@Goztow: Ik weet niet waar jij het over hebt, maar het gaat hier wel over bellen/gebeld worden vanuit andere EU-landen met de optie Vodafone Passport. Men zou mogen verwachten dat de maximumtarieven die worden opgelegd door de EU ook gelden indien de optie Vodafone Passport actief is, maar blijkbaar is dit niet het geval.
proximusboyke schreef:per oproep dus je betaald 2x0.49€
Maar vodafone pas gaat pas in voege als het goedkoopste tarief is.
bvb je hebt vodafone pas.
je krijgt 2 oproepen van 2 minuten, dan zal de pas niet in werking schieten.
Je zal gewoon 2x0.20€ betalen.
Dus dit klopt eigenlijk niet? Toen ik bij Belgacom werkte raadde ik het vrijwel altijd af zeker met de 'nieuwe' internationale tarieven van toen (2012), die intussen ook al achterhaald zijn. Het werd toen pas voordelig na langere oproepen (als ik me niet vergis vanaf 9de minuut destijds, omdat passport ook duurder was toen) en eerlijk gezegd zou ik sowieso al niet zo lang bellen in het buitenland met een Belgische sim. Ik heb alleszins nooit gehoord of geweten dat deze pass pas in gang treeft vanaf het voordeliger is dan een standaard oproep.
Neen, want als Vodafone Passport actief is, dan betaal je € 0,49 per 10 minuten voor een inkomend gesprek. Voor EU-landen schakel je Vodafone Passport dus best gewoon uit. Als je een tariefplan zoals Generation Connect hebt, waarbij nationale gesprekken € 0,25 per minuut kosten, dan kosten uitgaande gesprekken in de EU nauwelijks nog meer (sinds deze maand nog slechts € 0,29 per minuut).
Je hebt mijn bericht niet goed gelezen. Ik zeg net dat je Vodafone Passport beter uitschakelt in EU-landen. Dan betaal je nog slechts € 0,29 / min, wat maar € 0,04 duurder is dan het tarief voor nationale gesprekken bij bv. Generation Connection (en geen gedoe met 'terugbeldiensten' e.d.). Vodafone Passport is trouwens € 0,49 + € 0,15 / min.
Na veel zoeken, ... staat ergens op hun website in de kleine lettertjes: "Deze optie is aangewezen voor klanten die langere gesprekken voeren" http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... aming.page
Jammer Proximus, dat je klanten probeert in 't zak te zetten!!! De meeste bellen niet lang genoeg om er profijt uit te halen.
In plaats van goedkoper wordt het, voor vele, duurder!
Toch wel misleidende reclame.