Pagina 1 van 1
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 12 sep 2013, 08:12
door lion51
Vorige week ook zelfs ondervonden op ata287 bij vrienden dat men mij niet hoorden als ik naar hen belden maar als zij belden was alles oke
Wel triestig dat WeePee zo traag is om te reageren als er wa fout loopt en zeker als zij updates hebben uitgevoerd
Ben al jaren bij WeePee maar sinds ze bezig zijn met WeePeeTv is hun naservice voor VOIP er achteruit op gaan en zeker nu die ene persoon die via twitter werkte ook weg is
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 19 sep 2013, 13:16
door smhg
Voor wat het waard is:
Als 3starsnet klant kan ik op het Proximus netwerk ook geen gebruik maken van mijn SIP account (VOIP).
Aangezien ik in het buitenland woon, maak ik regelmatig gebruik van SIM kaartjes van andere providers. Daar werkt het telkens zoals het hoort.
En zoals bij andere replies werk het hier via WiFi ook gewoon.
Ik ben trouwens vrij zeker dat het in juni van dit jaar wel nog werkte via Proximus.
Ik denk dat het overduidelijk is dat Proximus besloten heeft om dit te blokkeren?
Spijtige zaak. Ik wil er niet aan denken hoe ik dit moet uitleggen aan een helpdesk medewerker...
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 19 sep 2013, 14:05
door satsurfer
Heb dit 2 weken terug gezegd aan medewerker, maar ze zei dat proximus niets blokkeert. Als je toegang krijgt tot internet, dan moet het volledig zijn.
En ze heeft nog bereidwillig voorgesteld eens andere sim in toestel te stoppen. idd, werkte feilloos tot juni/juli ergens..
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 19 sep 2013, 15:03
door ubremoved_539
smhg schreef:Ik denk dat het overduidelijk is dat Proximus besloten heeft om dit te blokkeren?
Da's dan een duidelijke schending van netneutraliteit !
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 19 sep 2013, 22:59
door philippe_d
Bestaat er dan in België een wet over netneutraliteit ???
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 20 sep 2013, 10:15
door ubremoved_539
Geen idee (er zijn in ieder geval al voorstellen geweest in het verleden)... maar er hoeft geen wet te zijn om het concept te schenden.
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 05 okt 2013, 21:07
door satsurfer
het is duidelijk dat Proximus dit blokkeert...dit is mijn conclusie.... OVH, Freevoipdeal, weepee, edpnet registreren ook niet via 3G en csipsimple. Eens Wifi aan registreert alles onmiddellijk! Ik denk eens test-aankoop aan te schrijven (baat het niet, dan schaadt het niet)
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 05 okt 2013, 21:10
door silencer
Freevoipdeal doet het bij mij ook niet altijd: 3cx (GC).
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 05 okt 2013, 21:13
door satsurfer
FVD registreert hier nu via 3G!

Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 05 okt 2013, 21:38
door satsurfer
philippe_d schreef:Bestaat er dan in België een wet over netneutraliteit ???
http://nl.wikipedia.org/wiki/Netneutral ... elgi.C3.AB
Sinds begin 2011 staat netneutraliteit in België op de politieke agenda. Jef Van den Bergh (CD&V) en Valérie Déom (PS) dienden elk een wetsvoorstel in. In juni 2011 werden er in de Kamer van Volksvertegenwoordigers hoorzittingen georganiseerd met betrekking tot netneutraliteit. Minister Van Quickenborne toonde zich voorstander van een open internet.
CD&V, N-VA & PS dienden op 7 juli 2011 een gezamenlijk tekstvoorstel[7] in.
Zeer kritische diensten zijn bijvoorbeeld:
Voice over IP (realtimeaudio- en -videocommunicatie moet ongestoord kunnen werken)
Gaming (realtime gaminginformatie moet ongestoord kunnen werken)
Streaming media (realtime live- en ondemand radio en televisie moet ongestoord kunnen werken)
Bedrijfsprocessen (ondanks dat bedrijfsprocessen op zakelijke verbindingen thuis horen moeten deze vaak realtimediensten ongehinderd kunnen werken, betaaldiensten bijvoorbeeld)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mobiel_internet
In Nederland zijn er regels van netneutraliteit die bepalen dat internetproviders het VoIP-bellen niet mogen blokkeren.
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 08 okt 2013, 19:35
door nephilimhell
hebben jullie dit al gelezen? mogelijks 2 oplossingen voor het probleem van sipregistratie en no audio over 3G van Proximus
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 12#p514312
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 10:08
door smhg
Gisteren via de pagina van
Belgacom op Facebook dit VoIP probleem gemeld en het was binnen enkele minuten opgelost.
Zelfde vraag via de helpdesk (6000) eerder die dag: geen resultaat.
Dit gaat m.a.w. echt om een default blokkering van VoIP verkeer. Eigenlijk te gek voor woorden dat dat zomaar kan.
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 10:17
door lion51
Heb hierover een vraagje aan SMHG
Kan je voip oproepen ontvangen via GSM/SmartPhone ?
Uitgaand bellen kan ik ook via WeePee maar niet op voip terug gebeld worden
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 11:20
door philippe_d
smhg schreef:Dit gaat m.a.w. echt om een default blokkering van VoIP verkeer.
Zou het werkelijk een default blokkering van VoiP zijn, of een default gebruik van CGNAT?
Waarschijnlijk kan Proximus selectief CGNAT uitschakelen op aanvraag, waardoor je terug VoIP kan gebruiken?
Misschien eens aan de hand van het IPv4 adres eens bekijken of het probleem aan CGNAT ligt of niet?
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 11:49
door lion51
Door alle navragen die ik heb al gedaan heb ook ik het vermoeden dat het gebruik van de default CGNAT is
Want uitgaand verkeer is mogelijk met sommige sip apps alsook in android versie 4.*
Maar inkomend niet dus er is geen echte registratie bij inlog naar voip provider
Men mag mij tegenspreken als ik verkeerd denk hoor
Verschijnsel doet zich enkel voor bij de gsm operators die al CGNAT gebruiken ten gevolge van ipv6
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 29 maa 2014, 20:41
door satsurfer
ik krijg incoming calls via csipsimple op mijn Android smartphone
sent from my xperia z, using tapatalk 4
Re: voip en registratie via Proximus (3G of 4G) op smartphon
Geplaatst: 09 apr 2014, 22:18
door guntherstassen
Hier test gedaan met Android 4.2 + Csipsimple + Proximus (3G)
Met Wifi onmiddellijk...
Op 3G noppes...
STun geprobeerd via 3G , noppes
Andere Sip-poorten gebruikt via 3G , noppes
Toen ging ik terug naar de instellingen van CsipSimple -> Dan Netwerk en je moet kijken dat er zeker GEBRUIK 3G (en beter) voor inkomende als uitgaande oproepen aan staat.. Stond bij mij als DEFAULT uit blijkbaar.... Weken aan verloren door eigenlijk een kl*te setting!
Dus op dit moment werkt een sip (wel mijn eigen voip centrale) in combinatie met 3G
Inkomende oproepen ook geen enkel probleem!