan uitgehaald en dat veersysteem werd er uitgeknipt want anders kon je problemen krijgen !
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”