Pagina 1 van 1

Re: PPPoE achter bbox3

Geplaatst: 10 feb 2015, 12:52
door lacer

Re: PPPoE achter bbox3

Geplaatst: 10 feb 2015, 15:14
door mrombouts
Ik heb hier een @PROXIMUS PPPoE sessie achter een bbox3/s, geen problemen. Ik krijg een 91.x.y.z IP adres. Sessie wordt opgebouwd door een dd-wrt modem, bbox3 heeft Factory config. Abonnement is proximus comfort

Re: PPPoE achter bbox3

Geplaatst: 10 feb 2015, 16:21
door jackho
hier ook geen enkel probleem met de bbox2 om twee @PROXIMUS sessies op te starten.

Re: PPPoE achter bbox3

Geplaatst: 10 feb 2015, 21:28
door Jonahboy
Het probleem is van de baan. Vandaag met Belgacom IT gebeld en ze hebben de credentials nagekeken. Blijkbaar is het zo dat als je credentials niet overeenstemmen met wat in de radius server zit, de PPPoE sessie toch lukt maar je in een afgeschermde VLAN terecht komt (10.0.0.0). Vanuit deze afgeschermde VLAN heb je dan geen internet toegang. Na rechtzetting van de credentials lukt het om de PPPoE sessie op te zetten en een publiek IP te bekomen. Bedankt iedereen om mee aan een oplossing te denken!

Re: PPPoE achter bbox3

Geplaatst: 11 feb 2015, 08:53
door jackho
Vandaag met Belgacom IT gebeld

bedoel je daarmee het technisch helpdesk nummer 0800 22 800,
of heeft de IT afdeling een apart nummer?

Re: PPPoE achter bbox3

Geplaatst: 13 feb 2015, 12:39
door Jonahboy
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet weet, ik had een mailtje gestuurd om te vragen hoe het zat met het incident dat ik geopend had en iemand heeft me 2 minuten later teruggebeld. Deze persoon kon me niet helpen, daarna werd ik (zonder aankondiging) doorgeschakeld naar god weet waar. Blijkbaar eerste lijn support (dus 080022800 vermoed ik?) Deze persoon kon mij ook niet helpen want hij wist hier niets van. Dan dus IT afdeling blijkbaar aan de lijn gekregen. => Wie of wat dit dan juist blijkt te zijn weet ik zelf ook niet. Deze dienst heeft me later nog teruggebeld.