PPPoE achter bbox3

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3318
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
mrombouts
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 nov 2010, 14:07

Ik heb hier een @PROXIMUS PPPoE sessie achter een bbox3/s, geen problemen. Ik krijg een 91.x.y.z IP adres. Sessie wordt opgebouwd door een dd-wrt modem, bbox3 heeft Factory config. Abonnement is proximus comfort
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

hier ook geen enkel probleem met de bbox2 om twee @PROXIMUS sessies op te starten.
Jonahboy
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2015, 10:56
Bedankt: 1 keer

Het probleem is van de baan. Vandaag met Belgacom IT gebeld en ze hebben de credentials nagekeken. Blijkbaar is het zo dat als je credentials niet overeenstemmen met wat in de radius server zit, de PPPoE sessie toch lukt maar je in een afgeschermde VLAN terecht komt (10.0.0.0). Vanuit deze afgeschermde VLAN heb je dan geen internet toegang. Na rechtzetting van de credentials lukt het om de PPPoE sessie op te zetten en een publiek IP te bekomen. Bedankt iedereen om mee aan een oplossing te denken!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Vandaag met Belgacom IT gebeld

bedoel je daarmee het technisch helpdesk nummer 0800 22 800,
of heeft de IT afdeling een apart nummer?
Jonahboy
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2015, 10:56
Bedankt: 1 keer

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet weet, ik had een mailtje gestuurd om te vragen hoe het zat met het incident dat ik geopend had en iemand heeft me 2 minuten later teruggebeld. Deze persoon kon me niet helpen, daarna werd ik (zonder aankondiging) doorgeschakeld naar god weet waar. Blijkbaar eerste lijn support (dus 080022800 vermoed ik?) Deze persoon kon mij ook niet helpen want hij wist hier niets van. Dan dus IT afdeling blijkbaar aan de lijn gekregen. => Wie of wat dit dan juist blijkt te zijn weet ik zelf ook niet. Deze dienst heeft me later nog teruggebeld.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”