Elektronische facturen

Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Tim.Bracquez schreef:Hier kies ik overal papieren facturen. Moet ze anders toch printen voor de boekhouding
Is dat ondertussen nog nodig? Ik dacht dat er ondertussen ook regels waren voor digitale documenten? Of lopen we inmiddels zo hard achter op de feiten :eek:
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Slafes schreef:Serieus nadeel van memodatum: ik heb mijn kadaster er mee betaald, maar wat bleek, 1 verkeerd nummertje getypt, mijn overschrijving werd niet uitgevoerd, maanden nadien: te betalen binnen 3 dagen na ontvangst van deze brief plus een boete. Had ik zonder memodatum gewerkt had ik meteen gezien dat mijn overschrijving niet werd uitgevoerd. Nu enkel een mededeling in mijn afschriften overzicht dat het niet betaald was.
Vreemd, welk nummertje was dat dan? De meeste bankapps laten je direct weten als je een rekeningnummer of gestructureerde mededeling verkeerd invoert. Het is dus onmogelijk om deze zelfs op te slaan.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

apestaart schreef:Kwestie van vergeten te betalen: er bestaat zoiets als overschrijvingen met memo datum, je brengt de overschrijving in uw PC banking en vult dan gewoon de datum in wanneer de overschrijving moet uitgevoerd worden.
Goztow schreef:Bah die pc banking. Telkens die code ingeven en zo. Liever in groep dan elke avond inloggen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Inderdaad, moest het niet zo'n moeite zijn om in te loggen zou ik ook vaker mijn facturen op tijd betalen. Maar nee, nu moet ik dat verdomde kaske zoeken, dan mijn bankkaart uit mijn portefeuille halen die in mijn jas steekt, en op het einde zien dat mijn portefeuille terug in men jas steekt of ik heb de volgende dag geen eten op het werk.

f*** die zever, ik vond het beter toen we nog een wachtwoord mochten gebruiken.
Vaganzza schreef:Iemand die Doccle al gebruikt? De CM zou vanaf deze zomer niets meer per mail versturen of m.a.w. je zowat verplichten om Doccle te gebruiken...

http://doccle.be/nl/partners/
Weer een zoveelste verplichte zever. Ik heb nu een account op SD Worx voor mijn loonbrieven van werkgever A, een account bij iets van De Post voor mijn loonbrieven van Accent Interim, en nu zou ik een account bij doccle moeten nemen voor mijn communicatie van de bank (ondanks dat die zelf een soort van postbus hebben) en mijn loonbrieven van werkgever B.

Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik hoop dat het flopt, gewoon omdat ik die zever haat.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Trojan schreef:Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.
Ja maar, dan moet ge evengoed een bakske zoeken en uw paspoort uit uw jas gaan halen. :lol:

Ik vind het nochtans niet moeilijk hoor. Er ligt altijd een bakske klaar op mijn bureau, en in mijn laptoptas zit er ook eentje voor het geval ik op verplaatsing ben. En wees nu eerlijk, je portefeuille moet je toch altijd in je directe omgeving bijhebben. Of dat nu in uw vestzak, broekzak, of op tafel is...
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Mijn portefeuille ligt niet altijd bij mij op bureau, en dan nog. Dat hele proces van inloggen is zo traag, teveel stappen, crappy scherm zonder backlight, te kleine toetskes. Met uw paspoort is het gewoon kart in reader steken en pincode intikken, dat zijn al minstens 4 stappen minder.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Kenw00t schreef:Vreemd, welk nummertje was dat dan? De meeste bankapps laten je direct weten als je een rekeningnummer of gestructureerde mededeling verkeerd invoert. Het is dus onmogelijk om deze zelfs op te slaan.
Het rekeningnummer verkeerd ingevuld... Werd opgeslagen in de verzendmap en werd niet uitgevoerd op de memo datum...

Trouwens, voor zij die een probleem hebben met die kastjes en kaarten. Vraag bij KBC een gratis 2e bankkaart aan waar je geen functies op hebt maar die je wel kan gebruiken om bij je bakje te laten steken. :) Zo doe ik het hier al enkele jaren. Je kan ze dus gebruiken om in te loggen en overschrijvingen te doen. Voor online aankopen met BC dien je natuurlijk wel je andere kaart te nemen.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Trojan schreef:Mijn portefeuille ligt niet altijd bij mij op bureau, en dan nog. Dat hele proces van inloggen is zo traag, teveel stappen, crappy scherm zonder backlight, te kleine toetskes. Met uw paspoort is het gewoon kart in reader steken en pincode intikken, dat zijn al minstens 4 stappen minder.
Ook elke keer opnieuw voor alles bevestiging door code. Code inloggen, code nieuwe begunstigde, code financiële omslag ondertekenen, een overschrijving vergeten dus opnieuw code financiële omslag ondertekenen, enz.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Trojan schreef:Maak eens één platform waar iedereen in mee kan godverdomme ipv elke week een nieuw te ontwikkelen met een eigen account en al die bullshit. En zorg dat ge kunt inloggen met uw paspoort en pin ipv een gebruikersnaam en wachtwoord.

Dat bestaat al en dat heet e-mail, met uitzondering van het water(alleen via Post) en Partena ziekenfonds(die een eigen custom systeem hebben) komen al mijn facturen binnen op e-mail.
En voor te betalen gebruik ik gewoon de bankapp op mijn smartphone geen gezever met bakskes en pincodes(ze moeten dan wel in je lijst van begunstigden zitten, maar 't Is niet zo dat al die nutsproviders elke maand(of zelfs elk jaar van rekening veranderen).

PS:mocht iemand een ziekenfonds weten waar ze de facturen gewoon via e-mail opsturen(en dus niet zoals Partena, een mail sturen met "er is een boodschap gelieve in te loggen op je partena-account") mag je dat altijd laten weten, want de helpdesk van andere ziekenfondsen kon dit niet beantwoorden.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het online bankieren systeem van een bank in NL is overigens veel eenvoudiger. Of je kan het "offline" gebruiken (zoals het bakske bij ons) of "online" (je bakje hangt dan met een USB kabel aan je PC). Groot verschil in werking herinner ik mij nog!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Er is nochtans een moderne bank hoor: https://www.evi.be/nl-be
Een rekening openen kan volledig online met je eID, ofwel alles manueel invullen en je eID inscannen en als afbeelding uploaden.

Inloggen kan met eID of gebruikersnaam en tijdelijke code via SMS. Zeer tevreden van. Zijn er nog banken die op deze manier werken?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Bij Keytrade kan je ook inloggen met je e-id. Werk je niet met een e-id, dan log je in met een login en paswoord, gevolgd door een code van een digisleutel. Geen gedoe met bankkaarten en codes genereren.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Trojan
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:

Dat bestaat al en dat heet e-mail, met uitzondering van het water(alleen via Post) en Partena ziekenfonds(die een eigen custom systeem hebben) komen al mijn facturen binnen op e-mail.
En voor te betalen gebruik ik gewoon de bankapp op mijn smartphone geen gezever met bakskes en pincodes(ze moeten dan wel in je lijst van begunstigden zitten, maar 't Is niet zo dat al die nutsproviders elke maand(of zelfs elk jaar van rekening veranderen).

PS:mocht iemand een ziekenfonds weten waar ze de facturen gewoon via e-mail opsturen(en dus niet zoals Partena, een mail sturen met "er is een boodschap gelieve in te loggen op je partena-account") mag je dat altijd laten weten, want de helpdesk van andere ziekenfondsen kon dit niet beantwoorden.
Inderdaad, maar zoomit is toch net iets gemakkelijker dat de formulieren al ingevuld zijn en je enkel nog op verzenden moet klikken.

En voor te betalen met smartphone kan je die bedrijven wel toevoegen als vertrouwde rekening, maar uw gestructureerde mededeling is ook niet elke keer hetzelfde he.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Vaganzza schreef:Zouden we de Doccle vragen en suggesties niet in dit topic kunnen bundelen? Lijkt mij ook handiger voor de Doccle medewerker.

Alle posts over Doccle werden samengevoegd in het Doccle topic
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”